دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری فنلاند

همه چیز درباره دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری فنلاند

فنلاند از جمله کشورهایی است که می‌توانید آینده رویایی خود را با کمک مدارس سطح بالای آن رقم زده و از سطح بالای سیستم آموزشی فنلاند نهایت بهره را ببرید. یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها در کشور فنلاند، دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری است که در این مقاله از فنلاندکیو قصد داریم به بیان جزئیات بیشتر در مورد این دوره بپردازیم.

آمیس به چه معناست؟

پیش از اینکه در مورد دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری صحبت کنیم، بهتر است ابتدا تعریفی کوتاه از آمیس داشته باشیم. آمیس همان مدارس فنی حرفه‌ای است که 160 دوره تحصیلی مختلف را برای علاقه مندان ارائه داده و متقاضیان بین المللی هم می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها، آماده حضور در بازار کار شوند.

شرکت در یک دوره آمیس 2 الی 4 سال زمان خواهد برد اما در این سه سال تمام دانش مورد نیاز برای فعالیت در شغل مورد علاقه متقاضی، در اختیارش قرار خواهد گرفت تا بتواند عضو مفیدی از جامعه باشد. پس از اتمام دوره آمیس می‌توانید دو مسیر را دنبال کنید؛ مستقیما وارد بازار کار شده یا به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازید.

در دوره آمیس کلاس‌ها محدود به دروس تئوری نیستند بلکه در کنار کلاس‌های تئوری، ساعت‌های زیادی را به کار عملی خواهید پرداخت تا به درک درستی از رشته انتخابی خود برسید. برای اینکه بتوانید در دوره‌های آمیس شروع به تحصیل کنید، باید چند شرط زیر را در نظر بگیرید:

  • بازه سنی بالای 18 سال
  • ارائه یک انگیزه نامه که نشان دهنده علاقه شخص به گذراندن دوره است
  • مصاحبه با مدارس ( این مصاحبه به زبان فنلاندی انجام می‌شود)

دوره‌های آمیس تنوع زیادی داشته و انعطاف پذیری بالایی هم دارند. در صورتی که در طول تحصیل در یک حوزه  احساس کردید به حوزه دیگری علاقمند شده‌اید، پس از مشورت می‌توانید حوزه را تغییر داده و در رشته جدید خود تجربه کسب کنید.

معرفی دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری فنلاند
معرفی دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری فنلاند

معرفی دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری فنلاند

فرقی نمی‌کند قصد زندگی در چه کشوری را داشته باشید، در هر صورت رشته‌هایی نظیر مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری همیشه بازار کار خوبی خواهند داشت. با شرکت در دوره مکانیک فنلاند، آموزش خواهید دید که چگونه تجهیزات مکانیکی و قطعات ماشین را مونتاژ کرده و نصب نمایید. علاوه بر مونتاژ قطعات، وظیفه بررسی قطعات ساخته شده هم بر عهده خود شما خواهد بود و در صورت نیاز به تنظیمات خاص، می‌توانید تغییرات لازم را انجام دهید. افرادی که دوره مکانیک شرکت می‌کنند، معمولا ساختار و عملکرد ماشین آلات مختلف را شناخته و تسلط کاملی بر روی نحوه مونتاژ قطعات دارند.

جوشکاری هم شرایطی مانند رشته مکانیک دارد. با تحصیل در این رشته قادر به کار در محیط‌های مختلفی بوده و می‌توانید درآمد قابل قبولی کسب کنید. دوره تحصیلی جوشکاری در کشور فنلاند حدودا 3 سال طول خواهد کشید و پس از آن آماده ورود به بازار کار هستید.

در صورتی که به مشاغل مرتبط به ماشین آلات علاقمند هستید، رشته ماشین کاری همان چیزی است که به دنبالش هستید. با حضور در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه اجزا و قطعات مختلف ماشین را بسازید و کیفیت آن‌ها را چک کنید. وظیفه بررسی عملکرد صحیح ماشین‌ هم بر عهده ماشین کاران است تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوند.

امکانات ارائه شده در طول دوره آمیس

فنلاند دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت است که در کنار آموزش بی نظیر، امکانات مختلفی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد تا نگرانی بابت ادامه تحصیل خود نداشته باشند. هزینه تحصیل در دوره‌های آمیس رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای آن نیست. علاوه بر آن اقامت‌تان هم رایگان خواهد بود و پس از اتمام دوره سریعا می‌توانید شروع به کار کنید.

  • هزینه تحصیل رایگان
  • ناهار رایگان
  • روند سریع استخدام
  • فارغ التحصیلی بین ۲ تا ۴ سال
  • اقامت رایگان
دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری در کجا ارائه می‌شود؟
دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری در کجا ارائه می‌شود؟

دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری در کجا ارائه می‌شود؟

به طور کلی این دوره را می‌توانید در چند شهر مختلف بگذرانید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • مدرسه LAPPI در شهر تورنیو

یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور فنلاند، شهر تورنیو است که کسب و کارهای موفق زیادی در آن شکل گرفته‌اند. برای گذراندن دوره‌های فنی نظیر جوشکاری می‌توانید به آموزشکده LAPPI در شهر تورنیو درخواست دهید.

مدرسه فنی حرفه‌ای Lappia یا Ammattiopisto Lappia به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را به سطح بالایی رسانده و آماده کار در محیط‌های حرفه‌ای شوند. البته تحصیل در این مدرسه مختص به دانش آموزان نیست بلکه افراد شاغل هم می‌توانند با گذارندن دوره در یک محیط بین المللی شروع به کار کنند. در این مدارس 3500 دانش آموز تحصیل کرده و توسط 360 معلم راهنمایی می‌شوند. امور خدماتی، فناوری، فرهنگی، رفاه و محیط زیست شاخه‌های تحصیلی است که می‌توان انتخاب کرد. گذراندن دوره تحصیلات در هر کدام از این رشته‌ها حدودا 2 الی 4 سال زمان خواهد بود.

حوزه‌های مختلف قابل انتخاب در این مدرسه شامل حوزه آموزش و مراقبت از کودکان و جوانان، حوزه سلامت روانی، حوزه مراقبت و توان‌بخشی افراد کهن‌سال، حوزه پرستاری و مراقبت و مراقبت از افراد معلول می‌شود که بسته به نظر خود می‌توانید هترین گزینه را انتخاب کنید. البته در صورتی که با انتخاب یک حوزه حس کردید لازم به تغییر آن دارید، می‌توانید پس از مشورت با معلمان حوزه را تغییر دهید. در نظر داشته باشید که شرط پذیرش در LAPPIA  داشتن حداقل سن 18 سال است.

  • مدرسه Riveria در شهرهای Joensuu، Kitee، Lieksa، Outokumpu

چنانچه علاقمند به تحصیل در رشته‌های مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری هستید، آموزشکده Riveria در چندین شهر از جمله  Joensuu، Kitee، Lieksa، Outokumpu دوره‌های با کیفیتی را برای دانش آموزان ارائه می‌دهد که در صورت دارا بودن شرایط، می‌توانید تحصیل خود را در این شهرها آغاز کنید.

  • مدرسه Vuoksi در شهر Kauhajoki

امکان تحصیل در این حوزه، در شهر Kauhajoki هم وجود دارد. تنها کافیست برای مدرسه   Vuoksiدرخواست داده و دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مدارک لازم برای دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری

برای ثبت درخواست خود در دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری و تمام دوره‌های دیگر فنی حرفه‌ای فنلاند، نیاز به ارائه مدارک زیر خواهید داشت:

  • مدرک زبان فنلاندی سطح B1
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ویدیو معرفی/انگیزشی به زبان فنلاندی

در صورت قبول شدن در دوره‌های فنلاند باید اصل این مدارک را همراه خود ببرید تا راستی آزمایی شوند.

نحوه ارسال درخواست برای دوره آمیس

اگر تمایل دارید در دوره آمیس مکانیک، ماشین کاری و جوشکاری شرکت کنید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس اصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم در مورد این دوره خدمت شما ارائه شود. برای ارسال درخواست این دوره لازم است مراحل زیر طی شود تا بتوانید در این رشته شروع به تحصیل کنید:

  • پیش از هر کاری یک مصاحبه ویدیویی با شما انجام خواهد گرفت که زمان این جلسه توسط همکاران ما به اطلاع‌تان می‌رسد. این ویدیو 3 الی 5 دقیقه‌ای باید توسط خود متقاضی ضبط شده باشد که در آن به سوالات ارسال شده پاسخ می‌دهد. درستور العمل مرتبط با این ویدیو با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.
  • در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه ویدیویی، وارد دوره زبان فنلاندی شده و شروع به یادگیری این زبان می‌کنید تا به سطح قابل قبولی برسید.
  • زمانی که به سطح 1 زبان فنلاندی رسیدید، برای مدارس مورد انتخاب درخواست می‌دهید.
  • با گرفتن پذیرش از یک مدرسه، به شما در تمامی مراحل اخذ اقامت تحصیلی کمک خواهیم کرد تا بتوانید بدون هدر دادن وقت، به فنلاند بروید.

در صورت داشتن هر سوالی، تیم ما در خدمت‌تان خواهند بود تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *