بررسی کامل دوره باغبانی در فنلاند

اگر در نظر دارید برای ادامه تحصیل یا شغل به کشور دیگری سفر کنید، فنلاند می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. کشور فنلاند فرصت‌های تحصیلی و شغلی متعددی را ارائه داده و امکان تحصیل رایگان را نیز فراهم می‌سازد تا بدون پرداخت هزینه بتوانید برای رشته مورد نظر خود آموزش ببینید. این کشور دارای یک سیستم آموزشی قوی بوده و سطح استاندارد زندگی بالایی هم دارد که این ویژگی‌ها آن را تبدیل به انتخابی ایده‌آل برای همه افراد می‌کند.

دوره‌های آمیس یا فنی حرفه‌ای یکی از فرصت‌های شغلی- تحصیلی کشور فنلاند است که متقاضی را برای حضور در بازار کار آماده می‌کند. چنانچه پس از اتمام دوره علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه باشید، این امکان فراهم شده تا تحصیلات خود را ادامه دهید. امکان شروع کسب و کار خود در تمامی رشته‌های آمیس وجود داشته و این موضوع امکان پیشرفت شغلی بیشتر را فراهم می‌سازد. دوره‌های آمیس رشته‌های زیادی را پوشش می‌دهد که دوره باغبانی از جذاب‌ترین آن‌هاست. در این مقاله قصد داریم به معرفی دوره باغبانی و آینده شغلی آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

دوره آمیس باغبانی در فنلاند

اگر به گیاهان علاقمند هستید، تحصیل در دوره آمیس باغبانی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد. با شرکت در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه باید از گیاهان مراقبت کرده و با ماشین آلات و تجهیزات مرتبط با آن کار کنید. طول دوره‌های آمیس معمولا 3 سال است که طی این سه سال همه اطلاعات لازم برای کار در یک عنوان شغلی آموزش داده خواهد شد. بعضی از دروس به صورت تئوری ارائه شده تا اطلاعات لازم در مورد گیاهان را در اختیار متقاضیان قرار دهند و بخش اعظم کلاس‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود.

در طول دوره تحصیلی می‌توان در یک شرکت به عنوان کارآموز شروع به کار کرد که این فرصت شغلی با هماهنگی مدرسه قابل انجام است. کار آموزی در یک شرکت مرتبط با باغبانی و انجام شغل پاره وقت دو روشی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید در آمد لازم برای خرج‌های روزمره را بدست آورید، لازم به ذکر است که هیچ هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نخواهید کرد و ناهار گرم به صورت رایگان در تمامی مدارس فنلاند ارائه می‌شود.

دوره آمیس باغبانی در فنلاند
دوره آمیس باغبانی در فنلاند

مهارت‌های کسب شده پس از دوره باغبانی در فنلاند

فارغ التحصیل رشته باغبانی قادر به درک و مدیریت سیستم‌های پیچیده فضای سبز و مدل‌سازی عملکرد و توسعه آن‌ها است. به طور کلی یک باغبان مهارت‌های زیر را بدست می‌آورد:

  • تولید، انتخاب، حفاظت و کنترل مواد گیاهی (دانه، میوه، گل، سبزیجات)
  • توسعه، تولید و بازاریابی محصولات
  • کنترل و حفظ کیفیت این محصولات
  • برنامه ریزی و مدیریت فضای سبز در شرکت‌ها، ارگان‌های دولتی و هر جایی که بخش‌های باغبانی درگیر هستند
  • توسعه دانش مرتبط با گیاهان (نوآوری‌های علمی و فنی) که امکان طراحی استراتژی‌های مختلف برای حفظ و توسعه فضای سبز را فراهم می‌سازد.

باغبانی، یک حرفه آینده دار

شاید این تصور در ذهن شما شکل گرفته باشد که باغبانی محدود به یک شاخه است اما در واقع حوزه‌های مختلفی برای تحصیل در رشته باغبانی وجود دارد. شما می‌توانید متخصص گیاهان زینتی باشید یا باغبان گیاهان غذایی (میوه و سبزیجات)؛ علاوه بر این دو برخی از افراد بر روی نگهداری از گیاهان فضای سبز مطالعه داشته و در این زمینه کاری شروع به فعالیت می‌کنند. باغبانان متخصص در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم برای داخل شهر را نیز انجام خواهند داد و بخشی از کارمندان شهرداری هستند.

فرصت های شغلی دوره آمیس باغبانی در فنلاند

فارغ التحصیل دوره باغبانی می‌تواند برای باغبانی یک مرکز خصوصی، یک پارک عمومی، یک شرکت توسعه فضاهای سبز یا حتی برای یک شهرداری کار کند. باغبانی یک رشته رو به رشد است، بنابراین فرصت‌های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان جوان آن وجود دارد. تحصیل در این رشته علاوه بر درآمد ناسب، باعث بهبود روحیه فرد خواهد شد. امکان پیشرفت در این رشته هم وجود دارد. چنانچه به خوبی وظایف خود را انجام دهید، ممکن است در مدت زمان کمی به عنوان یک مدیر انتخاب شوید یا بخشی از برنامه ریزی فضای سبز شهر به شما سپرده شود.

حقوق یک باغبان بسته به شرایط مختلف، می‌تواند متغیر باشد. زمان شروع به کار و تحصیلات در حقوق تاثیر گذار هستند اما به طور میانگین در ابتدای دوره کاری خود حدودا 2200 یورو در ماه درآمد واهید داشت که به مرور زمان افزایش می‌یابد.

علاوه بر تمامی فرصت‌های شغلی ذکر شده، با کسب تجربه لازم می‌توانید کسب و کار مرتبط با صنعت باغبانی را راه اندازی کنید. برای راه اندازی کسب و کار هم دوره‌های مختلفی وجود دارد که آموزش‌های لازم را خدمت شما ارائه می‌دهند.

دوره باغبانی در Vuoksi شهر Kauhajoki

یکی از بهترین مدارس برای کسب مدرک باغبانی، Vuoksi در شهر Kauhajoki است که مکان‌های تمرین باغبانی را در داخل مدرسه و خارج از آن را برای دانش آموزان خود فراهم کرده است. کلاس‌های حضوری این دوره می‌تواند زیر نظر یک شرکت خدماتی یا در بخش دولتی انجام گیرد که در هر صورت الزامات رشته باغبانی ارائه خواهد شد. لباس کار اولیه در این رشته توسط خود مدرسه به دانش آموزان داده خواهد شد. علاوه بر آن  Vuoksiیک اتاق بازی در محوطه دانشگاه داشته که شامل بیلیارد، پینگ پنگ، دارت، فوتبال روی میز می‌شود و در طول سال رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کند.

شرکت در دوره باغبانی فنلاند مزایای مختلفی به همراه خواهد داشت از جمله:

  • امکان تحصیل رایگان بدون پرداخت هزینه
  • ناهار رایگان
  • کسب درامد حین تحصیل با انجام شغل پاره وقت
  • امکان پیدا کردن شغل سریعا پس از فارغ التحصیلی
  • لباس کار رایگان

باغبانی در فنلاند چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی دوره‌های آمیس کشور فنلاند بین 2 الی 4 سال طول خواهند کشید. با کمی تلاش می‌توانید دوره باغبانی خود را بین 2.5 الی 3 سال تمام کنید تا بتوانید پس از آن یک شغل تمام وقت داشته باشید. برخی از مدارس به فارغ التحصیلان در پیدا کردن شغل هم کمک خواهند کرد و تمام تلاش خود را می‌کنند تا در شرکتی معتبر شروع به کار کنید. همانطور که اشاره شد در طول دوره آمیس امکان انجام شغل پاره وقت وجود دارد.

مدارک ثبت نام در دوره باغبانی

اگر با زبان فنلاندی آشنا باشید، می‌توانید به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای شروع به تحصیل در فنلاند کنید. برای ثبت نام در دوره آمیس نیاز به مدارکی خواهید داشت که بر مبنای آن‌ها درخواست خود را ارسال می‌کنید.

  • مدرک زبان فنلاندی (سطح 1)
  • آخرین مدرک تحصیلی ( دوره اول متوسطه و بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی
  • واکسیناسیون

شرایط مهاجرت تحصیلی برای افراد مجرد و متاهل

در صورتی که مجرد هستید با اخذ مدرک زبان فنلاندی، می‌توانید به راحتی برای دوره‌های آمیس درخواست ارسال کنید اما در صورتی که متاهل بوده و قصد شرکت در دوره‌های فنی حرفه‌ای فنلاند را دارید، می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزا دریافت کرده و با خانواده به فنلاند مهاجرت کنید.

نحوه درخواست برای دوره آمیس رشته باغبانی
نحوه درخواست برای دوره آمیس رشته باغبانی

نحوه درخواست برای دوره آمیس رشته باغبانی

چنانچه به رشته باغبانی علاقمند هستید و قصد دارید اقدام به تحصیل در این رشته کنید، باید چند مرحله را پشت سر گذارید.

  • در اولین مرحله یک مصاحبه با شما انجام خواهد گرفت. شما می‌توانید برای پیوستن به دوره آمیس، اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، فنلاند را به انگلیسی یاد بگیرید؛ در غیر این صورت می‌توانید مستقیما فنلاندی را یاد گرفته و پس از رسیدن به سطح B2 درخواست خود را ارسال کنید؛ در هر صورت یک مصاحبه بسته به زبان انتخابی برگزار می‌شود که در آن باید به سوالات پاسخ دهید.
  • پس از انجام مصاحبه، در صورت قبولی و تمایل به ادامه مسیر در این رشته شروع به یادگیری زبان فنلاندی می‌کنید.
  • زمانی که سطح زبان شما به B1 رسید، روند ارسال درخواست به مدارس آغاز خواهد شد.
  • پس از دریافت پذیرش از یک مدرسه، اقدامات لازم برای مهاجرت به فنلاند انجام می‌گیرد که در این دوره هم به یادگیری زبان فنلاندی ادامه می‌دهید.
  • تیم ما در مراحل بعد به شما کمک خواهد کرد تا ویزا گرفته و سفر خود به کشور فنلاند را آغاز کنید.

در صورتی که سوالی در رابطه با نحوه اپلای در دوره‌های آمیس کشور فنلاند دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

سخن پایانی

در طول دوره باغبانی فنلاند، دانش شما در زمینه گیاهان افزایش پیدا کرده و اطلاعات زیادی در مورد کنترل آفات، کوددهی، روش‌های کشت و تکثیر گیاهان، کشت گلخانه‌ای، برنامه ریزی فضای سبز و .. بدست خواهید آورد. مدرک دوره باغبانی آمیس نشان می‌دهد که شما توانایی نگهداری و تکثیر گیاهان تزئینی یا غذایی را داشته و می‌توانید کسب و کار خود را آغاز کنید. هم‌چنین می‌توانید به عنوان یک مدیر برای فضای سبز شهری برنامه ریزی کرده یا بر روی تکثیر گیاهان گلخانه‌ای تمرکز کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *