هر آن‌چه که باید در مورد دوره ساخت و ساز (Construction) فنلاند بدانید

اقامت در فنلاند با شرکت در دوره‌های آمیس دیگر یک رویای دست نیافتی نیست و شما می‌توانید با دنبال کردن مهارت‌هایی که دارید یا مهارتی که به کسب آن علاقه دارید، در شادترین کشور دنیا اقامت داشته باشید. دوره‌های متنوع آمیس برای کسانی که به شغل‌هایی نظیر ساخت‌وساز، آشپزی، پرستاری، باغبانی و مواردی از این قبیل علاقه دارند، بسیار مناسب است. شرکت در این دوره‌ها فرصتی ویژه و مسیری راحت برای مهاجرت به فنلاند است. در این مطلب قصد داریم دوره ساخت و ساز (Construction) آمیس را مورد بررسی قرار دهیم.

طی دوره ساخت و ساز (Construction) آمیس، فرد مهارت‌هایی که برای کار در یک پروژه ساخت و ساز ساختمان نیاز دارد را یاد می‌گیرد. عایق‌کاری ساختمان، نحوه ایجاد دیوارهای داخلی و خارجی، قاب‌بندی سقف، دنبال کردن نقشه‌ها، کار با ابزارهای ساخت و ساز، روش کار با متریال‌های مختلف از جمله مواردی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

بنابراین اگر در حال حاضر در حوزه ساخت‌وساز تجربه و مهارت دارید یا خواهان کسب مهارت در این حوزه هستید و قصد مهاجرت به فنلاند را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

موسسه‌های حرفه‌ای دارای دوره ساخت و ساز (Construction)

در حال حاضر موسسه‌های حرفه‌ای متعددی در فنلاند وجود دارد که فرصت تحصیل برای اتباع خارجی را فراهم کرده‌اند. هر یک از دانشجویان می‌توانند یکی از موسسه‌ها را انتخاب نمایند و نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند.

لازم به ذکر است که دانشجویان تنها قادر به شرکت در یکی از دوره‌های آمیس هستند. بنابراین حتما باتوجه به علایق و توانایی‌هایی که دارید، یکی از دوره‌های آمیس را برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند انتخاب نمایید.

در صورتی‌که شما قصد شرکت در دوره ساخت و ساز را داشته باشید، یکی از موسسه‌های حرفه‌ای امکان پذیرش شما به‌عنوان دانشجوی خارجی را دارد:

1.     دوره ساخت و ساز Vuoksi در شهر Kauhajoki

مرکز آموزشی Vuoksi در نزدیکی مرکز شهر Kauhajoki قرار دارد.

شهر Kauhajoki در جنوب Ostrobothnia واقع شده است و یک جامعه تجاری پویا و پر رونق دارد. از نظر مساحت شهر Kauhajoki، دومین شهر بزرگ در بخش غربی فنلاند محسوب می‌شود که جمعیت آن تقریبا 14000 نفر است.

Kauhajoki دارای موسسات آموزشی متعددی است و Vuoksi یکی از بهترین موسسات آموزشی این شهر است که آموزش‌های عمومی و حرفه‌ای را به بهترین شیوه ارائه می‌دهد.

دوره ساخت و ساز Vuoksi با تدریس بهترین مدرسان در محیط کار عملی با تجهیزات مختلف برگزار می‌شود. آموزش در یک محیط عملی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مطالب آموزشی را به بهترین نحو یاد بگیرند و به خاطر بسپارند.

مطالب آموزشی دوره ساخت و ساز (Construction)

طی دوره دوره ساخت و ساز Vuoksi، دانشجویان هر آن‌چه که برای کار در یک محیط ساختمان سازی نیاز دارند را یاد می‌گیرند. بنابراین مطالب آموزشی به شیوه‌ای طراحی شده است که دانشجو تمام مراحل ایجاد یک ساختمان را بداند و بتواند آن‌ها را اجرا یا مدیریت کند.

روش صحیح کار با مواد، شناخت متریال‌های ساختمان‌سازی، عایق‌بندی، نحوه کار بر دیوارهای خارجی و داخلی، انواع مدل قاب‌بندی سقف و دیوارها، آموزش نقشه‌خوانی ساختمان و مواردی از این قبیل جزو مطالب آموزشی دوره ساخت و ساز آمیس فنلاند هستند.

علاوه‌ بر مطالعات پایه و آموزش‌های عملی، دانشجوها فرصت مشارکت در رویدادهای مختلف حوزه ساخت و ساز را نیز دارند تا سایر مهارت‌هایی که در این حوزه نیاز دارند را تقویت کنند.

تقویت مهارت‌هایی نظیر تعامل و کار گروهی به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار مدرک تحصیلی خود با مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید موقعیت شغلی خوبی در آینده داشته باشید.

سایر موارد آموزشی عبارتند از:

  • مهارت‌ ارائه خدمات مشتری محور
  • مهارت‌های اقتصادی
  • انعطاف‌پذیری
  • مهارت‌های زبانی (توانایی بیان منظور خود به زبان مدنظر)
  • مشتری مداری

بعد از گذراندن دروس عمومی و پایه، دانشجویان می‌توانند گرایش خود را مشخص کنند.

گرایش‌ها عبارتند از:

  • مدیر ساخت و ساز
  • نجار
  • نقاش
  • اپراتور تجهیزات
  • مهندس عمران

 

مدت زمان تحصیل در دوره ساخت و ساز (Construction)

طول دوره آموزشی حرفه‌ای ساخت و ساز آمیس 3 ساله است. البته دانشجویان با توجه به مهارت‌ها، تجربه در این حوزه و توانایی‌هایی که دارند می‌توانند دوره ساخت و ساز را سریع‌تر به اتمام برسانند.  پس از اتمام دوره و اخذ مدرک دوره ساخت و ساز (Construction) شما می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه‌های علم کاربردی اقدام کنید و تحصیلات خود در این رشته را به‌ صورت حرفه‌ای‌تر ادامه دهید یا بلافاصله وارد بازار کار شوید.

همچنین بهتر است بدانید که دانشجویان این رشته (از سال دوم) می‌توانند در طول تحصیل خود به‌عنوان کارآموز وارد بازار کار شوند تا به‌صورت نیمه‌وقت یا پاره وقت در این حوزه مشغول به‌کار شوند و درآمد کسب کنند.

کارآموزی این رشته به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در فضاهای مختلفی کار کنند و بیشتر با شغل آینده خود آشنا شوند.

آینده شغلی دوره ساخت و ساز
آینده شغلی دوره ساخت و ساز

آینده شغلی دوره ساخت و ساز (Construction)

یکی از مزیت‌های اصلی دوره ساخت و ساز، با توجه به کمبود نیروی کاری که در فنلاند وجود دارد، ورود سریع فارغ التحصیلان به بازار کار ساخت و ساز است.

بنابراین تنها کافیست دانشجویان با در نظر گرفتن توانایی‌ها و علایق خود یکی از فیلدهای تخصصی حوزه ساخت و ساز را برای کسب درآمد انتخاب نمایند.

برخی از شغل‌های مناسب برای فارغ‌التحصیلان این دوره عبارتند از:

  • مدیر ساخت و ساز: مدیر ساخت و ساز یا مدیر پروژه انواع ساختمان‌های عمومی، مسکونی، تجاری و صنعتی بر روی تمامی مراحل ساخت (از توسعه تا تکمیل) نظارت دارد. تمامی برنامه‌ریزی‌ها، خرید مصالح، تعیین اهداف پروژه، تطبیق روند ساخت با نقشه سختمان، روش‌ها و استراتژی سخت، مدیریت بودجه، مذاکره و برآورد هزینه برعهده مدیر ساخت و ساز است. میانگین حقوق مدیر ساخت و ساز در فنلاند 68048 یورو در سال است. لازم به ذکر است میزان حقوق بسته به مهارت‌ها و تجربه هر مدیر می‌تواند متفاوت باشد.
  • نجار: شغل نجاری یکی دیگر از گرایش‌هایی است که دانشجویان می‌توانند آن را دنبال کنند تا به عنوان نجار مشغول به کار شوند. ساخت یا تعمیر سازه‌های چوبی، ساخت قالب‌های بتنی یا چارچوب‌های ساختمانی نظیر پارتیشن‌ها، تیرچه‌ها، قاب پنجره، کف‌های چوبی، دیوارپوش یا عایق چوبی و ساخت کابینت‌های چوبی جزو کارهایی است که نجارها انجام می‌دهند. میانگین درآمد هر نجار در فنلاند 45427 یورو در سال است.
  • نقاش: یکی دیگر از شغل‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، نقاشی ساختمان است. رنگ‌آمیزی سطوح داخلی یا خارجی وسایل ساختمانی و سایر سازه‌ها، پاک کردن رنگ‌های قدیمی و آماده‌سازی سطوح برای رنگ‌آمیزی جزو وظایف نقاش است. میانگین درآمد نقاش در فنلاند 41808 یورو در سال است.
  • اپراتور تجهیزات: امروزه تجهیزات مدرن و متنوعی برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فارغ‌التحصیلان دوره ساخت و ساز آمیس می‌توانند به‌عنوان اپراتور این تجهیزات مشغول به‌کار شوند. ماشین‌های برش، قیچی، ماشین‌های شکل‌دهی، پانچ صفحات، لوله و مواردی از این قبیل جزو تجهیزاتی هستند که نیاز به اپراتور دارند. میزان درآمد و سختی کار هر اپراتور باتوجه به تجهیزاتی که با آن کار می‌کند، متفاوت است.

میزان درآمد اپراتورها به‌طور میانگین 40503 یورو در سال خواهد بود.

  • مهندس عمران: برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت بر پروژه‌های مهندسی عمران مانند پل‌ها، ساختمان‌ها، کانال‌ها، سیستم‌های آبیاری، خطوط لوله، سیستم‌های فاضلاب، محاسبه هزینه و غیره جزو وظایف شغل مهندسی عمران هستند. مهندسی عمران جزو شغل‌های پردرآمد فنلاند محسوب می‌شود. میزان درآمد مهندس عمران در این کشور به‌طور میانگین 68425 یورو در سال است.
مدرک زبان لازم برای شرکت در دوره ساخت و ساز فنلاند
مدرک زبان لازم برای شرکت در دوره ساخت و ساز فنلاند

 

مدرک زبان لازم برای شرکت در دوره ساخت و ساز فنلاند

پیش‌نیاز بهره‌مندی از تحصیل رایگان در دوره‌های آمیس یادگیری زبان فنلاندی است. البته تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت محسوب می‌شود اما در صورت عدم تسلط به مکالمه زبان انگلیسی نیز می‌توانید نسبت به شرکت در این دوره‌ها اقدام کنید. بنابراین یادگیری زبان فنلاندی در هر دو حالت یعنی فنلاندی به انگلیسی و فنلاندی به فنلاندی امکان‌پذیر است.

شما با شرکت در دوره‌های یادگیری زبان فنلاندی، برای اخذ مدرک زبان این کشور آمادگی خواهید داشت و سپس می‌توانید برای گرفتن پذیرش تحصیلی فنلاند اقدام کنید.

یادگیری زبان فنلاندی به زبان انگلیسی

افراد مسلط به زبان انگیلسی به کمک یک دوره 40 هفته‌ای زبان فنلاندی قادر به مکالمه روزمره در سطح متوسط خواهند بود. بنابراین در صورتی‌که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی (در حد آیلتس 5.5) دارید، می‌توانید نسبت به یادگیری زبان فنلاندی اقدام کنید که در این حالت تدریس به زبان انگلیسی خواهد بود.

یادگیری زبان فنلاندی به زبان فنلاندی

در صورت عدم تسلط به مکالمه انگلیسی، دوره یادگیری زبان فنلاندی شما از ابتدا به زبان فنلاندی خواهد بود.

در این حالت نیز بعد از گذراندن دوره 40 هفته‌ای می‌توانید نسبت به اخذ مدرک زبان فنلاندی  B1.2 اقدام کنید.

مدرک زبان فنلاندی سطح میانی B1.2 نشان می‌دهد که فرد مهارت مکالمه طبیعی در شرایط معمولی، کاری و اوقات فراغت را دارد.

در هر دو حالت شما بعد از گذشت 40 هفته با اخذ مدرک زبان خود می‌توانید برای تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در دوره ساخت و ساز آمیس اقدام نمایید.

در صورتی‌که قصد تحصیل در فنلاند را دارید، نیازی نیست نگران مدرک زبان خود باشید. تیم فنلاندکیو در تمامی مراحل کنار شما خواهد بود تا بتوانید بدون هیچ استرسی به آینده تحصیلی خود فکر کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی و اقامت در فنلاند

شرایط مهاجرت تحصیلی با شرکت در دوره‌های آمیس را می‌توان به دو گروه از افراد تقسیم کرد:

  • افراد مجرد بالای 18 سال

اخذ پذیرش و ویزا برای افراد بالای 18 بسیار راحت است و پس از کسب مدرک زبان فنلاندی می‌توانید با اقامت تحصیلی آینده خود را تضمین کنید.

  • افراد متأهل

افراد متأهلی که قصد اخذ پذیرش در دوره ساخت و ساز یا سایر دوره‌ها را دارند، می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا اخذ کنند. بنابراین امکان مهاجرت خانوادگی به فنلاند را خواهید داشت و تنها برای فرزندان بالای 18 سال خود نمی‌توانید ویزا دریافت کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی و اقامت در فنلاند
شرایط مهاجرت تحصیلی و اقامت در فنلاند

مدارک و هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند از طریق دوره‌های آمیس

تحصیل رایگان در فنلاند مستلزم یادگیری زبان این کشور است و شما پس از تسلط در سطح میانی می‌توانید در رشته مدنظرتان بدون پرداخت شهریه تحصیل کنید.

بنابراین شرط ورود به فنلاند بدون صرف هزینه تحصیل برای یک دانش‌آموز خارجی داشتن مدرک زبان فنلاندی است و سپس به‌صورت کاملا رایگان می‌توانید در دوره‌های آمیس شرکت کنید.

تنها هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد، هزینه دوره‌ آموزش زبان فنلاندی و امور مربوط به اپلای و مصاحبه‌ها خواهد بود.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

لازم به ذکر است که تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان انگلیسی یا فنلاندی ترجمه شده باشد

  • مدرک زبان فنلاندی (سطح 2 یا بالاتر)
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دبیرستان یا بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی

جمع‌بندی

مزیت فوق‌العاده دوره‌های آمیس این است که شما با هر مهارت و علاقه‌ای که داشته باشید می‌توانید برای اقامت در فنلاند اقدام کنید. در صورتی‌که در حوزه ساخت و ساز تجربه کاری دارید یا قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشید می‌توانید از این فرصت مناسب برای مهاجرت به فنلاند استفاده کنید.

تیم مشاوره فنلاندکیو در این زمینه می‌توانند شرایط شما را بررسی کنند و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *