دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

اگر علاقه دارید در زمینه پردازش داده‌ها کار کرده یا برنامه‌نویس و پشتیبان فناوری اطلاعات یک شرکت باشید، فنلاند آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند یکی از دوره‌های فنی حرفه‌ای آمیس با سطح کیفی بالاست که شما را برای بازار کار آماده خواهد کرد. در این مقاله از فنلاندکیو به بررسی این رشته و آینده شغلی آن می‌پردازیم.

بررسی دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

با شرکت در دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانید در شاخه‌های مختلف مرتبط با کامپیوتر شروع به کار کنید. دارندگان مدرک این دوره می‌توانند در مراحل تولید نرم افزار فعالیت کرده و در پروژه‌های مختلف حضور داشته باشند. این مراحل شامل طراحی، پیاده سازی، بررسی و نگهداری سیستم‌های اطلاعاتی و نرم افزارها است. همچنین می‌توانید در زمینه کدنویسی و ساخت بازی کار کنید.

در طول دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند، موارد زیر به شما آموزش داده خواهد شد:

  • فرآیند تولید محصول چگونه است
  • کدنویسی
  • طراحی گرافیک و مدل سازی سه بعدی
  • ساخت و اجرای بازی

به طور کلی اطلاعات دقیقی در مورد شاخه‌های مختلف رشته کامپیوتر در دوره گنجانده شده تا تمام پیش نیازهای لازم برای فعالیت در این زمینه کاری ارائه شود.

مزایای تحصیل ICT در فنلاند

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان را دارد که در این سیستم بهترین متدهای آموزشی استفاده می‌شود. در طول دوره‌های تحصیلی آمیس، مهارت‌های تئوری و عملی لازم در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانند فردی مفید برای جامعه و بازار کار باشند.

مزایای تحصیل در فنلاند عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان بدون پرداخت هزینه
  • ناهار رایگان
  • کسب درامد حین تحصیل با انجام شغل پاره وقت
  • امکان پیدا کردن شغل سریعا پس از فارغ التحصیلی

مدت زمان دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

طول دوره تخمین زده شده برای این دوره 2 تا 4 سال است. اگر دانش پایه و تجربه کاری خوبی در این زمینه دارید، می‌توانید سریع‌تر فارغ التحصیل شوید. تعطیلات تابستانی هم بین ژوئن تا آگوست خواهد بود.

مدت زمان دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

کار در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات فنلاند

اگر پس از اتمام دوره تمایل داشتید در فنلاند زندگی کنید، این کشور مقصد خوبی برای کار در زمینه کامپیوتر خواهد بود. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از جمله مشاغل محبوب در کشور فنلاند و سایر کشورهای پیشرفته است که با تحصیل در این دوره می‌توانید در رشته‌ای پر پتانسیل شروع به کار کنید. فنلاند با هدف توسعه زیرساخت‌های لازم برای داشتن یک دولت الکترونیکی و اقتصاد هوشمند، گام‌های زیادی برای دیجیتالی کردن طیف گسترده‌ای از خدمات دولتی برداشته که همین موضوع باعث ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی شده است

دولت فنلاند بیش از 451 میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌های فناوری مختلف که توسط مقامات محلی کشور بین 2018 تا 2022 اجرا می‌شود، اختصاص داده است. این عدد نشان می‌دهد فنلاند علاوه بر بخش آموزش، در بازار کار هم اهمیت زیادی به رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌دهد. علاوه بر آن فنلاند علاقه زیادی به توسعه هوش مصنوعی (AI) دارد. دولتمردان فنلاندی قصد دارند این کشور را تبدیل به یکی از از اقتصادهای پیشرو در توسعه فناوری و استفاده از هوش مصنوعی کنند؛ تمام این برنامه‌ها فرصت‌های متنوعی به شاغلین زمینه ICT می‌دهد.

فرصت‌های شغلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند

اگر در این دوره شرکت کنید، می‌توانید در هر کدام از زمینه‌های زیر شروع به کار کنید:

  • توسعه دهنده نرم افزار

افرادی که در زمینه توسعه نرم افزار کار می‌کنند، با تکیه بر دانش خود یک نرم افزار را با کمک زبان برنامه نویسی ایجاد می‌کنند. بدون توسعه دهندگان نرم افزار جهان ما دنیای متفاوتی خواهد بود. بسته به علاقه خود می‌توانید یک توسعه دهنده فرانت-اند، فول استک، توسعه دهنده موبایل، توسعه دهنده دسکتاپ یا توسعه دهنده بک-اند باشید.

  • توسعه دهنده بازی

یکی دیگر از مشاغل این رشته، توسعه دهنده بازی است که متخصص توسعه بازی‌های ویدیویی مختلف بوده و در بیشتر نقاط جهان فرصت‌های شغلی زیادی برای آن‌ها وجود دارد. توسعه دهنده بازی می‌تواند یک شخص باشد که تمام امور ساخت بازی را از صفر تا صد انجام می‌دهد یا یک شرکت بزرگ باشد که وظایف را بین کارکنان خود تقسیم می‌کند.

  • طراح سه بعدی

اگر از انجام طراحی سه بعدی لذت می‌برید، این امکان فراهم شده تا در همین زمینه شروع به کار کنید. پس از اتمام دوره می‌توانید به عنوان یک طراح سه بعدی در شرکت‌های مهندسی معماری، شرکت‌های انیمیشن سازی، شرکت‌های تولید بازی، شرکت‌های تبلیغاتی و … کار خود را آغاز نمایید.

  • طراح گرافیک

طراح گرافیک برای افرادی که خلاقیت بالایی دارند، شغل بی نظیری است. طراحان گرافیک با کمک نرم افزار‌های مختلف قادر به طراحی و تولید تصاویری هستند که مفهوم مورد نظر آن‌ها را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند. به عنوان یک طراح گرافیک بسته به زمینه کاری خود با برنامه نویسان، متخصصان دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسان، نویسندگان محتوا و … همکاری خواهید داشت تا کارفرما به خروجی مورد نظر خود ( تولید محتوا یا ایجاد یک برنامه و وب سایت) دست پیدا کنید.

  • متخصص آی‌تی

بدون شک یکی از جذاب‌ترین مشاغل برای علاقمندان به دنیای کامپیوتر، فناوری اطلاعات (Information Technology) یا متخصص آی‌اتی است که برای فعالیت در این زمینه کاری، باید اطلاعات کافی در مورد برنامه نویسی، سخت افزار، نرم افزار، شبکه و هر موضوعی مرتبط با فناوری داشته باشید. یک متخصص آی‌تی باید تمام مراحل طراحی، نرم افزاری، سخت افزاری، پشتیبانی و … را بررسی کرده و به عنوان یک ناظر بر تمام فعالیت‌ها نظارت داشته باشد.

میانگین حقوق متخصص فناوری اطلاعات در فنلاند

با کار در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند به صورت میانگین سالیانه بین 37 تا 68 هزار یورو درآمد خواهید داشت. به طور میانگین درآمد یک متخصص در سال 50.662 هزار یورو است که بسته به پروژه و شرکت می‌تواند بیشتر باشد.

مدارک و شرایط لازم برای شرکت در دوره ICT فنلاند
مدارک و شرایط لازم برای شرکت در دوره ICT فنلاند

مدارک و شرایط لازم برای شرکت در دوره ICT فنلاند

برای شرکت در این دوره نیاز به تخصص خاصی نخواهد بود. تنها در صورت علاقه به این رشته می‌توانید شروع به تحصیل کنید تا مهارت‌های لازم را طی دوره آموزشی خود کسب نمایید. در صورت یادگیری زبان فنلاندی، می‌توانید به صورت رایگان در این دوره شرکت کنید.

  • مدرک زبان فنلاندی سطح 1
  • مدارک هویتی
  • آخرین مدرک تحصیلی (متوسطه و بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی

دوره ICT در Vuoksi شهر Kauhajoki

یکی از دوره‌های با کیفیت Vuoksi در شهر Kauhajoki، دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات است که برای شرکت در این دوره به مدرک متوسطه یا بالاتر نیاز دارید. Kauhajoki از جمله شهرهای زیبا کشور فنلاند بوده که در اوستروبوتنیای جنوبی قرار دارد. جمعیت این شهر به 12.889 نفر می‌رسد و زندگی در آن برای محصلین جذاب خواهد بود. در ابتدای دوره ICT در Vuoksi دانش پایه در زمینه فناوری اطلاعات ارائه می‌شود که در بسیاری از زمینه‌ها مفید است. موضوعات مرتبط با ICT به تدریج دشوارتر می‌شوند. یادگیری و راهنمایی در محل کار و مدارس صورت می‌گیرد و متقاضی در مدت زمان 2 الی 4 ساله تمام اطلاعات لازم را می‌آموزد. پس از اتمام دوره می‌توانید مستقیما وارد بازار کار شوید یا در صورت علاقه در دانشگاه همین رشته را ادامه دهید. تحصیل در مقاطع بالاتر هم رایگان بوده و برای شرکت در دوره‌های دانشگاهی مبتنی بر زبان فنلاندی، نیاز به پرداخت هزینه نیست.

آموزش زبان فنلاندی برای شرکت در دوره آمیس

از آنجایی که آموزش در دوره‌های آمیس به زبان فنلاندی است، یک دوره فشرده آنلاین فنلاندی برای دانش‌آموزان منتخب قبل از آمدن به فنلاند برگزار می‌شود. زبان فنلاندی را می‌توان به دو شکل آموزش دید:

  • افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، می‌توانند از دوره انگلیسی به فنلاندی استفاده کنند.
  • افرادی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی ندارند، می‌توانند زبان فنلاندی را از پایه آغاز کرده و پس از رسیدن به سطح 2، برای دوره‌های آمیس ثبت نام کنند.

در واقع رایگان بودن تحصیل در کشور فنلاند کاملا به این موضوع مرتبط است و یادگیری زبان فنلاندی جز شروط پذیرش در دوره‌های آمیس است. رسیدن به سطح میانی زبان فنلاندی حدودا 40 هفته طول خواهد کشید و پس از آن می‌توانید اقدام به اخذ مدرک B1.2 کنید.

نحوه درخواست برای دوره ICT فنلاند

ما در فنلاندکیو با تیمی حرفه‌ای در فنلاند و داخل ایران به شما کمک خواهیم کرد تا با موفقیت درخواست خود را برای دوره فناوری اطلاعات ارسال نمایید. به طور کلی این درخواست شامل مراحل زیر خواهد بود:

  • انجام یک مصاحبه ویدیویی در حدود 3 الی 5 دقیقه که قوانین مرتبط با آن توسط همکاران ما به اطلاع‌تان خواهد رسید.
  • پس از پذیرش در مصاحبه اولیه، دوره آموزشی زبان فنلاندی آغاز خواهد شد.
  • با رسیدن به سطح B1 آماده ارسال درخواست خود به مدارس مختلف هستید.
  • پس از پذیرش توسط یک مدرسه، ما به شما در مراحل اخذ اقامت تحصیلی کمک خواهیم کرد تا در کمترین زمان ممکن، مقدمات زندگی در فنلاند آماده شود.

در صورت نیاز به مشاوره یا ایجاد هرگونه سوالی می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

سخن پایانی

دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات در فنلاند از محبوب‌ترین دوره‌های آمیس این کشور است که برای شروع تحصیل در این رشته نیاز به مهارت خاصی نخواهید داشت. تنها با ارائه مدرک زبان فنلاندی می‌توانید به دنبال شغل رویایی خود بروید. هزینه تحصیل در فنلاند رایگان بوده و مدارس آن سطح آموزشی بسیار بالایی ارائه می‌دهند.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *