دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات در فنلاند

دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات در فنلاند

زمانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، احتمالا لیستی از مقاصد مختلف تهیه خواهید کرد که بسته به هدف خود می‌توانید بهترین گزینه‌ها را از سایر پیشنهادات جدا کنید؛ در این میان نباید کشور فنلاند را فراموش کنید. یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مهاجرت و زندگی دائم، کشور فنلاند است که امکان تحصیل رایگان از طریق دوره فنی حرفه‌ای آمیس -مانند کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات- را برای شما فراهم می‌سازد. در این مقاله از فنلاندکیو به بررسی کامل این رشته خواهیم پرداخت.

مروری کوتاه بر مفهوم آمیس

پیش از اینکه به معرفی دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات بپردازیم، اجازه دهید ابتدا یک تعریف کلی از آمیس ارائه کنیم تا بدانید دوره‌هایی که تحت عنوان آمیس معرفی می‌شوند، چه ویژگی‌ای دارند. دوره آمیس که با نام دوره فنی حرفه‌ای هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین فرصت‌های مهاجرت به کشور فنلاند است که معمولا نیاز به هیچ دانش تخصصی یا سرمایه زیادی ندارد.

شما می‌توانید ابتدا با توجه به علاقه خود یک رشته را انتخاب کرده و پس از اتمام آن، وارد بازار شوید. در طول دوره 2 الی 3 ساله آمیس تمام آموزش‌های لازم برای حضور در بازار کار به شما داده خواهد شد. در صورتی که پس از حضور در یک دوره حس کردید علاقمند به ادامه تحصیل در آن رشته هستید، می‌توانید به جای حضور در بازار کار، وارد دانشگاه‌های فنلاند شوید. در واقع با حضور در دوره‌‌های آمیس می‌توان یک برنامه کامل برای آینده خود بچینید زیرا توسط این دوره آموزش‌های لازم به شما داده شده است.

معرفی دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات
معرفی دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

معرفی دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

یکی از دوره‌های آمیس کشور فنلاند، دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات است که برای علاقمندان به حیوانات بهترین گزینه است. یک متصدی مراقبت از حیوانات، مسئولیت مراقبت اولیه از حیوانات را بر عهده داشته که این مراحل شامل تغذیه مناسب، تضمین رفاه حیوانات، مراقبت‌های روزانه، تمیز کردن تاسیسات و … است. شخصی که مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرد، باید شناخت کاملی از آن حیوانات داشته باشد و به خوبی از نحوه مراقبت صحیح آن‌ها آگاه شود. در دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات دقیقا همین اطلاعات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا در آینده بتوانند با تکیه بر دانش خود از حیوانات مختلف نگهداری کنند. پس از به اتمام رسیدن دوره آمیس متصدی حیوانات، شخص می‌تواند به عنوان یک مراقب در باغ وحش، فروشگاه های حیوانات خانگی، مزارع، موسسات تحقیقاتی یا به عنوان کارآفرین به فعالیت خود ادامه دهد.

کسانی که به بخش کشاورزی از این رشته علاقمند هستند، دانش گسترده‌ای در چگونگی بارور نگه داشتن زمین و عواملی که بر رشد گیاه تأثیر می‌گذارند، داشته و می‌توانند به تولید بیشتر محصولات طبیعی کمک کنند. تمرکز بخشی از این دوره بر روی مباحث زیست‌انرژی است، با حضور در این دوره‌ها می‌توانید سطح دانش خود در مورد کشاورزی یا بیوانرژی را بالاتر برده و به عنوان یک کارآفرین به راه خود ادامه دهید.

فرصت‌های شغلی دوره آمیس کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

چنانچه پس از اتمام دوره ترجیح دهید به جای حضور در دانشگاه، مستقیما وارد بازار کار شوید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد گرفت که با توجه به علایق و روحیات خود می‌توانید شغل مناسبی را آغاز کنید. برخی از افراد به مباحث مرتبط با کشاورزی علاقه نشان داده و برخی ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف نگهداری از حیوانات کنند، در هر دو حالت این دوره برای این افراد مناسب خواهد بود.

  • دامپروری
  • متصدی پناهگاه حیوانات
  • کارآفرین کشاورزی
  • کارآفرین زیست انرژی
  • پژوهشگر کشاورزی

دوره آمیس کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات چقدر طول می‌کشد؟

دوره‌های آمیس در کشور فنلاند معمولا بین 2 الی 4 سال طول می‌کشند که پس از این مدت زمان قادر به شروع کار خود یا ادامه تحصیل در دانشگاه خواهید بود. اگر تلاش خود را بیشتر کنید، می‌توانید این دوره را بین 2.5 تا 3 هم به اتمام برسانید. البته امکان 30 ساعت کار در هفته حین تحصیل، از دیگر مزایای حضور در دوره‌های آمیس است.

موسسه‌های حرفه‌ای دارای دوره آمیس کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

در کشور فنلاند چندین مدرسه معتبر وجود دارند که دوره‌های مختلف آمیس نظیر دوره پرستاری، دوره رستوران داری، دوره جوشکاری و … را ارائه می‌دهند. یکی از این مدارس، Vuoksi واقع شده در شهر  Kauhajokiاست که به عنوان دومین شهر بزرگ غرب کشور فنلاند شناخته می‌شود. این مدرسه اعتبار زیادی داشته و سطح کیفیت دوره‌های آن هم بسیار بالاست، پس از اخذ مدرک از Vuoksi می‌توانید به راحتی کار خوبی پیدا کرده و مشغول کسب درآمد شوید.

امکانات ارائه شده در دوره متصدی حیوانات و کارآفرین روستایی

اولین موضوعی که باعث می‌شود فنلاند بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی تلقی شود، سطح بالای آموزش و رایگان بودن آن است. در فنلاند فرقی نمی‌کند چه جایگاهی داشته و یا از کدام شهر هستید، در هر صورت همه افراد از بالاترین کیفیت آموزشی بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر کیفیت دوره آموزشی، امکانات متعددی هم توسط مدارس ارائه می‌شود تا متقاضیان به جز گذراندن دوره هیچ دغدغه دیگری نداشته باشند.

  • هزینه تحصیل رایگان
  • ناهار رایگان
  • استخدام سریع پس از دریافت مدرک آمیس
  • امکان شرکت در دوره‌های دانشگاهی پس از اتمام دوره
  • اقامت رایگان
  • فارغ التحصیلی 2 الی 4 سال

برخی از مدارس امکان اقامت رایگان را در خوابگاه‌های خود فراهم کرده و برخی آپارتمان‌هایی در نزدیک مدارس دارند تا همه افراد قادر به زندگی در نزدیکی مدرسه خود باشند.

در طول دوره آمیس امکان انجام شغل پاره وقت وجود دارد؟

بله، در طول دوره آمیس می‌توانید یک شغل پاره وقت داشته باشید تا هزینه‌های جاری روزمره خود را تامین کنید. معمولا خود مدارس به شما کمک خواهند کرد تا شغل مناسبی در طول دوره یا پس از اتمام آن پیدا کنید. برخی از مدارس به عنوان کاراموز شما را به یک شرکت می‌فرستند تا بتوانید علاوه بر کسب درآمد به تجربه خود بیافزایید.

مدارک لازم برای ثبت نام در کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تحصیل در آمیس فنلاند، امکان استفاده رایگان از امکانات مدارس و دوره‌ها است. در صورت تسلط بر زبان فنلاندی نیازی به پرداخت هزینه برای حضور در دوره آمیس نخواهید داشت. برای ثبت نام در دوره آمیس تنها کافیست مدارک زیر را آماده کنید:

  • مدرک زبان فنلاندی (سطح 1)
  • آخرین مدرک تحصیلی ( دوره اول متوسطه و بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی
  • واکسیناسیون
  • مدارک هویتی

امکان مهاجرت تحصیلی برای افراد متاهل وجود دارد؟

بله، هیچ محدودیت خاصی برای حضور در دوره آمیس فنلاند وجود ندارد. اگر مجرد هستید، تنها با گرفتن مدرک زبان فنلاندی می‌توانید درخواست خود را برای مدارس مختلف این کشور ارسال کرده تا در صورت قبولی به صورت رایگان شروع به تحصیل در مدارس فنلاند کنید. چنانچه متاهل بوده و تمایل دارید در یکی از دوره‌های آمیس فنلاند شرکت کنید، می‌توانید برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود ویزا گرفته و خانوادگی به کشور جدید خود سفر کنید.

نحوه درخواست برای دوره کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات فنلاند

اگر قصد دارید با حضور در این دوره شغل مناسبی داشته باشید، برای ثبت درخواست تنها کافیست مراحل زیر را پیش برده و پس از تکمیل آن، مقدمات مهاجرت خود به کشور فنلاند را آماده کنید.

  • پیش از هر کاری یک مصاحبه با شما می‌شود تا اطلاعات لازم بین طرفین مبادله شوند. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید زبان فنلاندی را به انگلیسی یاد گرفته و در مصاحبه هم انگلیسی صحبت کنید اما چنانچه دانش زیادی در مورد زبان انگلیسی ندارید، می‌توانید ابتدا با حضور در دوره زبان فین فین(فنلاندی به فنلاندی) که توسط فنلاندکیو برگزار می‌شود، فنلاندی را فرا گرفته و پس از رسیدن به سطح B2 در مصاحبه شرکت کنید. این مصاحبه بسته به انتخاب شما به زبان انگلیسی یا فنلاندی انجام خواهد گرفت که در طول مصاحبه باید به سوالات شخص مقابل پاسخ دهید.
  • در صورتی که مصاحبه شما به زبان انگلیسی انجام گرفته و قبول شده باشید، دوره آموزش زبان فنلاندی برای شما آغاز خواهد شد تا آماده حضور در مدارس کشور فنلاند شوید.
  • پس از رسیدن سطح زبان فنلاندی به B1، فرآیند ارسال درخواست برای مدارس مختلف آغاز خواهد شد. که فنلاندکیو در تمام این مراحل در کنار شما خواهد بود تا به راحت‌ترین شکل ممکن تمام مراحل را طی کنید.
  • مدارس با بررسی رزومه و ویدیو انگیزشی، پاسخی برای شما ارسال خواهند کرد. با قبولی در یک مدرسه، کارهای لازم برای مهاجرت به فنلاند شروع شده و تنها یک قدم برای زندگی در شادترین کشور جهان فاصله دارید.
  • در مراحل بعدی تیم فنلاندکیو به شما کمک خواهد کرد تا مدارک را به صورت کامل ارسال کرده و ویزای خود را دریافت نمایید.

اگر سوالی در مورد نحوه درخواست برای دوره آمیس فنلاند دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

سخن پایانی

یکی از جالب‌ترین دوره‌هایی که توسط مدارس فنلاند ارائه می‌شود، دوره متصدی حیوانات و کارآفرین روستایی است که اطلاعات زیادی در مورد روش صحیح نگهداری حیوانات، بارور نگه داشتن زمین، کارآفرین کشاورزی و … در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. با کسب این مدرک، می‌توانید شغلی در یک شرکت یا مزرعه داشته باشید یا خود شما به عنوان یک کارآفرین فعالیتی را در این زمینه آغاز نمایید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

2 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر
    در مورد دوره آموزش زبان فنلاندی سوال دارم. اینکه هزینه دوره‌ها چقدره، چند ترم طول می‌کشه و چجوری میشه براش اپلای کرد.
    راستش من دوره‌های vet مد نظرمه ولی اینطور که توی سایت خوندم اول باید زبان فنلاندی رو یاد بگیرم.
    ممنون میشم راهنمایی کنین و هزینه‌های دوره رو بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *