دوره دبیرستان فنلاند

دوره دبیرستان فنلاند : بررسی همه جزییات و شرایطی که برای تحصیل در فنلاند نیاز دارید

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان داشته و چندین دانشگاه برتر را در خود جای داده است. هر شخصی که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از کشور است، می‌تواند زندگی تحصیلی خوبی در فنلاند داشته باشد. چه مدرسه یا دانشگاه انتخابی در پایتخت ساحلی هلسینکی باشد، چه شهر دانشگاهی قرون وسطایی تورکو یا شهر محبوب تامپره؛ در هر صورت می‌توان زندگی تحصیلی و شخصی خوبی در این کشور داشت. اگر قصد دارید تحصیلاتی در سطح جهانی دریافت کرده و در شادترین کشور جهان زندگی کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی شرایط دوره دبیرستان فنلاند بپردازیم.

زمان پذیرش دوره‌ دبیرستان فنلاند

تا به امروز در برنامه زمانی پذیرش دوره دبیرستان فنلاند، تنها یک مورد وجود داشت که در آن پذیرش دانش آموزان از ماه آگوست – پاییز شروع می‌شد. اخیرا یک برنامه جدید به این مورد اضافه شده است تا دانش آموزان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب داشته باشند. بسیاری از دانش‌آموزانی که دوست دارند به فنلاند سفر کرده و یادگیری زبان خود را زودتر به پایان برسانند، می‌توانند از ماه ژانویه – بهار شروع کنند. شروع دوره دبیرستان فنلاند در ماه ژانویه به دانش آموزان کمک می‌کند تا به فنلاند رفته و زندگی رویایی خود را خیلی سریع‌تر آغاز کنند. در این روش بسته به نیاز مدرسه می‌توان برای گرفتن پذیرش و شروع تحصیل در تمام طول سال اقدام کرد.

شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه starter
شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه starter

شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه starter

  • قیمت: ماهانه 499 یورو

یکی از بهترین برنامه‌ها برای شروع تحصیل در فنلاند، starter نام دارد که شامل 12 ماه یادگیری در کشور خود است. در این دوره 4 یا 5 جلسه در هفته با یک معلم فنلاندی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این دوره شامل خدمات پشتیبانی دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه رویایی در فنلاند هم می‌شود تا بتوانند مسیر خود را بهتر طی کنند.

آن دسته از دانش‌آموزانی که قبل از رفتن به فنلاند، کل دوره را زودتر به پایان می‌رسانند، می‌توانند با فنلاندکیو به یادگیری ادامه دهند تا زمانی که بتوانند برای تحصیل و زندگی به فنلاند سفر کنند. فراموش نکنید این نکته برای دانش آموزان بسیار مهم است که به یادگیری زبان فنلاندی ادامه دهند زیرا داشتن زندگی شاد و راحت در کشور فنلاند به مهارت‌های زبانی بستگی دارد.

شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه Boarding
شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه Boarding

شروع دوره دبیرستان فنلاند با برنامه Boarding

  • قیمت: 2999 یورو در ماه

دوره Boarding جدیدترین دوره‌ای است که توسط تیم ما ارائه می‌شود تا دانش آموزان بتوانند راحت‌تر از قبل برای تحصیل در فنلاند اقدام نمایند. در واقع این دوره مناسب آن دسته از دانش آموزانی که دوست دارند زودتر به فنلاند آمده و دوره تحصیلی خود را کوتاه کنند. دوره Boarding شامل آموزش فشرده 4 ماهه در مدرسه شبانه روزی فنلاند می‌شود که این مدارس خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات می‌توان به سفرهای متنوع به سراسر فنلاند، فعالیت‌های فوق برنامه و محل اقامت اشاره کرد.

برای آموزش فشرده مدارس فنلاند، دوره‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. کلاس های A0 تا B2 در این دوره ارائه می‌شوند و می‌توان بین ریاضی، فیزیک، شیمی، ادبیات، زیست شناسی، تاریخ، موسیقی، هنر و … کلاس مورد علاقه خود را انتخاب کرد. به طور کلی می‌توانید بسته به علاقه خود یکی از موارد زیر را دنبال کنید:

  • دوره زبان: اولین راه این است که مستقیما برای یادگیری زبان فنلاندی درخواست دهید. همانطور که اشاره شد امکان شرکت در کلاس‌های سطح A0 تا B2 وجود دارد. سطح کلاس زبان شما با توجه به مهارت‌های زبانی مشخص خواهد شد که هنگام رسیدن به فنلاند دارید.
  • موضوع/رشته: برای بالا بردن سطح علمی می‌توان مستقیما دوره‌های رشته‌هایی نظیر ادبیات یا شیمی را آغاز کرد.

با حضور در این دوره می‌توانید برای درخواست اجازه اقامت از فنلاند درخواست دهید و در طول تحصیل خود با فرهنگ و بخش‌های مختلف این کشور آشنا شوید. برنامه Boarding دو بار در سال (یا در آپریل یا سپتامبر) شروع شده و قبل از شروع این دوره، لازم است که دانش آموزان حداقل 2 ماه برنامه Starter را گذرانده باشند تا  در این مدت درخواست ویزا برای آن‌ها آماده شود.

خدمات فنلاندکیو برای پذیرش دوره دبیرستان فنلاند
خدمات فنلاندکیو برای پذیرش دوره دبیرستان فنلاند

خدمات فنلاندکیو برای پذیرش دوره دبیرستان فنلاند

پس از شروع دوره‌ها برای 1 تا 3 سال به طور مداوم در حال ارائه خدمات خود خواهیم بود تا به دانش آموزان کمک کنیم سفر بهتری به فنلاند داشته باشند. در واقع پس از اینکه تصمیم گرفتید برای تحصیل به فنلاند سفر کنید، می‌توانید تمام امور را به ما سپرده و با خیالی آسوده به دنبال یادگیری زبان باشید.

  • در کل مراحل یادگیری زبان و اخذ پذیرش از مدارس در کنار شما خواهیم بود؛ از مصاحبه گرفته تا عضویت در دوره زبان فنلاندی و فارغ التحصیلی.
  • به تمام سوالات والدین و دانش آموزان در طول دوره پاسخ خواهیم داد.
  • در طول برنامه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به دانش آموزان کمک رسانده و تجربه بی نظیری از تحصیل در فنلاند برای آن‌ها رقم زنیم.
  • در مورد انتخاب مدرسه نکات لازم را خدمت دانش آموزان ارائه خواهیم داد تا با دیدی باز و اطلاعات دقیق، مدرسه‌ای متناسب با خواسته‌های خود انتخاب کنند.
  • در مراحل اخذ ویزا به شما کمک خواهیم کرد تا بدون مشکل خاصی بتوانید ویزا و اقامت تحصیلی فنلاند را دریافت کنید.
  • هماهنگی ورود دانش آموزان و کمک به مدارس برای اسکان آن‌ها از جمله خدمات دیگر مجموعه فنلاندکیو است.

سخن پایانی

در آینده قصد داریم دوره‌های مختلفی دیگری را نیز ارائه دهیم زیرا افرادی که علاقمند به تحصیل در فنلاند هستند، دوست دارند خدمات متنوعی را بسته به شرایط خود دریافت کنند. البته دوره‌های ذکر شده در این مقاله هم می‌توانند زمینه ساز مهاجرت به کشور فنلاند و دنبال کردن رشته تحصیلی مورد علاقه‌تان باشند. اگر برای شروع دوره دبیرستان فنلاند نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو شرایط خود را مطرح کرده و بقیه مسیر سفر به فنلاند را به ما بسپارید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *