اقامت فنلاند بعد از تحصیل

اقامت فنلاند بعد از تحصیل چگونه است و چه مراحلی دارد؟

کشور فنلاند یکی از بهترین مقاصد سفری است که می‌توان برای ادامه تحصیل به آنجا مهاجرت کرد. این کشور دارای سیستم آموزشی قوی، کیفیت بالای زندگی، فرصت‌های تحصیلی و شغلی متعدد، رایگان بودن تحصیل و … است که مجموع این نکات مثبت آن را تبدیل به مقصد مهاجرت جذابی برای دانشجویان می‌کند. اگر به کشور فنلاند مهاجرت کرده و پس از به اتمام رسیدن تحصیل دوست داشته باشید در این کشور بمانید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی شرایط اقامت فنلاند بعد از تحصیل بپردازیم.

روش‌های اخذ اقامت فنلاند بعد از تحصیل

دولت فنلاند تمام تلاش خود را می‌کند تا فرصت‌های تحصیلی و شغلی خوبی برای متقاضیان فراهم سازد و در این راستا هم عالی عمل کرده است. پس از اینکه درس شما در این کشور به اتمام رسید، می‌توانید یک سال دیگر در آنجا مانده و به دنبال شغل مناسبی باشید تا اقامت تحصیل خود را به اقامت کاری تبدیل کنید. از آنجایی که فنلاند فرصت‌های شغلی زیادی ارائه می‌دهد، حتما شغلی مناسب با علایق خود پیدا خواهید کرد تا بتوانید در این کشور زندگی کنید. برای کسب اقامت فنلاند بعد از تحصیل راه‌های زیر پیش روی شما قرار خواهد گرفت:

  • پیدا کردن شغل پس از اتمام تحصیل و گرفتن اقامت کاری
  • سرمایه گذاری در فنلاند
  • ازدواج با یک شخص فنلاندی
  • پناهندگی

اقامت فنلاند بعد از تحصیل با تبدیل اقامت تحصیلی به کاری

تعداد زیادی از دانشجویانی که به کشور فنلاند سفر می‌کنند، از این روش برای گرفتن اقامت کاری استفاده می‌کند. با صرف هزینه پایین در این کشور تحصیل کرده و پس از آن با شروع به کار در فنلاند، اقامت کاری خواهند داشت. با توجه به نرخ پایین بیکاری، نیازی نیست نگران پیدا نشدن کار یا تقاضای پایین بود. همانطور که اشاره شد شما یک سال پس از اتمام دوره تحصیلی خود فرصت خواهید داشت تا شغلی مناسب پیدا کنید. در این مدت زمان می‌توانید به شرکت‌ها یا مراکز مختلف فنلاند سر زده و با بررسی شرایط، انتخاب خوبی داشته باشید. پس از پیدا کردن شغل، پروسه تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری آغاز خواهد شد. با چند سال کار و پرداخت مالیات در کشور فنلاند، اقامت دائم برای شما صادر خواهد شد.

برای اخذ اقامت کاری کشور فنلاند به این مدارک نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • مجوزی که اقامت دانشجویی شما را نشان دهد
  • فرم پر شده درخواست تمدید ویزا
  • قرار داد استخدام در یک شرکت یا کسب و کار فنلاندی

یکی از نکات مهمی که میتواند در تمدید اقامت شما مشکل ایجاد کند، حقوق پایینی است که توسط کارفرما در قرارداد ذکر شده است. حقوق شما باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید با کمک آن هزینه‌های ماهانه خود را پرداخت کنید، در نتیجه حقوق بسیار پایین شانس شما را پایین می‌آورد.

اقامت فنلاند بعد از تحصیل با سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت فنلاند، سرمایه گذاری در این کشور است. شرکت‌های فنلاند دارای دسته بندی‌های مختلفی هستند که پس از آشنایی با انواع شرکت و آماده کردن سرمایه اولیه، می‌توانید اقدام به سرمایه گذاری و گرفتن اقامت کاری کنید. مهم‌ترین بخش در این روش، داشتن یک بیزینس پلن خلاقانه و کاربردی است که برای دولت فنلاند هم سود آور باشد. باید طراحی ارائه دهید که باعث اشتغال زایی شده و برای اقتصاد کشور هم مفید است. با ارائه این طرح و سرمایه اولیه خود، می‌توانید در کشور فنلاند زندگی کرده و پس از حدود 4 سال کار و پرداخت مالیات، اقامت دائم آن را بگیرید.

یکی از جذاب‌ترین نکات برای سرمایه گذاری در کشور فنلاند، نرخ مالیات پایین و امنیت بالای سرمایه گذاری است. دولت حدودا 20 درصد سود را به عنوان مالیات درخواست می‌کند که معمولا نسبت به سایر کشورها کمتر است. پس از اینکه چهار سال از تاسیس شرکت گذشت، می‌توانید اقدام به دریافت اقامت دائم نمایید.

اقامت فنلاند پس از تحصیل با ازدواج

برای ماندن در کشور فنلاند، می‌توانید با شخصی فنلاندی ازدواج کنید. در صورت ازدواج با فردی دارای تابعیت فنلاند یا فردی مقیم این کشور، اجازه اقامت به شما هم داده خواهد شد. ازدواج به دو صورت مدنی و مذهبی انجام می‌گیرد که در مورد اول یک قاضی شاهد ازدواج شما خواهد بود و در مورد دوم به کلیسا یا مکان مقدس مورد نظر خود مراجعه می‌کنید. پس از تایید ازدواج، اجازه اقامت در این کشور به شما داده می‌شود.

در این روش دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد. مورد اول تمکن مالی فرد فنلاندی است. شخص مورد نظر شما باید اثبات کند که از پس هزینه‌های زندگی برمی‌آید. مورد دوم اثبات واقعی بودن ازدواج است؛ شما باید ثابت کنید که از لحاظ عاطفی به هم نزدیک بوده و صرفا هدف‌تان گرفتن اقامت نیست. این کار به وسیله عکس تعطیلات، بلیط مسافرت و… انجام می‌گیرد.

برای تبدیل اقامت تحصیلی از طریق ازدواج باید مدارک زیر را آماده سازید:

  • سندی که نشان دهنده ازدواج بین طرفین باشد
  • گردش حساب 6 ماهه اخیر که نشان دهنده توانایی مالی فرد است
  • مدارک پرداخت مالیات شخصی که تابعیت فنلاند را دارد
  • قرارداد کاری فردی که تبعه فنلاند است
  • شناسنامه طرفین
  • تکمیل فرم‌های مربوطه

این مدارک باید به زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی ارائه شوند. با ازدواج یک اقامت موقت 2 ساله دریافت خواهید کرد و پس از آن که ثابت شد از همسر خود جدا نشده‌اید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم فنلاند اقدام کنید.

اقامت فنلاند پس از تحصیل با پناهندگی

این روش را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا روشی پر ریسک بوده و مشکلات زیادی به همراه دارد. با توجه به اینکه پس از تحصیل می‌توان به راحتی کاری پیدا کرد، نیازی به پناهنده شدن نخواهد بود.

روش‌های اخذ اقامت فنلاند بعد از تحصیل
روش‌های اخذ اقامت فنلاند بعد از تحصیل

شرایط درخواست تابعیت فنلاند پس از اتمام تحصیل

برای دریافت اقامت فنلاند باید چند شرط کلی را در نظر بگیرید:

  • حداقل 18 سال داشته باشید.
  • 8 سال در این کشور زندگی کرده باشید.
  • سوپیشینه کیفری نداشته باشید.
  • به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشید.
  • اثبات کنید که توانایی مالی کافی برای زندگی در فنلاند را دارید.
  • آدرس محل اقامت خود را ارائه دهید.
  • به قوانین کشور فنلاند پایبند باشید.

مراحل درخواست اقامت فنلاند

برای اینکه درخواست خود مبنی بر گرفتن اقامت فنلاند را ارسال کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داده و مدارک را کامل ضمیمه کنید.

  1. پیش از هر کاری باید فرم مربوطه را پر کرده و مطمئن شوید که اطلاعات را درست نوشته‌اید.
  2. به خدمات پلیس فنلاند، سفارت یا کنسولگری مراجعه کرده و درخواست خود را بیان کنید.
  3. در مرحله بعد نوبت دهی برای بررسی پرونده شما انجام می‌گیرد.
  4. بین 30 الی 150 روز باید صبر کنید، تا مدارک شما پردازش شود.

پس از آن نتیجه تقاضای شما مشخص خواهد شد. اگر با درخواست شما موافقت شود، اجازه اقامت صادر می‌شود که در بازه زمانی 2 الی 3 هفته‌ای، به دست‌تان خواهد رسید.

نکات مهم در مورد اقامت فنلاند بعد از تحصیل

  • حتما قبل از اینکه اقامت تحصیلی شما به پایان رسد، اقدام به تمدید اقامت خود کنید زیرا این فرآیند بیش از 30 روز طول خواهد کشید.
  • با اخذ اقامت موقت در کشور فنلاند، معمولا چهار سال بعد می‌توانید برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید.
  • اگر 6 سال بدون سابقه کیفری در کشور فنلاند زندگی کنید، می‌توانید اقدام به اخذ تابعیت این کشور نمایید.
  • با گرفتن اقامت دائم همه حقوق شهروندی برای شما قابل استفاده خواهد بود.
  • امکان داشتن تابعیت دوگانه هم وجود دارد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *