فرهنگ ازدواج در فنلاند چگونه است؟

فرهنگ ازدواج در فنلاند چگونه است؟

کشور فنلاند را می‌توان از محبوب‌ترین کشورهای خارجی برای مهاجرت دانست. یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور فوق‌العاده، ازدواج است. لازمه این امر آشنایی با فرهنگ ازدواج در فنلاند است. شما به عنوان یک مهاجر خارجی حتماً‌ باید با این فرهنگ آشنایی کاملی به دست بیاورید. اهمیت بالای این موضوع و پرسش‌های بسیار در این زمینه ما را بر‌ آن داشت تا در این متن به بررسی فرهنگ ازدواج در این کشور بپردازیم. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات مناسبی در این رابطه هستید، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

مدرن‌سازی روابط

فنلاند نیز از جمله کشورهایی به شمار می‌آید که فرهنگ ازدواج در آن در سال‌های اخیر به صورت کاملاً غربی درآمده است. در این کشور می‌توان حتی بدون ازدواج نیز با پارتنر خود بدون مشکل خاصی در یک خانه زندگی کرد. در واقع وجود روابط خارج از ازدواج به شکل رسمی در این کشور رواج دارد. علاوه بر این، شریک‌های زندگی می‌توانند حتی بدون نیاز به رسمی کردن ازدواج خود بچه‌ داشته باشند. این موضوع فرهنگ ازدواج در فنلاند را با فرهنگ ازدواج در کشورهای شرقی همچون ایران به طور کامل متمایز کرده است.

البته امکان برگزاری مراسم ازدواج به صورت رسمی نیز وجود دارد. این نوع مراسمات معمولاً در کلیسا برگزار می‌شوند. در طول مراسم مهمانان ویژه‌ای دعوت خواهند شد و به منظور رسمی شدن ازدواج عروس و داماد باید مدرک مربوط به ازدواج خود را امضا نمایند. ازدواج بدین شکل در کشور فنلاند در حال حاضر چندان رایج نیست، زیرا همان‌طور که گفته شد، اکثر زوج‌ها به فکر ازدواج سفید هستند.

پس از ازدواج، موارد قانونی خاصی همچون شرایط طلاق نیز به زن و شوهر اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورت طلاق گرفتن نیمی از اموال مرد به زن می‌رسد. البته، در شرایطی که ثابت شود مرد دارای توانایی مالی بالایی نیست ممکن است در این حکم تغییراتی ایجاد گردد.

قوانین مربوط به ازدواج در کشور فنلاند

قاعدتاً بررسی فرهنگ ازدواج در فنلاند به معنای بررسی کلیه قوانین ازدواج در این کشور است. بر اساس بند یک قانون مربوط به ازدواج در این کشور هر زن و مردی که توافق کرده‌اند در آینده با همدیگر ازدواج کنند، نامزد به شمار می‌آیند.

ماده دو این قانون اعلام می‌کند که ازدواج تنها وقتی رسمی خواهد شد که عقد ازدواج تکمیل شود. در واقع مهم نیست که زوجین برای چند سال متوالی نامزد هستند، زیرا تا زمانی که عقد ازدواج در یک دفتر یا کلیسای رسمی ثبت نشود، ازدواج مربوطه از سندیت خاصی برخوردار نیست.

یکی دیگر از ماده‌های مربوط به این موضوع اعلام می‌دارد که پیش از ازدواج کلیه حاضرین موجود در مراسم باید اعلام کنند که هیچ مانعی برای ازدواج طرفین وجود ندارد. این موضوع با یک اعلام عمومی در زمان انجام ازدواج صورت می‌پذیرد.

گزینه‌ دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم حقوق برابر زوجین در کشور فنلاند است. بر اساس قوانین و البته فرهنگ ازدواج در فنلاند، هر دو زوج دارای حقوق یکسانی هستند. هیچ یک از آن‌ها بر دیگری برتری ندارد. بر طبق همین امر می‌توان گفت که حتی مهاجران خارجی نیز می‌توانند انتظار دریافت حقوقی کاملاً برابر با همسر خود در این زمینه داشته باشند.

به طور کلی، باید گفت که فرهنگ ازدواج در فنلاند بر اساس احترام مطابق تعیین شده است. هم زن و هم مرد باید در کنار یکدیگر تا آخر عمر برای ایجاد یک زندگی مناسب تلاش کنند. زن و مرد مکمل زندگی یکدیگر هستند و هر دوی آن‌ها باید تمام ذهن خود را متمرکز روی زوج خود نمایند.

حداقل سن ازدواج

همان‌طور که می‌دانید حداقل سن ازدواج در اکثر کشورهای اروپایی هجده سال تعیین شده است. این موضوع نیز یکی دیگر از مهم‌ترین فرهنگ‌های مربوط به ازدواج در کشور فنلاند به شمار می‌آيد. هیچ فردی در هیچ شرایطی اجازه ازدواج با افراد زیر هجده سال را ندارد. کلیه افرادی که به سن هجده سال می‌رسند می‌توانند به صورت شخصی و بدون نیاز به اجازه پدر و یا مادر خود نسبت به ازدواج با فرد مدنظرشان اقدام نمایند.

رابطه جنسی

فرهنگ ازدواج در فنلاند وجود رابطه جنسی پیش از ازدواج را منع نکرده است. اکثر زوج‌ها پیش از ازدواج با یکدیگر رابطه جنسی دارند. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد در اکثر مواقع بسیاری از زوجین حتی پیش از رسمی کردن ازدواج خود بچه‌دار نیز می‌شوند. این امر شاید برای مردم کشورهایی همچون ایران جدید به نظر برسد، اما چنین موضوعی در کشور فنلاند هیچ گونه ایرادی ندارد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که امکان برقراری هیچ‌گونه رابطه جنسی خاصی با افراد زیر هجده سال در این کشور وجود ندارد. در واقع برقراری جنسی با چنین افرادی یکی از بدترین جرم‌ها در کشور فنلاند محسوب می‌شود و مجرم مربوطه به جرائم بسیار سنگینی دچار خواهد شد. به این نوع جرم sexual harassment نیز می‌گویند. به طور کلی برقراری رابطه جنسی از هر نوعی با افراد زیر سن قانونی به طور کامل منع شده است. حتی اگر افراد بخواهند در آینده با همدیگر ازدواج کنند نیز این امکان برای آن‌ها وجود ندارد. توصیه می‌کنیم که حتماً این موضوع را مدنظر خود داشته باشید.

امکان ازدواج فنلاندی‌ها با خارجیان

در ادامه بررسی فرهنگ ازدواج در فنلاند باید به این نکته اشاره کنیم که کشور فنلاند هیچ‌گونه محدودیت خاصی را برای شهروندان خود به منظور ازدواج با خارجی‌ها اعمال نکرده است. در واقع همه فنلاندی‌های می‌توانند با خارجیان ازدواج کنند و این امر مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

به طور کلی می‌‌توان گفت که مانعی بین شما و زندگی با یک شهروند فنلاندی وجود ندارد. البته، باید به این نکته اشاره کنیم که میزان ازدواج فنلاندی‌ها با غیرفنلاندی‌ها به شدت پایین است. در واقع ساکنین این کشور بیشتر ترجیح می‌دهند تا با هموطنان خود ازدواج کنند. از جمله دلایل این امر می‌توان به عدم نیاز به طی کردن مراحل قانونی خاص در این زمینه اشاره کرد.

فرهنگ ازدواج در فنلاند
فرهنگ ازدواج در فنلاند

کسب اقامت

بر اساس فرهنگ ازدواج در فنلاند و قوانین مربوط به آن، افراد غیرفنلاندی که با یک شهروند کشور فنلاند ازدواج کرده‌اند می‌توانند درخواستی را مبنی بر دریافت اقامت این کشور ارائه کنند. در واقع بر اساس قوانین مهاجرتی کشور فنلاند، افرادی که با ساکنین این کشور وصلت می‌کنند، اجازه کسب اقامت کشور فنلاند را به دست می‌آورد. به طبع این امر دارای مراحل مختص به خود است و متقاضیان امر باید با این مراحل آشنا باشند. در ادامه به بررسی برخی از موارد مربوط به این امر می‌پردازیم.

کسب ویزای ازدواج

به منظور مهاجرت به کشور فنلاند روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ویزای ازدواج است. با دریافت این ویزا،‌ اجازه اقامت کشور فنلاند را برای مدت خاصی دریافت می‌کنید. پس از اخذ ویزای ازدواج و مراجعه به کشور فنلاند باید سایر مراحل کسب شهروندی این کشور را پشت سر بگذارید.

به منظور دریافت ویزای ازدواج کشور فنلاند باید یک سری مدارک خاص توسط متقاضی امر ارائه شود. مهم‌ترین مدارک مربوط به این موضوع را می‌توان مدارکی دانست که نشان‌دهنده قانونی بودن ازدواج شما با آن تبعه کشور فنلاند هستند.

شاید بپرسید که این مدارک شامل چه موارد خاصی می‌شوند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت که هرگونه مدرک مشترکی که ثابت کننده رابطه شما و فرد مدنظر باشد جزو این مدارک محسوب می‌شوند. از عکس‌های خانوادگی گرفته تا شماره تلفن‌های مشترک و … همه و همه جزو مدارک اثبات ازدواج شما به شمار می‌آیند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مدارک مربوط به کسب ویزای ازدواج، سند ازدواج شما است. تفاوتی ندارد که ازدواج شما در ایران به صورت رسمی ثبت شده یا در خارج از کشور، زیرا در هر صورت مهم‌ترین امر ارائه این سند رسمی به آفیسر سفارت کشور فنلاند خواهد بود. مدت زمان ارائه مورد نیاز برای کسب ویزای ازدواج متغیر است و واقعاً نمی‌توان یک مدت زمان خاص را برای آن تعیین کرد.

کافی نبودن سند ازدواج

بر اساس قوانین مربوط به فرهنگ ازدواج در فنلاند و اقامت به وسیله این موضوع، ارائه سند ازدواج به معنای دریافت اقامت کشور فنلاند نیست. برخی از افراد تصور می‌کنند که با ارائه کردن سند مربوط به این موضوع خیلی سریع می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند. این در حالی است که ارائه سند ازدواج تنها بخشی از مراحل مربوط به این موضوع به شمار می‌آيد.

وقتی که به سفارت کشور فنلاند برای دریافت ویزای ازدواج مراجعه می‌کنید، آفیسر مربوطه از هر دوی شما پرسش‌های مختلفی را به صورت جداگانه خواهد پرسید تا صحیح بودن ازدواج مربوطه ثابت شود. با توجه به اینکه امکان ارائه اطلاعات نادرست در این زمینه وجود دارد، این مرحله می‌تواند کمی طولانی باشد. علاوه بر این، کلیه مدارک شخصی شما مورد بررسی کامل قرار می‌گیرند تا در صورت ارائه اطلاعات دروغین، هر دو طرف پرونده جریمه شوند.

سخن پایانی

فرهنگ ازدواج در فنلاند مانند اکثر کشورهای اسکاندیناوی به شکل کاملاً غربی است. در این کشور امکان زندگی دو پارتنر بدون انجام فرایند ازدواج وجود دارد. برای کسب اقامت این کشور با استفاده از روش ازدواج باید حتماً ازدواج خود را با پارتنرتان رسمی کنید. متقاضیان خارجی می‌توانند پس از ازدواج با یک تبعه کشور فنلاند درخواست خود را به منظور کسب تابعیت این کشور ارائه نمایند. اگر با پرسش خاصی در این رابطه روبه‌رو هستید تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنیم.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، تحصیل و زندگی در فنلاند حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *