سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا | الان ثبت‌نام کن، ۳ ماه دیگه فنلاند باش!

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا | الان ثبت‌نام کن، ۳ ماه دیگه فنلاند باش!

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا موسوم به برنامه Fast برای هر کسی با توجه به شرایطش متفاوت است اما در اینجا، در مورد سریع‌ترین روش مهاجرت به فنلاند توضیح خواهیم داد. این روش مخصوص دانش‌آموزان است و طبیعتاً شرایط خاصی دارد که فرد متقاضی از آنها برخوردار باشد. شرایط سنی، مدرک زبان، نقشه سفر و مسیری که طی خواهید کرد، و موارد دیگر را در این مطلب با هم مرور می‌کنیم.

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا برای دانش‌آموزان

به طور کلی، سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا برای متقاضی‌ها با توجه به مسیر تحصیلی به دو دسته عمده تقسیم می‌شود. اول، روشی است که این عزیزان قصد دارند برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان (HS) اقدام کنند و دوم، روشی است که به جای دبیرستان، به سمت یادگیری مهارت‌های شغلی-عملی هدایت می‌شوند. چیزی معادل هنرستان‌های فنی-حرفه‌ای در داخل ایران که در فنلاند تحت عنوان آموزشگاه فنی-حرفه‌ای (VS) شناخته می‌شوند.

شرایط و صلاحیت‌ها

دانش‌آموزان متقاضی دبیرستان یا HS باید بین 15 تا 17 سال یا 14 سال سن داشته باشند که تا زمان تکمیل برنامه FAST، پانزده ساله شوند. در مقابل، دانش‌آموزان متقاضی آموزشگاه فنی-حرفه‌ای VS باید تا زمان تکمیل برنامه FAST حداقل 18 سال سن داشته باشند. همچنین محدودیتی برای افراد بالای ۱۸ سال وجود ندارد.

علاوه بر این، متقاضی‌ها باید از نظر مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی یا مهارت‌های ریاضی شرایط خوبی داشته باشند. کسانی که انگلیسی صحبت نمی‌کنند؛ باید هر دو زبان انگلیسی و فنلاندی را یاد بگیرند و در ریاضیات هم شرایط لازم و خوب را دارا باشند. برای اقدام و ورود به دبیرستان شما باید در زمینه حل مسائل ریاضیات مطالعه کنید و در کنار آن، زبان دیگری را تا سطح C به زبان انگلیسی، سوئدی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی یا روسی بخوانید. ضمناً برای اطمینان از اینکه در طول دوران دبیرستان به مشکلی برنخواهید خورد و موفق خواهید شد، باید ارزیابی Finest Future eMath را بگذرانید که یک آزمون ویژه مرتبط با برنامه Finest Future است. در کنار همه این موارد، بدیهی است که باید مدرک دوره مدارس راهنمایی ایران را داشته باشید.

ترسیم نقشه سفر شما

شاید این سؤال پیش بیاید، مسیری که ما تا رسیدن به مقصد طی می‌کنیم تقریباً چگونه است؟ پاسخ این است که به شرط وجود و احراز شرایط لازم برای رسیدن به دبیرستان یا آموزشگاه فنی-حرفه‌ای این مسیر در عرض کمتر از یک سال اتفاق می‌افتد. در ماه اول، پس از مراجعه به مؤسسه فنلاندکیو و برگزاری جلسه اولیه، مدرک شما معادل‌سازی می‌شود. بعد از آن، آزمون Finest Future eMath گرفته می‌شود. در ماه دوم، جهت درخواست اجازه اقامت اقدام می‌شود. سپس، در ماه سوم مسافرت به فنلاند انجام می‌شود و متقاضی چند ماه را صرف مطالعه زبان و دریافت مدرک زبان می‌کند که این مرحله به تنهایی حدود سه ماه طول خواهید کشید. پس از اخذ مدرک زبان B1، برای مدرسه و آموزشگاه دلخواه درخواست ارسال می‌شود و سپس شما در مصاحبه مخصوص مدارس شرکت خواهید کرد. در صورت پذیرش نهایی، در هفتمین ماه برنامه، مجدداً برای درخواست اجازه اقامت اقدام می‌شود و در نهایت، متقاضی‌ می‌تواند مدرسه‌اش را شروع کند. البته راه‌هایی هم وجود دارد که دانش‌آموزان مراحل تا اخذ مدرک زبان و مصاحبه مدارس را به طور آنلاین در کشور مبدأ خود شروع و تکمیل نمایند.

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا | الان ثبت‌نام کن، ۳ ماه دیگه فنلاند باش!

شهرها و مکان‌های مقصد در فنلاند

مقصد نهایی متقاضی‌ها در فنلاند، شهرها و فضاهای آموزشی مختلفی است که با توجه به رشته موردنظر متقاضی و پذیرش نهایی مدارس تعیین می‌شود. با این حال، شهرهای Orivesi، Veteli دو مقصد مهم برای دانش‌آموزان محسوب می‌شوند. معمولاً 22 دانش‌آموز در هر گروه قرار می‌گیرند که لزوماً از یک کشور نیستند. در واقع، Finest Future برای حفظ تنوع گروه‌های دانش‌آموزی تلاش می‌کند، بنابراین دانش‌آموزان بسته به ملیت، سن، جنسیت، معلم مناسب، سطح زبان به یکی از مکان‌ها اختصاص می‌یابند. Finest Future مکان دقیق محل اقامت هر دانش‌آموز را پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان در مهلت مقرر تأیید می‌کند. دریافت خدمات به ترتیب ورود دانش‌آموزان است. در نتیجه، اگر دانش‌آموز بخواهد زودتر به فنلاند بیاید، باید فوراً مرحله اولیه ثبت‌نام خود را شروع کند.

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا : 6 مدل

برای سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا و فنلاند، حدود شش روش مختلف وجود دارد که در قالب برنامه Finest Future ارائه می‌شود. در جدول زیر بر اساس تاریخ شروع فرآیند، طول دوره زمانی، فرمت و نحوه اجرای برنامه و محل انجام آن توضیحاتی به طور خلاصه و فشرده آورده شده است.

تاریخ شروع دوره زمانی فرمت محل
پس از پرداخت تا 26 فروردین 1402 دانش‌آموز می‌تواند بلافاصله با جدول زمانی تنظیم شده، یادگیری زبان فنلاندی را شروع کند آنلاین در کشور خود
از امروز حداقل دو ماه تحصیل آنلاین آنلاین در کشور خود
پس از 26 فروردین 1402

دریافت خدمات به ترتیب ورود.

اگر دانش‌آموز می‌خواهد در اولویت قرار گیرد، باید هر چه سریع‌تر شروع کند.

4 ماه در فنلاند: درس‌های آشنایی با کشور + فعالیت‌ها + بازدید از مدارس + مصاحبه

 

در مکان‌های منتخب برنامه Finest Future برای مهاجرت سریع
پس از 4 ماه دوره در محل 2 ماه اضافی در فنلاند: درس آنلاین برای برنامه شبانه‌روزی در مرکز دانش‌آموزی Finest Future یا در کشور خود
برای دانش‌آموزانی که توسط یک مدرسه فنلاند پذیرفته شده‌اند (برنامه 3 ساله دبیرستان) (دانش آموزان تا زمان انتقال به مدرسه در شهر جدید همچنان تحت سرپرستی Finest Future هستند)

12.07.2024: آخرین روز برای درخواست مجوز اقامت دانش‌آموزی از فنلاند

جولای 2024: دانش‌آموز می‌تواند با Finest Future به اردوهای تابستانی بپیوندد

01.08.2024: دانش آموزان به شهر جدید خود نقل مکان می‌کنند (قیمت جدید در شهر جدید)

2024/08/10: شروع مدرسه در فنلاند (ترم بهار)

وقتی دانش‌آموزان شروع به تحصیل می‌کنند، می‌توانند فرمی را پر کنند تا سال اول عضویت Finest Future را دریافت کنند

برای دانش‌آموزانی که توسط مدرسه فنلاند پذیرفته نمی‌شوند 12.07.2024: آخرین روز برای خروج از فنلاند به کشور خود (بسته به اجازه اقامت آنها).

 

مزایای برنامه Fast جهت مهاجرت سریع

برنامه درسی Fast از همان برنامه درسی مبتنی بر مهارت برای جوانان پیروی می‌کند که برنامه Finest Future FRESH انجام می‌دهد، اما متقاضی‌ها حتی 4 برابر بیشتر از دانش‌آموزان آنلاین آموزش می‌بینند. هنگامی که در محیط یادگیری زبان دوم زندگی می‌کنند، فرصت‌های زیادی برای استفاده از زبان خود در موقعیت‌های واقعی زندگی خواهند داشت و تیم Finest Future ما قویاً از آن پشتیبانی می‌کند.

برای مثال وقتی متقاضی‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه بلیط اتوبوس یا قطار بخرند، این کار را به‌طور مستقل (و در صورت نیاز با پشتیبانی) در طول سفر انجام می‌دهند.

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا | الان ثبت‌نام کن، ۳ ماه دیگه فنلاند باش!

علاوه بر یادگیری در محیط زبان دوم، دانش‌آموزان زمانی که بتوانند از تمام حواس و مهارت‌های خود استفاده کنند، رویکرد جامع‌تری به یادگیری خود پیدا می‌کنند. به عنوان مثال غذاها و ادویه‌های مختلف را می‌توان در آشپزخانه، مغازه و در ناهار یا شام روزانه یاد گرفت. مهارت‌های زندگی روزمره از یادگیری زبان پشتیبانی می‌کند و بالعکس. دانش‌آموزان زمانی که عادت به انجام کارهای روزمره خود دارند و می‌دانند که چگونه با موقعیت‌های مختلف مانند بیمار شدن و مراجعه به پزشک در کشور جدید خود مواجه شوند، به خوبی آماده ادامه زندگی مستقل در فنلاند هستند.

یادگیری رسمی فنلاندی در برنامه Fast تا 360 ساعت درنظرگرفته شده در حالی که در Fresh 260 ساعت است. علاوه بر این، در برنامه Fast، دانش‌آموزان فقط در طول فعالیت‌های سازماندهی شده مدارس به زبان فنلاندی ارتباط برقرار می‌کنند. دانش‌آموزان به شدت تشویق می‌شوند که حتی در اوقات فراغت در کنار هم سن‌وسالان خود فقط از زبان فنلاندی استفاده کنند. از آنجایی که کارکنان Finest Future به زبان فنلاندی به صورت 24 ساعته در دسترس هستند، دانش‌آموزان هرگز با امر یادگیری تنها نیستند. حتی در تعطیلات آخر هفته هم زمان مطالعه مستقلی برای مرور آموخته‌های خود دارند.

جدول زمانی هفته تقریباً مشابه است که از عادات و ریتم زندگی سالم پیروی می‌کند. از متقاضی‌ها انتظار می‌رود که اتاق‌های خود را تمیز نگه دارند و تخت خود را هر روز مرتب کنند. در طول درس یا فعالیت‌های دیگر، دستگاه‌های تلفن همراه به شدت ممنوع هستند، مگر اینکه بخش مهمی از فعالیت باشند (مانند یافتن راه با استفاده از نقشه‌ها، گرفتن عکس یا یادگیری استفاده از فرهنگ لغت به روشی عاقلانه).

دانش‌آموزان زمان آنلاینی خواهند داشت که با زمان کشورشان هماهنگ است تا والدین و دوستان بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. با این حال، در خارج از این ساعات آنلاین، از والدین انتظار می‌رود که در مواقع اضطراری تنها با کارکنان Finest Future تماس بگیرند.

نمونه برنامه زمانی هفتگی در دوره FAST

  • 3 جلسه 75 دقیقه‌ای یادگیری زبان فنلاندی در هر روز هفته برقرار است.
  • هر جلسه و فعالیت به زبان فنلاندی است. فعالیت‌های عصرگاهی، جلسات زبان هستند.
  • برنامه‌های هفتگی تغییر و به روز می‌شوند.
  • دستور کار کلی ممکن است تغییر کند.

 

 

 

دوشنبه سه‌شنبه چهارشنبه پنج‌شنبه جمعه شنبه یکشنبه
صبح زبان زبان زبان زبان زبان فعالیت‌های بیرونی مثل شنا، سونا، قایق‌رانی فعالیت‌های بیرونی یا در هوای آزاد، پیاده‌روی و گردش، چیدن توت در جنگل یا وقت آزاد
بعدازظهر زبان زبان /

اقتصاد خانه

زبان /

موسیقی

زبان /

ورزش

زبان /

هنر

عصر بورد گیم وقت آزاد بازی فرار وقت آزاد شب موسیقی وقت آزاد

 

BBQ Night

وعده‌های غذایی

وعده‌های غذایی در برنامه FAST گنجانده نشده است. خانه‌های دانش‌آموزی دارای آشپزخانه‌های مشترک با یخچال هستند و دانش‌آموزان می‌توانند در زمان برنامه‌ریزی دروس آشپزی، خودشان یا با کمک سرپرست، آشپزی کنند. مواد لازم در بازارهای شهرها موجود است. همچنین می‌توانند غذا را از کافه تریا یا رستوران‌های دبیرستان در آن منطقه خریداری کنند. پس از تایید مکان هر گروه، FF یک بسته غذایی برای گروه‌ها ارائه می‌دهد. برای دانش‌آموزان HS به شدت توصیه می شود.

شروع مدرسه و هزینه های زندگی

تخمین هزینه‌های زندگی فرد، زمانی که تحصیلات مناسب را در فنلاند شروع می‌کند می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، یک دانش‌آموز دبیرستانی می‌تواند با 200 تا 400 یورو در یک ماه زندگی کند – باز هم: بسته به شخص. غذا، حمل و نقل، پوشاک، خدمات شهری ضروری و غیره. البته غیر از سکونت. این موارد و هزینه‌ها به دوره پس از برنامه‌های زبان Finest Future اشاره دارد.

سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا | الان ثبت‌نام کن، ۳ ماه دیگه فنلاند باش!

تعداد ماه‌های مجوز اقامت

اعتبار مجوز اقامت برای FAST شش ماه است. برنامه زبان در محل در فنلاند 4 ماه فشرده است که در طی آن انتظار می‌رود دانش‌آموز درخواست دهد و با موفقیت وارد مدرسه‌ای در فنلاند شود.

با این حال، اگر دانش‌آموزی نتواند در طی 4 ماه وارد مدرسه شود، می‌تواند در محل اقامت بماند و برای 2 ماه اضافی که RP آنها معتبر است، به طور فشرده در مدارس درخواست دهند. قیمت 825 یورو در ماه (با احتساب هزینه اضافی).

تمام تصمیمات مربوط به پذیرش محل تحصیل دانش‌آموز در دست مدارس است و تحت تاثیر Finest Future نیست. هنگامی که محل تحصیل در یک مدرسه فنلاند تضمین شد، دانش‌آموز پذیرفته شده درخواست مجوز اقامت دانش‌آموزی در فنلاند را ادامه خواهد داد.

در صورت نداشتن محل تحصیل تا پایان برنامه Finest Future FAST، دانش‌آموز باید قبل از انقضای مجوز اقامت به کشور خود بازگردد.

مجوز اقامت برای برنامه Finest Future FAST

  • درخواست اجازه اقامت برای FAST معمولاً 2-3 ماه طول می‌کشد. دانش‌آموزان باید قبل از رفتن به سفارت فنلاند در کشور خود، تمام مدارک مورد نیاز را در اسرع وقت آماده کنند.
  • دستورالعمل درخواست مجوز اقامت توسط MIGRI برای دانش‌آموز: اثبات وجوه PoF 1000 یورو در ماه در یک حساب تأیید شده. مجموع 6000 یورو برای اجازه اقامت 6 ماهه در برنامه FAST  به منظور اثبات اینکه یک دانش‌آموز دارای امکانات زندگی در فنلاند است.
  • اطلاعات برنامه Finest Future FAST توسط MIGRI ارائه و پذیرفته شده است – اداره مهاجرت در فنلاند برای درخواست مجوز اقامت معتبر برای حضور در فنلاند به مدت 6 ماه و به منظور شرکت در برنامه.
  • نوع مجوز اقامت برای برنامه Finest Future Fast به عنوان «سایر زمینه‌ها» طبقه‌بندی می‌شود.
  • دستورالعمل درخواست اجازه اقامت توسط Finest Future بر اساس دستورالعمل Migri   اداره مهاجرت در فنلاند انجام می‌شود. آژانس‌های زیرمجموعه Finest Future باید با راهنمایی Finest Future از دانش‌آموزانی که درخواست‌های اجازه اقامت دارند؛ حمایت کنند.
  • Finest Future با بیشترین تلاش خود از دانش‌آموزان با برنامه RP پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌تواند موفقیت کسی را تضمین کند، زیرا تصمیم برای اعطای RP برای برنامه FAST با Migri است.

 

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم خدمت شما ارائه شود. ما در تمامی مراحل درخواست و آموزش زبان فنلاندی کنار شما خواهیم بود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *