تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

کشور فنلاند در سال‌های اخیر به یکی از انتخاب‌های مناسب در زمینه تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده است. بسیاری از کاربران به دلیل امکان تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان این کشور را به عنوان اولویت اصلی خود انتخاب می‌کنند. به طبع این امر دارای شرایط مختص به خود است که همه متقاضیان باید به طور کامل با آن آشنایی داشته باشند. ما را همراهی کنید تا به شما عزیزان کلیه اطلاعات موردنیاز را در این زمینه ارائه نماییم.

آیا تحصیل رایگان در فنلاند امکان‌پذیر است؟

اولین پرسشی که در زمینه تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان باید به آن اشاره کنیم، صحت داشتن تحصیل رایگان در این کشور است. برخلاف اکثر کشورهای اروپایی، در کشور فنلاند تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دکتری به صورت کاملاً رایگان پیگیری می‌شود. شهروندان ساکن کشور فنلاند به هیچ وجه هزینه خاصی را برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس مختلف این کشور پرداخت نمی‌کنند.

این در حالی است که مهاجرین خارجی و افرادی که دارای کارت آبی اتحادیه اروپا نیستند، باید هزینه‌های تحصیلی را به صورت شخصی پرداخت نمایند،‌ البته در این زمینه استثنائاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال شهروندان کشور سوئیس نیز از پرداخت شهریه برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور فنلاند معاف می‌شوند.

مهم‌ترین افراد واجد شرایط برای تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان

به منظور تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان باید دارای شرایط خاصی باشید. خاص بودن قوانین و مقررات مربوط به این امر، امکان استفاده از این روش را برای طیف عظیمی از ایرانیان تقریباً غیرممکن خواهد کرد. در ادامه به مهم‌ترین موارد مربوط به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

زبان مادری

اولین طیفی از افراد که تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان برای آن‌ها مهیا شده است، افرادی محسوب می‌‌شوند که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است. حال شاید این پرسش برای شما به وجود آید که این امر به چه معنا است؟

بر اساس قوانین تحصیل مهاجران خارجی در کشور فنلاند، کلیه افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان متولد شده‌اند و دارای پاسپورت کشور مذکور هستند، این قابلیت را خواهند داشت تا درخواست خود را به منظور تحصیل به شکل رایگان در کشور فنلاند ارائه کنند. از جمله این کشورها می‌توان به بریتانیای کبیر، کانادا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا اشاره کرد.

اگر دارای پاسپورت هر یک از کشورهای مذکور هستید، می‌توانید برای تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان اقدام کنید. به طبع همان‌طور که گفته شد، بخش عظیمی از ایرانیان از چنین قابلیتی برخوردار نیستند و نمی‌توانند از چنین ویژگی‌ خاصی به منظور پذیرش در دانشگاه‌های مربوطه بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه خاصی استفاده کنند.

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟
تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان

چنانچه پاسپورت کشورهای که به آن‌ها اشاره کردیم را ندارید، اما دارای یک مدرک تحصیلی مشخص از دانشگاه‌ها و یا مدراس موجود در کشورهای مربوطه هستید، می‌توانید برای تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان اقدام کنید. در واقع شرط دیگری که برای این نوع تحصیل لحاظ شده است دارا بودن مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا، انگلستان، کانادا،‌ نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

برخی از دانشگاه‌های موجود در کشور فنلاند حتی در زمانی که بخش کمی از تحصیلات شما به زبان انگلیسی انجام شده باشد نیز کل هزینه‌های تحصیل شما را پرداخت خواهند کرد و در واقع می‌توانید به صورت رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

شرکت در آزمون‌های gmat و gre

یکی دیگر از روش‌های موجود که می‌توان از آن برای کسب موقعیت تحصیل رایگان به عنوان یک مهاجر خارجی در کشور فنلاند استفاده کرد، شرکت در آزمون‌های gmat و gre است. این دو آزمون از معروف‌ترین آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌های فنلاند محسوب می‌شوند. چنانچه متقاضیان بتوانند در این آزمون‌ها نمرات کاملاً خوبی را به دست بیاورند، امکان تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان برای آن‌ها وجود دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که آزمون‌های مربوطه تنها در بخشی از دانشگاه‌های کشور فنلاند قابل قبول هستند. در واقع طیف عظیمی از دانشگاه‌های این کشور حتی در صورت کسب نمره مناسب در آزمون‌های gmat و gre باز هم حاضر به رایگان کردن هزینه‌های مربوط به تحصیل در این کشور برای شما نخواهند بود. به همین دلیل باید پیش از هرگونه اقدامی به منظور دریافت پذیرش از دانشگاه مربوطه، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام کنید. به‌طور معمول در وب‌سایت دانشگاه مدنظر اطاعات جامعی در این رابطه به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

استفاده از مدرک زبان فنلاندی

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان با توجه به شرایطی که به آن‌ها اشاره کردیم امکان‌پذیر است، اما بهترین روش برای تحصیل رایگان در این کشور، دریافت مدرک زبان فنلاندی است. کلیه علاقه‌مندان به تحصیل در کشور فنلاند می‌توانند نسبت به دریافت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور با ارائه مدرک زبان فنلاندی اقدام کنند.

به یاد داشته باشید که در این روش، کل هزینه‌های شما به صورت کاملاً رایگان نخواهد بود، بلکه شما می‌توانید از کمک‌ها هزینه‌های تحصیل یا فاندهای خاصی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا بخش عظیمی از هزینه‌های تحصیلی خود را به طور کامل پرداخت نمایید.

با توجه به اینکه میزان هزینه شهریه در دانشگاه‌های کشور فنلاند می‌تواند بین هشت الی دوازه هزار یورو باشد، دریافت فاند در این زمینه کاملاً ضروری محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در برخی از رشته‌های تحصیلی در کشور فنلاند، کورس‌ها یا واحدهای خاصی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

تافل و آیتلس

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان فنلاندی بسیار دشوار است. اگرچه برای تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان همانند کانادا یا ایالات متحده آمریکا، داشتن تافل و آیتلس به شما کاملاً کمک خواهد کرد، اما این امر در رابطه با کشور فنلاند اهمیتی ندارد.

در واقع حتی با داشتن تافل و آیتلس با رتبه بسیار بالا نیز نمی‌توانید نسبت به تحصیل رایگان در این کشور اقدام کنید و باید هزینه‌هایی همچون هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل را به صورت شخصی پرداخت نمایید. البته، باید به این نکته اشاره کنیم که داشتن چنین مدارکی می‌تواند کمی روی شانس شما برای دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور موثر باشد. در واقع افرادی که دارای این نوع مدارک هستند برتری به نسبت بالاتری نسبت به افراد واقع آن‌ها خواهند بود.

دوره‌های زبان فنلاندی

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان فنلاندی امکان‌پذیر نیست و هیچ یک از دانشگاه‌های این کشور برای شما دوره زبان فنلاندی برگزار نمی‌کنند. این بدان معناست که پیش از اقدام برای کسب پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باید حتماً نسبت به دریافت مدرک زبان فنلاندی خود اقدام کنید، زیرا دانشگاه‌های این کشور فرصتی برای یادگیری این زبان را به شما ارائه نمی‌دهند.

تحصیل در مقطع دکتری بدون مدرک زبان به صورت رایگان

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان در مقطع دکتری امکان‌پذیر است. از بین کلیه مقاطع تحصیلی در کشور فنلاند، مقطع دکتری تنها مقطعی محسوب می‌شود که مهاجران خارجی برای شرکت در آن نیازی به پرداخت هزینه‌های تحصیلی ندارند.

این امر دارای قوانین خاص خود است. به عنوان مثال اگرچه در این مقطع از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما برای پرداخت هزینه‌هایی همچون هزینه مسکن یا هزینه خوراک خود باید حتمآً به صورت شخصی اقدام کنید. با این وجود هزینه‌های مربوط به این مسائل چندان بالا نیست و با پیدا کردن یک کار پاره‌وقت می‌توانید بخش اعظمی از آن‌ها را به راحتی پرداخت نمایید.

تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان با استفاده بورسیه

امکان تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان فنلاندی و با استفاده از بورسیه نیز وجود دارد. شما می‌توانید از بورسیه یا فاندهایی که تنها به افراد نخبه ارائه می‌شود، استفاده کنید تا علاوه بر هزینه‌‌های تحصیلی از هزینه‌های مربوط به زندگی نیز معاف باشید.

کلیه افرادی که دارای مقام جهانی در حوزه‌های مختلف علمی هستند و یا مقالات معتبر را در سطح جهانی منتشر نموده‌اند از جمله افرادی به شمار می‌آیند که می‌توانند برای دریافت بورسیه دانشگاه‌های فنلاندی به منظور تحصیل رایگان در این کشور استفاده کنند.

برخی از دانشگاه‌های مهم این کشور بودجه بسیار خوبی را در این شرایط به شما اختصاص می‌دهند. به عنوان مثال با دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه هلسینگی می‌توانید انتظار دریافت کمک هزینه تحصیلی دوازده هزار یورویی به ازای هر ترم را داشته باشید که یک رقم بسیار مناسب است. خوشبختانه برای دریافت این نوع بورسیه هیچ گونه محدودیت نژادی برای ایرانیان وجود ندارد و شما نیز می‌توانید مانند سایر مهاجرین خارجی از این موارد نهایت استفاده را ببرید.

سخن پایانی

به جرات می‌توان گفت که تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان یک انتخاب عالی برای افرادی به شمار می‌آید که قصد دارند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین و فقط با داشتن مدرک زبان نسبت به تحصیل در این کشور اقدام کنند. همان‌طور که در متن گفته شد، این امر مستلزم شرایط خاصی است که به آن‌ها اشاره کردیم. در صورتی که هنوز با پرسش‌های خاصی در این رابطه روبه‌رو هستید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما عزیزان کلیه اطلاعات موردنیاز را ارائه دهند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، تحصیل و زندگی در فنلاند حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *