آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند ممکن است

آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند ممکن است؟

همه ما از این امر مطلع هستیم که رشته دندانپزشکی از جمله رشته‌های بسیار محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید. اگرچه امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند برای شهروندان این کشور وجود دارد، اما بسیاری از مهاجرین خارجی نیز علاقه‌مند به کسب این امکان جذاب هستند. با ما همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم که آیا واقعاً همه مهاجرین خارجی می‌توانند بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ خاصی در این کشور مشغول به تحصیل در رشته دنداپزشکی شوند؟

امکان تحصیل رایگان

در کشور فنلاند همه افراد می‌توانند از امکان تحصیل رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی بهره‌مند شوند. در واقع یکی از بهترین مواردی که موجب شده سیستم آموزشی این کشور به یک سیستم الگو برای سایر کشورهای اروپایی تبدیل شود، همین مورد است. تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند نیز برای کلیه شهروندان این کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

این در حالی است که دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا و شهروندان کشور سوئیس نیز از جمله افرادی محسوب مي‌شوند که برای تحصیل در این کشور نیازی به پرداخت هیچ هزینه خاصی ندارند، اما متقاضیانی که شهروند فنلاند نیستند، شهروند سوئیس محسوب نمی‌شوند و کارت آبی اتحادیه اروپا را کسب نکرده‌اند، نمی‌توانند از این نعمت بهره‌مند گردد.

به طبع کلیه مقاضیان ایرانی جزو همین افراد به شمار می‌آیند و به همین دلیل باید هزینه‌های تحصیل در رشته دندانپزشکی را به صورت شخصی پرداخت کنند. بنابراین، برای پاسخ به این پرسش که آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند برای ایرانیان وجود دارد؟ باید گفت که خیر، کلیه مهاجران خارجی باید حتماً نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه‌ مدنظر خود اقدام کنند.

استفاده از بورسیه

یکی از روش‌های مناسب به منظور تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند، استفاده از بورسیه است. به احتمال زیاد با مفهوم کلی شهریه آشنایی دارید. بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های فنلاندی تنها در اختیار افرادی قرار مي‌گیرد که در سطح علمی واقعاً از خود استعدادهای درخشانی را نشان داده‌اند.

از جمله این افراد می‌توان به کسانی همچون ارائه دهندگان پژوهش‌های بسیار مهم بین‌المللی و یا شرکت‌کنندگان در سمینارهای علمی و یا مسابقاتی همچون المپیادهای علمی جهانی اشاره کرد. این افراد می‌توانند با ارائه مدارک مربوطه نسبت به کسب فرصت تحصیل رایگان در رشته مدنظر خود در کشور فنلاند اقدام کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم که بورسیه تحصیلی در کشور فنلاند به دو شکل مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در روش اول کلیه هزینه‌های زندگی و تحصیل شما توسط دانشگاه مربوطه پرداخت می‌شود. این در حالی است که در روش دوم، دانشگاه مدنظر تنها به پرداخت هزینه‌های تحصیل شما اکتفا می‌کند و پرداخت هزینه‌های زندگی همچون هزینه خوارک و پوشاک برعهده خود شما خواهد بود.

در سال‌های اخیر مهاجرین بسیاری توانسته‌اند با استفاده از دریافت بورسیه به تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند اقدام کنند. در هر صورت باید گفت که نوع بورسیه به دانشگاه مدنظر شما بستگی دارد. علاوه بر این، در هر سال تنها تعداد کمی از افراد می‌توانند نسبت به دریافت این نوع بورسیه‌ها اقدام کنند، زیرا تعداد متقاضیان بسیار بالا است.

آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند ممکن است؟
آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند ممکن است؟

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی

حال که با شرایط مربوط به تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند آشنا شدیم، بهتر است به هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور بپردازیم. به طور کلی باید گفت که هزینه‌های مربوط به تحصیل در این رشته تحصیلی در کشور فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی واقعاً مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

نباید از یاد برد که دانشگاه‌های کشور فنلاند جزو برترین دانشگاه‌‌های جهان به شمار می‌آیند و برخی از آن‌ها حتی از دانشگاه‌های موجود در کشور آلمان و انگلستان نیز رتبه بهتری را به خود اختصاص داده‌اند. قاعدتاً فاکتورهای مختلفی می‌تواند روی هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور اثر بگذارد.

اولین و مهم‌ترین فاکتور در این زمینه، دانشگاه انتخابی شما است. در واقع هرچه میزان رتبه دانشگاه شما در بین دانشگاه‌های برتر جهان بالاتر باشد، قاعدتاً باید هزینه بیشتری را به عنوان هزینه دانشگاه مربوطه پرداخت کنید. در بین دانشگاه‌های مختلف این کشور، دانشگاه هلسینکی با داشتن رتبه یکصد و هفتم در جهان بیش‌ترین میزان شهریه را به خود اختصاص داده است. شهریه برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور به شرح زیر است:

  • دانشگاه هلسینکی: سیزده الی هجده هزار یورو
  • دانشگاه فنلاند شرقی: دوازده الی پانزده هزار یورو
  • دانشگاه اولو: دوازده الی پانزده هزار یورو
  • دانشگاه تامپره: ده الی سیزده هزار یورو
  • دانشگاه تورکو: هشت الی ده هزار یورو

ویزای تحصیلی

به منظور تحصیل در کشور فنلاند باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنید. این ویزا تنها به افرادی ارائه می‌شود که قصد دارند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. اگرچه امکان استفاده از ویزاهای دیگری همچون ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای توریستی برای مراجعه به این کشور وجود دارد، اما با داشتن چنین ویزاهایی نمی‌توانید در این کشور مشغول به تحصیل در رشته مدنظر خود شوید.

به منظور کسب ویزای تحصیلی برای رشته دندان‌پزشکی در فنلاند باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهید. از جمله این مدارک باید به مدرک تمکن مالی اشاره کنیم. این مدرک به دولت کشور فنلاند ثابت می‌کند که شما می‌توانید از پس پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به شهریه و هزینه‌های زندگی خود در این کشور برآيید. علاوه بر این، باید مدارک مربوط به ریزنمرات و همچین انگیزنامه تحصیلی خود را به مأمورین سفارت کشور فنلاند ارائه دهید. اگرچه این مدارک ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند، اما باید گفت که دریافت ویزای تحصیل این کشور نسبت به ویزای تحصیلی برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و یا انگلستان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

حتی افرادی که برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند اقدام کرده‌اند (افراد دارای بورسیه) نیز باید همین مدارک را در اختیار سفارت این کشور ارائه دهند. ویزای تحصیلی شما به صورت یک یا دوساله ارائه می‌شود و به راحتی می‌توان آن را در کشور فنلاند تمدید کرد، به همین دلیل واقعاً نیاز نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید. پس از فارغ‌التحصیلی امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای شما وجود دارد.

میزان حقوق دندانپزشکان در کشور فنلاند

اگرچه امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند برای افرادی که فاقد بورسیه تحصیلی هستند، امکان‌پذیر نیست؛ اما خوشبختانه میزان درآمد دنداپزشکان در این کشور بالا است. این بدان معناست که پس از دوران تحصیل خود می‌توانید در مدت کوتاهی کلیه هزینه‌های پرداخت شده را جبران کنید.

این موضوع را می‌‌توان از جذاب‌ترین مواردی دانست که موجب شده است تا کشور فنلاند به یک اولویت برای طیف عظیمی از کاربران تبدیل گردد. به طور کلی باید گفت که دندان‌پزشکان فنلاندی به صورت ماهانه درآمدی پنج الی هفت هزار یورویی دارند. این میزان درآمد در سطح اتحادیه اروپا بسیار مناسب محسوب می‌شود. با یک سال کار در کشور فنلاند به عنوان یک دندان‌پزشک ماهر می‌توانید کلیه هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را پرداخت کنید.

امکان استفاده از بورسیه‌های موسسات مالی

یکی از گزینه‌هایی که به منظور تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند می‌توان از استفاده کرد، بهره‌گیری از بورسیه‌های موسسات مالی است. در کشور فنلاند علاوه بر دانشگاه‌ها، موسسات مالی خاصی به افراد مستعد بورسیه‌ تحصیلی ارائه می‌دهند. این بدان معناست که اگر نتوانستید بورسیه دانشگاه مدنظر خود را به دست بیاورید، بهتر است به سراغ بورسیه ارائه شده توسط این موسسات مالی بروید.

شرایط دریافت این نوع بورسیه‌ها نیز تفاوتی با بورسیه‌های عادی دانشگاهی ندارد. در واقع شما برای دریافت این بورسیه‌ها نیز باید در سطح جهانی به موفقیت‌های علمی مناسبی دست یافته باشید. خبر خوب آن است که چندین موسسه مختلف در این کشور به ارائه چنین بورسیه‌هایی می‌پردازند، بنابراین شانس شما به عنوان یک متقاضی تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند با استفاده از این بورسیه‌ها بالا است.

یکی دیگر از مزایای این نوع بورسیه‌های تحصیلی را می‌توان راحتی در دریافت آن‌ها دانست. در حالی که برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی مخصوص دانشگاه‌ها باید مدارک مختلفی را ارائه دهید، به منظور دریافت بورسیه‌های ارائه شده توسط موسسات مالی برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند، تنها ارائه مدارک مربوط به تحقیقات عملی شما کافی خواهد بود.

افرادی که در ژورنال‌های معتبر علمی مقالاتی را کسب کرده‌اند شانس بسیار خوبی برای دریافت این نوع بورسیه‌ها دارند. بورسیه‌های موسسات مالی محدودیت‌ خاصی از لحاظ کشور محل زندگی متقاضی ندارند، به همین دلیل حتی متقاضیان ایرانی نیز می‌توانند به راحتی از این نوع بورسیه‌ها بهره‌مند شوند. مهم‌ترین امر در این زمینه بهره‌گیری از موسسات معتبری است که بتوانند به شما راهنمایی‌های لازم را در مورد تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند ارائه دهند. به یاد داشته باشید که شرط پیروزی در پرونده‌های مهاجرتی بدیل شکل، پیروی از قوانین و مقررات تحصیلی کشور فنلاند محسوب می‌گردد.

سخن پایانی

کشور فنلاند به دلیل داشتن سیستم پزشکی فوق‌العاده و سیستم آموزشی عالی به اولویت بسیاری از افراد برای تحصیل در رشته دنداپزشکی تبدیل شده است. تحصیل رایگان دندانپزشکی در فنلاند برای شهروندان این کشور امکان‌پذیر است، اما کلیه مهاجرین خارجی باید هزینه‌های مربوط به تحصیل در این رشته را به صورت شخصی پرداخت کنند.

البته همان‌طور که گفته شد، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای برخی از نخبگان علمی نیز در این زمینه وجود دارد. به طور کلی باید گفت که هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی واقعاً مناسب به نظر می‌رسد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، تحصیل و زندگی در فنلاند حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *