آیا تحصیل رایگان دکتری در فنلاند ممکن است؟

فنلاند از جمله کشورهای برتر اروپایی از نظر تحصیل به شمار می‌آید. امروزه طیف عظیمی از مهاجران خارجی در این کشور مشغول به تحصیل در مقاطع مختلفی هستند. وجود امکان تحصیل رایگان دکتر در فنلاند موجب شده است که بسیاری از ایرانیان نیز این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود جهت تحصیل انتخاب کنند. اهمیت بسیار بالای این موضوع ما را بر آن داشت تا در این متن به بررسی کلی تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند و کلیه مباحث مربوط به آن بپردازیم. چنانچه شما نیز در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

چرا باید فنلاند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنیم؟

دلایل مختلفی برای انتخاب فنلاند به عنوان مقصد تحصیلی شما وجود دارد. در واقع پیش از بررسی تحصیل رایگان دکتر در فنلاند بهتر است به این موضوع بپردازیم که چه امری موجب شده است تا فنلاند به یک انتخاب عالی به منظور تحصیل در مقطع دکتری توسط طیف عظیمی از افراد انتخاب شود؟

در پاسخ به این باید به موارد مختلفی همچون وجود سیستم آموزشی فوق‌العاده پیشرفته و همچنین امکان اشتغال پس از پایان دوران تحصیل اشاره کرد. شما با تحصیل در این کشور در یکی از برترین سیستم‌های آموزشی مشغول به فعالیت خواهید شد. همه ما از این امر آگاه هستیم که کشور فنلاند دارای یک سیستم برتر آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نکته جالب این سیستم تحصیلی عدم تمایز بین مهاجران خارجی و شهروندان کشور فنلاند است. برخلاف برخی از کشورهای اروپایی که بین تحصیل مهاجران خارجی و شهروندان خود تمایزات مختلفی را قائل می‌شوند، این امر در فنلاند دیده نمی‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کشور فنلاند یک انتخاب عالی برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند در یک محیط با آرامش و به دور از مباحثی همچون نژادپرستی به تحصیل در رشته مدنظر خود مشغول گردند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل رایگان دکتر در فنلاند را می‌توان مربوط به در اختیار داشتن امکانات تحقیق و توسعه فراوان است. کشور فنلاند از جمله صنعتی‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و طبیعی است که کلیه دانشجویان مقطع دکتری بتوانند به راحتی تمامی تحقیقات مدنظر خود را با استفاده از جدیدترین تکنولوژ‌ی‌های پژوهشی تکمیل کنند.

امکان استفاده از شهریه کاملاً رایگان

تحصیل رایگان دکتری در فنلاند به معنای عدم نیاز به پرداخت شهریه است. در واقع کلیه متقاضیان تحصیل در این مقطع می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هیچ‌گونه شهریه‌ای در دانشگاه مدنظر خود مشغول به تحصیل شوند. شایان ذکر است که تحصیل رایگان در این کشور تنها به معنای عدم پرداخت شهریه است، اما سایر هزینه‌های مربوط به مباحثی همچون مسکن، غذا و … باید حتماً توسط خود شما پرداخت شود.

در واقع در کشور فنلاند متقاضیان دکتری در این کشور می‌توانند از قابلیت عدم پرداخت هیچ‌گونه شهریه‌ای استفاده کنند، اما وظیفه پرداخت سایر هزینه‌های مربوط به زندگی در این کشور برعهده آنان است. با توجه به اینکه هزینه شهریه در دانشگاه‌های این کشور واقعاً بالا است می‌توان گفت که حتی همین ویژگی نیز یک گزینه فوق‌العاده عالی به شمار می‌‌آید.

به طور کلی می‌توان گفت که میزان شهریه دانشگاه‌های فنلاند چیزی بین هشت الی دوازده هزار یورو به صورات سالانه و یا به صورت ترمی خواهد بود. میزان شهریه شما رابطه مستقیمی با دانشگاهی دارد که در آن مشغول به فعالیت هستید. با انتخاب تحصیل رایگان دکتری در فنلاند می‌توانید خیال راحتی از بابت عدم پرداخت چنین هزینه سنگینی داشته باشید.

امکان تحصیل رایگان برای همه

احتمالاً از این امر مستحضر هستید که تحصیل رایگان در فنلاند تنها مختص مهاجرانی است که قصد دارند در مقطع تحصیلی دکتری مشغول به تحصیل شوند. در واقع برای تحصیل در مقاطعی همچون کارشناسی و کارشناسی ارشد شما باید علاوه بر هزینه‌های زندگی، هزینه‌های مربوط به شهریه را نیز پرداخت کنید. البته باید به این امر اشاره کنیم که تنها مهاجران خارجی شامل پرداخت این هزینه‌ها خواهند بود.

آیا تحصیل رایگان دکتری در فنلاند ممکن است؟
آیا تحصیل رایگان دکتری در فنلاند ممکن است؟

هزینه‌های زندگی در کشور فنلاند

اگرچه تحصیل رایگان دکتری در فنلاند یک گزینه مناسب برای طیف عظیمی از مهاجران خارجی محسوب می‌گردد، اما طبیعتاً پرداخت هزینه‌های مربوط به زندگی بر عهده شما خواهد بود. در زمینه این نوع هزینه‌ها نیز باید بگوییم که شهر محل تحصیل شما رابطه مستقیمی با میزان کلی هزینه‌های زندگی‌تان دارد. طبیعتاً زندگی در پایتخت کشور فنلاند یعنی هلسینکی به معنای پرداخت هزینه‌های بیشتر نسبت به شهرهای کوچک‌تر این کشور دارد.

به طور تخمینی می‌توان گفت که کل هزینه‌های شما به عنوان یک دانشجوی دکتری در کشور فنلاند بین هفتصد الی هزار یورو خواهد بود. بخش عظیمی از این هزینه مربوط به هزینه مسکن شما است. شما می‌توانید با انتخاب خوابگاه‌های دانشجویی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال هزینه مربوط به زندگی در یک واحد دانشجویی مشترک می‌تواند بین یکصد و شصت الی ششصد یورو به صورت ماهانه باشد.

قاعدتاً اگر به سراغ آپارتمان‌هایی بروید که در مرکز شهر قرار دارند، باید هزینه‌ بیشتری را در این زمینه پرداخت کنید. به عنوان مثال هزینه‌ اجاره چنین آپارتمان‌هایی در مرکز شهر هلسینکی می‌تواند تا هفتصد یورو نیز برای شما هزینه در بر داشته باشد. خوشبختانه به غیر از هزینه مربوط به مسکن، سایر هزینه‌های موجود یعنی هزینه‌های مربوط به خرید پوشاک، خوراک و … نسبتاً مناسب هستند. علاوه بر این، با پخت غذا به صورت شخصی و عدم مراجعه به رستوران‌ها می‌توانید در هزینه‌های خود به طور کامل صرفه‌جویی کنید.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری

حال که با مزایای تحصیل رایگان دکتری در فنلاند آشنا شدید بهتر است کمی هم در مورد شرایط تحصیل در مقطع دکتری در این کشور با شما صحبت کنیم. به طور کلی جهت تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه کاملاً‌ شناخته شده با رتبه علمی مناسبی باشید. این امر در زمان اخذ پذیرش شانس شما را برای دریافت موقعیت تحصیلی مدنظر در دانشگاه‌ دلخواه‌تان افزایش می‌دهد. وجود یک رزومه تحصیلی مناسب نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که کلیه افراد متقاضی باید نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

زبان مورد استفاده در دانشگاه‌های کشور فنلاند به منظور تدریس دروس مختلف، زبان فنلاندی یا finnish است. شما برای تحصیل در این کشور در کلیه مقاطع تحصیلی باید با این زبان آشنایی داشته باشید. معمولاً اکثر دانشگاه‌های موجود از شما می‌خواهند که مدرک زبان فنلاندی یا yki را پیش از ارائه درخواست خود به آن‌ها تقدیم کنید. این مدرک تأیید‌کننده سطح بالای زبان فنلاندی شما است. توجه داشته باشید که مدارکی همچون تافل و یا آیلتس معمولاً در این زمینه کارایی خاصی ندارند و شما نمی‌توانید از آن‌ها برای کسب پذیرش در دانشگاه‌های این کشور استفاده کنید.

مصاحبه

یکی دیگر از مواردی که در زمینه تحصیل رایگان دکتری در فنلاند باید به آن اشاره کنیم، مصاحبه‌های تخصصی خاصی است که برای متقاضیان مهاجر برگزار می‌شود. در این مصاحبه‌ها معمولاً باید به پرسش‌های تخصصی در مورد رشته مدنظر خود پاسخ بدهید. خوشبختانه اگر این مصاحبه‌ها از راه دور برگزار خواهند شد و نیازی به مسافرت متقاضی به فنلاند وجود ندارد.

امکان کسب اقامت پس از تحصیل

قطعاً متقاضیان تحصیل رایگان دکتری در فنلاند قصد دارند تا پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور مشغول به فعالیت شوند. خبر خوب آن است که در کشور فنلاند تحصیلات عالیه یکی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که در زمان پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

به طور کلی می‌توان گفت که شانس متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند بسیار بیشتر از افرادی خواهد بود که دارای مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد خواهند بود. با توجه به همین موارد می‌توانید مطمئن باشید که پس از پایان تحصیلات خود امکان دریافت یک موقعیت شغلی عالی با درآمد بسیار مناسبی را خواهید داشت.

شما باید پس از کسب موقعیت تحصیلی خود، نسبت به کسب اقامت کشور فنلاند اقدام کنید. خوشبختانه افراد دارای مدرک دکتری حتی در این زمینه نیز شانس بیشتری نسبت به سایر متقاضیان دارند. در واقع دولت کشور فنلاند به افرادی که دارای تحصیلات عالیه هستند خیلی راحت‌تر اقامت فنلاند را ارائه می‌کند.

امروزه ایرانیان بسیاری با استفاده از قابلیت تحصیل رایگان دکتری در فنلاند در این کشور مشغول به تحصیل هستند. شما نیز می‌توانید با ارائه مدارکی همچون رزومه تحصیلی، ریزنمرات، تمکن مالی و … فرصتی برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور را به دست بیاورید. مهم‌ترین امر در این زمینه را می‌توان بهره‌گیری از موسسات مهاجرتی معتبری دانست که سابقه مناسبی در این رابطه دارند. کسب پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه‌های فنلاند شاید در نگاه اول کار سختی به نظر برسد، اما با بهره‌گیری از یک موسسه مهاجرتی عالی می‌توانید این روند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپیمایید.

سخن پایانی

همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، امروزه کشور فنلاند از نظر بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری به عنوان یک کشور کاملاً مناسب محسوب می‌شود. همین امر باعث شده است که در سال‌های اخیر بحث مهاجرت به کشور فنلاند به منظور تحصیل در مقطع دکتری به شدت جدی گرفته شود. امکان تحصیل رایگان دکتری در فنلاند امکان‌پذیر است و شما نیز به عنوان یک متقاضی می‌تونید در این زمینه درخواست خود را ارسال کنید. اگر نیازمند راهنمایی‌های کلی در رابطه با این موضوع بسیار مهم هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما عزیزان در این زمینه راهنمایی‌های لازم را ارائه کنیم.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، تحصیل و زندگی در فنلاند حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *