آیا تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند ممکن است؟

آیا تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند ممکن است؟

در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیل به کشور فنلاند افزایش چشم‌گیری یافته است. دلیل این امر را می‌‌توان وجود محیط آموزشی بسیار مناسب در این کشور دانست. رایگان بودن کل مراحل تحصیل در این کشور موجب شده است تا برخی از مهاجران به فکر تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند بیافتند، البته این امر شرایط مختص به خود را دارد و برای همه امکان‌پذیر نیست. چنانچه قصد دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید،‌ ادامه متن را از دست ندهید.

رایگان بودن تحصیل در کشور فنلاند

پیش از هرچیز بهتر است که به تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند بپردازیم. به طور کلی باید گفت که امکان تحصیل رایگان در این کشور تنها برای افرادی ممکن خواهد بود که شهروند کشور فنلاند به شمار آیند. این بدان معناست که شما باید پیش از ورود به دانشگاه اقامت دائم این کشور را دریافت کرده باشید و در واقع پاسپورت فنلاندی به شما اعطا شده باشد.

کلیه شهروندان خارج ساکن و یا مقیم اتحادیه اروپا و همچنین سایر مهاجران از خارج باید حتماً به منظور ادامه تحصیل در این کشور هزینه‌های تحصیلی یا همان شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. این افراد نمی‌توانند از قابلیت تحصیل به شکل رایگان در کشور فنلاند بهره‌مند شوند. بنابر همین قوانین می‌توان گفت که کلیه مهاجران ایرانی نیز نمی‌توانند از قابلیت تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند بهره‌مند شوند.

در صورتی که دارای پاسپورت کشور فنلاند هستید و تابعیت این کشور را به دست آورده‌اید، شرایط برای شما مهیا است. شما می‌توانید علاوه بر تحصیل به شکل رایگان در رشته داروسازی، نسبت به تحصیل در سایر رشته‌های موجود نیز بپردازید. در غیر این صورت، نیاز به پرداخت کلیه هزینه‌های مربوطه وجود دارد.

بورسیه یک راه عالی برای تحصیل رایگان

همان‌طور که اشاره کردیم امکان استفاده از تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند تنها برای افرادی وجود دارد که تابعیت کشور فنلاند را به دست آورده‌اند و به طور کلی شهروند این کشور محسوب می‌شوند. سایر افراد باید هزینه‌های مدنظر دانشگاه‌ انتخابی خود را پرداخت کنند، اما در این بین، یک راهکار مناسب نیز وجود دارد.

بر اساس قوانین تحصیلی دولت کشور فنلاند، تحصیل نخبگان علمی در این کشور به صورت رایگان صورت می‌گیرد. تفاوتی ندارد که نخبه مدنظر از چه کشوری به فنلاند مهاجرت کرده باشد، زیرا هزینه‌های مربوط به تحصیل او به طور کامل توسط دولت کشور فنلاند پرداخت می‌شود و حتی کمک‌ هزینه‌های تحصیلی مختلفی به او اعطا خواهد شد.

به این امر بورسیه شدن گفته می‌شود. بورسیه را می‌توان بهترین گزینه برای افرادی دانست که به دنبال تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند هستند. البته، دریافت بورسیه دارای نکات خاص خود است. برای اینکه شما واجد شرایط دریافت بورسیه مخصوص تحصیل در دانشگاه‌های کشور فنلاند شوید، باید جزو نخبگان علمی برتر جهانی محسوب گردید.

آیا تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند ممکن است؟
آیا تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند ممکن است؟

این بدان معناست که تنها افراد کاملاً شایسته در سطح جهانی می‌توانند از این امکان برخوردار شوند. به عنوان مثال از بین چنین افرادی می‌توان به دارندگان مدال‌های المپیادهای علمی جهانی اشاره کرد. چنین افرادی قاعدتاً در سطح جهانی از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را نخبه دانست.

افرادی که توانسته‌اند مقالات علمی مختلفی را در نشریه‌های عملی بین‌المللی نیز منتشر کنند نیز امکان دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند را دارند. به طور کلی باید گفت که دریافت بورسیه تنها روش امکان تحصیل رایگان در کشور فنلاند برای مهاجران خارجی محسوب می‌شود.

بورسیه دانشگاه تامپره

شما می‌توانید به منظور تحصیل رایگان در کشور فنلاند از بورسیه دانشگاه تامپره استفاده کنید. این بورسیه فقط در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در زمینه‌‌‌های مختلفی استعداد مناسبی را از خود نشان داده باشند یا همان‌طور که گفته شد توانسته باشند در مسابقاتی همچون المپیادهای بین‌المللی به مقام مناسبی برسند.

یکی از ویژگی‌های مهم بورسیه دانشگاه تامپره، جامع بودن آن است. در واقع این دانشگاه علاوه بر هزینه‌های مربوط به تحصیل، هزینه‌های زندگی شما را نیز تقبل می‌کند. این ویژگی را می‌‌توان در بین دانشگاه‌های اروپایی بی‌نظیر دانست.

شاید این پرسش برای شما به وجود آمده باشد که میزان دقیق این کمک هزینه تحصیلی چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که علاوه بر کمک هزینه تحصیلی، مبلغ هفت هزار یورو به صورت سالانه در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید از پس هزینه‌های خاصی همچون هزینه‌های خرید پوشاک، تفریح و … بر بیایید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کمک هزینه مدنظر برای تحصیل رایگان در کشور فنلاند تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود.

بورسیه دانشگاه هلسینکی

در ادامه تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند باید به بورسیه دانشگاه هلسینکی نیز اشاره کنیم. این دانشگاه در پایتخت کشور فنلاند قرار دارد و می‌توان آن را بزرگ‌ترین دانشگاه فنلاند دانست. در مورد بورسیه دانشگاه هلسینکی باید گفت که این بورسیه نیز تنها در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در زمینه‌های علمی به مقام‌های بالایی رسیده‌اند و هم اکنون قصد دارند تا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور فنلاند مهاجرت کنند. میزان کمک هزینه کلی این دانشگاه در هر سال حدوداً ده هزار یورو است. البته این میزان افزایش کمک هزینه با توجه به بزرگ‌تر بودن دانشگاه هلسینکی کاملاً قابل قبول است.

بورسیه دانشگاه اولو

دانشگاه اولو نیز همانند دانشگاه هلسینکی بورسیه خود را تنها در اختیار افرادی قرار می‌دهد که قرار است در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور مشغول به تحصیل شوند. تحصیل رایگان در کشور فنلاند در این دانشگاه شامل پرداخت کمک هزینه زندگی نیست.

در واقع دانشگاه اولو تنها شهریه مربوطه را از شما درخواست نمی‌کند، اما پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به مسکن، خوراک و … بر عهده خود دانشجو است. به همین دلیل اگر جزو نخبگانی محسوب می‌شوید که قصد دارند در کشور فنلاند مشغول به تحصیل شوند، بهتر است به جای دانشگاه اولو به سراغ سایر دانشگاه‌های گفته شده بروید.

ویزای تحصیل در فنلاند

به منظور ادامه روند تحصیل رایگان در کشور فنلاند با استفاده از بورسیه باید نسبت به کسب ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. به طبع به منظور دریافت این نوع ویزا نیز باید مدارک خاصی ارائه شود. از جمله مهم‌ترین مدارک خواسته شده در این زمینه، رزومه تحصیلی شما است. در رزومه تحصیلی خود باید تمامی سوابق تحصیلی و همچنین افتخارات بین‌المللی علمی خود را  ذکر کنید تا شانس دریافت ویزای تحصیلی شما افزایش یابد.

اگر خواستار تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند به وسیله بورسیه نیستید و می‌خواهید هزینه‌های مربوطه را به صورت شخصی پرداخت کنید از شما مدرکی به عنوان مدرک تمکن مالی درخواست می‌شود. این مدرک به دولت کشور فنلاند ثابت می‌کند که شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی خارجی از پس کلیه هزینه‌های مدنظر بر بیایید. داشتن این مدرک را می‌توان مهم‌ترین عامل برای کسب پذیرش از دانشگاه‌های کشور فنلاند دانست.

مورد دیگری که در زمینه مدارک موردنیاز به منظور تحصیل در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در فنلاند باید به آن اشاره کنیم، انگیزه نامه است. توجه داشته باشید که انگیزه‌نامه با رزومه عادی تفاوت‌های بسیاری دارد. شما در انگیزه نامه باید از دلایل خود به منظور تحصیل در کشور فنلاند سخن بگویید و به این امر اشاره کنید که آیا پس از پایان دوران تحصیل خود قصد بازگشت به کشورتان را دارید یا خیر. تهیه یک انگیزه نامه قوی نقش بسیار مهمی را در زمینه  تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند ایفا می‌کند.

امکان کار در کنار تحصیل

به طبع، همه افراد نمی‌توانند به کمک بورسیه اقدام به  تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند کنند، به همین دلیل بهتر است که به گزینه‌های دیگری همچون کار در کنار تحصیل در این کشور فکر کنید. خوشبختانه بر اساس قوانین کلی فنلاند این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید به صورت همزمان با تحصیل، نسبت به کار در این کشور نیز اقدام کنید.

نوع کار شما باید به صورت پاره‌وقت باشد، زیرا دانشجویان در فنلاند امکان کار به شکل تمام وقت را ندارند. علاوه بر این، شما به عنوان یک دانشجوی خارجی اجازه ندارید که در طول هفته بیش از بیست و پنج ساعت کار کنید، زیرا کار بیش از این مقدار می‌تواند روی روند تحصیلی شما اثرات نامناسبی بگذارد.

نوع کاری که انتخاب می‌کنید کاملاً وابسته به شما است. این کار می‌تواند فعالیت در یک رستوران تا کار به عنوان یک کارمند پاره‌وقت در یک اداره باشد. در هر صورت تا زمانی که بتوانید از درآمد کار مدنظر به عنوان یک کمک هزینه برای پرداخت‌ بدهی‌های خود استفاده کنید، می‌توان گفت که کار مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

سخن پایانی

تحصیل رایگان داروسازی در فنلاند فقط برای افرادی ممکن است که اقامت این کشور را به دست آورده باشند و در واقع از زمان کودکی در این کشور زندگی کرده باشند. کلیه شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از آن باید برای تحصیل در کشور فنلاند هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنند. به طبع مهاجران ایرانی نیز باید به منظور تحصیل در رشته‌ داروسازی و سایر رشته‌های موجود حتماً هزینه‌های مربوط به این امر را متقبل شوند.

امکان رایگان شدن کل هزینه‌‌های تحصیلی برای شما در شرایطی وجود دارد که بتوانید بورسیه دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنید. به منظور دریافت بورسیه نیز باید از لحاظ تحصیلی و علمی جزو بهترین نخبگان جهان باشید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، تحصیل و زندگی در فنلاند حتماً با کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *