هزینه زندگی در فنلاند چقدر است

هزینه زندگی در فنلاند چقدر است؟

کلیه افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، باید با هزینه‌های مربوط به موارد مختلفی همچون خوارک، پوشاک، مسکن و… آشنا باشند. مهاجرت به فنلاند نیز از این قائده جدا نیست و به‌همین دلیل بحث هزینه زندگی در فنلاند به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است. با فنلاندکیو همراه باشید تا به پرسش‌هایی در مورد هزینه زندگی در این کشور پاسخ دهیم.

تمایز در هزینه‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه هزینه زندگی در فنلاند باید به آن اشاره کنیم، تمایز واضح در هزینه‌های زندگی افراد مختلف است. این امر کاملاً طبیعی به‌شمار می‌رود، زیرا میزان هزینه‌های ماهانه یک فرد مجرد نسبت به یک فرد متأهل متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، فاکتورهای دیگری نیز روی هزینه‌های کلی زندگی شما در کشور فنلاند اثر خواهند گذاشت. یک فاکتور اصلی در این زمینه، محل سکونت شما است. در واقع شهری که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند تأثیر بسیار مهمی بر روی هزینه‌های ماهانه و سالانه شما داشته باشد. به‌عنوان مثال میزان هزینه‌های زندگی در شهری بزرگ‌ مانند هلسینکی بیشتر از شهرهای کوچک کشور فنلاند خواهد بود.

نوع برنامه‌‌ریزی مالی شما نیز می‌تواند موجب کاهش یا افزایش کلی هزینه‌ها شود. همه ما از این امر آگاه هستیم که برخی از افراد پرخرج و برخی نیز صرفه‌جو هستند. در هنگام بررسی هزینه زندگی در فنلاند همه این موارد را باید در کنار هم قرار دهید تا بتوانید یک تخمین صحیح از هزینه‌های کلی مهاجرت به این کشور فوق‌العاده را داشته باشید.

چنین امری موجب می‌شود که حتی پیش از مهاجرت بتوانید نسبت به کنترل هزینه‌های خود اقدام کنید و بدانید که پس از حضور در این کشور چه مواردی بیش‌ترین هزینه‌های ممکن را به خود اختصاص می‌دهند. همین امر ساده به شما کمک می‌‌کند تا بتوانید از لحاظ مادی به سادگی استقلال مناسبی پیدا کنید. بنابراین، حتماً بحث تمایز در هزینه‌ها را کاملاً جدی بگیرید.

رتبه‌بندی سه شهر بزرگ کشور فنلاند از لحاظ هزینه

همان‌طور که گفته شد، هزینه زندگی در فنلاند به شهری که در آن زندگی می‌کنید نیز وابسته است. چنان‌چه در شهرهای کوچک و دورافتاده از پایتخت زندگی می‌کنید، قاعدتاً میزان هزینه‌های کلی شما چه در زمینه مسکن و چه در زمینه مواردی دیگری همچون حمل و نقل پایین خواهد بود. از آن‌جا که بیشتری مهاجران خارجی سه شهر اصلی هلسینکی، تامپره و تورکو را به‌عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می‌‌کنند، بهتر است ما هم در رتبه‌بندی خود این سه شهر را مدنظر قرار دهیم.

هلسینکی به‌عنوان پایتخت کشور فنلاند بیشترین میزان هزینه‌های زندگی را به خود اختصاص داده. به‌عنوان مثال یک خانواده چهار نفره در هر ماه باید مبلغی برابر با حدوداً سه الی چهار هزار دلار را صرفه هزینه‌های بسیار عادی و روزمره خود کند. با توجه به‌همین مورد می‌‌توان این شهر را به‌راحتی در رتبه اول لیست بررسی هزینه زندگی در فنلاند قرار داد.

هزینه زندگی در فنلاند چقدر است
هزینه زندگی در فنلاند چقدر است

هزینه زندگی در شهر تامپره اگرچه به اندازه شهر هلسینکی نیست، اما فاصله چندانی هم با آن ندارد. در واقع تمایز بین هزینه‌های زندگی در این دو شهر چندان تفاوت خاصی نخواهد داشت و در هر دو شهر باید نسبت به سایر شهرهای کشور فنلاند هزینه بیشتری را صرف خدمات عادی کنید.

اگر بخواهیم به یک شهر مناسب از لحاظ هزینه‌های زندگی اشاره کنیم، باید حتماً نامی از شهر تورکو ببریم. این شهر نیز همچون هلسینکی و تامپره جزو شهرهای بزرگ این کشور محسوب مي‌شود، اما خوشبختانه میزان هزینه‌های زندگی در آن نسبت به سایر شهرهای کشور فنلاند مناسب‌تر است.

هزینه‌های مربوط به خوراک در کشور فنلاند

یک فاکتور مهم برای محاسبه هزینه زندگی در فنلاند و سایر کشورهای اروپایی، هزینه مربوط به خرید مواد غذایی یا همان خوراک است. این هزینه یکی از مهم‌ترین هزینه‌های موجود در زندگی شما به‌شمار می‌آید و باید به‌ آن کاملاً دقت کنید، زیرا بخش عظیمی از سرمایه ماهانه شما صرف خرید مواد غذایی خواهد شد و به همین دلیل مهم است که کنترل مناسبی روی آن داشته باشید.

بهترین راه برای کاهش هزینه‌های مربوط به تهیه مواد غذایی و به‌طور کلی تغذیه، درست کردن غذای خانگی محسوب می‌شود. شاید باورتان نشود ولی اگر به این امر روی نیاورید به هیچ‌وجه نمی‌توانید برای هزینه زندگی در فنلاند صرفه‌جویی مناسبی داشته باشید.

حال بهتر است به قیمت برخی از مواد غذایی پرطرفدار و پرمصرف‌ در این کشور بپردازیم. ۵۰۰ گرم گوشت مرغ در فنلاند چیزی حدود پنج یورو خواهد بود. برای تهیه یک شانه دوازده عددی تخم مرغ، باید ۲/۵ یورو هزینه کنید و تهیه نان برای دو نفر حدوداً دو یورو هزینه در بر دارد. توجه داشته باشید که این موارد به طبع تحت تأثیر موارد مختلفی همچون تورم ممکن است افزایش و یا کاهش قیمت را تجربه کنند.

هزینه مسکن

مورد دیگری که در زمینه هزینه زندگی در فنلاند باید حتماً به آن اشاره کنیم، هزینه‌های مربوط به مسکن است. این مورد نیز از جمله هزینه‌هایی به‌شمار می‌آید که رابطه خاصی با محل زندگی شما خواهد داشت. نوع خانه‌ای که انتخاب خواهید کرد نیز بر روی هزینه نهایی مربوط به این امر اثر می‌گذارد.

اگر بخواهیم چند مثال در این رابطه بزنیم باید به هزینه اجاره خانه در شهرهایی همچون هلسینکی و تامپره اشاره نماییم. هزینه اجاره یک خانه مبله با مساحت حدوداً هشتاد متن در این دو شهر چیزی برابر با ماهیانه ۱۸۰۰ یورو (در منطقه گران قیمت شهر) خواهد بود.

این در حالی است که اجاره خانه در منطقه ارزان قیمت چنین شهرهایی با همان مساحت، حدوداً ۹۰۰ یورو هزینه در بر دارد. با توجه به‌همین مثال ساده می‌توانید میزان تأثیر محله انتخابی را متوجه شوید. یکی از هزینه‌های جانبی که معمولاً به چشم نمی‌آيد، اما روی هزینه مسکن شما اثر دارد، هزینه مربوط به اینترنت است. خوشبختانه قیمت مربوط به دریافت خدمات اینترنتی در این کشور بالا نیست و موجب بالا رفتن هزینه زندگی در فنلاند نمی‌شود. برای تهیه اینترنت پرسرعت در فنلاند باید ماهانه چیزی حدود ۱۵ یورو بپردازید.

هزینه‌های مربوط به حمل و نقل

هزینه زندگی در فنلاند شامل بررسی هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز می‌شود. به طبع شما در این کشور باید از وسایل نقلیه عمومی و یا اتومبیل شخصی خود برای جابه‌جایی استفاده کنید و به‌همین دلیل لازم است که این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

به‌طور کلی می‌توان گفت که هزینه مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور به صورت ماهانه حدوداً‌ ۶۰ یورو خواهد بود. این موضوع یعنی هر فرد برای استفاده از سیستم‌های حمل و نقل موجود در این کشور همچون مترو و یا اتوبوس باید هر ماه ۶۰ یورو از درآمد خود را به این موضوع اختصاص دهد. شایان ذکر است که دانشجویان معمولاً می‌توانند در این زمینه از تخفیف‌های بسیار خوبی بهره‌مند شوند و حتی بعضی از دانشگاه‌های موجود در این کشور به دانشجویان کارت‌های حمل و نقل خاصی را ارائه می‌دهند که به‌طور کامل هزینه‌ی مربوط به حمل و نقل آن‌ها را پوشش می‌دهد.

هزینه زندگی در فنلاند چقدر است
هزینه زندگی در فنلاند چقدر است

قیمت هر لیتر بنزین در کشور فنلاند حدوداً دو یورو است. این قیمت اگرچه نسبت به سایر کشورهای اروپایی چندان بالا نیست، اما اکثر فنلاندی‌ها ترجیح می‌دهند تا به‌جای استفاده از خودروی شخصی و صرف هزینه‌های مربوط به بنزین از مواردی همچون دوچرخه و یا حمل و نقل عمومی استفاده کنند. علاوه بر این، براساس برنامه توسعه حمل و نقل این کشور، فنلاند در حال حرکت به سمت استفاده از خودروهای تماماً برقی است و به‌همین دلیل شاید در آینده هزینه بنزین تأثیر چندانی روی هزینه زندگی در فنلاند نگذارد.

در حال حاضر باید گفت که بهترین انتخاب برای افرادی که به دنبال کاهش هزینه‌های زندگی خود در کشور فنلاند هستند، بهره‌گیری از خدمات حمل و نقل عمومی است، زیرا این امر موجب می‌شود تا بتوانید کنترل بسیار مناسبی روی هزینه‌های کلی ماهانه خود داشته باشید.

سخن پایانی

وقتی صبحت از مهاجرت می‌شود، یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که به میان می‌آید، هزینه زندگی در کشور مقصد است. نمی‌توان از اهمیت این موضوع چشم‌پوشی کرد، زیرا شما به‌عنوان یک مهاجر خارجی باید در کشور مدنظر نسبت به پرداخت هزینه‌های مختلفی همچون هزینه مسکن، خوراک و… اقدام کنید.

با توجه به مواردی که در زمینه هزینه زندگی در فنلاند به آن‌ها پرداختیم باید گفت این کشور در بین کشورهای اروپایی دارای سطح مناسبی از هزینه‌ها است. در واقع با توجه به میزان رفاه در این کشور باید بیان کرد برای زندگی در فنلاند نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف وجود ندارد. این در حالی است که هزینه زندگی در کشورهایی همچون انگلستان واقعاً زیاد است.

علاوه بر این نباید این موضوع را فراموش کنید که سطح درآمدها در این کشور نیز بسیار مناسب است. امروزه همه کارمندان و کارگران فعال در فنلاند می توانند انتظار دریافت حقوق بسیار مناسبی را داشته باشند. به‌طور کلی فنلاند چه از نظر سطح رفاه و چه از نظر سطح کلی هزینه‌های مربوط به زندگی یک انتخاب عالی برای کلیه مهاجران ایرانی محسوب می‌شود. شما نیز با زندگی در این کشور، آرامش و امنیت را به‌صورت همزمان تجربه کنید.

در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات مناسبی در مورد مهاجرت به کشور فنلاند هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *