اقامت در فنلاند

شرایط زندگی و اقامت فنلاند چگونه است؟

امروزه فنلاند به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. وجود سطح زندگی بالا و همچنین رفاه فوق‌‌العاده را می‌توان دلیل این امر بسیار مهم دانست. شرایط زندگی و اقامت فنلاند بسیار مناسب بوده و به همین علت این کشور اولویت اصلی بخش عظیمی از مهاجران ایرانی محسوب می‌شود. با فنلاندکیو همراه باشید تا شرایط زندگی و اقامت فنلاند را کامل توضیح دهیم.

مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کشور فنلاند

بررسی شرایط اقامت و زندگی در فنلاند شامل شناخت مزایای مهاجرت به این کشور است. همان‌طور که می‌دانید فنلاند در سال‌های اخیر همواره به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است. این امر را نمی‌توان بی‌دلیل دانست. مواردی همچون رفاه بسیار مناسب و سطح حقوق بالا تنها برخی از مزایای مربوط به زندگی در این کشور محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که موجب شده تا فنلاند به یک انتخاب عالی تبدیل شود،‌ بحث سطح آموزش است. آموزش در این کشور در پایه‌های مختلف به‌صورت رایگان انجام می‌‌شود. برخی از دانشگاه‌های این کشور همچون دانشگاه مرکزی هلسینکی جزو برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند و نقش بسیار مهمی را در پیشرفت علم دارند.

طبیعت فنلاند نیز فوق‌العاده است. در این کشور می‌توانید به جنگل‌ها، کوه‌ها و به‌طور کلی مناظر آرامش‌بخش طبیعی دسترسی داشته باشید. خوشبختانه دولت این کشور همواره در تلاش است تا این طبیعت به‌صورت دست نخورده باقی بماند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای زندگی در فنلاند، سیستم بهداشتی و درمانی این کشور است. چنین سیستمی به‌راحتی در زمره برترین سیستم‌های درمانی و بهداشتی موجود در جهان قرار می‌‌گیرد. هزینه‌های درمانی در این کشور بسیار پایین است و در واقع طیف عظیمی از مردم اصلاً هزینه‌ای برای این کار پرداخت نمی‌کنند.

بررسی شرایط اقامت و زندگی در فنلاند برای مهاجران نشان می‌دهد که این کشور حتی از این نظر نیز برتری خاصی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. در این کشور به هیچ‌وجه با مواردی همچون نژادپرستی روبه‌رو نخواهید شد و به‌راحتی می‌توانید به‌عنوان یک خارجی در زمینه‌های تحصیلی،‌ اقتصادی، علمی و… مشغول به‌کار شوید.

شرایط زندگی و اقامت فنلاند
شرایط زندگی و اقامت فنلاند

روش‌های مختلف کسب اقامت فنلاند

مناسب بودن شرایط اقامت و زندگی در فنلاند همه را ترغیب کرده تا سریعاً نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام کنند. به طبع این امر دارای شرایط و روش‌های خاص خود است. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب اقامت قانونی کشور فنلاند استفاده کنید. در این بخش به برخی از مهم‌ترین روش‌های موجود در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد کاری

یکی از بهترین روش‌های موجود برای کسب اقامت این کشور، دریافت پیشنهاد کاری از فنلاند است. در این روش یک دعوت‌نامه کاری از طرف یک کارفرمای فنلاندی برای استخدام شما ارسال می‌شود. در واقع شما به‌عنوان یک کارمند یا کارگر خارجی در این کشور مشغول به‌کار خواهید شد. این روش بهترین گزینه برای افرادی محسوب می‌شود که دارای تخصص و یا مهارت خاصی در یک زمینه خاص هستند.

کشور فنلاند جمعیت چندان بالایی ندارد و برای انجام برخی از تخصص‌های خاص نیازمند استخدام نیروهای‌ خارجی است. این امر نیز بدون استفاده از روش پیشنهاد کاری امکان‌پذیر نخواهد بود. فاکتورهای مختلفی برای کسب پیشنهاد کاری از فنلاند موثر هستند که از بین آن‌ها می‌‌توان به برخورداری از سابقه یا همان رزومه مناسب اشاره کرد. به‌طبع کارفرمایان فنلاندی تنها به‌دنبال افرادی هستند که تخصص کافی را برای انجام امر مدنظر آن‌ها داشته باشند.

به‌منظور کسب این پیشنهادهای کاری باید با کارفرمایان حاضر در کشور فنلاند آشنایی داشته باشید تا بتوانید با ارسال رزومه خود نظر آن‌ها را جلب کنید. قاعدتاً بسیاری از افراد دارای چنین شرایطی نیستند. به‌همین جهت بهترین راه ممکن برای کسب پیشنهاد کاری، استفاده از موسسات معتبر مهاجرتی به فنلاند است. این امر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به اخذ یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور اقدام کنید.

در صورتی که پس از پیشنهاد کاری بتوانید به فنلاند مهاجرت کنید، پس از پنج سال کار مداوم این اجازه به شما داده خواهد شد که ادامه روند مربوط به شرایط اقامت و زندگی در فنلاند را طی نمایید. در واقع شما می‌توانید برای اخذ شهروندی این کشور درخواست دهید. پیش از اعطای این اقامت موارد مختلفی همچون سوءپیشینه و به‌طور کلی رفتار اجتماعی شما در پنج سال مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهاجرت به وسیله تحصیل

یکی دیگر از روش‌های موجود به‌منظور کسب اقامت فنلاند، مهاجرت به وسیله تحصیل است. در این روش پس از پایان دوره تحصیلی خود می‌توانید برای مدت کمی ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید و نسبت به یافتن شغل مدنظر اقدام کنید. با توجه به این‌که در طول تحصیل خود در کشور فنلاند حضور داشته‌اید و از یک دانشگاه فنلاندی مدرک خود را دریافت کرده‌اید، طبیعتاً شانس بسیار بالایی برای یافتن شغل در این کشور و کسب اقامت خواهید داشت.

مهم‌ترین عاملی که در زمینه مهاجرت به وسیله تحصیل باید به آن اشاره کنیم، یادگیری زبان فنلاندی است. شما به‌عنوان یک مهاجر خارجی برای تحصیل در این کشور باید حتماً با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشید، زیرا کلیه دروس چه در سطح دانشگاه و چه در سطح دبستان و دبیرستان به زبان فنلاندی ارائه می‌‌شوند. خوشبختانه هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور نیز نسبت به هزینه‌های تحصیل در سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد و نیاز نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

با انتخاب روش تحصیلی می‌توانید مطمئن باشید که در یکی از برترین سیستم‌های آموزشی جهان مشغول به تحصیل هستید و برترین مدرسان جهان موضوعات مربوطه را به شما تدریس خواهند کرد. در ادامه بررسی شرایط اقامت و زندگی در فنلاند به سرمایه‌گذاری در این کشور می‌پردازیم.

سرمایه‌گذاری

روش سومی که در زمینه کسب اقامت فنلاند می‌توان به آن اشاره کرد، روش سرمایه‌گذاری است. در این روش شما باید نسبت به ایجاد یک شرکت خاص در کشور فنلاند اقدام کنید. این شرکت یا موسسه تجاری باید برای اقتصاد کشور فنلاند مناسب باشد و امکان اشتغال به کار چندین فرد فنلاندی را آغاز نماید. سرمایه‌گذاری را می‌توان یکی از سریع‌ترین روش‌های دریافت اقامت کشور فنلاند دانست.

تفاوتی ندارد که در چه حوزه‌ای سرمایه‌گذاری می‌‌کنید، زیرا در هرصورت این عملکرد اقتصادی شماست که تعیین‌کننده میزان احتمال دریافت اقامت کشور فنلاند را برای شما خواهد داشت. خوشبختانه فنلاند از جمله کشورهای دارای اقتصاد فوق‌العاده پیشرفته است. به‌همین دلیل می‌‌توان گفت که با ریسک بالایی همچون ریسک مربوط به از دست دادن کلیه دارایی‌های خود مواجه نخواهید بود.

یکی از روش‌های عالی در زمینه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های موسوم به استارت‌آپ محسوب می‌شود. این شرکت‌ها خیلی زود به بازدهی اقتصادی می‌رسند و به‌همین دلیل می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی کل سرمایه تزریق شده خود را دوباره دریافت کنید. علاوه بر این امکان اخذ اقامت کشور فنلاند برای شما فراهم خواهد شد.

کسب اقامت در فنلاند با استفاده از تولد

مورد دیگری که در زمینه شرایط اقامت و زندگی در فنلاند باید به آن اشاره کنیم، امکان کسب اقامت این کشور به وسیله تولد است. فنلاند از جمله کشورهای خاص اروپایی محسوب می‌شود که تنها اعطای اقامت به وسیله خون (نه خاک) را قبول دارد. حال شاید بپرسید که این امر به چه معناست؟ این امر یعنی اقامت این کشور تنها به افرادی اعطا خواهد شد که پدر یا مادر آن‌ها فنلاندی باشد.

در واقع حتی با تولد فرزند خود در کشور فنلاند نیز نمی‌توانید برای دریافت اقامت وی و یا اقامت خود اقدام کنید. اگر پدر یا مادر شما تبعه فنلاند هستند تنها در شرایطی می‌‌توانید از این شکل کسب اقامت استفاده کنید که ازدواج آن‌ها کاملاً رسمی باشد.

شرایط زندگی و اقامت فنلاند
شرایط زندگی و اقامت فنلاند

این روش دارای پیچیدگی‌های خاص خود است. به‌همین دلیل توصیه می‌شود که اگر امکان‌ بهره‌‌گیری از سایر روش‌های گفته شده همچون تحصیل، سرمایه‌گذاری و حتی پیشنهاد کاری وجود دارد، ابتدا به سراغ آن‌ها بروید و سپس کسب اقامت از طریق تولد را پیگیری کنید. این امر موجب تسهیل پرونده مربوط به کسب اقامت فنلاند شما خواهد شد و با اتکا به سایر روش‌های اعلام شده خیلی راحت‌تر می‌توانید اقامت این کشور جذاب و بسیار دوست داشتنی را دریافت کنید. البته اگر واقعاً راه دیگری وجود ندارد،‌ بهتر است به سراغ همین روش بروید.

سخن پایانی

کشور فنلاند از بهترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که هر ساله مهاجران بسیاری به آن وارد می‌شوند. سطح زندگی و همچنین میزان رفاه بالا تنها برخی از دلایل برتر بودن فنلاند در این زمینه هستند. برای کسب اقامت فنلاند می‌توان از روش‌های مخلتفی همچون تحصیل، سرمایه‌گذاری و… استفاده کرد.

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *