شهر هلسینکی کجاست؟ همه چیز درباره شهر هلسینکی فنلاند

شهر هلسینکی کجاست؟ همه چیز درباره شهر هلسینکی فنلاند

هرکسی که بخواهد سبک زندگی فنلاندی را تجربه کند، در یک سفر کوتاه به هلسینکی فنلاند این تجربه را به‌دست خواهد آورد. شهر هلسینکی پایتخت جمهوری فنلاند بوده و در جنوب این کشور واقع شده. هلسینکی فنلاند با ۶۲۰۰۰۰ نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر فنلاند است. زبان رسمی مردم در این شهر فنلاندی بوده و مانند سایر نقاط فنلاند، برخی از ساکنان هلسینکی به زبان سوئدی نیز صحبت می‌کنند. با این حال، این اقلیت حدود شش درصد کل مردم را تشکیل می‌دهد و سایر افراد به زبان فنلاندی صحبت می‌کنند. با فنلاندکیو همراه باشید تا همه چیز را در مورد شهر هلسینکی فنلاند توضیح دهیم.

مردم فنلاند به زبان انگلیسی آشنا بوده و در صورتی که به این کشور سفر کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید توسط زبان انگلیسی با مردم ارتباط برقرار کنید. به‌علاوه این شهر از لحاظ تاریخی و معماری ساختمان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، طبیعت بکر این شهر هم به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

هلسینکی فنلاند در یک نگاه

  • در سال ۱۵۵۰ تاسیس شد
  • پایتخت فنلاند از سال ۱۸۱۲
  • شمالی‌ترین پایتخت اتحادیه اروپا
  • جمعیت: ۶۵۶۹۲۰ نفر
  • زبان: فنلاندی، سوئدی
  • خط ساحلی: حدود ۱۰۰ کیلومتر
  • جزایر: حدود ۳۰۰
  • بالاترین دمای اندازه گیری شده: +۳۱/۶ درجه سانتی گراد
  • کمترین دمای ثبت شده: -۳۴/۳ درجه سانتی گراد

دیدنی‌های هلسینکی فنلاند

این شهر که در سال ۱۵۵۰ تأسیس شد، بر تاریخ و آثار فرهنگی تاکید ویژه‌ای داشته و در تمامی نقاط شهر این واقعیت را به‌خوبی منعکس می‌کند. تماشای ساختمان‌های ساخته شده بر پایه معماری خاص اروپایی، توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب خواهد کرد و شما تنها با قدم زدن در شهر تمام این زیبایی‌ها را با چشم خواهید دید.

در خیابان‌های زیبای هلسینکی قدم بزنید و کلیسای جامع سفید بر فراز شهر را دیده و از طبیعت اطراف میدان سنا هم لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین مناظر دیدنی این شهر، کلیسای صخره‌ای است که به فنلاندی “Temppeliaukionkirkko” نامیده می‌شود. در این کلیسا به جای تراشیدن و شکل دادن هر چیزی از سنگ برای دیوار‌ه‌های کلیسا استفاده شده که جذابیت خاصی به آن داده است.

هلسینکی بیش از ۶۰ موزه و ۷۰ گالری برای علاقمندان خواهد داشت. موزه هنر آتنیوم آثار هنرمندان فنلاندی و بین‌المللی را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. کیاسما هنر معاصر را از سراسر جهان به نمایش گذاشته و برای هنر دوستان مکانی عالی جهت بازدید خواهد بود. از دیگر موزه‌های هیجان‌انگیز در مرکز شهر می‌توان به موزه طراحی و گالری هنر هلسینکی اشاره کرد. آن‌چه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که هلسینکی در کنار بروکسل، پاریس و وین یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپایی برای معماری هنر نو است. این شهر دارای بیش از ۵۰۰ ساختمان است که از این ساخت و ساز شگفت انگیز و افسانه‌ای استفاده می‌کند.

هلسینکی در زمستان

در فصل زمستان بازدید از سونا Löyly که مستقیماً در کنار دریا قرار دارد را از دست ندهید. ساختمان مدرن ساخته شده از چوب که با رنگ روشن خود با زیبایی طبیعت اطراف خود ترکیب شده. هلسینکی نه‌تنها در فصل گرم ارزش بازدید دارد، بلکه در زمستان هلسینکی پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده با خیابان‌های پوشیده از برف را ارائه می‌دهد. در کریسمس حتی یک بازار کریسمس در کلیسای جامع با غذاهای لذیذ اسکاندیناوی وجود دارد که می‌تواند لحظات شادی را برای شما رقم بزند.

خرید و طراحی در هلسینکی

خرید در هلسینکی به‌دلیل وسعت شهر دو برابر لذت بخش است زیرا بهترین مغازه‌ها و بوتیک‌ها همیشه در فاصله چند قدمی شما قرار دارند. یکی از بخش‌های مهم هلسینکی خیابان‌های بزرگ مانند Aleksanterinkatu و Mannerheimintie هستند. این خیابان‌ها رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های لباس و جواهرات فروشی‌های عالی را در خود جای داده‌اند. فرصت‌های خرید در هلسینکی به شما اجازه می‌دهد تکه‌ای از فنلاند را به خانه ببرید.

هلسینکی در سال ۲۰۱۲ به‌طور رسمی به‌عنوان پایتخت طراحی جهانی انتخاب شد. در این منطقه معروف هلسینکی، کافه‌ها، بوتیک‌ها، استودیوها، گالری‌ها و موزه‌های مختلفی را خواهید دید و گنجینه‌های واقعی از عتیقه‌جات با کیفیت بالا برای دیدن وجود دارد. برای گشت و گذار در بازارهای قدیمی و مغازه‌های قدیمی بی‌شمار وقت کافی را اختصاص دهید تا فرصت داشته باشید تمامی زیبایی‌های این شهر را از نزدیک ببیند زیرا بافت قدیمی این شهر جذابیت خاصی دارد.

فرهنگ سونا در هلسینکی فنلاند

کسانی که می‌خواهند به قلب زندگی فنلاندی برسند، می‌توانند از یکی از سوناهای عمومی متعدد هلسینکی دیدن کنند. از اسپاهای مدرن Löyly و Allas درست در مرکز شهر گرفته تا سونای چوبی Kotiharju در Kallio، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. «استخر دریای آلاس» (Katajanokanlaituri 2) با استخر و سه سونا، تنها چند قدم با میدان بازار اصلی فاصله دارد. Löyly یک مجموعه سونا و رستوران عمومی در منطقه Hernesaari در انتهای جنوبی هلسینکی با دسترسی مستقیم به دریا است که می‌تواند ساعات خوشی برای شما بسازد.

سونا بخش مهمی از سبک زندگی فنلاندی و درمانی برای جسم و روح است. این بخش از فرهنگ فنلاند به یک سنت بسیار قدیمی برمی‌گردد و برای فنلاندی‌ها فرهنگ مقدسی است! در هلسینکی حتی یک بار در سال را به یاد روز سونا جشن می‌گیرند که در طی آن سوناهای خصوصی نیز می‌توانند به روی عموم باز شوند.

 

غذا و زندگی شبانه در هلسینکی

مردم هلسینکی به اندازه خود پایتخت فنلاند آرام بوده و شاد و پر انرژی هستند. غذاهای تازه و محلی فنلاندی نظر هر شخصی را به سمت خود جلب خواهند کرد زیرا طعم منحصربه‌فردی دارند. در شب می‌توانید به یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های مد روز بروید. در طول شب شهر زنده است و می‌توانید در هر ساعتی برای لذت بردن از دریا یا نوشیدن یک قهوه از هتل خود خارج شوید. امنیت بالای فنلاند هم تضمین می‌کند که هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

هلسینکی را تجربه کنید!

اشتیاق فنلاندی‌ها به غذاهای خوب را در جشنواره آشپزی «طعم هلسینکی» (Taste of Helsinki) در ماه ژوئن می‌توانید مشاهده کنید. در این رویداد غذاهای بهترین رستوران‌های شهر معرفی می‌شود، البته این رویداد، تنها رویداد مربوط به غذا نیست. در برخی از روزهای سال هر سرآشپز آماتوری می‌تواند یک روز رستوران کوچک خود را باز کرده و غذاهای خاص خود را به دیگران معرفی کند. این رویداد در پارک‌های هلسینکی، گوشه و کنار خیابان‌ها و همچنین در خانه‌های شخصی و ادارات قابل انجام است.

جزایر فنلاند

اگر بخواهید، می‌توانید شلوغی شهر را پشت سر گذاشته و با کشتی Suomenlinna به یکی از جزایر نزدیک سفر کنید. بیش از ۳۰۰ جزیره در اطراف هلسینکی وجود دارد. در تابستان، فنلاندی‌ها دوست دارند یک روز را در ساحل بگذرانند، پیک نیک داشته باشند، از باربیکیو کردن لذت برده یا به پیاده‌روی بروند. برخی از جزایر چندین بار در روز توسط یک کشتی خدمت‌رسانی می شوند. به‌عنوان مثال جزیره قلعه Suomenlinna، جزیره تفریحی Seurasaari یا جزیره Vallisaari هر روز میزبان گردشگران زیادی هستند. البته خود پایتخت فنلاند به قدری مکان دیدنی دارد که شاید فرصت گشت و گذار در جزایر آن را نداشته باشید.

سفرهای یک روزه از هلسینکی: تورکو، تامپره و پوروو

از دیگر شهرهای منطقه که می‌توان با ماشین بازدید کرد در جنوب غربی کشور شهر تورکو قرار دارد که مقصدی عالی برای دوستداران موزه‌های مختلف است. در ۱۸۰ کیلومتری شمال هلسینکی، شهر تامپره وجود دارد که دانشگاه آن محبوبیت زیادی بین دانشجویان بین‌المللی پیدا کرده است. رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه عالی با هم ترکیب می‌شوند تا هم‌زیستی بی‌نظیری با جنگل‌های اطراف ایجاد کنند. بسیاری از سوناها و فعالیت‌های اوقات فراغت به این شهر اضافه شده‌اند تا بازدیدکنندگان گزینه‌های زیادی داشته باشند. قدیمی ترین شهر فنلاند، پوروو، یک جواهر زیباست که درست در Porvoonjoki واقع شده.

نکات کاربردی برای سفر به هلسینکی فنلاند

  • زبان: زبان‌های رسمی این کشور فنلاندی و سوئدی است با این‌حال، اکثر فنلاندی‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.
  • واحد پول: واحد پول ملی فنلاند یورو است. پول نقد در فنلاند غیرعادی است، به‌عنوان یک قاعده پرداخت با کارت انجام می‌شود.
  • منطقه زمانی: هلسینکی در منطقه زمانی اروپای شرقی (EET)، یک ساعت جلوتر از آلمان قرار دارد.
  • تماس اورژانس: شماره اورژانس پلیس، آمبولانس و آتش نشانی ۱۱۲ است.
  • W-LAN: برای استفاده از W-LAN رایگان، می‌توانید به “WLAN Open City Helsinki” متصل شوید.

بهترین زمان برای سفر به هلسینکی

بهترین زمان برای سفر شهری به هلسینکی قطعا تابستان است. زمستان‌های فنلاند طولانی، سرد و متأسفانه بسیار تاریک است و شاید نتوانید لذت کافی را از سفر خود ببرید. از طرف دیگر در ماه‌های ژوئن تا آگوست، هوا مانند تابستان گرم بوده و برای مدت طولانی روشن است. به بیان ساده‌تر در اواسط تابستان تقریباً ۲۴ ساعت بدون وقفه هوا روشن است و این می‌تواند برای برخی از افراد آزاردهنده باشد.

نیمه تابستان در فنلاند با نام Juhannus جشن گرفته می‌شود. بسیاری از ساکنان هلسینکی به حومه شهر می‌روند تا با دوستان و خانواده جشن بگیرند. شهر در این زمان خالی است. تقریباً تمام مغازه‌ها و رستوران‌ها نیز بسته هستند و بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید؛ مخصوصا اگر دوست دارید به شهری شلوغ و پر جنب و جوش سفر کنید.

با توجه به این موضوع اگر می‌خواهید از موزه‌ها دیدن کنید یا به خرید در هلسینکی بروید، سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که در این بازه‌زمانی نباشد اما اگر می‌خواهید در خیابان‌های شهر قدم بزنید و از مناظر هلسینکی در آرامش و سکوت عکاسی کنید، اواسط تابستان زمان ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *