چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟

سالانه افراد زیادی به کشور فنلاند مهاجرت می‌کنند، زیرا این کشور یکی از آسان‌ترین شرایط مهاجرت را در میان کشورهای اروپایی دارد. از طرفی وضعیت اقتصادی مناسب، عده زیادی را به سمت کشور فنلاند تشویق می‌کند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و این یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت برای افرادی است که در اروپا به دنبال کار می‌گردند. با فنلاندکیو همراه باشید تا شرایط مهاجرت به کشور فنلاند را توضیح دهیم.

کشور فنلاند با بهره‌مندی از بهترین سیستم‌های بیمه و بهداشت و نرخ تورم پایین، آن را به‌یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تبدیل کرده است. شرایط زندگی امن و مناسب فنلاندی‌ها نیز، سبب شده تا این کشور برای سال‌ها به‌عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته شود.

دلایل مختلفی که ذکر شد، باعث شده تا افراد علاقه‌مند به زندگی در کشوری دیگر، تصمیم بگیرند که به فنلاند سفر کنند. با این‌حال موضوعاتی نظیر تفاوت‌های فرهنگی بسیار و آب و هوای سرد ناشی از نزدیکی به قطب شمال، عده‌ای را از مهاجرت به فنلاند دلسرد کرده و مقصد آن‌ها را به سایر کشورهای اروپایی تغییر داده است.

در ابتدا لازم است بدانیم که چگونه می‌توان به کشور فنلاند مهاجرت کرد. در کل پنج روش برای مهاجرت به فنلاند وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در فنلاند
  • مهاجرت از طریق کار در فنلاند
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند فنلاندی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به فنلاند
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در فنلاند

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟ | مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

آن‌ دسته از علاقه‌مندان به مهاجرت فنلاند از طریق تحصیل در این کشور، می‌توانند به یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان دسترسی داشته باشند. فنلاند کشور کوچکی است، اما علی‌رغم این موضوع دانشگاه‌های بسیاری در آن وجود دارند. برخی از دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور، دانشگاه هلسینکی (Helsinki) با رتبه جهانی ۱۰۷ و دانشگاه آلتو (Aalto) با رتبه ۱۳۴ است که در پایتخت فنلاند قرار داشته و سالانه دانشجوهای خارجی بسیاری برای تحصیل، به آن مراجعه می‌کنند.

می‌توانید با هدف تحصیل به کشور فنلاند سفر کنید و به‌عنوان محصل در یکی از مدارس یا دانشگاه‌های این کشور، اقامت بگیرید و تحصیلات‌تان را با کیفیت بسیار بالایی، ادامه دهید. این روش از مهاجرت شرایطی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پس از این‌که در دانشگاه، مدرسه یا موسسه آموزشی مورد نظر خود در کشور فنلاند، پذیرفته شدید، باید درخواست اقامت تحصیلی خود را از طریق وب‌سایت Enterfinland.fi به ثبت برسانید یا درخواست خود را در سفارت فنلاند در ایران، تحویل دهید.

پس از تایید و کسب مجوز اقامت در این کشور، می‌توانید تحصیل را در دانشگاه مد نظر خود ادامه دهید. علاقه‌مندان مهاجرت به فنلاند باید بدانند که مجوز اقامت تحصیلی در این کشور، معمولا بسته به دوران تحصیل‌شان است. افرادی که با هدف تحصیل می‌خواهند به فنلاند سفر کنند، می‌توانند با اخذ بورسیه، بسیاری از هزینه‌های تحصیل در این کشور را از دوش خود بردارند. با این‌حال بورسیه تنها شامل دانشجویان ممتاز است. اگر شرایط اخذ بورسیه را نداشته باشید، باید هزینه سالانه تحصیل در این کشور را بپردازید.

اما نگران تامین هزینه‌های زندگی به‌عنوان یک دانشجو در فنلاند نباشید. ویزای تحصیلی‌تان، به شما اجازه می‌دهد که بدون محدودیت و برای تامین هزینه‌های زندگی خود به‌عنوان دانشجو، شغلی اختیار کنید. شما می‌توانید تا سی ساعت در هفته شغل درآمددار غیر مرتبط با رشته خود داشته باشید. تحصیل، یکی از آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به فنلاند است که دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن، ضمن دسترسی به یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی اروپا و جهان، به فنلاند مهاجرت کرده و پایه‌های زندگی خود را از طریق تحصیل در این کشور، قرار دهند.

 

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟ | مهاجرت به فنلاند از طریق کار

مهاجرت به فنلاند از طریق کار، یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به این کشور است که طرفداران بسیاری دارد. این کشور یکی از بهترین بازارهای کار برای مهاجرین را دارد. نرخ بیکاری در کشور فنلاند زیر هفت درصد بوده که نه‌تنها در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار پایین بوده، بلکه یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در تمام جهان محسوب می‌شود. علاوه بر این، حقوق‌های پرداختی در تمام مشاغل کشور فنلاند، بالا بوده که این موضوع سبب افزایش متقاضیان کار در این کشور شده است. آن‌ دسته از افرادی که می‌خواهند از طریق کار به فنلاند سفر کنند، یکی از بهترین مقصد‌ها در یک کشور عضو اتحادیه اروپا را انتخاب کرده‌اند.

همانند مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل در این کشور، برای مهاجرت کاری نیز نیازمند اخذ ویزای اقامتی هستید. اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که در دانشگاه‌های فنلاند تحصیل کرده‌‌اید و حالا می‌خواهید پس از اتمام تحصیل، به‌صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوید، کشور فنلاند ویزای شما را تمدید می‌کند تا در این مدت شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. اگر این‌چنین نیست، برای اخذ مجوز کار در این کشور نیازمند قرارداد همکاری با مجموعه‌ای فنلاندی هستید. این یعنی افراد، موسسه یا شرکتی فنلاندی به شما پیشنهاد کار و دعوت‌نامه بدهند. جمعیت افراد متخصص در کشور فنلاند کم بوده و دولت این کشور، سالانه پذیرای ورود متخصصانی است که می‌خواهند برای کار، به فنلاند سفر کنند.

فراموش نکنید که اگر متقاضی مهاجرت به فنلاند برای کار هستید، لزوما نباید متخصص در رشته‌های فناوری اطلاعات، نظیر برنامه‌نویسی باشید. شغل‌های پر درخواست بسیاری در فنلاند وجود دارند که نیازمند نیرو هستند. مشاغلی نظیر آشپزی یا پرستاری، جزو این مشاغل بوده که سالانه مهاجرین بسیاری به آن مشغول می‌شوند. به‌طور کلی، مشاغل مرتبط با حوزه سلامت، از جمله حوزه‌های مناسبی است که افرادی که می‌خواهند برای کار به فنلاند سفر کنند، به‌راحتی می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.

موسسات و شرکت‌هایی که درخواست کار بدهند، شما را در فرآیند کسب اقامت کاری یاری کرده و شرایط زندگی در کشور فنلاند را برای‌تان فراهم می‌کنند. بنابراین نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. برخی مشاغل نیازمند زبان فنلاندی بوده و برای برخی دیگر، تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟ | مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

یکی از راه‌های مهاجرت به کشور فنلاند، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. می‌توانید با ثبت ازدواج‌ با یکی از تبعه‌‌ها یا شهروندان فنلاندی، اقامت کشور فنلاند را به‌دست بیاورید. اما این موضوع کار چندان ساده‌ای نیست. دولت فنلاند در این زمینه سخت‌گیری می‌کند تا مطمئن شود ازدواجتان، صرفا برای کسب اقامت این کشور و صوری نیست.

اگر می‌خواهید به فنلاند سفر کنید و اقامتتان را از راه ازدواج با یکی از تبعه‌های این کشور به‌دست بیاورید، باید در ابتدا به دولت فنلاند ثابت کنید که ازدواج‌تان واقعی بوده تا آن را تایید کند. در این‌صورت باید به مدت دو سال، با آن تبعه یا شهروند فنلاندی که قصد ازدواج با او را دارید، به‌طور مشترک زندگی کنید.

اخذ تابعیت در کشور فنلاند، بر اساس سیستم خون است. این یعنی کودکانی که در این کشور متولد شوند، تنها در صورتی تابعیت فنلاند را کسب می‌کنند که یکی از والدین آن‌ها تبعه فنلاند باشند. بنابراین اگر با فردی فنلاندی ازدواج کرده و از او صاحب فرزند شوید، فرزند متولد شده‌ شما به‌طور خودکار تبعه فنلاند به حساب آمده و اقامت این کشور را دریافت می‌کند.

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟ | مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

کشور فنلاند یکی از اعضای کنوانسیون ژنو است و بر همین اساس، از پناهندگان و افرادی که جان و مال آن‌ها توسط دولت‌های دیگر به خطر افتاده، حمایت می‌کند. اگر به دلایل مختلف قصد دارید تا اعلام پناهندگی کرده و به فنلاند سفر کنید، باید درخواست پناهندگی خود را در داخل خاک این کشور به پلیس یا مرزبانی تحویل داده و از این طریق پناهندگی خود را به‌طور رسمی به دولت کشور فنلاند اعلام کنید. باید علت درخواست خود را به‌طور دقیق و کامل توضیح دهید تا بعدا در دادگاهی، به تقاضای‌ شما رسیدگی شود. در صورت موافقت با درخواست پناهندگی، از حداقل امکانات و خدماتی بهداشتی، رفاهی و… برخوردار خواهید شد.

به یاد داشته باشید که اگر با درخواست پناهندگی شما برای مهاجرت به فنلاند موافقت شود، تا ده سال اجازه درخواست پناهندگی به سایر کشورهای اروپایی را نخواهید داشت. مهاجرت به فنلاند از طریق اعلام پناهندگی، سختی‌های بسیاری دارد، بنابراین پیش از گرفتن این تصمیم، درباره سختی‌های آن به‌طور کامل فکر و تحقیق کنید.

چگونه به فنلاند مهاجرت کنیم؟ | مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری در فنلاند

اگر قصد دارید تا به کشور فنلاند سفر کنید و از سرمایه کافی برخوردارید، یکی از بهترین راه‌های کسب ویزای این کشور، در مقابل شما قرار دارد. سرمایه‌گذاری در فنلاند، یکی از گزینه‌های مهاجرت به فنلاند است که با استفاده از آن می‌توان، ضمن سرمایه‌گذاری در یکی از بهترین و ایمن‌ترین اقتصادهای اروپا، به مزایا و امتیازاتی همچون آزادی مسافرت به اروپا و ناحیه شنگن، اقامت خانوادگی و… دست پیدا می‌کنید. نرخ سود سرمایه در کشور فنلاند بالاست و به سود دهی خوبی برای فرد سرمایه‌گذار می‌رسد.

از دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند، کارآفرینی در این کشور است که می‌توان با اثبات سود دهی بنگاه تاسیس شده، اقامت دائم فنلاند را کسب نمود. اما اگر قصد دارید به فنلاند سفر کنید و از سرمایه لازم برای خرید ملک و کارآفرینی در این کشور برخوردار نیستید، می‌توانید اوراق قرضه خریداری کنید. این اوراق که از دولت فنلاند خریداری می‌شوند، روشی مورد توجه برای علاقه‌مندان مهاجرت به فنلاند است، چرا که ضمن کسب اقامت، می‌توان سود خوبی نیز از آن به‌دست آورد. به یاد داشته باشید که این روش به میزانی که برای خرید اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنید، بستگی دارد.

 

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *