کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است

کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است؟

دلایل بسیاری وجود دارد که موجب شده تا کیفیت زندگی در فنلاند از نظر بسیاری، فوق‌العاده باشد. احتمالاً از این موضوع مطلع هستید که فنلاند برای سال‌‌های متمادی به‌عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است. بی‌دلیل نیست که بسیاری از مهاجران، این کشور را در مقابل سایر کشورها اروپای انتخاب کرده‌اند. جالب است بدانید که به علت بالا بودن کیفیت زندگی،‌ در سال ۲۰۲۱ میلادی، بیش از ۳۶۰۰۰ نفر به فنلاند مهاجرت کرده‌اند. با فنلاندکیو همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با کیفیت زندگی در فنلاند ارائه دهیم.

شناخت مختصر فنلاند

پیش از بررسی کیفیت زندگی در فنلاند بهتر است کمی بیشتر با این کشور آشنا شویم. فنلاند در شمال قاره اروپا واقع شده است. این کشور مناظر طبیعی باشکوهی دارد. بیش از دو سوم کشور فنلاند را جنگل‌ها و کوه‌های پر از برف پوشانده‌اند. این کشور بیش از ۴۱ پارک طبیعی دارد که در بین کشورهای اروپایی یک رقم بی‌نظیر محسوب می‌شود. سواحل این کشور نیز از جمله برترین سواحل تفریحی جهان است. جالب است بدانید که این کشور همچنین دارای بزرگ‌ترین مجمع الجزایر جهان است و بزرگ‌ترین منطقه دریاچه‌ای اروپا را در خود جای داده.

شش شهر برجسته فنلاند هلسینکی، اسپو، تامپره، تورکو، وانتا و اولو هستند. سطح رفاه در همه این شش شهر فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد و گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت به کشور فنلاند محسوب می‌شوند. البته زندگی در روستاها و یا شهرهای کوچک‌تر کشور فنلاند به معنای دور بودن از امکانات نیست.

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب شده تا کیفیت زندگی در فنلاند بالا باشد، وجود امکانات مختص شهرها در روستاهای کوچک محسوب می‌شود. تفاوتی ندارد که در قلب این کشور یعنی هلسینکی زندگی می‌کنید و یا در یکی از شهرهای دورافتاده گوشه غربی فنلاند،‌ زیرا در هر صورت با توجه به امکانات ارائه شده در این کشور می‌توانیم بگوییم که همه در فنلاند خوشحال خواهند بود.

آموزش رایگان برای همه

مردم فنلاند به آموزش رایگان دسترسی دارند. تحصیل در مقطع ابتدایی تا دکترا در دانشگاه‌های این کشور رایگان است. این امتیاز ناشی از هدف دولت این کشور یعنی ارائه فرصت برابر برای دریافت بهترین نوع آموزش بدون توجه به درآمد خانوار است. دولت فنلاند می‌خواهد مردم این کشور فعال باشند و در رشد ملت خود مشارکت داشته باشند.

علاوه بر این، قوانین آموزشی فنلاند مزایای دیگری نیز دارد. دانش‌آموزان پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه می‌‌توانند از یک وعده غذایی رایگان در مدرسه خود لذت ببرند. این موارد یک محیط یادگیری ایده‌آل را ایجاد می‌کند و به‌همین دلیل دانش‌آموز قطعاً می‌تواند تمرکز خود را جمع کند و تنها به فکر تحصیل خود باشد.

کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است
کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است

برخورداری از برترین مدرسان

نمی‌توان از کیفیت زندگی در فنلاند سخن گفت ولی به وجود برترین مدرسان جهان در این کشور اشاره نکرد. جدا از آموزش رایگان، یکی از بهترین دلایل برای زندگی در فنلاند وجود بهترین معلمان جهان است. همه مربیان مدارس جامع باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. کسانی که پایه‌های اول تا ششم را تدریس می‌کنند، سوابق تحصیلی گسترده‌ای در آموزش دارند. از سوی دیگر، معلمان پایه نهم تا هفتم در موضوعاتی که انجام می‌دهند استاد هستند.

علاوه بر این، فنلاند دارای دانشگاه‌های تحسین شده است. این کشور دانشگاه‌های سنتی و دانشگاه‌های علوم کاربردی بسیار مهمی را در خود جای داده. اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی و پزشکی تسلط گسترده‌ای بر رشته‌های خود دارند.

فنلاند کشور شماره یک در زمینه آموزش عالی است. تفاوت در روش‌های تدریس ممکن است دانشجویان خارجی را شگفت‌زده کند، بنابراین بهتر است پیش از مهاجرت تحصیلی به این کشور با کلیه شرایط مربوط  به این امر آشنایی کاملی پیدا کنید.

بالا بودن میزان درآمد

فنلاند یکی از قابل‌توجه‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. این کشور هرگز از پیشرفت بازنمی‌ایستد و هدف دولت آن تامین کیفیت بهتر و بیشتر زندگی برای شهروندان‌اش است. فنلاند یکی از بالاترین میانگین‌های حقوق در جهان را ارائه می‌دهد. حداقل میزان حقوق ماهانه در این کشور ۲۶۰۰ یورو است. این مقدار حقوق به افراد اجازه می‌دهد تا یک زندگی راحت را تجربه نمایند. میزان دستمزد در بخش‌های مهم اقتصاد به شرح زیر است:

  • اطلاعات و ارتباطات: ۲۵ یورو
  • خدمات: ۲۳/۸۲ یورو
  • فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای: ۲۲/۰۴ یورو
  • فعالیت‌های حرفه‌ای، فنی و علمی: ۲۱/۹۱ یورو
  • تحصیل: ۲۱/۲۸ یورو

از طرف دیگر، دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند در هر هفته سی ساعت کار کنند. میزان درآمد موجود برای دانشجویان به‌صورت ساعتی تقریباً هجده یورو است. در ادامه بحث کیفیت زندگی در فنلاند، به وجود غذاهای کاملاً طبیعی در این کشور اشاره خواهیم کرد.

غذای کاملاً طبیعی و تمیز برای همه

فنلاند محل امن‌ترین، خالص‌ترین و سالم‌ترین غذاها است. این ملت مشتاق حفاظت از منابع طبیعی خود هستند و از محصولات طبیعی فراوانی مانند قارچ، انواع توت‌ها و غیره لذت می‌برند. علاوه بر این، یکی از بهترین دلایل برای زندگی در فنلاند، تأمین غذای سالم است. این کشور از نظر امنیت غذایی رتبه اول را در سراسر جهان دارد. این امتیاز به این معنی است که زندگی در فنلاند به شما این امکان را می‌دهد که از سالم‌ترین غذاهای دنیا لذت ببرید.

استفاده از خالص‌ترین آب جهان

فنلاند بدون شک به ۱۸۸۰۰۰ دریاچه خود افتخار می‌کند. این دریاچه‌ها تمیزترین آب جهان را برای شما فراهم می‌کنند. این موضوع موجب بهبود سلامت کلی شما خواهد شد. همین امر نیز از جمله موارد مربوط به بالابودن کیفیت زندگی در فنلاند است.

همه‌ی مردم کشور فنلاند باسواد هستند

دولت فنلاند صراحتاً به سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی اعتقاد دارد. این کشور دارای نرخ باسوادی ۱۰۰٪ است. این نرخ عالی ناشی از تلاش‌های دولت برای آموزش رایگان مردم است. اختراعات فنلاندی‌ها، شیوه زندگی ما را به شدت تغییر داده است. از جمله اختراعاتی که در این کشور به ثبت رسیدند می‌توان به مانیتور سلامت قلب و حتی مرورگرهای اینترنتی اشاره کرد. قاعدتاً هیچ‌کس نمی‌تواند نام نوکیا، این شرکت بزرگ فنلاندی را از یاد ببرد. همه این موارد را می‌توان با درصد بالای سطح سواد در این کشور مرتبط دانست. جامعه فنلاند یک جامعه کاملاً متمدن محسوب می‌شود.

محیطی امن و مطمئن برای خانواده شما

فنلاند بهترین کشور برای تشکیل خانواده است. به‌طور کلی این کشور در بحث حقوق بشر، محیط دوستانه برای خانواده‌ها، برابری جنسیتی و… رتبه‌های بالایی دریافت کرد. به‌علاوه فنلاند کمترین میزان جرم و جنایت را در مقایسه با سایر کشورها دارد. در سال‌های اخیر، کمتر از ۵ درصد از جمعیت این کشور جرایم خشونت‌آمیز را تجربه کرده‌اند. اکثر جرایم ثبت شده مربوط به جرایم مالی و رانندگی است. همین مورد یکی دیگر از نشانه‌های بالا بودن فرهنگ و کیفیت زندگی در فنلاند محسوب می‌شود.

بهترین کشور برای والدینی که می‌خواهند بچه‌دار شوند

صاحب فرزند شدن مطمئناً یک نعمت است و دولت فنلاند برای این لحظه گران‌بها ارزش قائل است. شرکت‌های فنلاندی باید به‌طور مساوی به هر یک از والدین ۱۶۴ روز مرخصی زایمان بدهند. علاوه بر این، شهر محل زندگی‌تان نیز کمک‌هزینه‌ای برای مرخصی بارداری را به شما ارائه می‌دهد. این میزان کمک‌هزینه بسته به درآمد حداقل ۳۰ یورو به‌ازای هر روز خواهد بود. یکی از والدین، معمولاً مادر، می‌تواند تا زمانی که نوزاد کمی بیشتر از یک‌ساله شود، در خانه بماند.

اهمیت‌ دادن به زنان

بر اساس یک نظرسنجی، فنلاند بهترین کشور برای زنان است. این کشور با موفقیت نمرات تقریباً کاملی در مورد برابری جنسیتی، امنیت کلی، فرصت‌های قانونی، برابری در درآمد، حقوق بشر، توانمندسازی، تحصیل، کار و… سایر موارد مربوط به زنان را به‌دست آورده است. برخی از مهم‌ترین نخست‌وزیران این کشور زن بوده‌اند و به‌همین جهت می‌توان گفت که کیفیت زندگی در فنلاند برای زنان نیز فوق‌العاده خواهد بود.

کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است
کیفیت زندگی در فنلاند چگونه است

برخورداری از سیستم بهداشتی فوق‌العاده

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را در جهان دارد. در این کشور شهرداری‌ها عموماً متولی تأمین مالی و سازماندهی بهداشت و درمان هستند. آن‌ها به‌طور مساوی خدمات درمانی، بهداشتی و اجتماعی کافی را به مردم ارائه می‌کنند.

خدمات بهداشتی کشور شامل مراقبت‌های بهداشتی اولیه و مراقبت‌های پزشکی تخصصی است. خدمات بهداشتی اولیه در مراکز بهداشتی درمانی شهری ارائه می‌شود، درحالی‌ که مراقبت‌های پزشکی تخصصی در بیمارستان‌ها انجام خواهد شد. علاوه بر این، مراقبت‌های بهداشتی خصوصی نیز در این کشور قابل دریافت هستند. امکان دریافت این خدمات برای همه افراد وجود دارد.

سخن پایانی

با توجه به مواردی که در متن به آن‌ها اشاره کردیم می‌توان گفت که کیفیت زندگی در فنلاند فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. دلایل ذکر شده تنها بخشی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شوند که فنلاند را به یک گزینه فوق‌‌العاده برای مهاجران خارجی تبدیل کرده‌ است. شاید به‌همین دلیل باشد که در حال حاضر بیش از بیست هزار دانشجوی خارجی در فنلاند مشغول به تحصیل هستند.

به‌طور کلی باید گفت که کیفیت زندگی در فنلاند بسیار بالا بوده و می‌توانید با انتخاب این کشور آینده‌ای فوق‌العاده را برای خود و فرزندانتان رقم بزنید. زندگی در این کشور با آرامش و رفاه بسیار بالایی همراه است. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع کسب کنید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *