شغل‌های مورد نیاز در فنلاند کدام‌ اند؟ بهترین شرایط کار در فنلاند

شغل‌های مورد نیاز در فنلاند کدام‌‌اند؟ بهترین شرایط کار در فنلاند

کار در فنلاند یکی از دلایل مهاجرت بسیاری از افراد به این کشور است. سالانه بسیاری از متخصصین، کارگران فصلی و کارکنان حوزه‌های مورد نیاز نظیر فعالان حوزه سلامت، به کشور فنلاند مهاجرت کرده و در این کشور مشغول به‌کار می‌شوند. کشور فنلاند، صاحب یکی از بهترین اقتصادهای جهان و عضو اتحادیه اروپا بوده که شرایط زندگی ایده‌آل برای افراد جویای کار را فراهم می‌کند. با فنلاندکیو همراه باشید تا همه‌چیز در مورد کار در فنلاند را توضیح دهیم.

معمولا هنگامی که به‌دنبال مقصدی مناسب برای کار در کشوری خارجی می‌گردیم، نرخ بیکاری آن کشور یکی از مهم‌ترین عناصری است که بر تصمیم ما تاثیر می‌گذارد. این کشور با بهره‌مندی از نرخ تورم زیر ۸ درصد، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری را دارد. این دلیل مهمی بوده که متخصصین حوزه‌های مختلف کاری، با هدف کار در فنلاند، به این سرزمین مهاجرت کنند و دغدغه پیدا نکردن کار مناسب را نداشته باشند.

شرایط مناسب استخدام، حقوق کافی و وضعیت ایده‌آل زندگی در شهرهای فنلاند، از دلایل مهمی است که سبب می‌شود متخصصین، این کشور را به‌جای سایر کشورهای اروپایی انتخاب کنند. از طرفی نرخ تورم بسیار پایین و بهره‌مندی از بهترین سیستم‌های بیمه، بهداشت، زندگی امن و راضی کننده که فنلاند را در صدر شادترین کشورهای جهان قرار می‌دهد، این کشور را به مقصدی ایده‌آل برای افراد جویای کاری تبدیل می‌کند که می‌خواهند خانواده خود را نیز به کشور محل کار خود بیاورند.

با این‌حال نزدیکی کشور فنلاند به قطب شمال و سردی هوا، سبب می‌شود تا عده‌ای برای کار در کشورهای خارجی، این کشور را در نظر نگیرند. از طرفی تفاوت‌های فرهنگی بسیار و پیچیدگی و سختی زبان فنلاندی، سبب می‌شود تا متخصصین حوزه‌های مختلف کاری، معمولا به سراغ سایر کشورهای اروپایی رفته و گزینه کار در فنلاند را در میان مقاصد نهایی خود، در نظر نگیرند.

 

کار-در-فنلاند-2-2

کار در فنلاند | چه مشاغلی در فنلاند مورد نیاز است؟

تنها متخصصین حوزه‌های فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسان نیستند که جای خالی‌ آن‌ها در شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی کشور فنلاند حس می‌شود. مشاغل بسیاری در حوزه‌های مختلف هستند که نیاز به نیرو دارند و برای همین سالانه افراد زیادی از خارج از مرزها برای کار در فنلاند، مهاجرت می‌کنند.

از شغل‌هایی که پذیرای نیروهای خارجی بسیاری است، می‌توان به کارهای فصلی اشاره کرد. منظور از فعالیت‌های فصلی که در قانون کارگران فصلی فنلاند به آن‌ها اشاره شده، کارهای کشاورزی، باغبانی، جنگل‌داری و کار در حوزه گردشگری است. این نوع مشاغل دارای مجوز کار متفاوتی هستند و برخی امتیازات نظیر دعوت از اعضای خانواده و کسب مجوز اقامت برای آن‌ها به دلایل ارتباط خانوادگی وجود ندارد. این مشاغل اما جزو شغل‌های پردرآمدی هستند که متخصصین حوزه‌های‌ مربوطه به آن می‌توانند به‌طور موقت در آن مشغول به‌کار شوند.

با توجه به اهمیت جنگل‌‌ها در کشور فنلاند، این کشور از آخرین تکنولوژی عرضه شده در زمینه جنگل‌داری بهره برده و با استخدام متخصصین، در این زمینه فعالیت می‌کند. کشور فنلاند برای افرادی که در زمینه جنگل‌داری فعالیت می‌کنند، یکی از مقاصد ایده‌آل محسوب می‌شود، چراکه می‌توانند ضمن کسب حقوق بالا و بهره‌مندی از مزایای یک سیستم بهداشت و بیمه فوق‌العاده، در فضای پیشرفته و حرفه‌ای جنگل‌داری، به‌کار در فنلاند مشغول شوند.

از دیگر مشاغل فصلی که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، گردشگری است. تورگردانی و فعالیت در سایر بخش‌های گردشگری نظیر کار در هتل‌ها و مسافرخانه‌های کشور فنلاند، بسیار رونق دارد. جاذبه‌های طبیعی کشور فنلاند سالانه توریست‌های بسیاری را به این کشور می‌کشاند و طبیعی است که در این حالت، کمبود نیروی مناسب در حوزه گردشگری حس شود. از این رو نیروهای خارجی فراوانی از سایر کشورها برای کار در فنلاند اقدام می‌کنند.

حوزه دیگری که کمبود نیروی متخصص آن در کشور فنلاند بسیار حس می‌شود و مورد توجه نیروهای کار خارجی قرار گرفته، حوزه سلامت است. پزشکان و پرستاران خارجی ماهر از کشورهای مختلف برای کار در فنلاند اقدام می‌کنند تا حرفه‌ خود را در شرایط بهتری ادامه دهند.

مجوز کار در فنلاند و اقامت مربوط به این مشاغل به متقاضیان‌ اجازه می‌دهد که اعضای خانواده خود را با استفاده از پیوند خانوادگی به فنلاند بیاورند تا در کنار هم زندگی کنند. درآمد کارکنان حوزه سلامت در کشور فنلاند بسیار بالاست. یک پرستار در کشور فنلاند، ماهانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو درآمد دارد. این در حالی است که امکان پیشرفت و ارتقا شغلی نیز وجود دارد و درآمدها و مزایای مختلف افزایش خواهد یافت.

از طرفی سیستم بهداشت و بیمه بهینه کشور فنلاند، هزینه‌هایی نظیر هزینه درمان را پوشش می‌دهد. این سبب می‌شود که این کشور مکانی ایده‌آل برای کارکنان حوزه سلامت که می‌خواهند ضمن کار حرفه‌ای، در رفاه زندگی کنند، به‌حساب بیاید. این مشاغل در کشور فنلاند، ارزش بالایی دارند و دولت و مردم این کشور برای کارکنان و فعالان حوزه سلامت احترام بسیار زیادی قائل هستند.

دقت داشته باشید که پرستاری، پزشکی و سایر فعالیت‌های مربوط به حوزه سلامت، از آن‌دسته مشاغل است که یادگیری و تسلط بر زبان فنلاندی، در آن واجب بوده. بنابراین اگر در این زمینه مشغول و به‌دنبال کار در فنلاند و مهاجرت به این کشور هستید، برای یادگیری این زبان اقدام کنید.

از دیگر مشاغل مورد نیاز که سالانه متخصصین فراوانی را برای کار در فنلاند به سمت خود می‌کشاند، معلمی و مربی‌گری است. مربی‌های مهد کودک بسیاری هستند که از سراسر جهان به فنلاند آمده و در این کشور مشغول به‌کار می‌شوند. با توجه به این‌که آمار بیکاری در کشور فنلاند بسیار پایین است، والدین شاغل بسیاری در این کشور وجود دارند و این امر، نیاز به مراقبت از کودکان‌ را افزایش می‌دهد. در نتیجه نیاز به مربیان مهدکودکی که دوره‌های بین‌المللی را گذرانده و مدارک و کیفیت کاری مورد نظر دولت فنلاند را دارند به‌شدت در این کشور حس می‌شود.

برای این‌که به‌عنوان یک مربی مهدکودک برای کار در فنلاند اقدام کنید، یادگیری زبان فنلاندی، چندان مهم نیست. تسلط بر زبان انگلیسی و دارا بودن مدارک بین‌المللی در زمینه مراقبت، آموزش، رشد و یادگیری کودکان، از جمله ویژگی‌های مهمی است که مجموعه‌های بین‌المللی فعال در استخدام مربیان مهدکودک برای کار در فنلاند، به آن توجه می‌کنند.

به‌دلیل وجود دفتر شرکت‌های داخلی و خارجی بسیار در فنلاند، نیاز نیروهای مختلف در این کشور حس می‌شود. یکی از این حوزه‌ها که پذیرای متخصصین خارجی بسیاری است، حسابداری بوده که تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. حقوق یک حسابدار در کشور فنلاند بیش از ۳۰۰۰ یورو در ماه است و از این‌رو، یکی از پردرآمدترین مشاغل کشور فنلاند به حساب می‌آید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و از مدارک معتبر و سابقه کار قابل قبولی در زمینه حسابداری برخوردارید، موسسات معتبر بسیاری هستند که به نیروی خارجی حسابدار نیاز دارند و می‌توانید از طریق استخدام توسط این شرکت‌ها، برای مهاجرت و کار در فنلاند اقدام کنید.

از جمله مشاغلی که ایرانیان بسیاری را برای کار در فنلاند به این کشور می‌کشاند، برنامه‌نویسی و مهندسی نرم‌افزار است. در فنلاند نیز همچون سایر کشورهای اروپایی، نیاز به نیروی ماهر در زمینه‌های یاد شده وجود دارد و رقابت بسیاری برای جذب نیروی کار مفید صورت می‌گیرد.

علاوه بر دفاتر شرکت‌های خارجی در فنلاند شرکت‌های تکنولوژی بومی بسیاری نیز در این کشور وجود دارند که به نیروهای ماهر برنامه‌نویس به زبان‌های مختلف و همین‌طور مهندسین نرم‌افزار نیاز دارند. حقوق بسیار بالا و شرایط زندگی ایده‌آل سبب می‌شود تا متخصصین این حوزه از کشورهای دیگر، برای کار در فنلاند اقدام کنند. در سال‌های اخیر، نیمی از پیشنهادات کاری که از سمت کارفرماهای فنلاندی ارائه شده، مربوط به شغل‌های برنامه‌نویسی و مهندسی نرم‌افزار بوده است.

موسسات بسیاری وجود دارند که به‌صورت فعال از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر LinkedIn و دیگر وب‌سایت‌های کاریابی به افرادی که در این زمینه رزومه‌ای درخشان دارند، پیشنهاد کار می‌دهند. بنابراین اگر در این حوزه‌ها متخصص هستید، به‌راحتی می‌توانید برای کار در فنلاند و مهاجرت به این کشور اقدام کنید. از دیگر مزایای مجوز کار و اقامت در این حوزه، امکان انتقال اعضای خانواده خود به فنلاند بوده و از طریق ارتباط خانوادگی، می‌توانید برای آن‌ها مجوز کار و اقامت کسب کنید. معمولا در این‌گونه مشاغل نیازی به تسلط بر زبان فنلاندی وجود ندارد و همین‌که در کار خود متخصص و به زبان انگلیسی مسلط باشید، برای شرکت‌ها کافی است.

میانگین درآمد ماهانه یک مهندس نرم‌افزار در کشور فنلاند، بالای ۴۰۰۰ یورو بوده که با افزایش سابقه کار، حقوق و مزایای مربوط به آن افزایش خواهد یافت. این درآمد بسیار بالا در کنار مزایای یکی از بهترین سیستم‌های بیمه و بهداشت در سراسر اروپا و جهان، امکان زندگی راحت و رفاه را برای افرادی که جویای کار فنلاندا هستند را فراهم می‌کند. وب‌سایت‌های فراوانی وجود دارند که کارفرمایان فنلاندی در آن‌ها آگهی استخدام قرار می‌دهند. یکی از این وب‌سایت‌ها  www.totaljobs.com بوده که می‌توانید با مراجعه به آن با تعیین مواردی نظیر میزان حقوق مورد نظر، به آگهی‌های استخدام در حوزه شغلی مورد نظرتان پاسخگو باشید.

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *