شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند چیست؟

اطمینان از اینکه فرزندان بهترین آموزش را دریافت کنند، یکی از اولویت‌های اصلی والدین است. والدین معمولا از مدت‌ها قبل از 7 سالگی، در حال بحث و گفتگو هستند که کودک خود را کجا به مدرسه بفرستند. مدارس فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را داشته و می‌تواند بهترین انتخاب برای کودکان و فرزندان بزرگ‌تر باشد. اگر به تحصیل در این کشور علاقه‌مند هستید، در این مقاله از فنلاندکیو همراه ما باشید تا شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند را بررسی کنیم.

ویژگی‌های مدارس فنلاند

بارها و بارها توسط مطالعات مختلف در سراسر جهان ثابت شده که آموزش از طریق بازی بهترین روش یادگیری کودکان است. این دقیقاً همان کاری است که فنلاندی‌ها با سیستم آموزشی خود انجام می‌دهند. جای تعجب نیست که عملکرد تحصیلی دانش آموزان فنلاندی در بین بالاترین رتبه‌های جهان قرار دارد. در ادامه دلایل موفقیت سیستم آموزشی فنلاند را مرور می‌کنیم.

  1. بچه‌ها از سن پایین شروع به یادگیری می‌کنند

کودکان فنلاندی از هفت سالگی مدرسه را آغاز می‌کنند. قبل از شروع دوره ابتدایی، کودکان به مهدکودک و پیش دبستانی رفته و مهارت‌های ابتدایی را فرا می‌گیرند. کودکان در سن پنج سالگی دوره پیش دبستانی را شروع می‌کنند. برخی از کودکان در سن 3 الی 4 سالگی مهد را شروع کرده و آموزش لازم را دریافت می‌کنند. به این ترتیب کودکان قبل از ورود به ابتدایی، شمارش، نوشتن و خواندن را یاد می‌گیرند. علاوه بر آن یاد می‌گیرند که چگونه با سایر افراد تعامل داشته و قوانین آینده جامعه و مدرسه را رعایت کنند.

  1. تحصیل در مدارس فنلاند فشار زیادی به دانش آموزان وارد نمی‌کند

دانش آموزان دبستانی به جای اینکه کل روز را پشت میز خود نشسته و درس بخوانند، هر روز حدود 75 دقیقه استراحت می‌کنند. در سطوح بالاتر مانند دبیرستان، دانش آموزان به جای تکیه بر معلم، با یکدیگر کار کرده و سعی در حل مسائل دارند. در صورت بروز مشکل می‌توانند از دانش معلمان خود استفاده کنند.

  1. تکالیف زیادی به دانش آموزان داده نمی‌شود

در فنلاند دانش‌آموزان بیش از سه ساعت در هفته تکلیف نمی‌گیرند، بنابراین استرس زیادی به آن‌ها وارد نشده و از لحاظ روحی شرایط خوبی دارند. کل تکالیف در بین ساعات کلاس تقسیم شده تا در خانه کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشند. ممکن است تکالیفی برای پایان هفته ارائه شود اما به حدی نیست که فشاری به دانش آموزان وارد کند.

  1. دانش آموزان فقط در یک آزمون اصلی شرکت خواهند کرد

در پایان دبیرستان، دانش آموزان فنلاندی در یک آزمون استاندارد، برای تعیین آمادگی کالج شرکت می‌کنند. دلیل اینکه دانش آموزان فنلاندی در تمام طول سال امتحان نمی‌دهند این است که سیستم آموزشی آن‌ها رویکرد متفاوتی نسبت به سایر نقاط دنیا دارد. هر دانش آموز بر اساس برنامه فردی که فقط برای او طراحی شده، ارزیابی می‌شود.

  1. مدارس فنلاند از معلمان با مهارتی کمک می‌گیرند

معلمان در فنلاند ملزم به داشتن مدرک فوق لیسانس هستند که این مدرک را با کمک هزینه دولتی دریافت می‌کنند. معلمان در جامعه فنلاند جایگاه بسیار خوبی داشته و حقوق قابل قبولی دریافت می‌کنند، علاوه بر آن دقیقا می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند. آن‌ها به رشد دانش آموزان کمک کرده و نقش پر رنگی در انتخاب رشته و شغل آینده آن‌ها ایفا می‌کنند.

  1. تحصیل در مدارس فنلاند رایگان است

برای اینکه در مدارس فنلاند به تحصیل بپردازید، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. تنها با دانستن زبان فنلاندی یا سوئدی، می‌توان بدون هیچ هزینه‌ای در مدارس این کشور به تحصیل پرداخت. در صورت حضور در دوره‌های انگلیسی زبان، نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.

شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند
شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند

شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند

شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند زیاد پیچیده نیست. اگر دانش آموز معدل قابل قبولی در دروس نظری داشته باشد، می‌تواند برای تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند درخواست خود را ارسال کند. البته لازم به ذکر است که باید به سطح قابل قبولی از زبان فنلاندی رسیده باشد. اصلی‌ترین شرایط تحصیل دبیرستان در فنلاند عبارتند از:

  • اگر فرد متقاضی خارج از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کند، برای تحصیل در فنلاند باید زبان فنلاندی را یاد گیرد. از سمت دیگر باید یکی از اقوام ایشان در فنلاند زندگی کند، در غیر این صورت مجبور خواهد بود در مدارس خصوصی یا بین المللی کشور فنلاند به تحصیل بپردازد.
  • مهارت بالای‌ زبان فنلاندی نقش پررنگی در اخذ پذیرش مدارس فنلاند ایفا خواهد کرد. اگر هدف آینده شما تحصیل در این کشور بی نظیر است، بهتر است یادگیری زبان آن را از همین حالا در اولویت قرار دهید.
  • برای اخذ اجازه تحصیل در فنلاند، لازم است آخرین مدرک تحصیلی را به همراه ریز نمرات خود ارائه دهید.
  • محدودیتی سنی خاصی برای ارسال درخواست وجود نداشته و هر فرد بالای 15 سالی می‌تواند شانس خود را امتحان کند.
  • گذرنامه دارای اعتبار، نامه پذیرش مدرسه و اثبات تمکن مالی جز مدارکی است که برای تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند باید همراه داشته باشید.

مراحل اخذ پذیرش برای تحصیل دبیرستان در فنلاند

اگر قصد دارید در یکی از بهترین کشورهای دنیا به تحصیل بپردازید، بدون شک فنلاند می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. تیم فنلاندکیو به متقاضیان تحصیل دبیرستان در فنلاند کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن، به کشور مورد نظر خود سفر کرده و تحصیلات را شروع کنند. به طور کلی مراحل اخذ پدیرش مدارس فنلاند شامل این موارد می‌شود:

  1. اولین قدم تماس با تیم فنلاندکیو برای تنظیم یک جلسه مشاوره است. تیم ما یک قرار مصاحبه با شما هماهنگ کرده و در این جلسه به بررسی نقاط قوت و سطح مهارت‌های زبانی شما خواهیم پرداخت.
  2. در کمتر از یک هفته نتیجه مصاحبه شما مشخص خواهد شد.
  3. در صورت قبول شدن شرایط متقاضی، بهترین برنامه آموزشی معرفی شده و آموزش زبان فنلاندی تحت نظر تیم فنلاندکیو شروع می‌شود.
  4. در مدت زمانی که شما مشغول یادگیری زبان فنلاندی هستید، مدارک لازم برای ارسال درخواست آماده شده و فرآیند ارسال درخواست آغاز می‌شود.
  5. در صورت گرفتن پذیرش از یک مدرسه فنلاندی، تیم فنلاندکیو در مراحل اخذ ویزا و اقامت در کنار شما خواهند بود تا در کمترین زمان ممکن به فنلاند برسید.

 

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *