آمیس فنلاند چیست؟ همه چیز درباره آمیس فنلاند

آمیس فنلاند چیست؟ همه چیز درباره آمیس فنلاند

یکی از روش‌های اخذ اقامت فنلاند، شرکت در دوره‌های آمیس فنلاند یا مدارس فنی حرفه‌ای است. با حضور در این دوره‌ها می‌توانید مهارت‌های لازم بازار کار را فرا گرفته و آینده شغلی خود را بسازید. تنوع بالای رشته‌های آمیس به شما اجازه خواهد داد بدون هیچ محدودیتی مهارت مورد علاقه خود را یاد گرفته و در زندگی روزمره به کار ببرید. از جمله رشته‌های دوره آمیس فنلاند می‌توان به آشپزی، پرستاری، باغبانی، ساخت‌و‌ساز، فناوری اطلاعات و … اشاره کرد. در این مقاله از فنلاندکیو به معرفی دوره‌های آمیس فنلاند خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

دوره آمیس فنلاند چیست؟

زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، بهتر است ابتدا با انواع روش‌های تحصیل و کار در کشور مقصد آشنا شده و بسته به شرایط خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. دوره آمیس با 52 مدرک و 113 برنامه تحصیلی، از جمله محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور فنلاند است که با نام دوره کارورزی یا دوره فنی حرفه‌ای هم شناخته می‌شود. در این دوره‌ها یادگیری شما مبتنی بر مهارت‌ها و کارهای عملی خواهد بود. البته ساعاتی از هفته را در محیط تئوری گذرانده و سایر اوقات را مانند یک کارآموز کار می‌کنید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند قبل از شروع کار، در دانشگاه آن رشته را خوانده و از لحاظ نظری به دانش خود بیافزایند. در مقابل برخی ورود سریع به بازار کار را ترجیح داده و دوست دارند در کمترین زمان ممکن، مهارت‌های لازم را یاد بگیرند؛ دوره آمیس دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. به طور مثال اگر علاقه شما به آشپزی است، با حضور در دوره آمیس آشپزی در مدت زمان تقریبا 3 ساله، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و پس از آن می‌توانید به صورت تمام وقت به عنوان یک آشپز کار کنید.

یکی از دلایل محبوبیت دوره آمیس فنلاند، روند پذیرش نسبتا آسان و کم هزینه بودن آن است. برای ثبت درخواست هم محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و در صورت یادگیری زبان فنلاندی، می‌توانید با کمترین هزینه ممکن به کشور فنلاند مهاجرت کنید. مدت زمان تحصیل در دوره‌های آمیس بین 2 الی 4 سال بوده که زمان دقیق آن با توجه به تجربه فرد و میزان پیشرفت او مشخص می‌شود.

مزیت‌های دوره آمیس فنلاند

دوره‌های آمیس به همه افراد اجازه می‌دهد تا فرصت رشد بیشتری در کشور فنلاند پیدا کنند. البته این موضوع به نفع خود دولت هم خواهد بود زیرا نیروی متخصص را بسته به نیاز بازار کار خود آموزش داده و از پتانسیل آن‌ها استفاده می‌کند. از سمت دیگر نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی برای این دروه‌ها ندارید، در نتیجه با هر سن و با هر مدرک تحصیلی می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید. مزایای کلی دوره آمیس عبارتند از:

  • تحصیل رایگان: سیستم آموزشی فنلاند جز بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا بوده و تحصیل در آن رایگان است. تمام دوره‌ها به زبان فنلاندی ارائه شده و نیازی به پرداخت هزینه‌ نخواهد بود اما اگر تصمیم بگیرید در دوره انگلیسی یک دانشگاه یا دبیرستان شرکت کنید، باید شهریه پرداخت کنید.
  • امکانات متعدد: رایگان بودن دوره آمیس به معنای بی کیفیت بودن آن نیست! در این دوره‌ها از بهترین معلمان کمک گرفته و امکانات زیادی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
  • آزادی انتخاب: دوره آمیس مشابه دبیرستان و دانشگاه‌های سایر کشورها نیست که مجبور به گذارندن واحدهای درسی خاصی باشد. شما می‌توانید بسته به علایق خود، چند واحد یادگیری را انتخاب کرده و آموزش ببینید. این آزادی انتخاب از دوران دبستان در مدارس فنلاند به چشم می‌خورد. به طور مثال اگر دانش‌آموزی تصمیم بگیرد در کنار زبان‌‌های اجباری فنلاندی، سوئدی و انگلیسی، به سراغ یادگیری زبان آلمانی برود، هیچ مانعی سر راه او نخواهد بود.
  • سطح علمی و مهارتی بالای مدرسین: معلمان فنلاندی دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و مهارت‌های قابل توجهی در آموزش دانش‌آموزان خود دارند. هر مدرس با توجه به شرایط دانش‌آموز یا متقاضی، بهترین برنامه ممکن را برای او آماده کرده و در مسیر کمک زیادی می‌کند. زمانی که در مدارس فنلاند یک پروژه جدید را آغاز کنید، نیاز به هیچ نگرانی نخواهد بود زیرا معلمان تا پایان پروژه با شما همراه شده و ریسک شکست را کاهش می‌دهند.
  • ناهار رایگان: در دوره‌های آمیس، ناهار به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
  • استخدام سریع: زمانی که دوره خود را به پایان برسانید، در کمترین زمان ممکن شغل مناسبی پیدا خواهید کرد. اغلب خود دانشگاه یا مدرسه برگزار کننده دوره آمیس، موقعیت‌های شغلی مناسب را معرفی کرده و به شما کمک خواهد کرد تا جایگاه خوبی در جامعه پیدا کنید.
  • اجازه کار: در صورتی که تمایل داشته باشید در کنار دوره آمیس، کار دیگری هم داشته باشید می‌توانید بین 25 تا 30 ساعت در هفته کار پاره وقت انجام داده و پول آن را برای امور روزمره خود پس‌انداز کنید.
مزیت‌های دوره آمیس فنلاند
مزیت‌های دوره آمیس فنلاند

شرایط دوره آمیس فنلاند

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، برای ثبت درخواست دوره آمیس، قوانین سختی وجود ندارد. شرایط کلی حضور در این دوره‌ها شامل این موارد می‌شود:

  • سن بالای 15 سال: نداشتن محدودیت سنی خاص به همه افراد این امکان را می‌دهد تا در سنین جوانی، شانس خود را امتحان کنند. به طور مثال اگر شما چهار سال صرف خواندن یک رشته در دانشگاه کرده‌اید و دوست دارید وارد حرفه دیگری شوید، می‌توانید به عنوان متقاضی در دوره آمیس ثبت نام کنید.
  • تسلط بر زبان انگلیسی و یادگیری زبان فنلاندی (سطح حداقل B1): یکی از شروطی که شانس پذیرش شما را افزایش می‌دهد، تسلط بر زبان انگلیسی است. بیشتر مردم فنلاند به زبان انگلیسی مسلط بوده و با دانستن این زبان، ارتباط برقرار کردن راحت‌تر خواهد بود اما اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید، پیشنهاد می‌دهیم شروع به یادگیری زبان فنلاندی کنید. اگر با مدرک زبان انگلیسی برای ثبت دوره اقدام کنید، در یک دوره 40 هفته‌ای، زبان فنلاندی به شما آموزش داده می‌شود.
  • مجرد یا متاهل بودن: فرقی نمی‌کند مجرد باشید تا متاهل، در هر صورت فنلاند پذیرای شما خواهد بود. افراد مجرد به راحتی می‌توانند با گرفتن مدرک زبان فنلاندی در دوره آمیس شرکت کنند. متقاضیان متاهل هم می‌توانند در این دوره‌ها پذیرش شوند اما تنها به همسر و فرزندان زیر 18 سال آن‌ها ویزا داده می‌شود؛ در نتیجه اگر فرزندی بالای 18 سال باشد، باید به صورت جداگانه اقدام کند.
  • عدم سوپیشینه کیفری
  • قبولی در مصاحبه آنلاین: در اولین قدم یک مصاحبه آنلاین با شما انجام می‌شود و بسته به مکالمات این مصاحبه، نتیجه پذیرش شما مشخص خواهد شد.
  • یادگیری در محیط کار: زمانی که در یک دوره آمیس پذیرش می‌شوید، بخش زیادی از آموزش شما در محیط عملی و کار انجام می‌گیرد. این رقم در برخی رشته‌ها نزدیک به 80 درصد است، در واقع شما 80 درصد از وقت خود را در محیط واقعی کار گذارنده و همه چیز را به خوبی یاد خواهید گرفت.
  • سلامت کامل جسمانی

مدارک لازم برای دوره آمیس فنلاند

برای حضور در دوره‌های آمیس، تنها باید زبان فنلاندی را یاد گرفته و آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید. دوره تحصیلی شما در آمیس رایگان بوده و تنها هزینه پرداختی، شامل هزینه کلاس فنلاندی و هزینه‌های معمول زندگی خواهد بود.

  • مدرک زبان فنلاندی.
  • ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دبیرستان یا سطوح بالاتر).
  • آماده کردن یک ویدیو انگیزشی به زبان فنلاندی ( که در آن باید توضیح دهید چرا تصمیم گرفتید در این دوره آمیس شرکت کنید).
  • تمکن مالی (برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است تمکن مالی خود را اثبات کنید که مقدار آن با توجه به وضعیت فرد – مجرد یا متاهل بودن – متفاوت خواهد بود.

محبوب‌ترین دوره‌های آمیس فنلاند

دوره‌های آمیس شامل 113 برنامه تحصیلی شده و تنوع بالایی دارد اما به طور کلی محبوب‌ترین دوره‌های آن را می‌توان در موراد زیر خلاصه کرد:

  • دوره پرستاری
  • خدمات رستوران و پذیرایی
  • مکانیک، ماشین کار، جوشکار
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • آموزش
  • مهندسی
  • بهیاری
  • امور خدماتی
  • باغبانی
  • ساخت و ساز
  • هنر
  • طراحی
  • کارآفرین روستایی و متصدی حیوانات

این دوره‌ها بازار کار بسیار خوبی در کشور فنلاند داشته و با اخذ مدرک هر کدام از آن‌ها، می‌توانید به درآمد خوبی برسید. انتخاب دوره مناسب باید با توجه به تخصص و علاقه شخصی خود شما انجام شود تا در حین یادگیری خسته نشوید.

اخذ اقامت با کمک مدرک آمیس فنلاند

بعد از اینکه تحصیل شما در دوره آمیس فنلاند به پایان رسید، می‌توانید با اخذ ویزای جست‌و‌جو کار در فنلاند، مدت بیشتری را در این کشور مانده و شغل خوبی پیدا کنید. اگر از قبل جاب آفر (پیشنهاد شغلی) دارید، می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرده و پس از چند سال، اقامت دائم فنلاند را دریافت کنید. این مدت زمان معمولا 4 سال بوده و پس از 5 سال، امکان اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت فنلاندی هم وجود دارد.

برخی افراد با حضور در یک رشته، علاقه زیادی به آن پیدا کرده و تصمیم می‌گیرند وارد دانشگاه شوند. در این شرایط هم می‌توان با اخذ مدرک آمیس، در دانشگاه ثبت نام کرده و به جای ورود به بازار کار، دانش خود را افزایش دهید. در هر صورت دولت فنلاند از شما حمایت خواهد کرد.

اپلای برای دوره‌های آمیس فنلاند

اگر تصمیم گرفتید در این دوره‌ها شرکت کنید، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در فنلاندکیو تماس گرفته و شرایط خود را بازگو کنید. ما از ابتدای مسیر تا اخذ اقامت و شروع زندگی در فنلاند کنار شما خواهیم ماند. برای اپلای دوره آمیس باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتخاب دوره: قبل از شروع هر کاری، باید مشخص کنید به چه رشته‌ای علاقه‌مند هستید. بهترین کار این است که اطلاعات کاملی در مورد آینده شغلی دوره مورد نظر خود به دست آورده و با توجه به آن‌ها، تصمیم خود را بگیرید.
  2. مصاحبه انگلیسی: در دومین قدم یک مصاحبه انگلیسی انجام می‌گیرد و با توجه به نتیجه آن، مشخص می‌شود که آیا کاندید خوبی برای این دوره هستید یا خیر.
  3. امضای قرارداد: در صورت تایید مصاحبه، نوبت به امضای قرارداد می‌رسد. در این مرحله یادگیری زبان فنلاندی را آغاز خواهید کرد.
  4. آماده کردن مدارک: برای اپلای دوره آمیس فنلاند لازم است چندین مدرک مختلف ارائه دهید. به طور مثال رزومه، توصیه نامه و ترجمه مدرک تحصیلی باید در این مرحله آماده شوند.
  5. ارسال درخواست به مدارس: زمانی که به سطح خوبی از زبان فنلاندی رسیدید، ارسال درخواست به مدارس آغاز می‌شود.
  6. ارائه اطلاعات دقیق برای زندگی در فنلاند: با گرفتن پذیرش از یک مدرسه، فرآیند اخذ اقامت شما شروع می‌شود. در این مرحله اطلاعات لازم برای زندگی و مهاجرت به کشور جدید هم خدمت شما ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که در تمامی این مراحل، آموزش زبان فنلاندی ادامه دارد تا به سطح خوبی برسید.

 

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *