همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی در فنلاند

همه چیز درباره آموزش زبان انگلیسی در فنلاند

بازار کار و نحوه آموزش زبان انگلیسی در فنلاند به یکی از پرسش‌های رایج کاربران در زمینه مهاجرت به این کشور تبدیل شده است. به طور کلی می‌توان گفت که اکثر مردم فنلاند علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند و به همین دلیل می‌توان با داشتن مدرک تحصیلی مناسب در این زمینه به کشور فنلاند مهاجرت کرد.

به تبع مهاجرت با استفاده از این روش نیازمند کسب آگاهی کامل در مورد مشخصات این رشته در کشور فنلاند است. در واقع هر چه میزان آشنایی شما با این موضوع افزایش یابد، شانس موفقیت‌تان در پرونده مهاجرتی مدنظر نیز افزایش می‌يابد. ادامه متن را از دست ندهید چراکه قصد داریم اطاعات بسیار جامعی را در این رابطه به شما کاربران گرامی ارائه کنیم.

گستردگی زبان انگلیسی در کشور فنلاند

در اولین بخش از بررسی آموزش زبان انگلیسی در فنلاند باید به گستردگی استفاده از این زبان در این کشور سخن بگوییم. اگرچه زبان‌های فنلاندی و سوئدی به عنوان زبان‌های رسمی این کشور شناخته می‌شوند، اما جالب است بدانید بیش از نود درصد فنلاندی‌ها به خوبی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. در واقع می‌‌توان گفت که زبان انگلیسی در کنار زبان فنلاندی و سوئدی از جمله پرکاربردترین زبان‌های موجود در این کشور محسوب می‌شود.

تفاوتی نمی‌کند که در حوزه تحصیلی مشغول به کار هستید و یا حوزه‌های همچون فروشندگی و … تقریباً با هر فنلاندی می‌توان به زبان انگلیسی صبحت کرد! این امر خود نشان‌دهنده سطح بالای آشنایی با این زبان در کشور فنلاند است. به طبع به منظور آموزش این زبان در کشور فنلاند باید از آموزگاران حرفه‌ای استفاده شود. همین امر منجر به آن شده است که رشته آموزش زبان انگلیسی در کشور فنلاند از جمله رشته‌های پرتقاضا باشد.

در واقع می‌‌توان گفت که بدون وجود آموزگاران حرفه‌ای در تمام مقاطع تحصیلی آموزش زبان انگلیسی در فنلاند بدین شکل امروزی امکان‌پذیر نبود. همان‌طور که می‌دانید سیستم آموزشی در این کشور جزو پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی محسوب می‌شود. بنابراین، جای تعجبی ندارد که بیش از نود درصد جمعیت فنلاند به‌طور کامل با زبان انگلیسی آشنایی دارند.

بازار کار آموزش زبان انگلیسی در فنلاند

یکی دیگر از مباحث مهم در زمینه آموزش زبان انگلیسی در فنلاند، بازار کار این رشته است. طبیعتاً اگر قصد مهاجرت به فنلاند با استفاده از این روش را دارید باید با میزان وسعت بازار کار آن و همچنین درآمد کلی این رشته آشنا شوید. تنها در این صورت است که امکان انتخاب یک مسیر مناسب برای شما به وجود می‌آيد.

تدریس در مدارس

اولین و مهم‌ترین محل یادگیری زبان انگلیسی برای کلیه فنلاندی‌ها، مدارس ابتدایی و دبیرستان است. معلمان زبان انگلیسی در این مقاطع وظیفه دارند تا زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن به فنلاندی‌ها تدریس کنند. اگر قصد دارید به عنوان یک معلم زبان انگلیسی به کشور فنلاند مهاجرت کنید،‌ تدریس در مدارس گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که استخدام به عنوان یک معلم در کشور فنلاند دارای پیچیدگی‌های نسبتاً زیادی است. این موضوع نیز به برتری‌های سیستم آموزشی فنلاند مرتبط خواهد بود. این سیستم آموزشی تنها اجازه استخدام افرادی را می‌دهد که از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشند. در واقع پیش از استخدام در این حوزه باید آزمون‌های مختلفی را پشت سر بگذارید تا صلاحیت شما جهت آموزش زبان انگلیسی در فنلاند مشخص گردد.

البته این موضوع به معنای ابزار ناامیدی جهت استخدام به عنوان یک مهاجر خارجی نیست. اگر در حوزه تدریس زبان انگلیسی برتری‌های خاصی دارید، قطعاً می‌توانید در این کشور به عنوان یک معلم حرفه‌ای مشغول به کار شوید.

خوشبختانه حتی از نظر درآمدی نیز معلمان مدارس دارای حقوق بسیار مناسبی هستند. به همین دلیل باید از این بابت نیز اطمینان خاطر داشته باشید. یکی از مهم‌‌ترین مزایای تدریس در این کشور، عدم وجود محدودیت‌های سخت و سفت در زمان تدریس است. در اکثر مدارس،‌ دانش‌آموزان زبان انگلیسی را تنها در کلاس درس تمرین می‌‌کنند و نیازی به ارائه تکالیف سنگین وجود ندارد. علاوه بر این همواره بین معلمان و دانش‌آموزان یک رابطه کاملاً صمیمانه وجود خواهد داشت، زیرا معلمان معمولاً‌ به مدت پنج یا شش سال تنها در یک کلاس خاص تدریس می‌کنند.

تدریس در دانشگاه

به طبع پس از دوران دبیرستان، نوبت به آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌ می‌رسد. یکی دیگر از روش‌های مربوط به مهاجرت به وسیله آموزش زبان انگلیسی در فنلاند، استخدام به عنوان یک استاد دانشگاه در این کشور است. اگرچه سخت‌گیری‌های شدیدی در این زمینه وجود ندارد، اما در هر صورت شما باید از سطح تحصیلی بسیار خوبی برخوردار باشید تا بتوانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول به کار شوید.

اکثر دانشگا‌ه‌های موجود در کشور فنلاند از رتبه بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل تنها استادانی را می‌پذیرند که از لحاظ رتبه علمی دارای برتری‌های خاصی باشند. برخی از دانشگاه‌های این کشور به طور کامل اقدام به تدریس رشته‌های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی کرده‌اند. در این کورس‌های تحصیلی کلیه دروس فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌‌شوند.

این بدان معناست که تقاضا برای استخدام استادان آشنا به زبان انگلیسی افزایش یافته است. علاوه بر این، شما می‌توانید به عنوان یک استادیار مخصوص آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مختلف این کشور مشغول به کار شوید. از لحاظ درآمدی نیز باید گفت که درآمد استادان دانشگاه بسیار مناسب است و کلیه افراد می‌توانند انتظار سطح درآمدی فوق‌العاده‌ای را داشته باشند، البته میزان حقوق کلی شما بستگی به دانشگاه مربوطه و همچنین ساعات کاری شما دارد.

تدریس در موسسات خصوصی

اهمیت بسیار بالای آموزش زبان انگلیسی در فنلاند موجب شده است که موسسات خصوصی بسیاری در این زمینه در این کشور مشغول به کار شوند. اگر علاقه‌مند به مهاجرت کاری بدین وسیله هستید، باید از روش جاب افر کمک بگیرید. در این روش از سوی یک کارفرمای حاضر در کشور فنلاند پیشنهاد شغلی مناسبی به شما ارائه خواهد شد. کارفرمای مذکور بیان می‌کند که تنها شما را به عنوان گزینه‌ای قابل قبول جهت انجام آموزش زبان معرفی کرده است.

پس از دریافت جاب‌ افر این امکان برای شما به وجود می‌آید که نسبت به کسب ویزای کاری کشور فنلاند اقدام کنید. با در دست داشتن این ویزا شما نیز می‌توانید مانند شهروندان فنلاندی در این کشور مشغول به کار شوید. ویزای کاری کشور فنلاند با اعتبارهای مختلفی ارائه می‌شود، البته همواره امکان تمدید کردن آن وجود دارد. در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند، خیلی راحت‌تر می‌‌توان نسبت به کسب یک موقعیت شغلی مناسب اقدام کرد.

شهر هلسینکی به عنوان پایتخت کشور فنلاند بعضی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش زبان انگلیسی را در این کشور به خود اختصاص داده است. بنابراین باید گفت که گزینه اول شما باید کسب یک موقعیت شغلی مناسب در این شهر باشد. چنانچه برای آموزش زبان انگلیسی در فنلاند نتوانستید موقعیت مناسبی در این شهر پیدا کنید، چاره‌ای به جز انتخاب سایر شهرها وجود ندارد.

آموزش زبان انگلیسی در فنلاند
آموزش زبان انگلیسی در فنلاند

مهم‌ترین مدارک موردنیاز جهت آموزش زبان انگلیسی در فنلاند

به منظور مهاجرت با کمک روش آموزش زبان انگلیسی در فنلاند باید یک سری مدارک خاص را به همراه داشته باشید. این مدارک نشان‌دهنده صلاحیت شما جهت تدریس زبان انگلیسی در این کشور خواهند بود. به یاد داشته باشید که کوچک‌ترین مشکلی در زمان ارائه کردن این مدارک ممکن است به معنای رد شدن یا ریجکت شدن پرونده مهاجرتی شما باشد. به همین منظور توصیه می‌شود که همواره در کلیه مراحل مربوط به جمع‌آوری این مدارک نهایت تلاش خود را به کار ببرید. از جمله مهم‌ترین مدارک موردنیاز در این زمینه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبری که حداقل بیست و چهار ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • مدرک مربوط به جاب آفر یا کسب پیشنهاد شغلی که از سوی کارفرما به شما ارائه شده است
  • کلیه مدارک تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • کلیه مدارک مربوط به سابقه کاری
  • یک رزومه مناسب که به صورت کاملاً حرفه‌ای تهیه شده باشد و شامل کلیه مهارت‌های شما است
  • مدارک مربوط به سلامت پزشکی
  • مدارک مربوط به سو پیشینه

این موارد تنها بخشی از کلیت مدارکی محسوب می‌شوند که در زمان مراجعه جهت کسب ویزای کاری به آن‌ها نیاز خواهید داشت. بسته به موقعیت ممکن است نیاز به ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی نیز وجود داشته باشد. علاوه بر این، به صورت کلی پس از مراجعه به سفارت کشور فنلاند جهت اخذ ویزای کاری باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید. احتمالاً در یک زمان معین از شما درخواست می‌شود که به منظور مصاحبه به سفارت این کشور مراجعه نمایید. در هر صورت باید گفت که اگر قصد دارید این مراحل با سرعت بیشتری پیش بروند، بهترین گزینه موجود تماس با موسسات مهاجرت معتبر خواهد بود.

 

سخن پایانی

امروزه آموزش زبان انگلیسی در فنلاند به یک گزینه مناسب جهت مهاجرت به این کشور تبدیل شده است. دلیل این امر را می‌‌‌توان میزان تقاضای بسیار بالا جهت یادگیری این زبان در کشور فنلاند دانست. اگر شما نیز تحصیلات آکادمیک مناسبی در این زمینه دارید، شانس بالایی جهت مهاجرت به کشور فنلاند خواهید داشت.

همان‌طور که گفته شد، بازار کار این رشته در کشور فنلاند بسیار مناسب است، بنابراین، می‌توانید حتی از نظر درآمد نیز خیال کاملاً راحتی داشته باشید. مهم‌ترین امر در این زمینه، مشاوره با کارشناسانی است که در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه کنند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه همراهی کنیم.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *