بهترین کار در فنلاند

بهترین کار در فنلاند | فهرست بهترین شغل‌ها در فنلاند

یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار و تحصیل، کشور فنلاند است که شرایط بسیار خوبی برای مهاجران ارائه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو در فنلاند تحصیل می‌کنید و نگران این هستید که بعد از فارغ التحصیلی باید چه کاری انجام دهید یا از کشور دیگری قصد دارید برای کار به فنلاند سفر کنید، در این مقاله از فنلاندکیو همراه ما باشید تا به معرفی بهترین کار در فنلاند بپردازیم.

مزایای کار در فنلاند

در کشور فنلاند استاندارد زندگی بالا بوده و با حقوقی مناسب می‌توان زندگی آرام و خوبی داشت. طبیعت تنها یک قدم با محیط کار یا محل زندگی فاصله داشته و هوای پاک این کشور شما را مجذوب خود خواهد کرد. فنلاند برای چهار سال متوالی شادترین کشور جهان معرفی شده است، در نتیجه اگر به دنبال کار در کشوری هستید که در کنار رفاه بالا شهروندان، طبیعت زیبایی هم داشته باشد، کشور فنلاند انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

کار در فنلاند مزایای زیادی دارد. صنایع فعال و نوآورانه فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم ساخته است که می‌توان با کمک آن‌ها مهارت‌های فردی را نیز بهبود بخشید. مردم فنلاند به خوبی آگاهند که زندگی چیزی فراتر از پیدا کردن بهترین کار در فنلاند و ساعات کاری زیاد است، در نتیجه به تعادل سالم بین کار و زندگی خصوصی اهمیت زیادی داده و ساعات کار منعطفی ارائه می‌دهند.

یکی از نکات مثبت در مورد فنلاند ارائه خدمات عمومی با کیفیت مانند مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل عمومی است. این کشور زندگی تفریحی، فرهنگی و ورزشی فعالی داشته و تمام طول سال شما را سرگرم خواهد کرد. اگر قصد داشته باشید با فرزند خود به فنلاند سفر کنید، لطف بزرگی به او خواهید کرد زیرا فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را داشته و همه دانش آموزان از کیفیت تحصیلی یکسانی برخودار خواهند بود.

کارفرمایان فنلاند به استخدام نیروهای خارجی عادت داشته و در صورت داشتن مهارت‌های لازم، به شما کمک خواهند کرد تا به فنلاند سفر کنید. در حال حاضر مشاغل مرتبط با فناوری تقاضای زیادی دارد اما انتظار می‌رود این تقاضا طی سال‌های آینده در بخش‌های تولیدی و خدماتی افزایش پیدا کند.

بهترین کار در فنلاند
بهترین کار در فنلاند

اهمیت زبان در پیدا کردن بهترین کار در فنلاند

برای اینکه بهترین کار در فنلاند را پیدا کنید، توصیه می‌کنیم حتما به دنبال یادگیری زبان فنلاندی باشید. اگر با زبان فنلاندی آشنایی ندارید، می‌توانید به دنبال شرکت‌های چند ملیتی یا استارت اپ‌هایی باشید که با دانش زبان انگلیسی هم استخدام دارند. معمولا مشاغل موجود در شرکت‌های نظافتی، پذیرایی یا کشاورزی هم به دانش فنلاندی سطح بالایی نیاز داشته و با انگلیسی متوسط، می‌توانید به خوبی در این شغل فعالیت کنید.

اگر هدف شما کار در شرکت‌های فنلاندی است، زبان فنلاندی یک شرط مهم تلقی می‌شود. البته از شما انتظار ندارند تسلط بالایی بر زبان فنلاندی داشته باشید، داشتن دانش اولیه و سطح زبان متوسط کافی خواهد بود. پس از قرار گرفتن در محیط کار به مرور زمان آشنایی بیشتری با زبان پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است در صورت ندانستن زبان فنلاندی، علاوه بر محدودیت در پیدا کردن شغلی مناسب، زندگی اجتماعی محدود‌تری هم خواهید داشت. مردم زیادی در کشور فنلاند با زبان انگلیسی آشنا هستند اما دانستن زبان فنلاندی باعث ارتباط بهتر با آن‌ها خواهد شد.

بهترین مشاغل در فنلاند

فنلاند به رفاه کارکنان خود اهمیت زیادی داده و می‌تواند بهترین انتخاب برای دنبال کردن شغل رویایی شما باشد. این کشور در برخی از مشاغل با کمبود نیروی کار مواجه است و در برخی مشاغل نیروی کافی در اختیار دارد، در نتیجه بهتر است به سراغ مشاغلی بروید که شانس پذیرش شما را دو چندان می‌سازند. در این بخش به معرفی بهترین مشاغل در فنلاند خواهیم پرداخت که دارای حقوق مناسبی بوده و بازار کار خوبی هم دارند.

پرتقاضاترین مشاغل فنلاند در حال حاضر عبارتند از:

  • مهندس برق
  • جوشکاری
  • بدنسازی
  • نجار و نقاش
  • مهندس فناوری اطلاعات
  • برنامه نویس
  • پزشک و پرستار
  • نظافتچی و آشپز
  • مهندس شیمی، الکترونیک و مکانیک
  • معلم مهد
  • استاد دانشگاه و معلم مدرسه

معرفی بهترین کار فنلاند با توجه به تقاضا

اجازه دهید بهترین کار در فنلاند را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا دید کلی نسبت به شرایط کاری پیدا کنید.

  • آموزش: کشور فنلاند تبدیل به یک مقصد جذاب برای مدرسین شده است. یکی از پرتقاضا ترین مشاغل، معلم زبان انگلیسی است که فرصت‌های شغلی قابل توجهی برای آن‌ها نه تنها در فنلاند، بلکه در سراسر دنیا وجود دارد. از آنجایی که موسسات دولتی و خصوصی زیادی در فنلاند وجود دارد، آموزش جز بهترین مشاغل فنلاند دسته بندی می‌شود. شرایط ورود به مشاغل تدریس زبان انگلیسی در فنلاند مدرک لیسانس و مدرک TEFL است. البته ممکن است هر مدرسه شرایط و ضوابط خاص خود را داشته باشد.
  • پرستاری: تقاضا برای شغل پرستاری در تمام نقاط دنیا زیاد است و کشور فنلاند هم نیاز زیادی به نیروی کار در این زمینه دارد. انتظار می‌رود تا سال 2030 کشور فنلاند حدود 30000 پرستار استخدام کند تا بتواند پاسخگوی نیاز سالمندان و مراکز بهداشتی خود باشد. طبق اطلاعات salaryexplorer.com یک پرستار در فنلاند حدود 4530 یورو در ماه درآمد خواهد داشت.
  • IT: فنلاند زادگاه لینوکس و نوکیا بوده و اگر شخصی قصد داشته باشد در صنعت IT کار کند، بدون شک مقصد جذابی برای او خواهد بود. توسعه دهنده نرم افزار و برنامه نویس اپلیکیشن دو مورد از مشاغل پر تقاضا در کشور فنلاند محسوب می‌شوند که طبق مقادیر درج شده در وب سایت salaryexplorer.com یک متخصص فناوری اطلاعات در فنلاند حدود 4710 یورو ماهانه درآمد خواهد داشت.
معرفی بهترین کار فنلاند با توجه به تقاضا
معرفی بهترین کار فنلاند با توجه به تقاضا
  • حسابداری: یکی از مشاغل در حال رشد در کشور فنلاند، حسابداری است. هر روز تقاضای زیادی برای حسابداران متخصص وجود داشته و با بیشتر شدن شرکت‌های نوپا، این تقاضا افزایش پیدا می‌کند. فردی که در زمینه حسابداری و امور مالی مشغول به کار است، می‌تواند حدود 4830 یورو در ماه حقوق دریافت نماید.
  • مربی مهد کودک: مربی مهد کودک جز مشاغل پر تقاضا در کشور فنلاند است، در نتیجه اگر سابقه کاری مشابهی داشته و دانش زبان خوبی هم دارید می‌توانید برای این شغل درخواست دهید. فردی که به عنوان معلم مهدکودک در فنلاند فعالیت دارد، حدود 3150 یورو در ماه درآمد خواهد داشت.

معرفی مشاغل پر درآمد در کشور فنلاند

اگر هدف شما از کار در فنلاند، داشتن شغلی پردرامد است، این جدول به شما کمک خواهد کرد تا با حقوق مشاغل مختلف در این کشور آشنا شوید.

شغل بالاترین حقوق سالانه
جراحان / پزشکان 209,000 EUR
قاضی 176,000 EUR
وکلا 142,000 EUR
مدیر بانک 134,000 EUR
مدیر عامل 126,000 EUR
مدیر ارشد مالی 117,000 EUR
متخصصین ارتودنسی 113,000 EUR
استاد کالج 100,000 EUR
خلبانان 83,700 EUR
مدیران بازاریابی 75,400 EUR

 

فرهنگ کار در فنلاند

در فنلاند، محیط کار به طور کلی غیر رسمی و بسیار نشاط آور است. مردم اخلاق کاری بالایی داشته و کارمندان به خوبی مسئولیت‌های خود را به اتمام می‌رسانند. سلسله مراتب در فرهنگ کاری فنلاند وجود دارد اما رئیس یک بخش با کارمندان دیگر برابر در نظر گرفته می‌شود و هرگز به خود اجازه نخواهد داد با کارمندان بدرفتاری کند. در واقع فنلاندی‌ها خود را برتر از سایر کارمندان تازه کار نمی‌دانند و همین موضوع باعث جذابیت فرهنگ کاری فنلاند شده است.

همه کارکنان فنلاندی به مسئولیت‌های خود پایبند بوده و سعی می‌کنند مهلت‌های تعیین شده را رعایت کنند. شرکت‌های زیادی ساعات کار منعطف ارائه می‌دهند. اگر یک جلسه با همکاری در محیط شرکت تنظیم شود، حتما در ساعت مشخص شده در شرکت حضور خواهند داشت زیرا احترام زیادی برای یکدیگر قائل بوده و 100 درصد به گفته‌های خود عمل می‌کنند.

سخن پایانی

ساعات کار انعطاف‌پذیر در کشور فنلاند به شما اجازه خواهد داد بین زندگی شخصی و زندگی کاری خود تعادل برقرار کنید. مشاغل مرتبط با آموزش، پرستاری، فناوری اطلاعات و… جز محبوب‌ترین مشاغل فنلاند قرار گرفته و بسته به علایق خود می‌توانید در یکی از این مشاغل مشغول به کار شوید. طبق اطلاعات منتشر شده از salaryexplorer.com متوسط دستمزد فردی که در فنلاند کارمی‌کند، حدود 4690 یورو در ماه بوده و شغل‌هایی نظیر حسابداری، مربی مهد کودک، برنامه نویس، مهندس برق و … در رده مشاغل پر تقاضا قرار می‌گیرند.

منبع

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *