میز یک پزشک به همراه وسایل پزشکی وی درحال یادداشت

شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند چقدر است

مزایای بسیاری همچون سطح رفاه بالا و برخورداری از یک سیستم آموزشی بسیار عالی موجب شده تا بسیاری از کاربران، فنلاند را به‌عنوان مقصد نهایی خود به منظور تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی انتخاب کنند. به طبع شناخت میزان شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند یکی از مهم‌ترین موارد موجود در این امر محسوب می‌شود که پرسش‌های بسیاری از کاربران را به خود اختصاص داده است. با فنلاندکیو همراه باشید تا اطلاعات مناسبی را در این رابطه ارائه کنیم.

لازمه مهاجرت تحصیلی پزشکی به کشور فنلاند

پیش از این‌که در مورد شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند با شما صحبت کنیم بهتر است به برخی از شرایط مهمی بپردازیم که کلیه متقاضیان رشته پزشکی در این کشور باید با آن‌ها آشنا باشند. اولین و مهم‌ترین موضوع در این زمینه قبولی در آزمون ورودی پزشکی در این کشور به‌شمار می‌آید.

شما به‌عنوان یک متقاضی خارجی باید در آزمون ورودی مخصوص این رشته در کشور فنلاند نمره قبولی لازم را به‌دست بیاورید، البته باید پیش از اقدام برای این آزمون، یک دوره آموزشی یک ساله موسوم به دوره پیش پزشکی را پشت سر بگذرانید. در این دوره دروس خاصی همچون ریاضیات، شیمی و… تدریس می‌شود.

برای شرکت در این دوره، آزمون ورودی و حتی تحصیل در رشته پزشکی باید با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشید و بتوانید مدرک c1 مربوط به این زبان را به‌دست بیاورید. باید گفت که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌های مختلف پزشکی در کشور فنلاند وجود ندارد و به‌همین دلیل یادگیری زبان فنلاندی یک ضرورت بسیار مهم در این زمینه به‌شمار می‌آید.

تحصیل در اکثر رشته‌های پزشکی در کشور فنلاند حدوداً شش سال طول می‌کشد. البته این دوره شامل دوره اینترن پزشکی نیست و یک مدت زمان خاص نیز باید به آن دوره اختصاص یابد. با توجه به این موارد می‌توان گفت که مهم‌ترین شرایط مربوط به این امر عبارت‌اند از:

  • یادگیری زبان فنلاندی
  • شرکت در دوره پیش پزشکی
  • قبولی در آزمون مربوط به پزشکی
  • تحصیل به مدت شش سال در کشور فنلاند
دکتری که روی میز شخصی خود نشسته است و درحال تایپ همچنین وسایل پزشکی او درکنارش هستند
شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند چقدر است

چه دانشگاهی در کشور فنلاند گزینه‌های مناسب‌تری هستند

اگر می‌خواهید بدانید که هزینه شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند در هرکدام از دانشگاه‌های فنلاند چقدر است، باید با بهترین دانشگاه مخصوص پزشکی در این کشور نیز آشنا شوید. این امر به شما کمک می‌‌کند تا بتوانید یک انتخاب مناسب در رابطه با دریافت پذیرش پزشکی در این کشور داشته باشید؛ همچنین با صرف هزینه‌‌ای مناسب یک مدرک معتبر پزشکی دریافت کنید.

دانشگاه آلتو (Alto)

دانشگاه آلتو را می‌توان نخستین گزینه برای بسیاری از مهاجرین خارجی دانست. در واقع وجود تعداد دانشجویان خارجی بسیار در دانشگاه آلتو موجب شده تا این دانشگاه برای بسیاری از مهاجران تحصیلی خارجی گزینه‌ای فوق‌العاده باشد. شما می‌توانید در این دانشگاه دانشجویان ایرانی را نیز مشاهده کنید که در رشته پزشکی مدنظر خود در حال تحصیل هستند.

مهم‌ترین نقطه قوت این دانشگاه را می‌توان بهره‌گیری از برترین اساتید تدریس پزشکی در سطح کشور فنلاند دانست. در این دانشگاه برخی از بزرگ‌ترین پرفسورهای رشته‌های مهمی همچون جراحی مغز و جراحی قلب مشغول به تدریس هستند. در واقع با انتخاب این دانشگاه می‌توانید خیال راحتی از بابت دریافت بهترین شیوه آموزشی موجود در جهان داشته باشید.

دانشگاه لات (Lut)

یکی دیگر از دانشگاه‌هایی که در بحث شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند لازم است به آن اشاره کنیم، دانشگاه لات است. این دانشگاه نیز از جمله‌ دانشگاه برتر پزشکی در این کشور به‌شمار می‌آید که بیش از بیست هزار دانشجو پزشکی را در خود جای داده است. طیف عظیمی از این دانشجویان را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهد.

از جلمه مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه لات دوره‌های جداگانه تدریس در بیمارستان‌های مهم کشور فنلاند است. اگرچه این دوره‌ها جزو دوره اینترنی محسوب نمی‌شوند،‌ اما در هر صورت تأثیر بسیار مهمی بر روی نحوه یادگیری شما خواهند داشت.

دانشگاه تورکو (Turku)

نمی‌توان از بهترین دانشگاه‌های پزشکی کشور فنلاند صحبت کرد، اما نامی از دانشگاه تورکو نیاورد. این دانشگاه نیز از جلمه دانشگاه‌های برتر کشور فنلاند در زمینه پزشکی محسوب می‌شود. با انتخاب این دانشگاه می‌توانید مطمئن باشید که به برخی از جدیدترین دستگاه‌های پزشکی در جهان دسترسی خواهید داشت. در واقع برخی از بزرگ‌ترین تحقیقات مربوط به تولید دستگاه‌های مختلف درمانی در همین دانشگاه انجام می‌گیرد.

سالن مطاله یکی از دانشگاه‌های فنلاند که عده‌ای دانشجو که درحال مطالعه هستند
شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند چقدر است

هزینه مربوط به شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند

هر یک از دانشگاه‌های پزشکی در کشور فنلاند، دارای شهریه منحصربه‌فرد خود هستند؛ در واقع نمی‌توان تنها یک استاندارد را برای شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند اعلام کرد. میزان شهریه دانشگاه‌های کشور فنلاند بر اساس رتبه آن‌ها در بین کلیه دانشگاه‌های برتر جهان تعیین می‌شود. به طبع دانشگاه‌‌هایی که دارای رتبه بالاتری باشند، میزان شهریه بالاتری خواهند داشت.

البته لازم نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید، زیرا همان‌طور که گفته شد، میزان هزینه شهریه در دانشگاه‌های این کشور به نحوی تعیین شده است که بسیاری از متقاضیان بتوانند بدون مشکل خاصی شهریه دانشگاه مورد نظر خود را بپردازند. در ادامه به میزان شهریه برخی از مهم‌ترین دانشگاه‌های موجود در این کشور اشاره خواهیم کرد.

دانشگاه هلسینکی (Helsinki)

دانشگاه هلسینکی که در پایتخت کشور فنلاند قرار دارد،‌ از لحاظ اعتبار در بین لیست دانشگاه‌های برتر جهان نیز رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهای موجود می‌توان گفت که میزان هزینه تحصیل در این دانشگاه چیزی بین سیزده الی هجده هزار یورو برای رشته‌های پزشکی خواهد بود. این میزان هزینه در مقایسه با تحصیل در برخی از دانشگاه‌های پزشکی کشورهایی همچون انگلستان و یا ایالات متحده آمریکا واقعاً مناسب به‌نظر می‌رسد.

دانشگاه فنلاند شرقی (Eastern Finland)

در ادامه بحث شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند، بهتر است به هزینه تحصیل در یکی دیگر از دانشگاه مناسب این کشور یعنی دانشگاه فنلاند شرقی اشاره کنیم. جالب است بدانید که رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر جهان، ۴۹۸ است. همین امر را می‌توان دلیل پایین‌تر بودن شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه هلسینکی دانست. به‌طور کلی باید گفت که برای تحصیل در این دانشگاه باید چیزی حدود دوازده الی پانزده هزار یورو هزینه کنید.

دانشگاه اولتو (Oltu)

اگر خاطرتان باشد گفتیم که دانشگاه اولتو یکی از دانشگاه‌های بسیار مناسب این کشور برای مهاجران خارجی محسوب می‌شود. رتبه این دانشگاه بر اساس لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های مختلف جهان،‌ ۳۷۴ بوده که رتبه واقعاً خوبی به‌شمار می‌آید. با توجه به همین مورد باید گفت که هزینه مربوط به تحصیل در این دانشگاه تقریباً با هزینه دانشگاه فنلاند شرقی در یک رده قرار می‌گیرد و باید انتظار پرداخت مبلغی برابر با دوازده الی پانزده هزار یورو به ازای هر ترم را داشته باشید.

دانشگاه تامپره (Tampere)

دانشگاه دیگری که در زمینه شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند به آن می‌پردازیم، دانشگاه تامپره است. این دانشگاه نیز از رتبه نسبتا مناسبی در برابر کلیه دانشگاه‌های پزشکی برخوردار است و به‌همین دلیل انتخاب اول بسیاری از دانشجویان پزشکی فنلاند محسوب می‌شود. برای تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان باید به ازای هر ترم مبلغی برابر با ده الی سیزده هزار یورو را پرداخت کنند.

دانشگاه تورکو

گفتیم که دانشگاه تورکو نیز از دانشگاه‌های معتبر پزشکی در کشور فنلاند به‌شمار می‌آيد که به علت بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌ها و ماشین‌‌آلات پزشکی مورد علاقه بسیاری از دانشجویان پزشکی است. برای تحصیل در این دانشگاه که رتبه‌ای برابر با ۲۸۷ را در بین دانشگاه‌های مهم جهان را به خود اختصاص داده باید انتظار پرداخت شهریه‌ای برابر با هشت الی شانزده هزار یورو را داشته باشید. با توجه به همین مورد می‌توان گفت که هزینه تحصیل در این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌‌های فنلاند مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد.

تحصیل دندان‌پزشکی در فنلاند و هزینه‌های مربوط به آن

دانشگاه‌های مختلفی در کشور فنلاند اقدام به تدریس رشته دندان‌پزشکی می‌کنند و به‌همین دلیل شهریه هر یک از آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند در زمینه دندان‌پزشکی می‌تواند از سیزده هزار الی هجده هزار یورو متغیر باشد. بسیاری از دانشگاه‌های دندان‌پزشکی در فنلاند میزان شهریه خود را بر طبق شهریه ارائه شده در دانشگاه هلسینکی تعیین می‌کنند.

سخن پایانی

در این متن به بررسی شهریه دانشگاه پزشکی فنلاند پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید هر یک از دانشگاه‌های مذکور دارای شهریه مختص به خود هستند. همین امر انتخاب از بین آن‌‌ها را به یک امر دشوار برای بسیاری از کاربران تبدیل کرده است.

لطفاً به این موضوع توجه داشته باشید که کلیه هزینه‌های ارائه شده تنها بخشی از کل هزینه‌های مربوط به تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های فنلاند محسوب می‌شوند. شما باید هزینه‌هایی همچون هزینه‌های مربوط به رفت و آمد،‌ هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، هزینه‌های مسکن و… را نیز به هزینه‌های فوق اضافه کنید.

علاوه بر این پیش از اقدام برای درخواست و دریافت ویزای تحصیلی پزشکی در کشور فنلاند باید نسبت به ارائه تکمن مالی بپردازید. در مرحله بعدی نیز باید بیمه تکمیلی خاصی با پوشش حداقل سی هزار یورو را دریافت کنید تا با پذیرش شما در هر یک از دانشگاه‌‌های گفته شده موافقت شود. البته همان‌طور که گفته شد، با وجود همه این هزینه‌ها، باز هم می‌توان گفت که تحصیل در فنلاند به‌عنوان یک پزشک واقعا مناسب‌تر از تحصیل در سایر دانشگاه‌های اروپایی به نظر می‌رسد.

 

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *