زوجی که یکدیگر را در آغوش گرفته و درحال تماشای یک خانه هستند

اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک چگونه است؟

مهاجرت به کشور فنلاند از جمله مواردی به‌شمار می‌آيد که در بین مهاجران ایرانی با محبوبیت بالایی روبه‌رو بوده. دلیل این امر را می‌توان شرایط مناسب این کشور برای زندگی دانست. با فنلاندکیو همراه باشید تا اطلاعات کامل در مورد اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک را به‌طور کامل توضیح دهیم.

 

چرا باید سراغ فنلاند برویم؟

یکی از پرسش‌های مهمی که پیش از بررسی اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک باید به آن اشاره کنیم مربوط به ضرورت انتخاب این کشور در مقابل سایر کشورهای اروپایی است. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که مهم‌ترین ویژگی فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی، شرایط بسیار مناسب زندگی در این کشور است.

فنلاند سال‌هاست که همواره به‌عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شود. قطعاً این موضوع بی‌دلیل نبوده و دلیل آن را می‌‌توان مواردی همچون ثبات اقتصادی مناسب، رفاه بسیار بالا، سیستم درمانی عالی و سیستم آموزشی خاصی دانست که در جهان به‌عنوان برترین سیستم آموزشی شناخته می‌شود.

با زندگی در فنلاند تجربه زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان را کسب می‌کنید. خوشبختانه در سال‌های اخیر ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت کرده‌اند و می‌توان گفت که جامعه ایرانیان در این کشور نیز از جمعیت مناسبی برخوردار است.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای زندگی و مهاجرت به فنلاند را می‌توان عدم مواجه با مسائلی همچون تبعیض نژادی نسبت به مهاجران خارجی دانست. این کشور همواره از مهاجران خارجی استقبال کرده و این موضوع را به‌راحتی در بطن جامعه مشاهده خواهید کرد.

سطح اشتغال در این کشور بسیار بالا بوده، به‌همین دلیل خیلی سریع می‌توانید شغل مناسبی را در فنلاند پیدا کرده و مشغول به‌کار شوید. زندگی در این کشور نیازمند آشنایی با زبان فنلاندی و یا زبان سوئدی است، البته بخش عظیمی از مردم فنلاند به‌طور کامل با زبان انگلیسی آشنایی دارند. با توجه به این موارد باید گفت که اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک یک انتخاب ضروری برای افرادی بوده که قصد دارند یک مهاجرت بی‌نظیر را تجربه کنند.

چند خانه‌ی چوبی ویلایی با محیط عالی که کنارشان درخت کاشته شده است
اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

مراحل مربوط به خرید خانه در کشور فنلاند

حال که به مزایای اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک پرداختیم بهتر است کمی در‌مورد مراحل خرید ملک در این کشور نیز صحبت کنیم. خرید خانه در کشور فنلاند مانند سایر کشورهای موجود در منطقه اسکاندیناوی نیازمند طی کردن یک سری مراحل خاص است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که مراحل فوق چندان پیچیده و یا زمان‌بر نخواهند بود.

مرحله اول

در اولین قدم باید نسبت به انتخاب یک خانه در این کشور اقدام کنید. بر اساس قوانین جدید فنلاند مهاجران خارجی تنها در یک بخش خاک فنلاند، به نام مجمع‌الجزایر آلند (Åland Island) می‌توانند ملک مدنظر خود را خریداری کنند. این مجمع‌الجزایر شامل املاک مسکونی بسیار زیادی بوده و به‌همین دلیل در زمان انتخاب ملک از این نظر با مشکل خاصی روبه‌رو نمی‌شوید. فراموش نکنید که هدف اصلی از خرید ملک در این کشور کسب اقامت است، بنابراین نباید زیاد درگیر انتخاب ملک مدنظر شوید.

مرحله دوم

پس از انتخاب ملک نوبت به مذاکره با فروشنده می‌رسد. در این مرحله شما می‌‌توانید به‌صورت شخصی نیز با فروشنده مربوطه تماس برقرار کنید، اما معمولاً توصیه اصلی آن است که این کار را به مشاوران مهاجرتی و مشاوران املاک بسپارید. این افراد به‌طور کامل با نحوه خرید و فروش املاک و اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک آشنا هستند و می‌‌توانند رابطه مناسبی را بین خریدار و فروشنده به‌وجود آورند.

تنها کاری که در این مرحله باید انجام بگیرد، تعیین قیمت توسط فروشنده و گرفتن تخفیف از طرف خریدار است. در هر صورت این مرحله نیز از مراحل مهم خرید ملک در کشور فنلاند به‌شمار می‌آيد و به‌همین دلیل باید با دقت زیادی آن را انجام داد.

مرحله سوم

پس از مرحله دوم، نوبت به بررسی سابقه خریدار توسط دولت کشور فنلاند می‌رسد. این امر فقط برای افرادی انجام می‌شود که دارای تابعیت اتحادیه اروپا نیستند. اگر اقامت هر یک از کشورهای مربوط به اتحادیه اروپا را دارید،‌ در این زمینه با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد، زیرا نیازی به تأیید هویت شما وجود ندارد.

شایان ذکر است که دارندگان تابعیت روسیه به هیچ وجه توانایی خرید ملک در هیچ بخشی از فنلاند را ندارند. این امر به دلیل قوانینی است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در این کشور جهت اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک وضع شد. بر این اساس اگر دارای تابعیت روسیه و یا هر یک از جمهوری‌های خودمختار این کشور هستید، توانایی خرید ملک در کشور فنلاند از شما سلب می‌شود.

مرحله چهارم

پس از تأیید مدارک در مرحله سوم، نوبت به عقد قرارداد فروش بین خریدار و فروشنده می‌رسد. امروزه این قرارداد باید به‌صورت حضوری بین خریدار و فروشنده و یا نمایندگان حقوقی آن‌ها در کشور فنلاند صورت بگیرد. به یاد داشته باشید که فرد نماینده باید دارای اختیار کامل در این زمینه باشد تا بتواند از سوی شما ملک انتخاب شده را خریداری کند. این نوع خریدها در دفاتر ثبت اسناد رسمی در کشور فنلاند به‌طور کامل ثبت می‌‌شوند و حتی می‌‌توان به صورت اینترنتی به آن‌ها دسترسی داشت.

مالیات خرید ملک در کشور فنلاند

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمینه اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک باید به آن اشاره کنیم، وجود مالیات برای امر خرید ملک در این کشور است. شما به‌عنوان یک مهاجر خارجی باید حدوداً به اندازه چهار درصد از کل ارزش ملک خریداری شده را به‌عنوان مالیات مربوط به خرید و فروش به دولت کشور  فنلاند ارائه کنید.

این امر تنها مختص مهاجران خارجی نیست. در همه معاملات ملکی،‌ چهار درصد از کل ارزش خرید ملک به‌عنوان مالیات از سوی دولت کشور فنلاند دریافت می‌شود. این مورد را باید پیش از تعیین قیمت کلی خرید ملک در فنلاند مدنظر قرار داد. در‌واقع وقتی قیمت ملک خاصی به شما اعلام می‌شود شما باید حتماً هزینه‌های جانبی خاصی مانند هزینه مالیات را نیز در‌نظر داشته باشید. هزینه ثبت خرید و فروش نیز باید توسط خریدار پرداخت شود. این هزینه چندان بالا نیست و مشکلی در پرداخت آن نخواهید داشت.

خانه‌ی ویلایی که روبه‌روی آن استخری با معماری جذاب وجود دارد
اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

قیمت خرید خانه در کشور فنلاند

اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک نیازمند آشنایی با قیمت کلی خانه‌های قابل خریداری توسط مهاجران خارجی در این کشور است. از جمله مهم‌ترین شهرهایی که مورد توجه مهاجران خارجی برای خرید خانه هستند می‌توان به مواردی همچون تامپره و هلسینکی اشاره کرد، البته مهاجران خارجی در حال حاضر فقط می‌توانند در مجمع الجزایر الند خانه مدنظر خود را خریداری کنند.

در حال حاضر قیمت خرید املاک در این بخش می‌تواند چیزی بین هفتاد تا هشتاد هزار یورو باشد. این مبلغ در مقایسه با قیمت خرید خانه در سایر کشورهای اروپایی همچون آلمان واقعاً مناسب بوده. بنابراین، اگر قصد مهاجرت دارید اما میزان سرمایه‌ کلی شما چندان بالا نیست، فنلاند گزینه‌ای عالی است.

امکان اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک به‌صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. این کشور در دسته‌ای از کشورهای اروپایی خاصی است که با خرید ملک نمی‌توان اقامت آن‌ها را به‌طور مستقیم کسب کرد. این در حالی است که کشورهایی همچون اسپانیا یا پرتغال طبق ویزای خاصی به نام ویزای طلایی (Golden Visa) به شما این اجازه را می‌دهند.

برای خرید ملک در چنین کشورهایی باید حداقل نیم میلیون یورو به همراه داشته باشید. در هر صورت اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک به‌صورت مستقیم انجام نمی‌گیرد. بهترین راه جهت کسب اقامت در این کشور،‌ ارائه یک برنامه کاری یا همان بیزنس پلن به‌صورت همزمان است.

در صورتی که بیزنس پلن مناسبی را در این زمینه عرضه کنید، شانس شما جهت کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری به‌شکل بسیار خوبی افزایش می‌يابد. تهیه چنین برنامه‌های کاری، تنها به کمک مشاوران حقوقی مهاجرتی امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌کنیم که در این زمینه نیز به‌سراغ مشاورانی بروید که در این زمینه دارای تجربه بالایی هستند و می‌توانند در کلیه مراحل مربوط به مهاجرت شما را به‌طور کامل راهنمایی کنند.

سخن پایانی

اخذ اقامت فنلاند از طریق خرید ملک در حال حاضر یک روش فوق‌العاده جهت مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. با خرید ملک در کشور فنلاند این اجازه به شما داده می‌شود تا درخواستی را به‌منظور اقامت دائم فنلاند ارائه کنید.

 

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *