مردی که درحال حساب کتاب با ماشین‌حساب است و با دست راست سکه‌ها را دسته‌بندی می‌کند.

اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟

کشور فنلاند در دسته‌ای از کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد که به مهاجران خارجی اجازه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری را ارائه می‌دهد. با فنلاندکیو همراه باشید تا اطلاعاتی جامع را در مورد اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.

آیا فنلاند انتخاب خوبی است؟ – اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

پرسشی که در زمینه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری همواره با آن روبه‌رو می‌شویم، مربوط به این است که آیا می‌توان سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند را واقعاً‌ انتخاب مناسبی دانست؟ پاسخ به این پرسش آشنایی با اقتصاد این کشور است.

اقتصاد فنلاند در سال‌های اخیر (حتی در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸) همواره در حال رشد بوده. دلیل این رشد را می‌توان وجود قوانین بسیار خاص اقتصادی و همچنین اهمیت بسیار زیاد مالیات در این کشور دانست. همین موارد منجر به آن شده‌اند که بتوان گفت اقتصاد فنلاند یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان است.این ثبات اقتصادی برای کلیه افرادی که علاوه بر مهاجرت، قصد سرمایه‌گذاری در یک کشور مناسب را دارند، گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود.

با انتخاب فنلاند جهت سرمایه‌‌گذاری شما نیز می‌توانید جزو بسیاری از مهاجران خارجی خاصی قرار بگیرید که توانسته‌‌اند علاوه بر کسب اقامت این کشور، به درآمد بالایی نیز دست یابند. این در حالی است که چنین شانسی در بسیاری از کشورهای اروپایی به شما داده نمی‌شود. بنابراین، بهتر است هرچه زودتر نسبت به تکمیل روند مهاجرت خود با استفاده از این روش اقدام کنید.

چند گیاه در تصویر است که دور آنها از سکه پر شده و دستی درحال سکه ریختن به‌روی آنها است
اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری

روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند

برخلاف تصور عموم مردم، اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌ گذاری تنها یک روش خاص ندارد. در واقع این امکان برای مهاجران خارجی توسط دولت کشور فنلاند فراهم شده تا بتوانند با کمک چندین روش متفاوت نسبت به سرمایه‌‌گذاری در این کشور اقدام کنند. نوع روشی که انتخاب می‌کنید بر روی روند کسب اقامت این کشور تأثیر مستقیمی می‌گذارد‌، به‌همین دلیل لازم است که حتماً در این زمینه به سراغ گزینه مناسبی بروید.

ثبت شرکت

اولین و مهم‌ترین روش برای اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت در این کشور محسوب می‌شود. امروزه این امکان برای مهاجران خارجی فراهم شده تا بتوانند شرکت مدنظر خود را در کشور فنلاند به ثبت برسانند.

اصلی‌ترین بخش مربوط به این امر، افتتاح حساب در یکی از بانک‌های کشور فنلاند محسوب می‌شود. این همان بخشی است که وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. پیش از افتتاح حساب در این کشور به‌عنوان یک مهاجر خارجی کلیه مدارک شما مورد بررسی قرار می‌گیرند. بانک‌های فنلاندی حساسیت بسیار بالایی نسبت به بحث جرایم پولشویی دارند و هرگونه ارتباطی در این زمینه به معنای لغو شدن سرمایه‌گذاری شما است.

نوع شرکتی که قصد دارید آن را به ثبت برسانید تعیین‌کننده هزینه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری با ثبت شرکت خواهد بود. در حالت کلی دو روش اصلی جهت ثبت شرکت در این کشور وجود دارد که عبارت‌ است از ثبت شرکت خصوصی و شرکت عمومی.

طبیعی است که هزینه مربوط به ثبت شرکت‌های عمومی نسبت به ثبت شرکت‌های خصوصی بالاتر باشد. در واقع باید به این نکته اشاره کنیم که جهت ثبت شرکت‌های خصوصی نیاز به ۲۵۰۰ یورو و برای ثبت شرکت‌های عمومی به ۸۰۰۰۰ یورو وجه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این موارد، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که معمولاً در زمان ثبت شرکت از شما درخواست می‌شود. یک بخش مهم در این زمینه، برخورداری از بیزنس پلن یا برنامه کاری قوی است. تا زمانی که بیزنس پلن مناسبی را به دولت کشور فنلاند ارائه نکنید، امکان اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌ گذاری برای شما وجود نخواهد داشت.

اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌گذاری با کمک کارآفرینی

اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه‌ گذاری در شرکت‌های کارآفرینی نیز امکان‌پذیر خواهد بود، البته این موضوع نیز دارای یک سری قوانین خاص است. بر اساس قوانین سرمایه‌گذاری در این کشور، مهاجران خارجی باید جهت سرمایه‌‌گذاری در شرکت‌های کارآفرینی حداقل سی درصد از کل سهام شرکت مربوطه را خریداری کنند.

کارآفرینان مستقل نیز می‌توانند به‌صورت جداگانه نسبت به این ثبات اقتصادی برای کلیه افرادی که علاوه‌بر مهاجرت، قصد سرمایه‌گذاری در یک کشور مناسب را دارند، گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود. در این روش شما به‌عنوان یک کارآفرین باید شرکت خود را به‌صورت جداگانه تأسیس کنید. این شرکت‌ها فقط باید در زمینه کارآفرینی فعالیت کنند و شرایطی را جهت استخدام چندین فنلاندی به‌وجود بیاورند.

در این روش نیز از متقاضیان مربوطه درخواست می‌شود تا درخواست خود را به همراه یک بیزنس پلن معتبر به سفارت کشور فنلاند ارائه دهد. در واقع حتی برای این روش از بین روش‌های اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری نیز به یک بیزنس پلن نیاز دارید.

سرمایه‌گذاری در فنلاند با کمک خرید اوراق قرضه دولتی

اگرچه امکان اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری با استفاده از خرید اوراق قرضه دولتی وجود ندارد، اما به‌طور کلی اگر تنها قصد شما برای سرمایه‌ گذاری در این کشور کسب درآمد مناسب است، این گزینه انتخاب خوبی خواهد بود.

دولت کشور فنلاند، معمولاً در شرایط خاص اوراق قرضه دولتی را به فروش می‌رساند. مبلغ هر یک از این اوراق متفاوت بوده و به‌همین دلیل نمی‌توان یک هزینه خاص را برای این روش سرمایه‌گذاری در کشور فنلاند ارائه کرد.

لازم به‌ذکر است که بر اساس آمارهای موجود میزان سود سرمایه‌ گذاری در اوراق دولتی کشور فنلاند بسیار مناسب بوده. به‌عنوان مثال ارزش اسمی این اوراق از سال ۲۰۰۸ تا کنون بیش از ۱۳.۵ درصد رشد داشته‌‌اند که برای اوراق قرضه دولتی واقعاً عدد مناسبی به نظر می‌رسد. شاید به‌همین دلیل باشد که امروزه سرمایه‌گذاران بسیار از کشورهایی همچون چین و هندوستان اقدام به سرمایه‌گذاری با چنین روشی در کشور فنلاند کرده‌اند.

اخذ اقامت کشور فنلاند از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک

همانند روش پیشین، امکان اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک به صورت مستقیم برای مهاجران خارجی وجود ندارد. در واقع اگرچه شما می‌توانید ملک مدنظر خود را پس از طی یک سری مراحل خاص در این کشور خریداری کنید، اما این کشور تنها به‌دلیل خرید ملک اقامت خود را به شما ارائه نمی‌کند.

چنین امکانی در کشورهای خاصی همچون اسپانیا و یونان برای شما فراهم شده است. بنابراین، اگر قصدتان اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک است، توصیه می‌کنیم به سراغ سایر روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری در این کشور، همچون سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت بروید.

کاغذی درحال توصیف وضعیت اقتصادی که دور آن سکه، دلاور و ماشین‌حساب گذاشته شده است
اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

ضرورت استفاده از مشاوران مهاجرتی

اگرچه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری در نگاه اول امر بسیار ساده‌‌ای به نظر می‌رسد، اما باید بگوییم که در واقعیت این امر بدون بهره‌گیری از مشاوران مهاجرتی واقعاً امکان‌پذیر نیست. تا زمانی که به سراغ یک موسسه مهاجرتی مناسب و کارشناسان مجرب مربوط به این امر نروید، شانس رد شدن پرونده شما بسیار زیاد است.

مشاوران مهاجرتی به‌صورت سالانه با انبوهی از پرونده‌های موجود در این زمینه روبه‌رو می‌شوند. به‌طور قطعی این افراد آگاهی بسیار بیشتری نسبت به این موارد دارند و به‌همین دلیل در شرایط مختلف به شما کمک خواهند کرد تا گزینه مناسبی را برگزینید. این همان موضوعی بوده که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند و در نتیجه هیچ‌گاه به هدف نهایی خود در زمینه مهاجرت دست پیدا نخواهند کرد.

شما نیز باید در این امر دقت بالایی به خرج دهید. فراموش نکنید که یک مشاور مهاجرتی مناسب می‌تواند روند مهاجرت به کشور فنلاند و حتی امر اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری را برای شما آسان کند. البته، این موضوع زمانی صحیح خواهد بود که به سراغ مشاوران مجرب و معتبر بروید. چنین مشاورانی برگ برنده شما جهت رسیدگی به پرونده مهاجرتی مدنظر هستند و به کلیه نیازهای شما در رابطه پاسخ خواهند داد.

خوشبختانه هزینه مربوط به بهره‌گیری از چنین خدماتی بالا نیست. در واقع باید گفت که عدم استفاده از مشاوران مجرب در زمینه اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

سخن پایانی

فنلاند را می‌توان جزو کشورهایی دانست که امکان کسب اقامت به وسیله سرمایه‌گذاری را برای مهاجران خارجی فراهم کرده‌اند. شما نیز می‌توانید با استفاده از اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری به این کشور فوق‌العاده مهاجرت کنید و آینده خود را از نو بسازید.

 

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *