چند شخص که لباس فارغ‌التحصیلی پوشیده و در صف ایستاده‌اند

هزینه تحصیل ارشد فنلاند چقدر است؟

وقتی صحبت از آموزش با کیفیت بالا می‌شود، فنلاند یکی از اولین کشورهایی است که در ذهن همه خطور می‌کند. فنلاند یک کشور شمال اروپا با آمار جمعیت ۵.۵۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ است که با پیشرفت تحصیلی همگام شده و در ایجاد استانداردهای جهانی نیز موفق است. فنلاند عضو اتحادیه اروپا بوده و دارای ۳۵ موسسه آموزش عالی است که تحصیل ارشد فنلاند را تبدیل به انتخاب خوبی برای دانشجویان این مقطع از سراسر جهان کرده‌ است. با فنلاندکیو همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در مورد تحصیل ارشد فنلاند ارائه دهیم.

موسسات آموزش عالی فنلاند بین‌المللی هستند و بیش از ۵۰۰ برنامه تحصیلی انگلیسی زبان در سراسر کشور وجود دارد. این مؤسسات عمدتاً با بودجه دولتی تأمین می‌شوند و آموزش با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند که برای همه قابل دسترسی است. دانشجو بودن در فنلاند مزایای زیادی دارد. از آزمایشگاه‌ها با فناوری پیشرفته گرفته تا کتابخانه‌های مجهز، پردیس‌های دانشگاهی امکانات بسیاری دارند که دانشجویان به آن نیاز خواهند داشت. مدرک تحصیلی از موسسات آموزش عالی فنلاند با کیفیت جهانی اولین قدم شما برای هموار کردن راه برای یک شغل عالی در رشته مورد نظرتان است.

چرا تحصیل در فنلاند؟

فنلاند کشوری دوست داشتنی با مردمی‌خونگرم است که ارزش خاصی برای تحصیلات قائل هستند. مؤسسات آموزش عالی این کشور به‌اندازه کافی کوچک هستند که به‌طور مؤثر عمل کنند. همه این موسسات دارای جهت گیری بین‌المللی با ویژگی‌های منطقه‌ای خاص هستند و شما می‌توانید بین محیط‌های تحصیلی بسیار متفاوت از پردیس‌های شهری بزرگ‌تر تا دانشگاه‌های کوچک‌تر، هر موردی را که مناسب است برای تحصیل ارشد فنلاند انتخاب کنید. این مؤسسات آموزش عالی بسیار مستقل هستند، اما عمدتاً توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ تأمین مالی می‌شوند. بنابراین وزارت بر کیفیت تدریس نظارت دقیق دارد. این مؤسسات با مدیریت کارآمد وظایفی به شرح زیر دارند:

  • در برنامه‌های درسی و تدریس به نیازهای جامعه و دانشجویان واکنش نشان می‌دهند.
  • طیف گسترده‌ای از برنامه‌های با کیفیت بالا به زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی ارائه داده و در پایان هر یک از سطوح آموزشی یا دوره‌ها، مدارک معتبری به دانشجویان می‌دهند.
  • به دانشجویان خود مهارت‌های قابل انتقالی می‌دهند که بر اساس آن بتوانند آینده خود را در زمینه‌های دانشگاهی و در بازار کار بسازند.

مزیت‌های تحصیل در کشور فنلاند

شما با تحصیل در فنلاند می‌توانید در حین مطالعه اولین دوره‌های خود، با دانشجویان بین‌المللی و فنلاندی، سازمان‌ها و دنیای کار ارتباط برقرار کنید. موسسات فنلاندی برنامه‌های تحصیلی متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آموزش با استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند شوید.

کیفیت در تحقیق و آموزش خط قرمز فنلاند است که بر برتری در تمام سطوح آموزشی تاکید دارد و مؤسسات فنلاند ارزش زیادی برای تحقیق و نوآوری قائل هستند. اکثر دانشجویان در فنلاند مدارک تحصیلات عالی را گامی‌ضروری برای ایجاد یک پایه محکم برای آینده شغلی خود می‌دانند. به‌لطف آموزش پایه و آزمون‌های ورودی ملی، دانشجویان دانشگاه‌های فنلاند در تمامی‌ مقاطع خصوصا ارشد و دکترا انگیزه زیادی برای تحصیل دارند. به‌علاوه قوانینی وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در توسعه مؤسسات و مطالعات خود همراه با استادان تأثیر ویژه‌ای داشته باشند.

تحصیل در مقطع ارشد فنلاند (2024)

فنلاند که در نزدیکی مرز شمالی اروپا قرار دارد، یک انتخاب محبوب برای دانشجویانی است که به‌دنبال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به زبان فنلاندی یا انگلیسی هستند. سیستم آموزشی معروف، کیفیت بالای زندگی، شهرهای امن، و طبیعت چشمگیر آن تجربه‌ای عالی برای تحصیل در خارج از کشور ایجاد می‌کند. هزینه تحصیل ارشد فنلاند بسیار مقرون به‌صرفه است و دانشجویانی که از اتحادیه اروپا/EEA یا سوئیس باشند حتی می‌توانند بدون شهریه تحصیل کنند.

دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های فنلاند معمولاً ۲ سال طول می‌کشد. دانشگاه‌های علمی‌کاربردی (که رویکرد عملی‌تر و حرفه‌ای‌تری برای آموزش خود ارائه می‌دهند) نیز گزینه‌هایی را برای ۱ سال یا ۱۸ ماه ارائه می‌دهند، اما برای واجد شرایط بودن معمولاً پس از مدرک لیسانس خود به تجربه کاری نیاز دارید.

هزینه تحصیل ارشد فنلاند
هزینه تحصیل ارشد فنلاند

راهنمای گام به گام اقدام برای ادامه تحصیل ارشد فنلاند

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور فنلاند را دارید، باید از روش اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور و مراحل آن آگاه باشید. مجموعه فنلاندکیو در این بخش از مقاله یک راهنمای گام‌به‌گام واضح و ساده برای ادامه تحصیل ارشد فنلاند ارائه می‌دهد:

  • یک برنامه کارشناسی ارشد در فنلاند پیدا کنید

شما می‌توانید بیش از ۵۰۰ برنامه کارشناسی ارشد را در فنلاند بیابید که به‌طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. با تحقیق کردن در مورد این برنامه‌های تحصیلی و موسسات مختلف می‌توانید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل ارشد فنلاند پیدا کنید.

  • در مورد هزینه تحصیل ارشد فنلاند تحقیق کنید.

وقتی دانشگاه و رشته کارشناسی ارشد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، مهم است بدانید که باید شهریه بپردازید یا خیر. دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس به‌طور کلی مجبور به پرداخت شهریه برای تحصیلات کارشناسی ارشد خود در فنلاند نیستند.

سایر دانشجویان برای تحصیل در فنلاند باید شهریه بپردازند. هزینه تحصیل ارشد فنلاند معمولا از ۸۰۰۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر است. دانشگاه‌های علوم کاربردی (UAS) معمولاً هزینه‌هایی را در پایین‌ترین حد این محدوده دارند، در حالی که دانشگاه‌های جامع معمولاً هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

  • نحوه اپلای کردن برای مقطع ارشد در دانشگاه‌های فنلاند را یاد بگیرید.

برای درخواست برنامه‌های سطح کارشناسی ارشد در فنلاند، با دو مسیر مجزا مواجه خواهید شد: درخواست مشترک و درخواست‌های جداگانه. برای اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد از طریق برنامه مشترک، از طریق پلتفرم رسمی‌ Studyinfo.fi درخواست می‌دهید. با این که دو ورودی در هر سال وجود دارد (پاییز و بهار)، تقریباً تمام برنامه‌های آموزش انگلیسی زبان فقط برای دوره‌های پاییز در دسترس هستند. امکان اپلای کردن برای دوره پاییز به‌طور معمول تا ماه ژانویه هر سال خواهد بود.

برای پذیرش پاییز، می‌توانید حداقل برای یک دوره و حداکثر شش دوره تنها با یک فرم درخواست، در یک یا چند دانشگاه درخواست دهید. این درخواست‌ها لازم نیست ترتیب خاصی داشته باشند و بعداً می‌توانید از پیشنهادهایی که دریافت می‌کنید، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید (توجه داشته باشید که در هنگام درخواست تکی شرایط متفاوت است: در آنجا، شما باید اولویت‌ها را تعیین کنید و فقط یک پیشنهاد دریافت خواهید کرد).

برنامه‌های کاربردی جداگانه متفاوت عمل می‌کنند: دانشگاه‌ها می‌توانند قوانین و تاریخ مورد نظر خود را برای اپلای کردن تعیین کنند. مطمئن شوید که می‌دانید دقیقا از چه طریقی و در چه زمانی باید برای دوره‌های مورد نظر خود اپلای کنید.

  • مدارک خود را آماده کنید

برای اپلای کردن ادامه تحصیل ارشد فنلاند، معمولاً باید مدارک و اطلاعات زیر را تهیه کنید:

  1. دیپلم دبیرستان / گواهی پایان تحصیل یا معادل آن
  2. مدرک تحصیلی قبلی (مانند مدرک لیسانس و ریز نمرات سوابق که همه واحدها را نشان می‌دهد) که شما را واجد شرایط شرکت در دوره ارشد نشان می‌دهد.
  3. کپی پاسپورت یا کارت ملی
  4. مدرک مهارت زبان انگلیسی (این ممکن است توسط مدرک لیسانس شما پوشش داده شود – در غیر این‌صورت نمرات آزمون آیلتس یا تافل)
  5. اسنادی برای هر گونه الزامات ورودی ویژه برنامه
  6. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی‌کاربردی درخواست می‌دهید، معمولاً به نوعی مدرک دال بر ۲سال تجربه کاری مرتبط نیز نیاز دارید.
  • درخواست خود را قبل از پایان مهلت ارسال کنید

برای شروع دوره کارشناسی ارشد خود در ترم پاییز، باید درخواست کامل خود را تا اواسط ژانویه ارسال کنید. برای شروع در پاییز ۲۰۲۴، درخواست شما باید بین ۳ ژانویه ۲۰۲۴ ساعت ۸:۰۰ (منطقه زمانی UTC+2) تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ ساعت ۱۵:۰۰ (منطقه زمانی UTC+2) ارسال شود. به زمان‌های منطقه زمانی فنلاند حتما توجه داشته باشید.

در این مهلت درخواست مشترک استثنائات کمی‌وجود دارد. قابل توجه‌ترین آن‌ها دانشگاه هلسینکی است که باید تا ۳ ژانویه ۲۰۲۴ درخواست دهید و مدارک تکمیلی را تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴ ارسال کنید. شما نتایج پذیرش خود را تا اوایل ژوئن دریافت خواهید کرد و (اگر پیشنهاداتی دریافت کرده‌اید) باید تا اواسط جولای تصمیم خود را بگیرید.

ممکن است یک دور اضافی درخواست برای برنامه‌هایی وجود داشته باشد که دوره را پر نکرده و هنوز جای خالی دارند. باید سعی کنید در ژانویه درخواست دهید، اما اگر پس از پایان مهلت به فکر ادامه تحصیل ارشد فنلاند افتاده‌اید، تنها راه این است که با دانشگاه‌های مورد نظر خود تماس بگیرید تا بپرسید آیا برنامه‌ای که به آن علاقه دارید هنوز درخواست‌های دیر هنگام را می‌پذیرد یا خیر.

  • در صورت لزوم، در آزمون ورودی شرکت کنید.

در برخی موارد (به‌ویژه اگر برای دانشگاه‌های علمی‌کاربردی درخواست می‌دهید) ممکن است در مرحله بعدی از شما خواسته شود که در یک آزمون ورودی شرکت کنید. این کارها معمولاً از راه دور انجام می‌شود. به‌طور معمول، از شما سوالاتی در رابطه با رشته تحصیلی انتخابی شما پرسیده می‌شود. همچنین ممکن است بخشی وجود داشته باشد که بر مهارت شما در زبان انگلیسی متمرکز باشد یا یک مصاحبه گروهی همراه با سایر متقاضیان برایتان ترتیب داده‌ شود.

  • در مورد بورسیه تحصیل ارشد فنلاند تحقیق کنید.

در حالی که دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس می‌توانند به‌صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند، بقیه دانشجویان باید هزینه تحصیل ارشد فنلاند را بپردازند. برای مدرک کارشناسی ارشد، این شهریه ممکن است از ۸۰۰۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر باشد. بورسیه‌های موجود می‌تواند به‌شما در تامین هزینه تحصیل ارشد فنلاند کمک کند. زمانی که نامه(های) پذیرش خود را دریافت می‌کنید، معمولاً باید اولین قسط شهریه خود را پرداخت کرده تا بتوانید در شروع ترم ثبت نام کنید.

هر یک از موسسات در فنلاند بر اساس معیارهای خاص خود بورسیه یا امکان معافیت از هزینه‌ها را ارائه می‌دهند. معافیت‌های شهریه اغلب جزئی است (مانند ۲۵٪ یا ۵۰٪)، اما می‌تواند تا ۱۰۰٪ نیز باشد (به‌عبارت دیگر شما هنوز هم می‌توانید بدون شهریه تحصیل کنید، حتی به عنوان یک دانشجوی غیر اروپایی).

۱۳ دانشگاه این کشور (نه دانشگاه‌های علمی‌کاربردی) نیز در یک طرح بورسیه به نام «بورسیه‌های تحصیلی فنلاند» با دانشجویان مستعد غیراروپایی که در برنامه‌های کارشناسی ارشد ثبت نام کرده، همکاری می‌کنند.

  • برای اجازه اقامت دانشجویی فنلاند اقدام کنید.

دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA برای تحصیل به فنلاند نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارند. بقیه عموماً به مجوز اقامت دانشجویی نیاز دارند. شما می‌توانید به محض این‌که پیشنهاد یک دانشگاه فنلاند را پذیرفتید برای مجوز درخواست دهید. هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است زیرا این روند کمی‌ طول می‌کشد.

  • محل اقامت مناسب خود پیدا کنید.

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به فنلاند بروید، باید در اسرع وقت به‌دنبال محل اقامت باشید. رویکرد توصیه شده (و ارزان‌تر) تماس با ارائه‌دهنده مسکن دانشجویی شهر/منطقه مورد نظر شماست. سازمان مسکن دانشجویی فنلاند SOA تمامی این مسکن‌ها را فهرست می‌کند. برای مثال، در هلسینکی، شما باید از طریق Hoas به‌دنبال مسکن دانشجویی باشید.

اتاق‌های مشترک می‌توانند به قیمت حدود ۲۰۰ یورو در ماه برای شهرهای کوچک یا حدود ۴۰۰ یورو در هلسینکی قرار بگیرند. خرید یا اجاره آپارتمان شخصی گران‌تر است و معمولاً ۵۰۰ یورو یا بیشتر در ماه بسته به اندازه و مکان آن خواهد شد. به‌جای رفتن به انجمن مسکن دانشجویی محلی، می‌توانید آپارتمانی در بازار آزاد پیدا کنید. اما امر معمولا سخت‌تر و به‌طور قابل توجهی گران‌تر است.

  • سفر خود را برنامه‌ریزی کنید

از اکثر نقاط اروپا و جهان، ساده‌ترین راه برای سفر به فنلاند هواپیما است. هلسینکی مرکز اصلی فرودگاه است. اگر در جای دیگری در کشور فنلاند تحصیل می‌کنید، احتمالاً بقیه مسیر خود را با هواپیما (برای رفتن به مکان‌های دور افتاده مانند اولو) یا قطار/اتوبوس (برای رفتن به مکان‌های نزدیک، به‌عنوان مثال به تامپره یا تورکو) ادامه خواهید داد. حتما از قبل آب و هوا را چک کنید. ممکن است تعجب کنید که این کشور در ماه اکتبر چقدر می‌تواند سرد باشد، پس حتما سعی کنید از قبل لباس گرم در وسایل خود داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از فنلاندکیو در مورد تحصیل ارشد فنلاند صحبت کردیم و نکات مهمی از قبیل امکانات تحصیلی، هزینه تحصیل ارشد فنلاند، راهنمای گام‌به‌گام اقدام برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فنلاند و… را بررسی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشور فنلاند، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس بگیرید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *