آیا فنلاند مهاجر می‌ پذیرد؟

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد – شرایط مهاجرت به کشور فنلاند

کشور فنلاند به عنوان یکی از شمالی‌ترین کشورهای جهان، دارای آب و هوای معتدل و نسبتا سرد به خصوص در زمستان است. استاندارد بالای زندگی و طبیعت خیره‌کننده، سرزمین هزار دریاچه را به مقصدی بسیار محبوب برای همه افراد دنیا تبدیل کرده است. در این مقاله از فنلاندکیو قصد داریم به شما پاسخ دهیم که آیا کشور فنلاند مهاجر می‌ پذیرد

به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا، مهاجرت به فنلاند برای ساکنین کشورهای اتحادیه اروپا راحت خواهد بود اما برای سایر کشورها باید مراحل خاصی طی شود. فنلاند کشوری مهاجر پذیر است که می‌تواند پس از مهاجرت، رفاه نسبی شما را تضمین و زندگی از پر آرامش را به شما هدیه دهد. در کشور فنلاند دانشگاه‌های مطرح زیادی وجود دارد که در صورت علاقه به ادامه تحصیل می‌توانید برای گرفتن مدرک خود به کشور فنلاند سفر کنید. در غیر این‌صورت به‌عنوان نیروی کار فرصت‌های شغلی زیادی در فنلاند وجود دارند که بسته به تخصص خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد – مهاجرت به شاد‌ترین کشور دنیا

فنلاند برای چندین سال متوالی عنوان شادترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. این امر فنلاند را به کشوری جالب برای مهاجرت تبدیل کرده و هر سال به تعداد مهاجران آن افزوده می‌شود. فنلاند زمستان طولانی، سرد و تاریکی دارد. در تابستان، آب و هوا بهتر است اما باز هم نمی‌توان آن را یک بهشت گرمسیری دانست. اگر عاشق آب و هوای خنک هستید، این کشور بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فنلاند خدمات بهداشتی و آموزشی تقریبا رایگانی به ساکنان خود ارائه می‌دهد. مهم نیست که ثروتمند باشید یا خیر، حتی زمانی که خودتان نتوانید این‌کار را انجام دهید از شما مراقبت می‌شود. امنیت اجتماعی به‌قدری خوب است که حتی افراد بیکار هم نیازی به نگرانی در مورد این‌که چگونه می‌توانند زندگی کنند، ندارند. شما در هر شرایطی می‌توانید به پزشک مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنید.

تراکم جمعیت در فنلاند کم بوده و چیزی حدود بیش از ۷۰ درصد این کشور زیبا را جنگل پوشانده است. همچنین بیش از ۱۰۰۰۰۰ دریاچه در این کشور زیبا وجود دارد. کیفیت هوا خوب است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا طبیعت زیبایی پیدا کرده و استراحت کنید. در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی دیگر، زندگی در فنلاند بسیار آرام بوده و می‌تواند موجب خوشحالی و ایجاد حس خوبی در شما شود. حقوق در کشور فنلاند به قدری خوب است که می‌توانید مقداری پول پس‌انداز کرده و در عین حال زندگی روزمره با کیفیتی داشته باشید.

راه های مهاجرت به فنلاند

در این بخش ما در مورد چندین راه برای مهاجرت به فنلاند (یا به قول خود فنلاندی‌ها کشور Suomi) صحبت خواهیم کرد تا بتوانید مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کرده و بخشی از جامعه اروپایی شوید.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

رایج‌ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل است. اگر مقیم کشور یا مهاجر هستید (فقط برای اعضای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا) می‌توانید تحصیل رایگان دریافت کنید. دانشجویان خارج از این مناطق ممکن است ملزم به پرداخت شهریه باشند اما دانستن زبان فنلاندی یا سوئدی به شما کمک می‌کند بدون توجه به وضعیت شهروندی به‌صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنید.

در صورت علاقه می‌توانید یکی از رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی را انتخاب کنید و مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشید و حتی دکترا را در دوره‌های به زبان انگلیسی دریافت نمایید. برای این‌که سریع به کشور جدید عادت کرده و با آن سازگار شوید، می‌توانید دوره‌های رایگان زبان فنلاندی برای مهاجران که اغلب توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شود را، بگذرانید.

لیست مدارک برای اجازه اقامت تحصیلی به شرح زیر است

  • گذرنامه (معتبر)
  • عکس پاسپورت
  • مدرکی که تأیید می‌کند شما در یک موسسه آموزشی فنلاند تحصیل می‌کنید
  • مدرکی مبنی بر پرداخت شهریه شما یا دریافت کمک هزینه
  • تمکن مالی برای زندگی در فنلاند
  • کپی کارت پزشکی اروپا، بیمه یا بیمه نامه
  • اسناد مربوط به تحصیلات قبلی
  • گواهی اشتغال در صورت وجود

(همچنین ممکن است نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی داشته باشید. نحوه ورود به دانشگاه مورد نظر خود را می‌توانید در وب سایت مرتبط با آن دانشگاه پیدا کنید.)

 

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد
فنلاند مهاجر می‌ پذیرد

مهاجرت از طریق خانواده و پیوندهای خانوادگی

در صورت داشتن روابط خانوادگی با فنلاندی‌ها می‌توانید به‌طور قانونی به فنلاند مهاجرت کنید. ازدواج با یک شهروند فنلاندی مبنای مستقیمی برای دریافت اجازه اقامت است. قبل از ازدواج، شما می‌توانید حداکثر ۹۰ روز با ویزا در فنلاند بمانید. در هنگام تولد فرزند چنانچه مادر یا پدر او تابعیت فنلاند را داشته باشد، به‌طور خودکار شهروند فنلاند محسوب می‌شود.

مهاجرت کاری به فنلاند

کار در فنلاند یکی از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت است. در مورد استخدام، دانستن زبان فنلاندی شانس شما را برای یافتن شغل خوب افزایش می‌دهد اما تخصص و مهارت شما نیز مهم است. برخی از کسب و کارها دوره‌های رایگان زبان فنلاندی را برای کارمندان خود ارائه می‌دهند. البته نباید تصور کرد که بدون دانستن زبان فنلاندی نمی‌توان کار پیدا کرد اما دانستن زبان می‌تواند شانس یافتن شغلی ایده‌آل را افزایش دهد. اگر سوئدی یا فنلاندی نمی‌دانید، آشنایی با زبان انگلیسی هم مفید خواهد بود.

راه‌اندازی کسب و کار برای مهاجرت به فنلاند

راه‌اندازی کسب و کار خود در فنلاند به‌دلیل شرایط ایجاد شده توسط دولت، فرآیندی نسبتا سریع و آسان است بنابراین بسیاری از افراد فقط برای راه‌اندازی کسب و کار خود مهاجرت می‌کنند. استارت‌آپ شخصی مبنایی برای اخذ مجوز اقامت در آینده است.

اگر می‌خواهید یک کسب و کار در فنلاند راه‌اندازی کنید، باید ترتیب تامین مالی، انتخاب فرم شرکت، تهیه یک طرح تجاری، دریافت کلیه مجوزهای تجاری لازم را بدهید. کسب و کار خود را ثبت، بیمه را پرداخت و امور حسابداری شرکت خود را سازماندهی کنید. برای کسانی که قبلاً تجربه مدیریت کسب و کار دارند، چنین فهرست کارهایی نباید ترسناک به‌نظر برسد.

برای مهاجرت به فنلاند چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اکنون که می‌دانید راه‌های مهاجرت به فنلاند چیست، باید روش مناسب خود را انتخاب کرده و اولین قدم‌ها را بردارید. این مراحل ممکن است بسته به شهروندی یا محل اقامت شما متفاوت باشد اما برای مثال، شما مقیم اتحادیه اروپا نیستید و می‌خواهید اجازه اقامت فنلاند را دریافت کنید که در این مورد:

  • باید به وب سایت اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کنید.
  • مورد «من شهروند کشور دیگری هستم» را انتخاب کنید.
  • دلیل مهاجرت خود را انتخاب کنید، به‌عنوان مثال: در فنلاند تحصیل خواهم کرد یا قصد کار در فنلاند را دارم.
  • پس از انتخاب دلیل مهاجرت، مراحل توضیح داده شده در سایت را دنبال کنید.

نکات مهم در مورد مهاجرت به فنلاند: مشکلات احتمالی و جنبه‌های مثبت

مهاجرت به کشوری دیگر همیشه با مشکلات مختلفی همراه است اما اغلب مزایا از مشکلات آن بیشتر بوده. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

مشکلات احتمالی هنگام نقل مکان به فنلاند

همان‌طور که قبلا ذکر شد، برای این‌که در این کشور راحت زندگی کنید، باید فنلاندی را حداقل در سطح پایه یاد بگیرید، که زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند اما باید برای این واقعیت آماده باشید که فنلاندی زبان نسبتا ناآشنایی است. این زبان شباهتی به انگلیسی نداشته و در جلسات اول یادگیری شاید کمی سخت به‌نظر برسد. با این‌حال باور کنید این زبان با دشوارترین زبان دنیا فاصله زیادی دارد.

یکی دیگر از ویژگی های فنلاند آب و هوای نیمه قطبی است. بیشتر زمستان باید در تاریکی و سرما سپری شود، بهار به دلیل گذرا بودن آن از لذت خاصی برخوردار نیست، اما تابستان و پاییز کامل است. از نظر دما فنلاند در تابستان می‌تواند به مثبت ۳۰ و در زمستان به منفی ۲۰ و حتی کمتر برسد. بنابراین سازگاری با زمستان طولانی برای افراد آفتاب دوست بسیار دشوار است.

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد – جنبه‌های مثبت مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به کشور دیگر اغلب با موانع و مشکلات زیادی همراه است، اما اگر در مورد مهاجرت به فنلاند صحبت کنیم، جنبه‌های مثبت آن کمک می‌کند تا بفهمیم چه چیزی ارزش تلاش برای آن را دارد. همان‌طور که در بالا ذکر شد، فنلاند طبیعت بسیار زیبایی دارد: بسیاری از مردم در روستاهایی زندگی می‌کنند که در آن هوای فوق‌العاده تمیز، جنگل‌ها و دریاچه‌ها وجود دارد. در این کشور می‌توانید به شکار، ماهی‌گیری و اسکی رفته و یا از طبیعت لذت ببرید.

استاندارد بالای زندگی یکی دیگر از دلایل مهاجرت است. طبق برخی گزارش‌ها، میانگین حقوق در فنلاند ۴۶۹۰ یورو در ماه است اما میانگین عدد همیشه گویاترین شاخص نیست. برخی از مشاغل حقوقی بیشتر از این مقدار داشته و برخی کمتر، میزان حقوق به تخصصی که در آن فعالیت دارید، بستگی داشته و می‌تواند از یک حرفه به حرفه دیگر متفاوت باشد.

در کشور فنلاند مدارس بسیار خوبی وجود دارد که با زیرساخت و سازماندهی فعالیت‌های آموزشی با کیفیت، شما را شگفت‌زده خواهند کرد. سیستم آموزشی فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیاست که کشورهای زیادی در تلاش هستند از آن الگوبرداری کنند.

فنلاندی ها عاشق سکوت و زندگی آرام و بی‌سر و صدا هستند. بسیاری از مهاجران، همراه با آرامشی که می‌توانند در اطراف خود مشاهده کنند، متوجه این موضوع خواهند شد.

جنبه های مثبت مهاجرت به فنلاند - فنلاند مهاجر می‌ پذیرد
جنبه‌های مثبت مهاجرت به فنلاند – فنلاند مهاجر می‌ پذیرد

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد – نکات مهم برای مهاجرت به فنلاند

همه مزیت‌های فوق قطعا مهم هستند اما لزوما این معنی را نمی‌دهند که هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. فنلاند استاندارد زندگی بسیار بالایی دارد، اما در عین‌حال ممکن است برخی از قیمت‌های آن هم برای شما بالا باشد. به عنوان مثال نان حدود ۳ یورو، یک کیلو مرغ چرخ کرده ۴/۹۹ یورو، یک بطری کولا بیش از ۲ یورو، یک بسته پوشک ۱۹/۹۸ یورو و یک کیلوگرم پنیر برش خورده حدود ۶/۳ یورو قیمت خواهد داشت.

این قیمت نسبت به برخی از کشورهای اروپایی بیشتر و نسبت به برخی از کشورهای دنیا بسیار ایده‌آل است. البته در نظر داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است بسته به فروشگاه‌ها متفاوت باشد. بسیار مهم است که هزینه آب و برق را در نظر بگیرید، زیرا بسته به تعداد اعضای خانواده و خود فضای زندگی، این هزینه می‌تواند نسبتا بالا باشد.

فراموش نکنید که خود را با سیستم مالیاتی آشنا کنید. اگر قبلاً خارج از اتحادیه اروپا زندگی کرده‌اید ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد، اما استاندارد بالای زندگی مستقیماً با مالیات‌ها مرتبط بوده و باید به‌طور مرتب آن‌ها را بررسی کنید.

فنلاند مهاجر می‌ پذیرد – سخن پایانی

به‌طور کلی کشور فنلاند یک محیط زندگی ایده‌آل است. اگر عاشق طبیعت و زندگی آرام شهری هستید، بدون شک این کشور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای تصمیم‌گیری آگاهانه باید مزایا و معایب مهاجرت به کشور دیگر را درک کنید. سطح رفاه بالای فنلاند و حقوق پرداختی مناسب، آینده شما در این کشور اروپایی را تضمین خواهد کرد. این کشور می‌تواند همان مکان رویایی باشد که تمام زندگی خود به دنبال یافتن آن بوده‌اید.

اگر برای مهاجرت به فنلاند نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *