چگونه به فنلاند اپلای کنیم؟ همه چیز درباره اپلای به فنلاند

چگونه به فنلاند اپلای کنیم؟ همه چیز درباره اپلای به فنلاند

کشور فنلاند زیبایی‌های بسیاری نظیر سونا، شفق قطبی، جنگل و دریاچه را در خود جای داده و مکانی شگفت‌انگیز برای زندگی به شمار می­‌رود. در این مقاله با فنلاندکیو همراه باشید تا همه‌ چیز در مورد اپلای به کشور فنلاند را توضیح دهیم.

فنلاند کشوری بسیار کوچک، با جمعیتی تنها ۵/۴ میلیون نفر، یک کشور صنعتی بسیار مدرن است. صنایع فرآوری چوب، فلز و مهندسی مکانیک نیمی از صادرات را تشکیل می‌دهند. فنلاند از بسیاری جهات به‌عنوان یک کشور پیشگام در نظر گرفته می‌شود. چه در مورد موضوعاتی مانند آموزش، فناوری ارتباطات یا امنیت اجتماعی باشد. فنلاند کشوری است که بیشترین فعالیت آنلاین را در جهان دارد. هیچ کشور دیگری به اندازه فنلاند به سرانه تلفن همراه و اینترنت اهمیت نمی‌دهد. سرزمین هزار دریاچه کشوری هیجان‌انگیز و آینده‌نگر است که به‌طور فعال به دنبال کارکنان واجد شرایط بوده و همین موضوع باعث محبوبیت فنلاند اپلای در بین دانشجویان بین‌المللی شده است.

آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

پیش از این‌که به نکات لازم در مورد فنلاند اپلای بپردازیم، ابتدا لازم است در مورد هزینه‌­های پرداختی آن صحبت کنیم. تا سال ۲۰۱۷ تمام برنامه‌­های درسی کشور فنلاند رایگان بود اما از ۲۰۱۷ به بعد تنها دوره­‌هایی رایگان هستند که به زبان‌­های فنلاندی یا سوئدی ارائه می‌­شوند. با توجه به این نکته تحصیل رایگان تنها برای مردم خود فنلاند است که به این دو زبان مسلط بوده و بدون مشکل می‌­توانند در دوره‌­های مربوطه شرکت نمایند. از سمت دیگر چنانچه شما تسلط خوبی در زبان فنلاندی دارید، می‌توانید مانند خود فنلاندی­‌ها به‌صورت رایگان وارد دانشگاه‌­های آن شوید.

دوره­‌های ارائه شده به زبان انگلیسی ملزم به پرداخت هزینه مشخص شده از سمت دانشگاه است. البته ذکر این نکته ضروری است که فنلاند گزینه‌­های مختلفی برای کاهش هزینه­‌های تحصیل ارائه می­‌دهد؛ به‌طور مثال می­‌توانید از بورسیه استفاده کنید که باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در هزینه­‌های تحصیل شما خواهد شد.

آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟
آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

آیا برای اپلای فنلاند نیاز به امتحان ورودی است؟

همیشه نیازی نیست برای ورود به دانشگاه در آزمونی شرکت کنید. بسته به دوره انتخابی و دانشگاه مقصد ممکن است شرایط متفاوت باشد اما کم پیش می‌­آید که نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه پیدا کنید.

آیا اپلای فنلاند شرایط سنی خاصی دارد؟

خیر. برای ارسال درخواست به دانشگاه‌­های فنلاند نیازی نیست از رنج سنی خاصی کمتر باشید. در هر سنی می‌­توانید شانس خود را برای حضور در برترین دانشگاه‌­های فنلاند امتحان نمایید. علاوه بر آن برای ارسال درخواست به دانشگاه‌­های سایر کشورها معمولا توجه ویژه‌­ای به فاصله تحصیلی شده و در صورت وجود فاصله زیاد از اخذ مدرک تحصیلی قبلی، کار برای شما دشوار خواهد شد اما در فنلاند این‌گونه نیست. اگر بین دوره­‌های تحصیلی شما فاصله‌­ای افتاده باشید باز هم مشکلی برای درخواست اپلای فنلاند ایجاد نخواهد شد.

آیا برای اپلای فنلاند باید به زبان فنلاندی مسلط باشم؟

در فنلاند زبان رسمی فنلاندی و سوئدی بوده و بیشتر مردم به این دو زبان صحبت می­‌کنند اما تعداد زیادی از فنلاند­ی­‌ها به زبان انگلیسی هم تسلط داشته و بدون مشکل می‌­توانید با آن­‌ها ارتباط برقرار کنید. برای تحصیل در دانشگاه دانستن زبان فنلاندی خالی از لطف نخواهد بود زیرا با کسب مهارت­‌های بالا در این زبان، امکان آموزش رایگان در کشور فنلاند برای شما فراهم خواهد شد.

از سمت دیگر فرصت­‌های شغلی بهتری هم پیدا خواهید کرد. اما اگر مدرک زبان انگلیسی گرفته و قصد ندارید به یادگیری زبان فنلاندی بپردازید، برخی از دانشگاه‌­های فنلاند دوره­‌های زبان انگلیسی ارائه می‌­دهند که می‌­توانید درخواست خود را برای این دوره‌­ها ارسال نمایید.

آیا برای اپلای فنلاند باید به زبان فنلاندی مسلط باشم؟
آیا برای اپلای فنلاند باید به زبان فنلاندی مسلط باشم؟

هزینه تحصیل در دانشگاه فنلاند

هزینه تحصیل در دانشگاه­‌های فنلاند بسته به شهر مقصد و خود دانشگاه متفاوت است، اما در این قسمت یک جمع‌بندی کلی در مورد هزینه‌­ها ارائه شده که می‌­تواند ذهنیت کلی درمورد میزان هزینه تحصیل در فنلاند را به شما بدهد.

  • اجاره اتاق در یک آپارتمان دانشجویی مشترک: ۱۶۰ تا ۳۸۰ یورو
  • اجاره یک آپارتمان: ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو
  • خوابگاه دانشجویی: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو
  • هزینه مواد غذایی: ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو
  • هزینه یک وعده غذا در رستوران: ۱۰ تا ۱۵ یورو
  • هزینه حمل و نقل عمومی: ۳۵ تا ۵۰ یورو
  • هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی: ۱۰۰ یورو
  • میانگین شهریه: بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو

ویزای دانشجویی فنلاند اپلای ۲۰۲۱: گام به گام

در این پست راهنمای فنلاند اپلای و نحوه درخواست ویزای دانشجویی فنلاند را خدمت شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید برای اپلای فنلاند از آن استفاده کنید.

فنلاند برای تحصیل در یکی از شادترین کشورهای جهان با سیستم بهداشتی و آموزشی مناسب، بهترین گزینه است. برای فنلاند اپلای لازم نیست قبل از درخواست مدرک در فنلاند اقامت داشته باشید. شما می‌توانید برای ویزای دانشجویی خود به ‌احتی در خانه خود درخواست داده و مراحل اولیه را از راه دور پیش ببرید.

قبل از این‌که به نحوه دریافت ویزای دانشجویی بپردازیم، ذکر این نکته ضروری است که قبل از درخواست ویزای دانشجویی باید در یک موسسه فنلاند پذیرش بگیرید. اگر می­‌خواهید دوره­‌ای را در مدت ۹۰ روز (حدود ۳ ماه) مطالعه کنید، برای ویزای دانشجویی فنلاند اقدام کنید اما اگر انتخاب تحصیل شما بیشتر از روزهای مشخص شده باشد، به مجوز اقامت دانشجویی نیاز خواهید داشت.

ویزای تحصیلی فنلاند همان‌طور که گفته شد موقت و کوتاه مدت است. این ویزا مناسب افرادی است که مایل به شرکت در برنامه­‌های زبان کوتاه مدت یا دعوت به آزمون ورودی در یک موسسه فنلاند هستند. در حالی که مجوز اقامت فنلاند برای دانشجوی بین المللی مناسب است که می­‌خواهند بیش از مدت زمان ۳ ماه در فنلاند تحصیل و اقامت داشته باشند.

به‌عنوان یک قاعده کلی اجازه اقامت برای دانشجویان بیش از ۳ ماه تا یک سال است و به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه به آن نیاز خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که دانشجویان در بین شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به اجازه اقامت نداشته و تنها به حق اقامت در فنلاند با هزینه ۵۴ یورو نیاز دارند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی یا مجوز اقامت فنلاند اپلای

برای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت دانشجویی، مدارک زیر باید به سفارت یا کنسولگری فنلاند ارسال می­‌شود.

  • بسته به انتخاب دانشجو، باید نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی را ارائه دهید.
  • شما باید یک پاسپورت دارای اعتبار داشته باشید.
  • پاسپورت شما باید حداقل ۳ ماه پس از مهلت درخواست ذکر شده در ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت معتبر باشد.
  • شما باید یک فرم درخواست اولیه تکمیل کرده و ارائه دهید.
  • شما باید توانایی مالی خود را ثابت کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌­توانید از نظر مالی در حین تحصیل در فنلاند قدرت تامین مخارج روزمره خود را داشته باشید. در حال حاضر حداقل مبلغی که یک دانشجو برای اقامت با ثبات مالی در فنلاند باید نیاز داشته باشد ۵۶۰ یورو در ماه و ۶۷۲۰ یورو در سال است.
  • شما باید صورت‌حساب‌های بانکی خود را ارسال کنید تا مطمئن شوند که حداقل ۶۷۲۰ یورو در حساب خود دارید. توجه داشته باشید که دانشجویان باید برای یک سال بودجه داشته باشند.
  • شما باید بیمه درمانی و پزشکی معتبری ارائه دهید.
  • شما به‌عنوان یک متقاضی فنلاند اپلای باید از نظر جسمی و روحی سالم بوده و ناقل هیچ‌گونه بیماری مسری نباشید.
  • شما نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • باید آماده باشید که فنلاند را در تاریخ تعیین شده ترک کنید.

توجه داشته باشید که حساب‌های بانکی والدین متقاضیان، شامل حساب­‌های مشترک پذیرفته نمی­‌شود. حساب باید فقط مربوط به دانشجو باشد.

مراحل گام به گام برای فنلاند اپلای
مراحل گام به گام برای فنلاند اپلای

مراحل گام به گام برای فنلاند اپلای

تمام درخواست­‌ها برای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت فنلاند به سفارت یا کنسولگری فنلاند ارسال می‌­شود. بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش و تایید انطباق با معیارهای واجد شرایط بودن، می‌­توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. این مورد باید قبل از ورود شما به فنلاند انجام شود.

مرحله ۱: فرم درخواست مجوز اقامت را دریافت کنید

اولین قدم دریافت فرم درخواست برای اجازه اقامت است که برای دانلود می‌­توانید به سایت مراجعه کنید.

مرحله ۲: فرم درخواست مجوز اقامت را پر کنید

فرم درخواست اجازه اقامت را با دقت پر کرده و آن را به سفارت یا کنسولگری فنلاند به‌صورت آنلاین ارسال کنید.

مرحله ۳: مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت را جمع‌آوری کنید

قبل از رفتن به سفارت یا کنسولگری فنلاند باید تمام مدارک مورد نیاز فنلاند را به‌همراه فرم درخواست به‌طور کامل بررسی کنید.

مرحله ۴: یک عکس برای درخواست اجازه اقامت خود ارائه دهید

یک عکس رنگی گرفته شده در حداکثر ۶ ماه پیش، باید در کنار سایر مدارک ارسال شود. عکسی تمام رخ با پس زمینه سفید.

مرحله ۵: هزینه درخواست اجازه اقامت را بررسی کنید

هزینه‌ها را بررسی کنید و قبل از درخواست آن را آماده کنید.

مرحله ۶: فرم درخواست اجازه اقامت خود را ارسال کنید

فرم درخواست مجوز، مدارک مورد نیاز و عکس‌ها را به نزدیک‌ترین سفارت فنلاند ارسال کنید. اگر پرداخت یا درخواست به‌صورت آنلاین انجام شود، باید تأیید پرداخت یت برنامه برای تضمین درخواست در سفارت و کنسولگری فنلاند ارائه گردد. همچنین یک نسخه اصلی از مدارک و حداقل ۲ فتوکپی آماده داشته باشید. دقت داشته باشید که به هر درخواست با حضور متقاضی رسیدگی می­‌شود.

مرحله ۷: احراز هویت یا بیومتریک را انجام دهید

مهم است که احراز هویت بیومتریک خود را در سفارت یا کنسولگری فنلاند انجام دهید. کارکنان سفارت اثر انگشت شما را گرفته و اطلاعات لازم را یادداشت می­‌کنند.

مرحله ۸: هزینه درخواست اجازه اقامت مورد نیاز را پرداخت کنید

  • هزینه‌های اجازه اقامت برای مهاجرت تحصیلی در فنلاند (درخواست کاغذی) – ۳۳۰ یورو
  • هزینه‌های اجازه اقامت برای مهاجرت تحصیلی در فنلاند (برای درخواست الکترونیکی) – ۳۰۰ یورو

مرحله ۹: کارت اجازه اقامت خود را دریافت کنید

در آخرین مرحله اجازه اقامت یا ویزای دانشجویی شما صادر خواهد شد. در بسیاری از موارد برای اعلام جواب درخواست یک ایمیل ارسال شده و تحویل ویزا می‌­تواند به‌صورت حضوری یا ارسال پست باشد.

نکته مهم: طبق گفته سفارت فنلاند، هزینه درخواست حتی در صورت رد شدن قابل استرداد نیست.

مدارک مورد نیاز برای فنلاند اپلای

مدارک زیر برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه مورد نیاز است:

  • ثبت نام و درخواست پذیرش
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه
  • گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر (اصل)
  • مدرک تحصیلی عالی (مدارک خارجی باید همراه با ترجمه ارائه شود).
  • اثبات تحقق شرایط پذیرش خاص که در برنامه درسی مربوطه مورد نیاز است (مهارت‌های زبان، تجربه حرفه‌ای، آموزش…).
  • گواهی تغییر نام (گواهی ازدواج و…) در صورت وجود.
  • مدارک زبان خارجی.

 

اگر برای اپلای به فنلاند و کسب اطلاعات از جزئیات بیشتر نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *