راهنمای کامل گردشگری در فنلاند

چگونه در فنلاند گردشگری کنیم؟ راهنمای کامل گردشگری در فنلاند

گردشگری در فنلاند می‌تواند بهترین لحظات زندگی را برای شما رقم زند. فنلاند کشوری با سطح رفاه بالا و مناظر فوق‌العاده است که لذت گشت و گذار در این کشور را چند برابر می‌سازد به طوری که می‌خواهید بارها و بارها به این کشور سفر کنید.

چرا گردشگری در فنلاند ؟

در کشور فنلاند رفتار مردم بسیار خوب بوده و مناظر خارق‌العاده‌ای نیز وجود دارند که شما را طلسم می‌کنند. فنلاند سرزمین جنگل‌ها و دریاچه‌ها، شب‌های تابستانی روشن و همچنین مناطق برفی زمستانی است که در کمتر کشوری می‌توان همه آن‌ها را در کنار هم مشاهده کرد. این کشور با مساحت 338145 متر مربع تقریباً 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد. تنوع فرهنگی، هنر و موسیقی پر جنب و جوش را می‌توان در بسیاری از جشنواره‌ها تجربه کرد. در این جشنواره‌ها می‌توانید از غذاهای فنلاندی درجه یک هم لذت ببرید.

پایتخت فنلاند هلسینکی با 635181 سکنه است. علاوه بر پایتخت، شهرهای دیگری مانند شهرهای اولو و رووانیمی و روستاهای کوچک‌تر بی‌شماری وجود دارند که باید در طول گردشگری در فنلاند از آن‌ها دیدن کنید. فنلاند به طور کلی 187888 دریاچه در خود جای داده و نام “سرزمین 1000 دریاچه” را به آن اختصاص داده‌اند. هر کدام از شهرهای فنلاند دارای جذابیت‌های منحصربه‌فردی هستند پس در طول گردشگری در فنلاند باید از شهرهای این کشور بازدید کنید که در ادامه به محبوب‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آثار خارق العاده‌ای از تاریخ این کشور (که بخشی از میراث جهانی و میراث جهانی یونسکو هستند) را می‌توان در طول سفر مشاهده کرد؛ از کلیساهای چوبی گرفته تا شهر تاریخی قدیمی روما یا سنگر ساحلی Suomenlinna که می‌توانند خاطره‌ای خوش برای شما بسازند. فنلاند جزو کشورهایی با آب و هوای معتدل سرد است. در تابستان دمای بالای 30 درجه سانتی‌گراد و در زمستان دمای حدود منفی 40 درجه سانتی گراد در شمال و منفی 25 درجه سانتی گراد در جنوب را تجربه خواهید کرد. برای تأمین پول نقد، تقریباً در همه جای کشور می‌توانید دستگاه‌های خودپرداز پیدا کنید.

صحبت کردن با فنلاندی‌ها به زبان مادری آن‌ها کمی مشکل است .فنلاندی متعلق به شاخه فینو اوگریک از خانواده زبان‌های اورالیک بوده و یادگیری آن دشوار است. هر دو زبان فنلاندی و سوئدی به عنوان زبان‌های رسمی استفاده می‌شوند با این حال فنلاندی‌ها دانش بسیار خوبی از زبان انگلیسی دارند، به طوری که حتی می‌توانید در روستاها به خوبی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید؛ پس لازم نیست پیش از شروع گردشگری در فنلاند استرسی بابت یادگرفتن زبان فنلاندی داشته باشید. از لحاظ تغذیه هم تنوع غذایی بسیار بالایی در این کشور مشاهده خواهید کرد. علاوه بر فست فودهای زنجیره‌ای و دکه‌های کباب معروف، بازارهایی با غرفه های غذا در همه جا پیدا خواهید کرد که می‌توانید در آن‌ها غذاهای محلی را امتحان کنید.

چرا گردشگری در فنلاند ؟
چرا گردشگری در فنلاند ؟

فرهنگ در فنلاند

نیازی نیست از سفر به فنلاند بترسید. به جز یک ریشه سنتی که در هر کشوری پیدا می‌شود، آداب و رسوم این کشور بسیار اروپایی است. فنلاندی‌ها دارای رفتار بسیار خوبی بوده و با گردشگران هم برخورد قابل قبولی دارند. البته لازم به ذکر است که کلمات در فنلاند بسیار مهم بوده و در انتخاب کلمات نیز بسیار دقیق و با دقت هستند. فنلاندی‌ها برای اجتناب از صحبت‌های کوچک، نسبتاً کم حرف هستند بنابراین باید در گفتگو با دقت زیادی صحبت کنید زیرا آنچه شما می‌گویید باید بهتر از سکوت کردن باشد.

فنلاندی‌ها به اصالت خود اهمیت زیادی داده که ریشه در تاریخ این کشور دارد. آن‌ها به موفقیت‌های ورزشی، قهرمانان و دستاوردهای تکنولوژیکی پیشرفته خود افتخار می‌کنند اما از آنجایی که واقع‌گرا هستند، انتظار ندارند که در هنگام گردشگری در فنلاند شخصیت و تاریخ دیروز و امروز را بدانید.

برابری در فنلاند بسیار مهم است. رابطه بین دو جنس تا حد زیادی از این طریق شکل می‌گیرد. آنچه که قابل توجه است، تعداد بالای خانم‌هایی است که دارای مناصب بزرگ در سیاست و سایر مناصب عالی رتبه در جامعه هستند و این موضوع نشان دهنده این است که مانند بسیار از کشورها خانم‌ها محدودیت زیادی نخواهند داشت و یا افکار منفی دست و پنجه نرم نمی‌‌کنند.

در هنگام احوال‌پرسی رسم بر این است که با طرف مقابل دست داده و به چشمان او نگاه کنید زیرا آن را نشانه احترام می‌دانند. در آغوش گرفتن، مانند بوسیدن به عنوان سلام، در کشور فنلاند رایج نیست. سونا سنت قدیمی و دیرینه فنلاند است که می‌توان آن را در همه جا یافت و بخش مرکزی زندگی اجتماعی در فنلاند است. فنلاندی‌ها حتی در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک خود یک سونا دارند.

از لحاظ قیمتی می‌توان گفت فنلاند به نسبت نیاز به پول قابل توجهی دارد تا بتوانید سفری با کیفیت را تجربه کنید. مخصوصا در فصل اصلی سفر که قیمت‌ها بیشتر از سایر ماه‌های سال است. به طور عادی باید بین ۵۰ تا ۸۰ یورو در روز برای حمل و نقل و گشت گذار در نظر بگیرید. در فنلاند طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و ماجراجویی به شما پیشنهاد می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پیاده، با دوچرخه، اتوبوس و قطار به سایر نقاط سفر کنید. جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های منحصربه‌فرد، تالاب‌ها، مناظر تپه‌ای و شهرهای زیبا موجود در فنلاند باعث می‌شود لذت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی چند برابر شود.

قطارسواری در فنلاند

هنگام سفر با قطار می‌توانید بین مترو، قطار سریع‌السیر، قطار شبانه و قطار سریع‌السیر فنلاند Pendolino یکی را انتخاب کنید. قطار سریع‌السیر با سرعت 200 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و فقط در چند ایستگاه توقف می‌کنند به همین دلیل قیمت آن به نسبت سایر قطارها گران‌تر است. برای سفر با کمک قطارهای دیگر باید هزینه کمتری پرداخت کنید. ساده‌ترین راه برای رزرو بلیط قطار به صورت آنلاین در سایت راه آهن فنلاند VR است. برای خرید بلیت، پس از پرداخت هزینه بلیت به صورت فایل PDF برای شما ایمیل شده و فقط باید آن را پرینت بگیرید.

دوچرخه‌سواری در فنلاند

دوچرخه وسیله حمل و نقل محبوب در شهرهای بزرگ‌تر فنلاند بوده و همچنین بسیار ارزان است. هنگام گردشگری در فنلاند دوچرخه‌سواری سرگرم کننده است زیرا این کشور مسطح بوده و مسیرهای دوچرخه سواری زیادی دارد. این مسیرهای دوچرخه‌سواری در برخی مناطق از سر و صدای خیابان ها دور بوده و از کنار مناظر طبیعی بی نظیر عبور می‌کنند. کرایه روزانه دوچرخه 10 یورو و برای یک هفته فقط 40 یورو پرداخت می‌کنید. در مقایسه با اتوبوس، که حدود 3 یورو هزینه دارد، با دوچرخه هزینه‌های شما بسیار کمتر خواهد بود.

برنامه روزانه گردشگری در فنلاند
برنامه روزانه گردشگری در فنلاند

برنامه روزانه گردشگری در فنلاند

اگر برای گشت و گذار در فنلاند دارای محدودیت زمانی نیستید و قصد ندارید دو روزه به کشور خود بازگردید، این برنامه به شما کمک می‌کند یک ذهنیت کلی راجع به سفر به مناطق مختلف این کشور داشته باشید.

  • 4 روز برای کشف هلسینکی، پایتخت کشور.
  • 3 روز برای کشف تورکو، پایتخت فرهنگی و بازدید از موزه‌ها و قلعه قدیمی.
  • 2 روز در کوئوپیو برای تجربه شنا، قایقرانی، ماهیگیری و استراحت.
  • به مدت 3 روز به شهر دانشجویی اولو سفر کرده و از پل Jätkänkynttilä دیدن کنید.
  • 2 روزه از رووانیمی بازدید کرده و از موزه آرتیکوم دیدن کنید.
  • 2 روز توسط طبیعت لوستو مسحور شوید.
  • 3 روز برای کاوش در مناظر کوسامو، سفر به تپه‌ها و پیاده روی.
  • 3 روز کولی، در بکرترین منطقه فنلاند بگردید.
  • 1 روز برای بازدید از صومعه والامو در Heinävesi.
  • بازدید 1 روزه از قلعه‌های تاریخی.
  • 2 روز کاوش در Mikkeli.

زمان سفر در فنلاند

فنلاند آب و هوای معتدل سردی دارد. گاهی اوقات دمای پایین تا منفی 40 درجه در شمال هم می‌رسد و این سرما می‌تواند برای برخی از گردشگران ناخوشایند باشد. در کشور فنلاند از ژوئن تا اکتبر بیشترین بارندگی وجود دارد. این مقدار در جنوب فنلاند به 600 تا 700 میلی لیتر در هر متر مربع می‌رسد؛ در شمال و شمال شرق میزان بارندگی کمتر است. با توجه به تنوع آب هوایی فنلاند باید زمانی را انتخاب کنید که آب و هوای فنلاند برای شما آزاردهنده نباشد. بهترین زمان برای سفر به فنلاند از ژوئن تا آگوست است. طرفداران ورزش‌های زمستانی از ژانویه تا مارس لحظات بهتری را خواهند داشت. حتماً باید در چمدان خود لباس ضد آب و گرم داشته باشید تا برای همه احتمالات آماده باشید.

خوردن و آشامیدن در فنلاند

اگر بخواهیم خیلی ساده در مورد غذا خوردن در خارج از خانه صحبت کنیم، می‌توان گفت فنلاند کشوری گران در رستوران است. در سفر خود به سختی می‌توانید یک غذای گرم را در یک رستوران با کمتر از 12 یورو تهیه کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید از غذاهای محلی استفاده کرده و یا از فروشگاه‌های دارای تخفیف خرید کنید.

اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید، نوشیدنی‌های غیر الکلی مانند آب همیشه همراه با وعده های غذایی رایگان است. نیازی نیست نگران انعام نیز باشید، زیرا از قبل در قیمت گنجانده شده است. فنلاندی ها علاقه زیادی به غذای خوب دارند و در این زمینه هم کاملا خبره هستند. از نظر آشپزی آن‌ها همیشه به اصل خود وفادار مانده‌اند به طوری که بسیاری از غذاهای محلی مانند گذشته بخش زیادی از تغذیه فنلاندی ها را تشکیل می‌دهد. ماهی تازه صید شده، انواع توت های خانگی و محصولات فصلی غذاهای محلی را تکمیل می‌کنند.

بسیاری از غذاهای فنلاندی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. Karjalanpiirakka یا Karelian pierogi یک شیرینی از منطقه Karelia در شرق فنلاند است. آن‌ها به طور سنتی از آرد چاودار تهیه شده و با سیب زمینی، هویج یا برنج پر می‌شوند. طعم این شیرینی‌ها به خصوص با روکش کره تخم مرغ خوشمزه‌تر هم می‌شود.

تابستان فنلاند بدون Grillimakkara کامل نیست. سوسیس‌های بزرگ را کبابی کرده و با خردل می‌خورند. یکی از برجسته‌ترین غذاهای فنلاندی، خرچنگ‌های کوچکی است که به روش خاصی تهیه شده و می‌توانند یک وعده غذایی خوشمزه به شمار روند.

10 تا از زیباترین مکان‌های فنلاند

فنلاند یکی از آن کشورهایی است که هرگز از آن سیر نمی‌شوید، این کشور در زمستان جادویی و در تابستان آرام بوده و طبیعت جادویی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. وجود انبوهی از مکان‌های رویایی در فنلاند به شما این امکان را می‌دهد تا بارها و بارها گوشه‌های جدیدی از کشور را کشف کنید. در ادامه 10 مورد از زیباترین مکان‌های فنلاند را برای شما معرفی می‌کنیم که هم در ماه‌های گرم و هم در ماه‌های سرد می‌توانید به آن ها سفر کنید.

شهر هلسینکی

وقتی در مورد زیباترین مکان‌های فنلاند صحبت می‌کنیم، ابتدا باید به پایتخت این کشور اشاره کرد. هلسینکی به عنوان شادترین شهر جهان انتخاب شده و ترکیب طبیعت دست نخورده و زندگی شهری بزرگ، کلان شهر فنلاند دریای بالتیک را به عنوان یک مقصد گردشگری ایده‌آل تبدیل می‌کند. هلسینکی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تعطیلات شهری به خصوص در تابستان است اما زمستان را نباید دست کم گرفت. به خصوص در ماه‌های سردتر، پایتخت زیبا فعالیت‌های بی‌شماری را برای گردشگران فراهم می‌کند.

علاوه بر ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسکیت روی یخ، حتما باید سواری پولکا را در هلسینکی امتحان کنید (“Pulkka” سورتمه فنلاندی‌ها است). در روزهای آفتابی، می‌توانید چیزی فراتر از آن‌ها را امتحان کنید؛ به محض یخ زدن دریاها و دریاچه‌ها، ساکنان هلسینکی پیاده روی یخ یا برف‌کشی می‌کنند.

اما نه تنها خود پایتخت ارزش دیدن دارد بلکه اطراف آن هم مناطق دیدنی بی‌شماری پیدا خواهید کرد. تنها با یک قایق‌سواری کوتاه از هلسینکی، قلعه دریایی چشمگیر Suomenlinna را مشاهده خواهید کرد. Suomenlinna یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های فنلاند است و از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

نانتالی

یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی فنلاند، حتی برای مردم خود این کشور نانتالی است. از آنجایی که نانتالی نه تنها یکی از زیباترین مکان های فنلاند، بلکه رسما آفتابی‌ترین شهر فنلاند نیز محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد. شهر کوچک نانتالی با حدود 19000 نفر طبیعت چشمگیری را به شما هدیه خواهد داد. در کوچه پس کوچه‌های رویایی شهر قدیمی قدم زده و اجازه دهید در زیبایی این شهر غرق شوید. نانتالی در زمستان نیز ارزش دیدن دارد. از منظره روستای زیبای پوشیده از برف نانتالی با یک لیوان قهوه گرم در یکی از کافه‌ها لذت ببرید.

گردشگری در فنلاند : راوما

بازدید از راوما مانند قدم زدن در تاریخ است. شهر قدیمی با خانه‌های چوبی رنگارنگ یادآور دوران فراموش شده‌ای است و از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. در راوما همه چیز آرام است؛ به خصوص در زمستان این شهر برای یک سفر آرام فوق العاده است. بر روی سنگفرش‌های قدیمی قدم زده و فضای خاص این شهر را احساس کنید. در مغازه‌های کوچک قدم بزنید، از صنایع دستی مردم محلی دیدن کرده و در یک کافه زیبا در بین خیابان‌ها کمی استراحت کنید.

پارک ملی کولی

یک مکان خیره‌کننده در فنلاند و یک بهشت ​​طبیعی واقعی پارک ملی کولی است که به عنوان منظره ملی فنلاند نیز شناخته می‌شود. در این پارک علاوه بر لذت بردن از طبیعت، یک وعده غذای خوشمزه میل کرده و استراحت کنید. هیچ مکانی این آرامش را به شما نخواهد داد. در پارک ملی کولی شما هستید و یک طبیعت آرامش‌بخش که اطراف‌تان را محاصره کرده است. پارک ملی کولی کانون ورزش‌های زمستانی در فنلاند است. علاوه بر اسکی و اسنوبورد، ماجراجویی‌های بی‌نظیری مانند سواری بر اسب در برف یا پیاده روی با کفش‌های مخصوص در آنجا انتظار شما را می‌کشد. پس از یک روز زمستانی پر هیجان، می‌توانید در پارک ملی کولی با یک جلسه سونا استراحت کرده یا با خانواده و دوستان اطراف آتش بنشینید و طعم ماهی آزاد معروف فنلاندی را بچشید.

هانکو

شهری کوچک در جنوب فنلاند در انتظار شماست: شهر کوچک هانکو حتی در فصل پرآب با سواحل شنی خالی و دلپذیر و خلیج‌های زیبا منظره‌ای فوق العاده خلق می‌کند. در یک سفر یک روزه شهر آبگرم زیبا با معماری پیچیده را کاوش کرده و از فضای آرام حاکم بر آنجا لذت ببرید. Hanko یک بهشت ​​تابستانی کوچک است که هر مسافری را با طعم مدیترانه‌ای خود به وجد می‌آورد. در تابستان یک روز آرامش‌بخش را در شهر هانکو سپری کنید، دریاچه‌های مخفی را کشف کنید و همچنین برج آبی قرمز و کلیسا را از نزدیک ببینید. اگر تعطیلات زمستانی را ترجیح می‌دهید، هانکو تفریحات مختلفی برای شما در نظر گرفته است. از هانکو در جمع مردم محلی لذت برده و ببینید که آب یخ زده در زیر نور خورشید چقدر زیبا می‌درخشد. در جنوب غربی هانکو در جزیره Bengtskär فانوس دریایی به همین نام قرار دارد که با ارتفاع 46 متر بلندترین فانوس دریایی فنلاند است. سفر به جزیره Bengtskär هم در تابستان و هم در زمستان زیبا خواهد بود پس به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

کالاجوکی

از زیباترین مکان‌هایی که در تعطیلات فنلاند در انتظار شماست، کالاجوکی است. بسیاری از مردم واقعاً با این شهر در شمال فنلاند آشنایی ندارند، بنابراین می‌توانید از شهر آرام و سواحل شنی خالی نیز در این شهر بهره‌مند شوید. نگرانی‌های روزمره خود را فراموش کرده و فقط در سواحل زیبای این شهر یک نفس عمیق بکشید. منطقه ساحلی در خلیج بوتنیا بهترین شرایط را برای تعطیلات زیبا در اختیار شما قرار می‌دهد. دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری یا هر تفریحی دیگری که بخواهید در این شهر قابل تجربه است.

لاپلند فنلاند

لاپلند فنلاند یکی از زیباترین مکان‌های فنلاند است که در طول گردشگری در فنلاند حتما باید در برنامه روزانه خود بازدید از آن را قرار دهید. رووانیمی و دهکده جز مکان‌هایی هستند که می‌تواند کوچک و بزرگ را به خود جذب کند. دهکده بابا نوئل در تمام طول سال باز است، بنابراین می‌توانید در تابستان نیز اوقات خوبی را در آن داشته باشید و حس کنید واقعا کریسمس است. Sodankylä نیز یک مقصد رویایی واقعی است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در بین دو پارک ملی، یک بهشت ​​واقعی برای ورزش‌های زمستانی و پیاده‌روی است.

پوزیو در لاپلند فنلاند

این شهر هم متعلق به لاپلند فنلاند است اما باید از آن جدا یاد کنیم زیرا ارزش بازدید را خواهد داشت. پوزیو بهشتی برای همه علاقه‌مندان به فضای باز است. پارک ملی Riisitunturi و دره دیدنی Korouoma مقاصد عالی برای گردش در طبیعت هستند. در ساحل دریاچه لیوویوی، خیابانی رویایی در تابستان در انتظار شماست و با ساحل شنی طولانی که به ریویرای لاپلند نیز معروف است، لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد. در زمستان، پوزیو شما را به برف پیمایی‌های ماجراجویانه و پیاده‌روی طولانی دعوت می‌کند.

لاپلند فنلاند
لاپلند فنلاند

تورکو

آیا می‌دانستید که تورکو قدیمی‌ترین شهر فنلاند و همچنین پایتخت سابق این کشور است؟ امروزه تورکو در سواحل جنوب غربی فنلاند به عنوان یک شهر دانشجویی پرجنب‌وجوش و مهم‌تر از همه شهر شماره یک فنلاند در نظر گرفته می‌شود. تنوع زیاد رستوران‌ها و فستیوال‌های غذا باعث می‌شود که قلب همه اهل غذا تندتر بزند. به خصوص در زمان کریسمس، این شهر با بازارهای زیبای کریسمس خود توجه هر رهگذری را به خود جلب خواهد کرد. تورکو همچنین شهری با زیباترین منطقه خانه‌های چوبی در کشور است. شهر قدیمی تاریخی با خیابان‌های سنگفرش شده بسیار زیباتر از چیزی است که تصور می‌کنید. اگر علاقه مند به هنر، فرهنگ، غذای خوب و سبک زندگی آرام هستید، حتما باید تورکو را ببینید.

شهر پوروو

پوروو دومین شهر قدیمی فنلاند و در عین حال خانه و الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان فنلاندی است. نشانه‌های اصلی شهر خانه‌های چوبی زیبا و قرمز رنگی هستند که در کنار رودخانه قرار دارند. با قدم زدن در خیابان‌های جذاب می‌توانید تاریخ غنی شهر پوروو را حس کنید. سبک معماری اصیل ساختمان‌ها و خیابان‌های سنگفرش شده این مکان را به موزه‌ای در فضای باز تبدیل کرده است. وقتی صحبت از طراحی داخلی و ظرافت‌ها می شود، پوروو یکی از بهترین‌ها در کل کشور است. در زمستان Porvoo به یک افسانه واقعی کریسمس تبدیل می‌شود و در کنار روستای بابا نوئل، احتمالاً زیباترین مکان برای جشن کریسمس است.

سوالات متداول گردشگری در فنلاند

  1. بهترین زمان برای سفر چه ماهی است؟

ماه‌های ژوئن و آگوست برای تعطیلات تابستانی گرم توصیه می‌شود. با این حال اگر می‌خواهید شکوه رنگارنگ طبیعت را تجربه کنید، باید در ماه سپتامبر یا اکتبر به فنلاند سفر کنید. کسانی که خواهان سرزمین عجایب زمستانی هستند، در دسامبر و مارس با برف فراوان و شفق قطبی باید به این کشور سفر نمایند. فنلاند در بهار هم ارزش دیدن دارد. به لطف گرمای خورشید در ماه‌های آوریل و می، طبیعت به معنای واقعی کلمه می‌درخشد.

  1. ورود به فنلاند نیاز به ویزا دارد؟

برای شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس، کارت شناسایی یا مدرک رسمی معادل آن که هویت و ملیت را به طور قابل اعتماد ثابت کند برای اقامت تا سه ماه کافی است اما برای افراد ساکن در سایر کشورها باید ویزا تهیه شود.

  1. رانندگی با ماشین در فنلاند چگونه است؟

در فنلاند چراغ‌های جلویی باید در تمام طول سال حتی در طول روز استفاده شوند. بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان اجباری است. حد مجاز الکل خون 0.5 است. محدودیت سرعت در این کشور 50 کیلومتر در ساعت در مناطق مسکونی، 80 یا 100 کیلومتر در ساعت برای مناطق دیگر و 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها است. هشدارها در مورد گوزن حتما باید بسیار جدی گرفته شود. همچنین مهم است که به فکر سوخت‌گیری در زمان مناسب باشید، زیرا فواصل بین پمپ بنزین‌ها اغلب بسیار زیاد است. حوادث باید فوراً از طریق تماس با 10022 (شماره فوریت‌های پلیسی) گزارش شود.

  1. دمای هوای فنلاند چند است؟

دمای هوا در زمستان می‌تواند تا 35- درجه سانتیگراد سرد شود. با این حال به طور معمول، دما در زمستان بین -5 تا -15 درجه سانتیگراد است. از طرف دیگر ماه‌های تابستان می‌تواند تا 30 درجه سانتیگراد یا حتی گرم‌تر شده و به طور معمول، دمای هوا در تابستان حدود 20 درجه سانتیگراد است.

  1. دیدن شفق قطبی و خورشید نیمه شب

اگر دوست دارید شفق قطبی را ببینید، باید لاپلند در شمال فنلاند را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. از اواخر آگوست تا آوریل می‌توانید در این مناطق به تماشای شفق قطبی بنشینید.  یکی دیگر از ویژگی‌های خاص فنلاند آفتاب نیمه شب است. به سختی کسی در اروپای مرکزی می‌تواند تصور کند که چه احساسی باید داشته باشد. این پدیده را می‌توان در لاپلند نیز یافت. در شمال فنلاند خورشید بیش از دو ماه از اواسط ماه می تا پایان جولای غروب نمی‌کند. در جنوب لاپلند، خورشید به مدت یک ماه بین ژوئن و جولای در بالای افق باقی می‌ماند. در بقیه نقاط کشور، شب‌ها در ماه‌های تابستان بسیار روشن است.

  1. شماره امنیتی و اضطراری فنلاند چند است؟

فنلاند کشور بسیار امنی است. واقعا نیازی به نگرانی نیست حتی به عنوان یک توریست، شب و روز در خیابان‌ها و پارک‌ها در امان هستید. در فنلاند، در مواقع اضطراری باید با 112 تماس بگیرید.

  1. برای سفر به فنلاند به واکسیناسیون نیاز است؟

برای سفر به فنلاند نیازی به واکسیناسیون نیست. استانداردهای پزشکی در فنلاند بسیار بالا است. حتما باید کارت بیمه سلامت اروپایی خود را همراه داشته باشید.

  1. خرید در فنلاند به چه شکل است؟

مغازه های فنلاند معمولا از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 8 بعد از ظهر و شنبه از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر باز هستند، برخی تا ساعت 6 بعد از ظهر. برخی از مغازه‌ها حتی یکشنبه‌ها باز هستند. سوپرمارکت‌های بزرگ‌تر در روزهای هفته تا ساعت 9 شب و سوپرمارکت‌های کوچک‌تر تا ساعت 11 شب باز هستند. در تعطیلات آخر هفته، ساعات بازگشایی تا 6 بعد از ظهر و 11 شب است.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *