دبیرستان ها و هنرستان های شهر Petäjävesi فنلاند

تحصیل در شهر Petäjävesi فنلاند ، مدارس سایر شهرها و دانشگاه‌های بی نظیر فنلاند با وجود سیستم آموزش قوی رویای آن دسته از دانش آموزان بین المللی است که به دنبال یک آموزش با کیفیت بالا در جهان است. رویای مطلوب آن‌ها با آغاز تحصیل در دبیرستان‌های فنلاند به واقعیت تبدیل خواهد شد؛ مخصوصا اگر این سفر از سنین پایین و از دوران دبیرستان و مدرسه آغاز شود.

سیستم آموزشی فنلاند

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را در خود جای داده است و نتیجه این سیستم صحیح در سطح علمی بالای دانش آموزان کشور مشاهده شده است. در کشور فنلاند به طور کلی بهترین امکانات برای دانش آموزان وجود دارد زیرا نیازی نیست برای رفتن به مدرسه پولی پرداخت کنند و علاوه بر آن سطح کیفی تمامی مدارس کشور یکسان است. این قانون برابری به دانش آموزان اطمینان خواهد داد شخصی که از خانواده پولدارتری وارد مدارس می‌شود، آموزش متفاوت با کیفیت بالا دریافت نخواهد کرد بلکه همه دانش آموزان آن آموزش کیفیت بالا را خواهند گرفت.

آموزش فنلاند در مقایسه با هر سیستم آموزشی مدرن در سایر کشورهای توسعه یافته برجسته است. فنلاند محبویبت خود را با رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان و مقام برتر به عنوان شادترین ملت جهان نشان می‌دهد. دانش آموزان با مهاجرت به فنلاند هم شانس زندگی در شادترین کشور دنیا را بدست آورده و هم در بهترین مدارس دنیا درس می‌خوانند.

در فنلاند اینگونه نیست که معلم صحبت کرده و دانش آموزان مطابق با گفته‌های معلم آزمون دهد، بلکه معلم تنها نقش مشاور را ایفا کرده و دانش آموزان در کنار یکدیگر به یادگیری خواهند پرداخت. این روش آموزش باعث می‌شود از همان سن کم یاد بگیرند کار تیمی چیست و چگونه باید در جامعه رفتار کنند.

کیفیت همه مدارس برابر است

دبیرستان در فنلاند یک شروع عالی برای اهداف آینده دانش آموزان خواهد بود. در فنلاند کیفیت مدرسه صرف نظر از اندازه و موقعیت مدرسه کاملاً با سایر مدارس کشور برابر است. بر خلاف لیست رتبه بندی مدرسه در سایر کشورها ، بهترین مدارس فنلاند نزدیکترین مدارس محلی هستند. همه دانش آموزان با استفاده از بهترین روش‌های تدریس با معلمان دارای مجوز تحصیل کرده و به آن‌ها امکان رشد و پیشرفت بیشتر را می‌دهند.

برنامه دبیرستان از 2 تا 4 سال با 150 واحد انعطاف پذیر است. پس از اتمام دبیرستان عمومی ، دانش آموزان فرصتی برای دریافت دسترسی رایگان به آموزش عالی دارند و یا می‌توانند مسیر مستقیمی را برای دانشگاه در پیش گیرند. پس از فارغ التحصیلی همیشه مسیرهای زیادی برای هر دانش آموز وجود دارد که بتواند اقامت دائم را بدست آورده و یک شهروند فنلاندی شود.

معرفی شهر Petäjävesi فنلاند و مکان‌های دیدنی آن
معرفی شهر Petäjävesi فنلاند و مکان‌های دیدنی آن

معرفی شهر Petäjävesi فنلاند و مکان‌های دیدنی آن

شهر Petäjävesi یکی از شهرهای کوچک فنلاند است که در استان مرکزی فنلاند واقع شده است. 3676 نفر در این منطقه زندگی کرده و مساحت آن 495.41 کیلومتر مربع است. جالب است بدانید 38.99 کیلومتر مربع آن را آب تشکیل می‌دهد که این مساحت نشان می‌دهد می‌توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید. شهر Petäjävesi  فنلاند به دلیل وجود کلیسای چوبی، بازار آهنگر و فرهنگ آهنگری خاص منطقه معروف است.

در Petäjävedi، مسابقات قهرمانی آهنگری برگزار شده است. علاوه بر آن برخی از مراحل ویژه مسابقات رالی قهرمانی فنلاند در منطقه Petäjävesi برگزار می‌شود. چندین موزه کوچک در این بخش وجود دارد که حین گردش در شهر می‌توانید از آن‌‌ها هم بازدید کنید. شهرهای همسایه آن عبارتند از: Jyväskylä، Jämsä، Keuruu، Multia و Uurainen که در فاصله نزدیک از Petäjävesi  قرار گرفته و فرصت‌های بازدید زیادی برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر آن در مجموع 99 دریاچه دارد که بزرگترین آن‌ها Jämsänvesi، و بقیه دریاچه‌های محبوب آن Petäjävedis، Ala-Kintaus و Ylä-Kintaus نامیده می‌شود.

کلیسای قدیمی شهر Petäjävesi فنلاند

کلیسای قدیمی Petäjävesi که بین سال های 1763 تا 1765 ساخته شده است، شاهکاری از ساخت و ساز چوبی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. کلیسای ساخته شده توسط Jaakko Leppänen چشمگیرترین دستاورد این منطقه در نظر گرفته می شود. کلیسای جدید در سال 1879 تکمیل شد.پس از جنگ جهانی دوم، مهاجران از Valkjärvi، Lumivaara و Sortavala منطقه در Petäjävedi اسکان داده شدند.

هنرستان ها و دبیرستان های شهر Petäjävesi فنلاند
هنرستان ها و دبیرستان های شهر Petäjävesi فنلاند

هنرستان ها و دبیرستان های شهر Petäjävesi فنلاند

مهدکودک‌های Petäjäkallio و Kintaude و مدرسه Kirkonkylä، مدرسه Kintaude و مدرسه راهنمایی Petäjävesi در Petäjävesi فعالیت می‌کنند. آموزش متوسطه توسط دبیرستان Petäjävesi و کالجی در همان نزدیکی ارائه می‌شود که این مدرسه سطح کیفیت بسیار خوبی دارند. کودکان ابتدا باید در پیش دبستانی ثبت نام کرده و سپس بعد از طی کردن شش سالگی، در شروع هفت سالگی وارد دبستان شوند. با اتمام دبستان وارد دوره دبیرستان شده و دروس عمومی را پشت سر می‌گذارند. پس از آن بسته به نظر خود یا وارد رشته‌های عملی و بازار کار شده و یا برای دانشگاه تلاش می‌کنند.

معرفی دبیرستان شهر Petäjävesi فنلاند

دبیرستان Petäjävesi آموزش با کیفیت بالا را ارائه داده و از لحاظ محیط یادگیری مدرسه و کادر مربیان، توانایی خود را اثبات کرده است. این دبیرستان در کنار معلم هر پایه، از مشاور و پرستار هم کمک می‌گیرد تا دانش آموزان در صورت نیاز بتوانند مشکل خود را با مشاور در میان گذاشته و راهنمای‌هایی لازم را دریافت کنند. دبیرستان Petäjävesi بر فرهنگ بین المللی و مهارت‌های کارآفرینی تاکید ویژه ای دارد. کارکنان و دانش آموزان این مدرسه یک جامعه همدل و دوستانه را تشکیل می‌دهند که در آن یکدیگر را برای رسیدن به آرزوهای خود تشویق می‌کنند.

امکانات دبیرستان شهر Petäjävesi فنلاند

در دبیرستان Petäjävesi یک کتابخانه، سالن ورزشی و سالن اجتماعات وجود دارد که به دانش آموزان اجازه خواهد داد بدون هیچ دغدغه ای ورزش کرده یا کتاب از کتابخانه بزرگ آن به امانت بگیرند. به طور کلی امکانات موجود در دبیرستان‌های این شهر عبارت است از:

  • لپ تاپ رایگان در طول دوران تحصیل
  • کتاب‌های رایگان مدرسه
  • سالن ورزشی با ارائه انواع رشته‌ها
  • سالن اجتماعات
  • امکان زندگی دانش آموزان در آپارتمان‌های معرفی شده توسط مدرسه

مدارس معمولا خود یک ساختمان خاص را برای دانش آموزان در نظر می‌گیرند. این خوابگاه دارای اتاق‌های متعددی بوده و تنها آشپزخانه آن با سایر دانش آموزان مشترک است. اجاره این خوابگاه ماهیانه 150 یورو است اما چنانچه تمایل داشتید یک آپارتمان جدا اجاره کرده و به تنهایی زندگی کنید، با صرف هزینه‌ای بین 500 تا 600 می‌توانید این کار را انجام دهید. خوابگاه در نزدیکی مدرسه قرار گرفته و در مدت زمان کمی می‌توانید خود را به مدرسه یا سایر نقاط شهر برسانید.

سخن پایانی

هنرستان ها و دبیرستان های شهر Petäjävesi فنلاند می‌توانند مسیر شما برای رسیدن به شغل مورد علاقه‌تان را هموار سازند. مدارس فنلاند سطح آموزشی بسیار بالایی داشته و همه دانش آموزان با رضایت کامل سال تحصیلی را پشت سر می‌گذارند. چنانچه برای شروع تحصیل در فنلاند و انتخاب مدرسه مناسب نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در فنلاندیکو پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *