همه چیز درباره شرایط فنلاند

شرایط کلی زندگی و شهروندی در فنلاند چگونه است؟ همه چیز درباره شرایط فنلاند

کشور فنلاند یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای افرادی است که دوست دارند زندگی آینده را در کشور اروپایی بگذراند. تابعیت فنلاند به شما این امکان را می‌دهد که بدون ویزا به 189 کشور در سراسر جهان سفر کرده، در اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید و از سیستم آموزشی رایگان و همچنین سیستم پزشکی با کیفیت بالای آن استفاده نمایید. شرایط فنلاند به دلیل ثبات و امنیت اجتماعی بالا در کنار سطح رفاه قابل قبول زندگی، نشان می‌دهد که فنلاند بهترین انتخاب برای زندگی در خارج از کشور خواهد بود.

در این کشور دولت نه تنها مراقب شهروندان خود است، بلکه به محیط زیست و طبیعت کشور هم اهمیت زیادی می‌دهد. فنلاند در میان خارجی‌هایی که ترجیح می‌دهند نزدیک به طبیعت، در محیطی آرام و تمیز زندگی کنند و از مزایای فناوری پیشرفته بهره‌مند شوند، محبوب است.

شرایط فنلاند : مزایای شهروندی

زندگی در جامعه‌ای مرفه با ثبات اقتصادی، امنیت اجتماعی و حقوقی، سطوح بالای نظام پزشکی و آموزشی، طبیعت زیبا، محیط زیست خوب، آرامش و بهترین شرایط برای تربیت کودکان از جمله شرایط فنلاند است که می‌تواند تضمین‌کننده آینده‌ای عالی برای شما باشد.

شرایط فنلاند : حقوق مناسب

یک از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود شرایط فنلاند برای زندگی عالی باشد، احترام به حقوق کارمندان و کارگران جامعه است. دولت فنلاند اطمینان حاصل می‌کند که مردم حقوق کافی برای گذراندن زندگی را در اختیار داشته باشند. در فنلاند حداقل دستمزد هر ساله بررسی و افزایش می‌یابد. طبق آمار در سال 2021، حداقل دستمزد 1323 یورو در ماه و میانگین حقوق 3548 یورو در ماه (البته قبل از کسر مالیات) بود زیرا در این کشور اتحادیه‌های کارگری قوانین کار را اجرا کرده و از حقوق کارگران حمایت می‌کنند.

شرایط فنلاند : مزایای شهروندی
شرایط فنلاند : مزایای شهروندی

امکانات تحصیلی یکسان برای همه دانش آموزان

یکی دیگر از شرایط فنلاند برای زندگی، برقرار کردن شرایط مساوی برای تحصیل همه دانش آموزان است. تحصیل در فنلاند برای شهروندان و ساکنان این کشور رایگان است. کودکان بدون توجه به وضعیت مالی والدینشان از حقوق برابر برای دریافت آموزش برخوردارند. به طور کلی شکاف قابل توجهی در کیفیت آموزش بین مدارس وجود ندارد و تمامی آن‌ها کیفیت آموزشی بسیار بالایی ارائه می‌دهند.

سطح بالای دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های فنلاند هم در سطح جهان محبوبیت بالایی داشته و بسیار از دانش آموزان علاقه دارند در رشته مورد نظر خود در دانشگاه‌های فنلاند تحصیل کنند. بیش از 500 رشته به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های فنلاند تدریس می‌شود. فارغ التحصیلان دانشگاه فنلاند شانس بالایی برای یافتن شغل و مهاجرت به کشور مورد نظر خود دارند. بیش از 90 کشور دیپلم فنلاند را به رسمیت می‌شناسند.

هزینه پایین پزشک و بیمارستان

کیفیت بالای سیستم پزشکی در فنلاند توسط دولت پی گیری می‌شود. دولت تا 80٪ از تمام هزینه‌های معاینات پزشکی، درمان و داروها را با کارت تامین اجتماعی Kela جبران می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد حتی هزینه بیمارستان و دارو در فنلاند می‌تواند به مراتب کمتر از سایر نقاط دنیا باشد. پلی کلینیک‌ها و بیمارستان‌های فنلاند مجهز به تمام فناوری‌های مدرن برای تشخیص و توان‌بخشی از جمله تشخیص بیورزونانس و ترموسکوپی هستند. کارکنان مراقبت های بهداشتی در مدارس کار کرده و دندانپزشکی برای کودکان رایگان است.

هم‌چنین دولت فنلاند بودجه‌ای را برای پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص داده و برنامه‌هایی برای ورزش در فضای باز نیز در نظر گرفته است. ورزش در بین کودکان و افراد مسن محبوبیت دارد. طبق سنت فنلاند، آب و هوای بد دلیلی برای به تعویق انداختن ورزش نیست.

شرایط فنلاند : حمل و نقل آسان

از کشور فنلاند سفر به هر کشور اروپایی با هواپیما، قطار، کشتی، ماشین یا اتوبوس راحت است. برای مثال بلیط هواپیما هلسینکی به لندن 47 یورو و بلیط هواپیما رم 52 یورو است. در داخل خود فنلاند هم سیستم حمل و نقل عمومی به بخش‌های زیادی دسترسی داشته و بدون پرداخت هزینه بالا برای تاکسی، می‌توانید با کمک آن‌ها به سایر شهرها سفر کنید.

طبیعت بکر فنلاند

فنلاند به‌خاطر پارک‌های ملی، اسپا و خانه بابانوئل در لاپلند معروف است. قلعه‌ها و دژهای قرون وسطایی نیز در کشور فنلاند وجود دارند که به جذابیت آن افزوده‌اند. فنلاندی‌ها با دقت از سنت های ملی خود محافظت کرده و به خاطر غذاهای ملی، سونا و عشق به ماهیگیری و اسکی مشهور هستند. جالب است بدانید که مردم محلی کشور خود را Suomi می‌نامند.

بیش از 180000 دریاچه در فنلاند وجود دارد که عمق آن‌ها به 20 تا 100 متر می‌رسد. در دریاچه‌های فنلاند ماهی قزل آلا، مارماهی و… زندگی می‌کنند. جنگل‌های مخروطی فنلاند به تمیز و سالم بودن هوا کمک کرده و گونه‌های نادری از حیوانات، خزه‌ها، قارچ‌ها و توت‌های شمالی در این کشور رشد می‌کنند.

آب و هوای فنلاند

آب و هوا سرد و نیمه قطبی است. یک سوم مساحت کشور در آن سوی دایره قطب شمال قرار دارد. تابستان‌های فنلاند گرم و زمستان‌ها سرد است. دمای هوا در ماه جولای به +25 درجه سانتیگراد افزایش یافته و در ژانویه به -5 تا -20 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. با زندگی در فنلاند بین 4 تا 7 ماه شاهد بارش برف خواهید بود. موقعیت شمالی فنلاند بر ساعات روز تأثیر می‌گذارد: در تابستان شب‌های روشن وجود داشته و در زمستان ساعات روشنایی روز به طور متوسط ​​تا چهار ساعت طول می‌کشد. از سپتامبر تا مارس می‌توان شفق قطبی را در آسمان مشاهده کرد.

محافظت از طبیعت

فنلاندی‌ها از اکوسیستم اطراف خود مراقبت زیادی انجام می‌دهند. در این کشور قطع درختان یا کشتن حیوانات به هر دلیلی ممنوع است. مراقبت از طبیعت در فنلاند از دوران کودکی در مهدکودک‌ها و مدارس آموزش داده می‌شود و به همین دلیل از همان سن کم یاد می‌گیرند که به طبیعت احترام زیادی بگذارند. در فنلاند مردم پاکیزگی را حفظ کرده، زباله‌ها را بازیافت می‌کنند و در ساخت خانه‌ها از تکنولوژی با حداقل مصرف انرژی کمک می‌گیرند.

همه چیز درباره شرایط فنلاند
همه چیز درباره شرایط فنلاند

راه‌های اصلی اخذ تابعیت فنلاند

متقاضی شهروندی باید در فنلاند کار یا تجارت کند، مالیات خود را بپردازد، خانه‌ای داشته باشد یا اجاره کند و زبان فنلاندی، سوئدی یا فنلاندی-سوئدی را بداند.

راه‌های اصلی اخذ تابعیت به شرح زیر است:

  • از طریق تولد: اگر کودک از شهروندان فنلاندی متولد شده باشد.
  • از طریق نسب: اگر فرزند، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فنلاندی باشند.
  • از طریق تابعیت پس از شش سال زندگی در فنلاند.

ذکر این نکته ضروری است که شما نمی‌توانید فوراً از طریق سرمایه گذاری شهروندی دریافت کنید، اما راه های جایگزینی برای اقامت فنلاند وجود دارد. سرمایه گذاران می‌توانند پس از شش سال در صورت احراز شرایط عمومی برای تابعیت، درخواست تابعیت کنند.

نحوه دریافت تابعیت فنلاند

تابعیت فنلاند را می‌توان با اعلام و اخذ تابعیت به دست آورد. شما نمی‌توانید با سرمایه گذاری پاسپورت فنلاند دریافت کنید. کودکی که در بدو تولد از والدین فنلاندی متولد می‌شود، به طور خودکار تابعیت را کسب می‌کند. به طور کلی یک کودک در شرایط زیر به طور خودکار تابعیت فنلاند را به دست می‌آورد:

  • مادر کودک شهروند فنلاند است.
  • پدر کودک یک شهروند فنلاند بوده و با مادر کودک ازدواج کرده است.
  • فرزندی که در خارج از کشور و خارج از ازدواج با والدینی فنلاندی متولد شده است.
  • یک کودک 12 تا 17 ساله که توسط شهروندان فنلاند به فرزندی پذیرفته شده است.

شرایط دریافت تابعیت فنلاند برای خارجی‌ها

  • ۶ سال بر اساس اجازه اقامت یا اقامت دائم در فنلاند زندگی کرده باشند. برای دریافت اقامت دائم فنلاند، باید چهار سال بر اساس مجوز اقامت و سپس دو سال بر اساس اقامت دائم در آنجا زندگی کنید. متقاضیان می‌توانند پس از شش سال اقامت دائم در فنلاند برای شهروندی فنلاند درخواست دهند.
  • به ارزش‌های دموکراتیک کشور احترام بگذارند.
  • درآمد ثابتی داشته باشند که کمتر از سطح معیشت تعیین شده در فنلاند نباشد.
  • مالیات یا جریمه پرداخت نشده نداشته باشند.
  • دارای املاک و مستغلات یا اجاره مسکن در فنلاند باشند.
  • فنلاندی یا سوئدی را در سطح B1 بداند.

فنلاند تابعیت دوم شهروندان فنلاند را به رسمیت می‌شناسد. اگر یک فنلاندی بیش از یک شهروندی داشته باشد، مقامات فنلاند آن‌ها را به عنوان یک شهروند فنلاند هم در فنلاند و هم در خارج از کشور می شناسند.

بازه زمانی دریافت مجوز اقامت فنلاند

شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند و برای مدت بیش از 90 روز از فنلاند بازدید می‌کنند، باید اجازه اقامت دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیازی به دریافت اجازه اقامت در فنلاند ندارند.

مدت مجوز اقامت در فنلاند به درخواست بستگی دارد و از شش ماه تا چهار سال متغیر است. به عنوان مثال اجازه اقامت برای تحصیل را می‌توان برای مدت شش ماه تا دو سال دریافت کرد، در حالی که مجوز اقامت مرتبط با کار می‌تواند برای مدت قرارداد کار معتبر باشد، اما نه بیش از چهار سال.

دو نوع مجوز اقامت فنلاند وجود دارد: A و B. مجوزهای اقامت نوع B معمولاً برای کارگران فصلی و دانشجویان برای مدت شش ماه تا دو سال صادر می‌شود و برای مدت بیش از یک سال قابل تمدید نیست. اجازه اقامت نوع A بسته به هدفی که برای آن اعطا شده، برای یک دوره یک تا چهار ساله قابل دریافت بوده و برای مدت چهار سال قابل تمدید است. اقامت دائم فنلاند پس از چهار سال اقامت مداوم بر اساس مجوز اقامت نوع A صادر می‌شود.

شرایط فنلاند : مدارک لازم برای اخذ اقامت
شرایط فنلاند : مدارک لازم برای اخذ اقامت

شرایط فنلاند : مدارک لازم برای اخذ اقامت

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • درآمد کافی برای زندگی بدون دریافت مزایا
  • مالکیت یا اجاره مسکن در فنلاند
  • بیمه نامه پزشکی برای مدت مجوز اقامت
  • پرداخت مالیات

برای هر فرد بزرگسال باید درخواست جداگانه‌ای ثبت شود، حتی اعضای خانواده را نمی‌توان در یک درخواست جای داد. به عنوان مثال اگر متقاضی برای اجازه اقامت کار درخواست دهد، همسر او باید برای اجازه اقامت بر اساس روابط خانوادگی درخواست دهد. پس از آن فرزند بر اساس روابط خانوادگی در درخواست والدین یا قیم گنجانده می‌شود.

اجازه اقامت باید در یک دوره سه ماهه قبل از انقضای آن تمدید شود. اجازه اقامت می‌تواند بر اساس همان دلایلی که در ابتدا بر اساس آن صادر شده است یا به دلایل مختلف تمدید شود. مجوز اقامت فنلاند نوع A را می‌توان تا چهار سال تمدید کرد.

الزامات درآمدی برای اجازه اقامت فنلاند

متقاضی اجازه اقامت نشان می‌دهد که دارای بودجه کافی برای زندگی در فنلاند است. میزان درآمد مورد نیاز در دسته‌های مجوز اقامت متفاوت است و سالانه بررسی می‌شود.

به عنوان مثال، در سال 2021، شرایط برای درآمد ماهانه به شرح زیر بود:

  • بر اساس حداقل هزینه زندگی ماهانه 560 یورو، دانشجویان متقاضی اجازه اقامت یک ساله باید 6720 یورو در حساب خود داشته باشند و افرادی که برای اقامت دو ساله درخواست می‌کنند باید 13440 یورو در حساب خود داشته باشند.
  • 1000 یورو برای یک بزرگسال و 500 یورو برای یک کودک خردسال برای اجازه اقامت بر اساس روابط خانوادگی.
  • 1252 یورو: حداقل دستمزد مطابق با قانون بیمه بیکاری؛
  • 3000 یورو برای کار به عنوان متخصص؛
  • 4929 یورو برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا.

سخن پایانی شرایط فنلاند

با توجه به نکات گفته شده در مورد زندگی در فنلاند، می‌توان نتیجه گرفت شرایط فنلاند برای زندگی بسیار ایده‌آل است و می‌توانید با مهارت یا پشتوانه تحصیلی خود به این کشور زیبا سفر کنید. اگر برای مهاجرت به فنلاند نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در فنلاندکیو تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *