همه جاذبه ها و جاهای دیدنی فنلاند | فهرست جاذبه های فنلاند

‌بازدید از سرزمین آفتاب نیمه شب، فنلاند بهترین لحظات زندگی را برایتان رقم خواهد زد. این کشور با طبیعت منحصربه‌فرد، سبک‌های معماری متنوع و مردمی خونگرم می‌تواند یک گزینه عالی برای گذارندن تعطیلات باشد. در این مقاله از فنلاندکیو قصد داریم جاهای دیدنی فنلاند را خدمت شما معرفی کنیم تا با زیباترین مناظر این کشور را آشنا شده و در صورت مسافرت به فنلاند، دید آن‌ها را از دست ندهید.

زیباترین جاهای دیدنی فنلاند در یک نگاه

هلسینکی از پایتخت پر جنب و جوش و زیبای فنلاند دیدن کنید
پارک تفریحی لینان‌مکی لینان‌مکی محبوب‌ترین پارک تفریحی فنلاند است که سالانه بیش از 1 میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.
راوما این شهر سومین شهر قدیمی فنلاند است و ارزش بازدید شما را خواهد داشت
روکا روکا یک پیست اسکی معروف در فنلاند است که لحظات هیجان انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.
کارهانکیروس محبوب‌ترین مسیر کوه‌پیمایی در سراسر فنلاند
دهکده بابانوئل از دهکده بابا نوئل دیدن کنید!
شفق‌های قطبی در سفر خود به فنلاند، بازدید از شفق‌های قطبی آن را از دست ندهید.
قلعه سیومنلینا از بزرگترین دژ‌های دریایی دنیا
تورکو در هنگام سفر به فنلاند به هیچ عنوان شهر دوست داشتنی و خاص تورکو را از دست ندهید.

 

  1. هلسینکی : یکی از بهترین جاهای دیدنی فنلاند

شهر بندری هلسینکی با جزایر زیبا، پارک های سبز و کافه‌های خیابانی دنج بازدیدکنندگان را جذب خود می‌کند. معماری بی‌نظیر و کلیساهای چشمگیر منظره شهر را فوق‌العاده‌تر می‌نماید. در پایتخت فنلاند چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد: از بازار Kauppatori گرفته تا کلیسای جامع اوسپنسکی. این شهر در سال 1550 ساخته شد و در سال 1812 عنوان پایتخت فنلاند را به خود اختصاص داد.

در سفر به هلسینکی :

  • از کلیسای جامع سفید که نماد هلسینکی است، دیدن کنید.
  • از یک فنجان قهوه در کافه‌های دنج لذت ببرید.
  • سوار کشتی شوید و از قلعه Suomenlinna بازدید کنید.
هلسینکی : یکی از بهترین جاهای دیدنی فنلاند
هلسینکی : یکی از بهترین جاهای دیدنی فنلاند

 

  1. پارک تفریحی لینان‌مکی

یکی از شناخته‌ترین شهر‌بازی‌های فنلاند، پارک تفریحی لینان مکی است که از ماه اپریل تا ماه اکتبر اماده خدمت رسانی به بازدیدکنندگان خود است. البته ساختمان هنر، اکواریوم و ساختمان تئاتر در تمامی ایام سال باز است و همه افراد می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. هر سال بیش از 1 میلیون نفر به پارک تفریحی لینان‌مکی مراجعه می‌کنند تا از این شهر بازی خاص بازدید نمایند. پارک تفریحی بر روی یک تپه ساخته شده که تاریخ افتتاح آن به 27 می سال 1950 باز می‌گردد. اگر به ترن سواری علاقه دارید، انواع مدل‌های آن را در این پارک تفریحی خواهید یافت. علاوه بر آن برای قایق‌رانی یک رودخانه در اطراف پارک تفریحی وجود دارد که می‌تواند در این رودخانه به قایق‌سواری بپردازید.

  1. شهر راوما (Rauma) : از مهم‌ترین جاهای دیدنی فنلاند برای علاقمندان به تاریخ

راوما سومین شهر قدیمی کشور فنلاند است و بیشتر به خاطر شهر قدیمی چوبی خود که در فهرست یونسکو ثبت شده، شناخته می‌شود. در خیابان‌های پر پیچ و خم راوما قدم بزنید و از خانه های چوبی رنگارنگ شگفت‌زده شوید، از تالار قدیمی شهر دیدن کنید یا کلیسای اواخر قرن پانزدهم را ببینید.

در سفر به راوما:

  • اجازه دهید ساختمان‌های قدیمی و منحصربفرد این شهر شما را محسور کند.
  • در باریک‌ترین خیابان فنلاند که به نام Kitukränn نیز شناخته می‌شود، قدم بزنید.
  • هر ساله فستیوال‌های مختلفی در این شهر برگزار می‌شود که با شرکت در این فستیوال‌ها می‌توانید چیزهای زیادی تجربه کنید. در این رویدادها رقص، موسیقی و آشپزی و … با تنوع زیادی قابل مشاهده هستند.
شهر راوما (Rauma)
  1. پیست اسکی روکا : مکانی مناسب برای انجام ورزش‌های زمستانی

یکی از بهترین چشم اندازهای زمستان را می‌توانید در روکا فنلاند ببینید. چشم انداز بی‌ظیر روکا هم در تابستان و هم در زمستان ارزش دیدن دارد؛ به خصوص در فصل سرما که مرکز ورزش‌های زمستانی Ruka-Kuusamo علاقه‌مندان زیادی به ورزش را جذب می‌کند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که فصل زمستان در روکا یکی از طولانی‌ترین فصل‌های اروپا است و از اکتبر تا می، شرایط برفی عالی برای اسکی یا اسنوبورد خواهید داشت.

در سفر به پیست اسکی روکا :

  • یک تور سورتمه هاسکی رزرو کنید.
  • از سپتامبر تا اپریل از دیدن شفق در این پیست اسکی لذت ببرید.
  • طبیعت فوق‌العاده زمستانی را از نزدیک ببینید.
  1. مسیر پیاده روی کارهانکیروس

دوست‌داران طبیعت نباید مسیر پیاده روی کارهانکیروس را از دست بدهند. محبوب‌ترین مسیر کوهنوردی در فنلاند همین مسیر است که افراد زیادی برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت به دیدن مسیر می‌روند. در طول 80 کیلومتر مسیر آبشارها، دره ها، دریاچه ها و جنگل های جادویی منتظر شما خواهند بود. بسته به تجربه کوهنوردی خود، باید 4 تا 7 روز برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

در سفر به کارهانکیروس :

  • در جنگل‌های دست‌نخورده پیاده‌روی کرده و از مناظر شگفت‌انگیز آن دیدن کنید.
  • اگر خوش شانس باشید، می‌توانید حیوانات خاصی مانند گوزن‌ها را از نزدیک ببیند.
  • از آرامش لذت ببرید.
  1. دهکده بابانوئل

احتمالا تا به امروز نام دهکده بابانوئل فنلاند را شنیده‌اید. این دهکده داستان جالبی دارد؛ در سال 1927 یک مجری در برنامه رادیویی خود اعلام کرد که محل کار بابانوئل معروف در رووانیمی فنلاند است. پس از آن این منطقه لقب سرزمین بابانوئل را به خود گرفت و خود دهکده بابانوئل در سال 1986 به طور رسمی افتتاح شد. در دهکده بابانوئل همیشه کریسمس در جریان است و پس از دیدن بابانوئل می‌توانید برای صرف نوشیدنی یا غذا به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های اطراف بروید.

هنگام بازدید از دهکده بابانوئل :

  • یک دیدار نزدیک با بابا نوئل داشته باشید.
  • فضای کریسمس و حال و هوای آن را با تمام وجود احساس کنید.
  • در قلب روستا دفتر بابانوئل را خواهید دید که پیر و جوان می‌توانند از آن بازدید کنند.
دهکده بابانوئل
دهکده بابانوئل
  1. شفق‌های قطبی

با کمی شانس و مسافرت در زمان مناسب سال، می‌توانید نوع بسیار ویژه‌ای از منظره طبیعی را در فنلاند تجربه کنید: شفق‌های جادویی. فنلاند بهترین مکان برای دیدن رقص نورهای رنگی و آسمان صاف شب است که تماشای آن‌‌ها می‌تواند حس خاصی به شما هدیه دهد.

بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی

  • شمال فنلاند اواخر اگوست تا اوایل آپریل
  • جنوب فنلاند از اکتبر تا فوریه
  1. قلعه Suomenlinna

یکی از بزرگترین دژهای دریایی جهان، قلعه قرن هجدهمی Suomenlinna است که تنها 15 دقیقه با قایق از هلسینکی فاصله دارد. این قلعه را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فنلاند دانست که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. به راحتی می‌توانید یک روز را از سفر خود را با دیدنی‌های این قلعه پر کنید. این قلعه، که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، در سال 1847 توسط سوئدی‌ها ساخته شد (فنلاند در آن زمان قلمرو سوئد بود) تا روس‌ها را بترسانند. در اطراف این قلعه موزه‌ها و راه‌های پیاده روی زیادی برای گذراندن وقت وجود دارند و و در تابستان می‌توانید برای رقص شبانه و اجرای موسیقی در تئاتر تابستانی Suomenlinna اقامت کنید.

  1. تورکو

شهر تورکو در جنوب غربی فنلاند، قدیمی‌ترین شهر کشور و تا سال 1812 پایتخت آن، در خلیج بوتنیا قرار دارد. این شهر با هشت قرن قدمت سنتی‌ترین شهر قرون وسطایی فنلاند است اما علاوه بر ساختمان‌های قرون وسطایی برجسته‌اش، نمونه‌هایی از هنر نو و معماری مدرن، مانند موزه سیبلیوس، اثر ولدمار باکمن را خواهید دید. رودخانه یک مکان مرکزی برای شهر تورکو است که برخی از قایق‌های آن به رستوران تبدیل شده و منظره‌ای بی نظیر خلق کرده‌اند. در تابستان مردم محلی هنگام غروب در کنار سواحل آن جمع شده و در زمستان تبدیل به یک پیست اسکیت غول پیکر می‌شود.

در سمت شمال شرقی رودخانه، مرکز خرید Kaupatori و کلیسای ارتدکس دوست‌داشتنی قرار دارند. در مقابل آن‌ها کلیسای جامع قرون وسطایی بر فراز میدان بزرگ قدیمی قرار دارد. این کلیسا، یک بنای آجری عظیم است که بر کل شهر دید دارد. برای حس کردن تورکو در اوایل دهه 1800، در خیابان‌های Luostarinmäki قدم بزنید. این مکان یک محله کامل با 40 خانه است که خانه‌ها تنها نقاطی هستند که در آتش سوزی تورکو در سال 1827 نجات یافتند. این خانه‌ها اکنون نوعی موزه به شمار رفته و افراد زیادی برای بازدید از آن‌ها مراجعه می‌کنند.

  1. شهر پوروو : یکی از اصیل‌ترین جاهای دیدنی فنلاند

دومین شهر قدیمی کشور پوروو، در 48 کیلومتری شرق هلسینکی قرار دارد. این شهر دارای رودخانه‌ای زیبا با ردیفی از ساختمان‌های چوبی قرمز کوچک، خیابان‌های قدیمی و خانه‌های چوبی رنگارنگ و کلیسای جامع قرون وسطایی است. بین رودخانه و کلیسای جامع بالای تپه، دو موزه قرار دارد که ارزش بازدید را خواهند داشت. یکی از موزه‌ها تاریخی بوده و دیگری هنر‌های مدرن را به نمایش می‌گذارد. شهر Porvoo به دلیل صنایع دستی خوبش شناخته می‌شود، بنابراین برای گشت و گذار در مغازه‌های آن وقت بگذارید.

شهر Porvoo
شهر Porvoo
  1. واسا

واسا که در دهه 1300 تأسیس شد، شهر مهمی در زمان حکومت سوئد بر فنلاند بود. شهر  واسا در سال 1852 سوخت و پس از آن به شش کیلومتری شمال غربی نقل مکان کرد. خرابه های شهر قدیمی اکنون به یک پارک بزرگ تبدیل شده است. این شهر دارای حدود 34 درصد سوئدی زبان است و پیوندهای زیادی با سوئد دارد. بازار بزرگ واسا توسط طیف گسترده‌ای از کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها احاطه شده و مرکز زندگی شهری است. این شهر آرام جاذبه‌های دیدنی فراوانی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آن طبیعت بکر آن است. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد اسکله قدم زده و تا کیلومترها در امتداد ساحل راه بروند. جاذبه‌های دیگر واسا عبارتند از موزه هنر مدرن کونتسی، موزه اوستروبوتنیان، مرکز طبیعت Terranova Kvarken، موزه هنر Tikanoja، و موزه دریایی Vaasa.

  1. تامپره از جاهای دیدنی فنلاند

تامپره که در سال 1779 به عنوان یک شهرک صنعتی تأسیس شد، سومین شهر بزرگ فنلاند است. تامپره بین دو دریاچه قرار دارد: Näsijärvi در شمال و Pyhäjärvi در جنوب که توسط Tammerkoski به هم متصل می‌شوند. تامپره همراه با صنعت قوی، به دلیل زندگی فرهنگی فعال شهر شامل تئاتر در فضای باز و جشنواره های مکرر شهرت دارد. در ماه نوامبر شهر تامپره میزان یک فستیوال جاز است. بیش از 35 سال است که در این فستیوال هنرمندان مشهور جهانی جاز در سالن‌ها و کلوب‌های کوچک کنسرت اجرا می‌کنند.

  1. اولو

اولو در انتهای بخش شمالی خلیج بوتنیا، در دهانه رودخانه Oulujoki قرار دارد. در این شهر علاوه بر وجود طبیعت خاص، دانشگاه معروفی هم وجود دارد که هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی است. اولو شهری صنعتی است و هیچ موقع این عنوان را از دست نداده است زیرا در حال حاضر هم از آن به عنوان اولین شهر مجهز به اینترنت 5G یاد می‌کنند.

 

قلعه برفی کمی
قلعه برفی کمی
  1. قلعه برفی کمی

هر ساله کمی پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است که از بزرگترین قلعه ساخته شده از یخ جهان دیدن می‌کنند. کمی هر زمستان سرزمین عجایب را با ساختمان‌های یخی جدید خود بازسازی کرده و شامل یک هتل، رستوران (با لیوان های یخ!)، گالری هنری و حتی یک کلیسای کوچک است. اتاق‌های هتل را می‌توان در طول روز مشاهده کرد و  بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای ازدواج یا تعمید در کلیسای کوچک می‌آیند. قلعه برفی از ژانویه تا آپریل باز است زیرا در این بازه زمانی، دما در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *