مقایسه کانادا و فنلاند

مقایسه کانادا و فنلاند | کدام کشور برای مهاجرت مناسب‌تر است؟

وقتی به مهاجرت فکر می‌کنید، کشورهای زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار خواهد گرفت که باید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را با توجه به اهداف خود انتخاب کنید. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران سراسر دنیاست که هر ساله پذیرای افراد زیادی است، از سمت دیگر فنلاند رتبه بالایی در شاخص‌های کیفیت زندگی داشته و می‌توان آن را هم‌تراز کانادا دانست. کانادا و فنلاند امکانات زیادی برای شروع زندگی جدید در اختیار شما قرار می‌دهند اما کدام مقصد برای شرایط شما و خانواده‌تان مناسب‌تر است؟ در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا

جمعیت حدودا 39 میلیون نفری کانادا هر ساله از نظر تعداد و تنوع نژادی در حال افزایش بوده و حدود 3 درصد جمعیت کشور را مهاجران آن تشکیل می‌دهند. کشور کانادا به خوبی از مهاجران واجد شرایط استقبال کرده و شرایط زندگی در محیطی مناسب را برای آن‌ها فراهم می‌سازد. از سمت دیگر مردم کانادا برخورد خوبی با مهاجران داشته و برای برقراری ارتباط با آن‌ها، نیاز به تلاش زیادی نخواهید داشت.

سال تازه واردان به کانادا
2016 296,346
2017 300,000
2018 321,060
2019 330,000
2020 340,000

 

در سال 2017 مطالعاتی توسط US News و World Report انجام گرفت که در آن بهترین کشورها برای مهاجرت مورد بررسی قرار گرفتند. طبق نتایج این بررسی کانادا رتبه اول را کسب کرد و بهترین کشور برای مهاجران معرفی شد. برای این لیست رفتار دوستانه مردم، طبیعت و حقوق تضمین شده برای شهروندان، شادی افرادی که در آن‌جا زندگی ‌می‌کنند، پتانسیل کارآفرینی و کسب و کار و کیفیت کلی زندگی مورد بررسی قرار گرفت.

مطمئناً کانادا خوبی‌های زیادی برای مهاجران داشته و می‌توانند تضمین کند که زندگی شادی در انتظارشان است. سیستم آموزش قوی کانادا، بازار کار فعال، ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیت دلایلی هستند که کیفیت بالای زندگی در کانادا را تضمین می‌کنند. علاوه بر آن در کانادا پتانسیل زیادی برای کارآفرینان و کسب وکارهای جدید وجود دارد که زمینه رشد افراد بیشتری را فراهم می‌سازد.

با وجود تمام این مزایا، کشور کانادا دارای نکات منفی است که ممکن است برای برخی از افراد مهم باشد. آب و هوا در کانادا می‌تواند نامطلوب باشد، غذای خارج از شهرهای بزرگ دارای تنوع زیادی نبوده و مزه آن‌ها نمی‌تواند شما را هیجان‌زده کند؛ علاوه بر آن زندگی در این منطقه زیاد مقرون به صرفه نیست.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا

مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند با جمعیت 5.5 میلیون نفری، کشور کم جمعیت‌تری برای مهاجرت خواهد بود. در سال 2016 طبق اطلاعات منتشر شده 0.27٪ درصد کل کشور را مهاجران تشکیل می‌دادند اما این رقم هر ساله افزایش پیدا کرده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده هم رشد زیادی داشته باشد. طبق لیست منتشر شده بهترین کشورها برای زندگی، کشور فنلاند رتبه 13 را کسب کرده و این عدد نشان دهنده کیفیت قابل قبول زندگی در آن است. فنلاند به عنوان شادترین کشور دنیا هم انتخاب شده و این موضوع نشان دهنده این است که با زندگی در فنلاند، از لحاظ روحی شرایط بسیار خوبی خواهید داشت.

فنلاند سرشار از مناظر بکر و منحصربه‌فرد، افرادی آگاه به محیط زیست، درآمد مناسب، حقوق برابر خانم‌ها و آقایان، سیستم بهداشت عمومی قوی و از لحاظ اقتصادی و سیاسی با ثبات است. علاوه بر این موارد، دارای جمعیت تحصیلکرده بوده و تمرکز آن بر حقوق بشر است. موضوع چالش برانگیز کشور فنلاند، درست مانند کانادا آب و هوای آن است. در کشور فنلاند زمستان‌ها طولانی و آب و هوا سرد است که این موضوع برای برخی از افراد آزاردهنده است. حتما پیش از مهاجرت به فنلاند، باید تحقیقات کاملی در مورد شرایط آب و هوایی آن انجام دهید تا مطمئن باشید می‌توانید با آن سازگار شوید.

مهاجرت به فنلاند
مهاجرت به فنلاند

مقایسه کانادا و فنلاند

زمانی که کشور فنلاند و کانادا از لحاظ امکانات و شرایط زندگی مقایسه شوند، نمی‌توان به قطعیت گفت که کدام یک مقصد مهاجرت بهتری است زیرا هر کدام دارای مزایای خاصی هستند که آن‌ها را نسبت به سایر کشورها متمایز می‌سازد. بازار کار پر رونق، اقتصاد پایدار، سیستم آموزشی قوی، سیستم بهداشت عمومی خوب و محیط کارآفرینی سالم کانادا را به مقصد مهاجرت مناسبی تبدیل می‌کند در حالی که وقتی صحبت از کشور فنلاند باشد، شادی، ثبات سیاسی، سیستم آموزشی فوق‌العاده و روش کار شفاف دولتی مواردی است که به چشم می‌آیند. در فنلاند درآمدها به نسبت کشورهای دیگر بهتر بوده و برابری بین خانم‌ها و آقایان رعایت می‌شود؛ علاوه بر آن خدمات بهداشتی و مدارس هم رایگان بوده و طبیعت بکری دارد.

با توجه به این نکات شاید انتخاب مقصد برای شما سخت باشد، زیرا طوری که مشخص است کانادا و فنلاند سطح کیفیت زندگی بالایی ارائه داده و هر دو گزینه مناسبی هستند. در ادامه این دو منطقه را از لحاظ ویژگی‌های مختلف بررسی خواهیم کرد تا بتوانید دیدی بهتر نسبت به شرایط هر دو داشته باشید.

  • مقایسه کانادا و فنلاند : محیط زندگی و طبیعت

طبیعت مقصد، نقش مهمی در انتخاب مقصد مهاجرت دارد؛ مخصوصا اگر هدف شما مهاجرت تحصیلی باشد زیرا این موضوع می‌تواند بر عادات مطالعه شما تاثیر زیادی بگذارد. در ایده‌آل ترین حالت ممکن باید در کشوری زندگی و تحصیل کنید که مناظر زیبایی داشته و بتواند آرامش شما را تضمین کند. کشور فنلاند در شمال اروپا قرار گرفته و بخشی از اسکاندیناوی است؛ کشورهایی نظیر نروژ، سوئد و روسیه همسایه این کشور هستند. اگر در کشورهایی آسیایی زندگی می‌کنید، حدودا 9 الی 13 ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا به هلسینکی، پایتخت فنلاند، برسید. پس از سفر به فنلاند می‌توانید انتظار دیدن مناظر فوق العاده‌ای را داشته باشید که در کمتر جایی نظیر آن را خواهید دید. با مهاجرت به فنلاند قادر خواهید بود از آرامشی که توسط جنگل‌های بی‌شمار و انبوه و 56000 دریاچه و رودخانه به وجود آمده، نهایت لذت را ببرید.

از سمت دیگر دانشجویان آسیایی که تمایل دارند به کانادا سفر کنند، باید حدودا 15 ساعت در راه باشند تا به مقصد خود برسند. اگر در قسمت شمالی آن ساکن شوید، باید انتظار آب و هوای سرد و یخبندان را داشته باشید. با زندگی در نزدیکی مرز جنوبی کانادا، شاهد آب و هوای گرم‌تری خواهید بود. در ونکوور سواحل غربی کانادا، همیشه باید یک چتر به همراه داشته باشید زیرا معمولا بارانی است. به طور کلی کانادا دارای مناظر خیره کننده، دره‌های سرسبز و رودخانه‌های زیبا است. در این مورد هر دو کشور انتظارات شما را برآورده خواهد ساخت.

مقایسه کانادا و فنلاند
مقایسه کانادا و فنلاند
  • تنوع زبانی

زندگی در کشور خارجی چالش بزرگی است زیرا افراد در آن کشور جدید باید با اعتقادات و فرهنگ شما سازگار باشند. با توجه به اینکه از خانه دور می‌شوید، زندگی در کشوری با پیشینه چند فرهنگی زمینه ایجاد دوستی‌های زیادی را فراهم خواهد ساخت.

در همه جای دنیا از مردم فنلاند به خوبی یاد می‌شود. فنلاندی‌ها، مردم پر تلاشی هستند که در ساعات مشخص شده کار کرده و پس از آن به استراحت می‌پردازند. علاقه زیادی به محافظت از منابع طبیعی کشور خود داشته و صحبت کردن با آن‌ها لذت بخش خواهد بود. زمانی که به فنلاند سفر کنید، با افرادی روبه‌رو خواهید شد که به انگلیسی، فنلاندی، سوئدی و در بخش‌هایی به روسی صحبت می‌کنند. شما با شرکت در هر جشنواره یا فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای، بدون شک دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد. فنلاند جز کشورهایی است که بالای 89 درصد مردم آن با زبان انگلیسی آشنایی داشته و می‌توانند به راحتی با مهاجران ارتباط برقرار کنند.

در کانادا دو زبان رسمی وجود دارد؛ زبان انگلیسی و زبان فرانسوی. در طول اقامت خود در کانادا متوجه تفاوت فرانسه کانادایی با فرانسه نقاط دیگر دنیا خواهید شد. فرانسوی کانادایی بخشی از زبان فرانسه است اما در بخش واژگان، ارجاعات فرهنگی، عبارات عامیانه و اصطلاحات با فرانسه اروپایی تفاوت دارد. بخش‌های فرانسوی زبان کانادا معمولا زیاد به زبان انگلیسی صحبت نکرده و شما برای تحصیل در این مناطق باید اقدام به یادگیری زبان فرانسوی کنید. البته مردم کانادا در سراسر جهان به عنوان مردمی خوش برخورد و صمیمی شناخته می‌شوند.

  • مقایسه کانادا و فنلاند : تنوع غذایی

فرقی نمی‌کند در چه کشوری زندگی می‌کنید، بهرحال غذا نقش پررنگی در زندگی همه افراد دارد. هنگام تصمیم برای مهاجرت به فنلاند و کانادا باید این موضوع را هم در نظر بگیرید. در کشور فنلاند علاقه زیادی به ماهی، گوشت خوک، سیب زمینی، محصولات لبنی و … دارند. غذاهای سالم در فنلاند طرفداران زیادی داشته و معمولا هزینه مقرون به صرفه‌ای هم برای مهاجران و مردم خود فنلاند دارد.

آب این منطقه خالص و تمیز بوده و طبیعی‌ترین گوشت هم از کشور فنلاند می‌آید زیرا مزارع تولید کننده محصولات طیور پس از سال 2009 از آنتی بیوتیک استفاده نمی‌کنند. چنانچه دارای آلرژی غذایی خاصی هستید، می‌توانید به محصولات تهیه شده توسط دولت فنلاند اعتماد کنید زیرا فنلاند قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا را رعایت کرده و برچسب‌های کاملی را بر روی محصولات عرضه شده می‌زند تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

از سمت دیگر در کانادا به دلیل پیشینه چند فرهنگی، تنوع غذایی بسیار زیادی وجود دارد. گوشت و ماهی از جمله اصلی‌ترین غذاهای این منطقه بوده و از لحاظ تغذیه سالم پایین‌تر از کشور فنلاند قرار می‌گیرند. به طور کلی کمتر از 1٪ کانادایی معیارهای یک رژیم غذایی سالم را رعایت کرده و درصد زیادی از مردم غذاهای بسته بندی شده سرشار از سدیم، چربی و قند را مصرف می‌کنند.

  • مقایسه کانادا و فنلاند : فعالیت‌های تفریحی

در این مورد کانادا و فنلاند تقریبا هم‌تزار هستند. برای داشتن زندگی خوب در خارج از کشور باید تعادلی بین زندگی تحصیلی، کاری و تفریحات برقرار شود تا فرد بتوانند خستگی‌های کاری یا تحصیلی خود را برطرف کند. مردم در کشور فنلاند به خوبی می‌دانند که چگونه تعادل زندگی را حفظ کرده و تفریح کنند. فنلاندی‌ها عاشق رقابت در فعالیت‌های مختلف ورزشی بوده و معمولا در پاییز و تابستان، رویدادهای ورزشی سرگرم کننده‌ای در سراسر کشور خواهید دید. در بهار و زمستان رویدادهای ورزشی مرتبط با فصول سرد مانند اسکی برگزار می‌شود. اگر خواهان ماجراجویی آرامش بخش هستید، می‌توانید پیاده‌روی و دوچرخه سواری را امتحان کنید. در فنلاند 40 پارک ملی وجود دارد که مناظر آن‌ها برای انجام چنین فعالیت‌هایی بی نظیر است. علاوه بر آن امکان امتحان تفریحاتی مانند قایقرانی هم در دریاچه‌های بی‌شمار فنلاند وجود دارد. تنها موردی که باید به آن توجه کنید حفظ محیط زیست و قوانین مرتبط با آن است که برای فنلاندی‌ها اهمیت زیادی دارد.

در کانادا رقابت‌های ورزشی رنگ و بوی متفاوتی دارند. معمولا مردم این منطقه عاشق بسکتبال، بیسبال، هاکی، فوتبال، والیبال و … بوده و در کنار آن پیاده روی، اسب سواری، قایق رانی و سایر فعالیت‌ها را در فضای باز امتحان می‌کنند. کشور کانادا دارای ۳۷ پارک ملی است که می‌توانید از آن‌‌ها دیدن نمایید.

مقایسه کانادا و فنلاند فعالیت‌های تفریحی
مقایسه کانادا و فنلاند فعالیت‌های تفریحی
  • مقایسه کانادا و فنلاند : کیفیت آموزش

یکی از اصلی‌ترین معیارهای شما برای مهاجرت به کشور دیگر، احتمالا کیفیت آموزش آن خواهد بود. در چندین سال گذشته سیستم آموزشی فنلاند به عنوان یکی از برترین سیستم‌های آموزشی دنیا شناخته شده و کشورهای زیادی در تلاش هستند تا بتوانند به درستی از این سیستم الگو برداری کنند. موفقیت این سیستم آموزشی مدیون تحقیقات و سیاست درستی است که برای آن به کار گرفته شده است.

سیستم آموزشی فنلاند به فرصت‌ تحصیلی برابر برای همه دانش آموزان و دانشجویان با هر جایگاهی، یادگیری از طریق بازی، کمترین تکلیف خارج از مدرسه، برگزاری کمترین امتحان، آموزش فراگیر و یادگیری مادام‌ العمر متکی بوده و در این راه موفق عمل کرده است. در صورت شرکت در مدارس فنلاندی و برداشتن دوره فنلاندی در دانشگاه، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و می‌توانید تا دکترا به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

از سمت دیگر کشور کانادا سالیان زیادی است که پذیرای دانشجویان بین المللی بوده و سیستم آموزشی قابل قبولی ارائه می‌دهد. کلاس‌های دانشگاه در کشور کانادا ترکیبی از دروس تئوری و سخنرانی‌هایی است که می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را به دانشجویان منتقل کنند.

  • مقایسه فنلاند و کانادا : هزینه زندگی

یکی دیگر از عوامل مهم برای زندگی در فنلاند و کانادا، هزینه زندگی است که باید بپردازید. در جدول زیر هزینه زندگی در این دو کشور در موارد مختلفی بررسی شده تا بتوانید یک ذهنیت کلی نسبت به تفاوت آن‌ها داشته باشید.

هزینه برای … فنلاند کانادا
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر $707.92 $1,070.21
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از شهر $577.34 $940.11
هزینه برق، آب، سیستم گرمایشی و گاز $101.67 $106.32
اینترنت $22.59 $65.32
یک قرص نان $2.08 $2.30
یک لیتر شیر $1.00 $2.03
شانه تخم مرغ (دوازده تایی ) $2.38 $2.99
یک کیلوگرم سینه مرغ $9.81 $10.51
پنیر $3.76 $5.78

 

مقایسه این ارقام نشان می‌دهد که کشور کانادا به نسبت فنلاند هزینه زندگی بیشتری می‌طلبد و برای زندگی در آن باید این موضوع را در نظر بگیرید.

  • مقایسه فنلاند و کانادا : امنیت و میزان جرایم

عامل دیگری که برای مهاجرت باید در نظر بگیرید، میزان جرم و جنایت در کشور مقصد است. فراموش نکنید که شما مهاجری از کشور دیگر هستید که خانواده یا دوستی همراه خود ندارید، در نتیجه باید جانب احتیاط را در انتخاب کشور رعایت کنید تا بتوانید در امنیت کامل زندگی خود را سپری کرده و بدون استرس به اهداف خود فکر کنید.

فنلاند یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است که آن را تبدیل به بهترین مکان برای مهاجران می‌کند. رایج‌ترین نوع جرم در کشور فنلاند، جرایم مربوط به رانندگی و اموال شخصی بوده و جرایم کیفری هر ساله در حال کاهش است. کانادا هم کاهش قابل توجهی در میزان جرم و جنایت از سال 2000 به بعد داشته اما جرایم جنایی آن به نسبت فنلاند بیشتر است.

بررسی کیفیت زندگی در فنلاند

  • شاخص قدرت خرید: 96.96 – بالا
  • شاخص امنیت: 73.46 – بالا
  • شاخص مراقبت‌های بهداشتی: 76.75 – بالا
  • شاخص آب و هوا: 59.21 – متوسط
  • شاخص هزینه زندگی: 66.13 – متوسط
  • نسبت قیمت ملک به درآمد: 7.71 – پایین
  • شاخص زمان رفت و آمد ترافیک : 27.78 – کم
  • شاخص آلودگی: 12.15 – بسیار پایین
  • شاخص کیفیت زندگی: 189.64 – بسیار بالا

بررسی کیفیت زندگی در کانادا

  • شاخص قدرت خرید: 102.70 – بالا
  • شاخص امنیت: 55.86 – متوسط
  • شاخص مراقبت‌های بهداشتی: 70.51 – بالا
  • شاخص آب و هوا: 54.84 – متوسط
  • شاخص هزینه زندگی: 66.89 – متوسط
  • نسبت قیمت ملک به درآمد: 9.19 – متوسط
  • شاخص زمان رفت و آمد ترافیک : 33.63 – کم
  • شاخص آلودگی: 29.05 – پایین
  • شاخص کیفیت زندگی: 163.43 – بسیار بالا

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید انتخاب بهتری بین فنلاند و کانادا داشته باشید. اگر چه هر دو کشور منحصربفرد بوده و مزایای زیادی دارند اما شما باید کشوری را انتخاب کنید که از لحاظ امنیت، هزینه ماهانه و محیط زیست بهتر از دیگری باشد. اگر برای تحصیل در کشور فنلاند نیاز به مشاوره دارید، همکاران ما در خدمت شما خواهند بود تا شرایط لازم برای ثبت درخواست و شروع زندگی در فنلاند را خدمت شما بازگو کنند. ما به شما کمک خواهیم کرد تا در شادترین کشور جهان زندگی کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *