شهر Joroinen فنلاند

دبیرستان ها و هنرستان های شهر Joroinen فنلاند

همانطور که احتمالا اطلاع دارید آموزش در فنلاند از کیفیت بالایی برخوردار است. تفاوت در نتایج نهایی مدارس بسیار کم بوده و همه دانش آموزان بدون هیچ مشکلی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند. تمامی مراحل آموزش در این شهر Joroinen فنلاند رایگان بوده و همه دانش آموزان سطح آموزش یکسانی دریافت می‌کنند.

سیستم آموزشی فنلاند

در فنلاند کودکان قبل از شروع برنامه درسی در مدرسه، پیش دبستانی را آغاز می‌کنند. معمولاً آموزش پیش دبستانی در 6 سالگی کودک آغاز شده و کاملا رایگان است. برای این مقاطع از مربیان تحصیل کرده دعوت می‌شود تا کودکان را برای شروع مدرسه آماده کرده و اموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهند. زمانی که کودک به سن 7 سالگی رسید، آموزش مدرسه آغاز می‌شود. این دوره‌ها برای همه ساکنین کشور فنلاند ضروری است و به همین دلیل است که سطح سواد فنلاند، به نسبت بسیاری از کشورها بالاتر است.

همه معلمان مدارس ابتدایی در فنلاند دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. معلمان دبستان که در پایه اول تا ششم تدریس می‌کنند، تعلیم و تربیت خوانده و سایر معلمان در کلاس‌های 7-9 موضوعی که آموزش می‌دهند را خوانده‌اند. دانش آموزان اغلب در شش سال اول یک معلم دارند. هدف مهم سیستم آموزشی فنلاند این است که دانش آموزان یاد بگیرند به طور مستقل فکر کرده و مسئولیت خود را بر عهده بگیرند. معلم پیشرفت دانش آموزان را در مدرسه ارزیابی می‌کند.

پس از آن دانش آموزان وارد دبیرستان شده و در دروس مورد علاقه خود مطالعات لازم را انجام می‌دهند. تعدادی از این دروس عمومی بوده و همه افراد باید آن را پشت سر بگذارند اما بخشی از آن‌ها اختصاصی بوده و بسته به نظر خود دانش آموز تشکیل می‌شود.

اگر کودک یا نوجوانی به تازگی به فنلاند نقل مکان کرده باشد ، ممکن است قبل از آموزش ابتدایی تدریس مقدماتی را دریافت کنند. تدریس مقدماتی معمولاً یک سال طول می‌کشد. پس از آن دانش آموز مهاجر هم می‌تواند فنلاندی یا سوئدی را به عنوان یک زبان دوم بخواند؛ در صورتی که از قبل آشنایی با این زبان نداشته باشد.

در فنلاند بسیاری از مؤسسات دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که محدودیت سنی نداشته و بزرگسالان هم می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. به عنوان مثال می‌توانید زبان، کارافرینی و … را مطالعه کرده و اماده ورود به بازار کار شوید.

معرفی شهر Joroinen فنلاند

جوروینن (به فنلاندی Joroinen و به سوئدی: Jorois) یک شهرداری در فنلاند است که در استان ساوو شمالی واقع شده است. مساحت این منطقه آن 711.75 کیلومتر مربع بوده و 4606 نفر در آن زندگی می‌کنند. تراکم جمعیت 8.01 نفر در کیلومتر مربع است که نشان می‌دهد آرامش زیادی با زندگی در این شهر خواهید داشت. در 1 ژانویه 2021، Joroinen از استان Etelä-Savo به بخشی از استان Pohjois-Savo منتقل شد. شهرهای همسایه جوروینن عبارتند از: Juva، Leppävirta، Pieksämäki، Rantasalmi و Varkaus. شهر Joroinen فنلاند به خاطر عمارت‌های متعددش شناخته شده است. غذای خاص Joorien کباب است که از ماهی و گوشت خوک تهیه می‌شود.

جوروینن از دوران ما قبل تاریخ مسکونی بوده است زیرا یک سکونتگاه عصر حجر در آنجا پیدا شده است. آهنگرهای محلی این منطقه قبلا به دلیل مهارت‌های خود در حدود دهه 1550 مشهور بودند. اولین کلیسا این شهر در سال 1686 تکمیل شد و کلیسای جوروینن فعلی در سال‌های 1792-1793 ساخته شده است. جوروینن به خاطر عمارت‌های Frugård، Järvikylä، Koskenhov، Kotka و Paajala محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جوروینن : شهری ورزشی

ورزشکاران Joroinen عمدتا بر روی تناسب اندام تمرکز می‌کنند. ورزش های توپی آن شامل فلوربال و بیس بال است، به علاوه فعالیت‌هایی در ورزش‌های استقامتی، اسکی، گلف و سالن بدنسازی وجود دارد. Kuvansin Kuohu همچنین به شدت بر دو و میدانی و تناسب اندام بزرگسالان تمرکز دارد. Jorointen Jyske یک تیم زنان در سری منطقه‌ای فلوربال دارد. اولین مسابقات سه گانه فنلاند در سال 1983 در Joroinen برگزار شد و در سال 2022 مسابقات سه گانه کودکان و مسافت های کوتاه و پایه در Joroinen برگزار می شود.

منطقه تفریحی در فضای باز Kotkatharju در حدود سه کیلومتری شهر کوچک Joroinen قرار دارد. معروف ترین مقصد آن زمین گلف است. همچنین در کنار مسیرهای پیاده روی زیبا، تپه های جامپینگ Joroinen واقع در این منطقه در اواخر دهه 2010 بازسازی شدند. میدان تیراندازی Joroinen نیز در نزدیکی Kotkatharju قرار دارد که مجموع این ویژگی‌ها سرگرمی‌های زیادی را برای شما رقم خواهند زد.

بازدید از شهر جوروینن فنلاند در تمام طول سال امکان پذیر است. جامعه فعال این شهر کوچک میزبان بازارهای عصرانه، نمایشگاه‌های روستایی، تئاتر تابستانی و بازارهای کریسمس است. مسابقات سه گانه ورزشی و مسابقات موسیقی هم جایگاه ویژه خود را دارند. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مناظر زیبا، طبیعت نفس‌گیر، یک زمین گلف خاص و … شما را دعوت می‌کند تا از این منطقه دیدن کرده و دریاچه‌های ساوو را کشف کنید.

شهر Joroinen فنلاند (1)
شهر Joroinen فنلاند (1)

معرفی دبیرستان ها و هنرستان های شهر Joroinen فنلاند

دبیرستان جوروینن برای دانش آموزانی مناسب است که به موضوعاتی مانند زبان بین المللی و کارآفرینی علاقه دارند. این مدرسه از ساعت 8 یا 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز بوده و مدت زمان هر کلاس 75 دقیقه است. بین هر کدام از کلاس‌ها می‌توان برای ده دقیقه به استراحت پرداخت. ناهار هم در مدرسه سرو شده و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای آن نخواهد بود.

در طول تحصیل برخی از دانش اموزان فرصتی برای کار در گلخانه محلی و گیاهان دارویی Famifarm Ltd، Järvikylä (jarvikyla.fi) دارند. علاوه بر این، نیاز زیادی به کارگران فصلی در مزارع مجاور در بهار و تابستان وجود دارد که به افراد مختلف اجازه می‌دهند به سر کار رفته و اندکی درامد کسب کنند.

امکانات تحصیل در مدرسه جوروینن فنلاند

  • لپ تاپ رایگان برای تحقیقات مرتبط به درس به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
  • کتب مدرسه رایگان است.
  • کتب دیجیتالی مورد نیاز در دوره‌های خاص به صورت رایگان به دانش آموزان داده خواهد شد.
  • این مدرسه دارای یک خوابگاه با قیمت بسیار مناسب است.
  • ناهار هر روز به صورت رایگان عرضه می‌شود.
  • یک مشاور و پرستار در کنار معلمین مدرسه حضور دارند تا در صورت بروز مشکل به بچه‌ها کمک کنند.

هزینه تحصیل در شهر Joroinen فنلاند

برخی از هزینه های زندگی در این شهر عبارت است از:

  • غذا و نوشیدنی: 200 یورو در ماه
  • اینترنت تلفن همراه نامحدود: 30 یورو در ماه
  • سرگرمی: 5 یورو در ماه (به عنوان مثال باشگاه بدنسازی، بدمینتون، گلف : فصل گلف معمولاً از آپریل تا اکتبر ادامه دارد)
  • اجاره یک اپارتمان کوچک برای تحصیل: بین 500 تا 600 یورو در ماه

چنانچه برای زندگی با سایر دانش آموزان مشکلی نداشته باشید، مدرسه یک خوابگاه در اختیار شما قرار می‌دهد که با پرداخت ماهی 150 یورو می‌توانید در آن زندگی کنید. این خوابگاه یک اپارتمان مشترک محسوب شده که هر شخصی در آن یک اتاق جداگانه دارد اما اشپزخانه و حمام مشترک است. رفتن از ساختمان خوابگاه تا مدرسه کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *