بررسی کامل دوره خدمات رستوران و پذیرایی فنلاند

بررسی کامل دوره خدمات رستوران و پذیرایی

کشور فنلاند به دلیل دارا بودن سیستم آموزشی باکیفیت و امکانات رفاهی، یکی از مقاصد مناسب جهت مهاجرت تحصیلی است. از طرف دیگر کمبود نیروی کار متخصص، امکان ورود به بازار کار فنلاند و اقامت دائم در یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا را برای شما فراهم می‌سازد. آمیس یا مدارس فنی حرفه‌ای کشور فنلاند با برگزاری دوره‌های مختلف و آموزش دانش‌آموزان بالای 18 سال به تسهیل فرآیند مهاجرت تحصیلی و ورود به بازار کار کمک خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم یکی از دوره‌های پرطرفدار آمیس، دوره خدمات رستوران و پذیرایی با بازار کار عالی را به‌طور کامل بررسی کنیم.

دوره خدمات رستوران و پذیرایی (Restaurant and Catering Services) آمیس فنلاند یک برنامه تحصیلی جامع و کاملا رایگان برای کسب تخصص و ورود به صنعت غذا، رستوران‌داری، آشپزی و نانوایی است. طی این دوره 2.5 الی 3 ساله، تمامی اطلاعات و دانشی که برای کسب تخصص در این حوزه نیاز دارید را دریافت خواهید کرد و با کسب مدرک معتبر می‌توانید در این حوزه مشغول به‌کار شوید. شرکت در دوره‌های آمیس کاملا رایگان است و شما بدون صرف هزینه‌ می‌توانید اقامت تحصیلی در فنلاند داشته باشید.

موسسه‌های حرفه‌ای دارای دوره خدمات رستوران و پذیرایی (Restaurant and Catering Services)

در حال حاضر موسسه‌های حرفه‌ای متعددی در فنلاند وجود دارد که فرصت تحصیل برای اتباع خارجی را فراهم کرده‌اند. هر یک از دانشجویان می‌توانند یکی از موسسه‌ها را انتخاب نمایند و نسبت به اخذ پذیرش اقدام کنند.

لازم به ذکر است که دانشجویان تنها می‌توانند یکی از دوره‌های هر یک از موسسات آموزشی را انتخاب نمایند. در صورتی‌که شما دوره خدمات رستوران و پذیرایی را جهت مهاجرت تحصیلی به فنلاند انتخاب کرده‌اید، دو موسسه حرفه‌ای امکان پذیرش شما به‌عنوان دانشجوی خارجی را دارند:

1. دوره خدمات رستوران و پذیرایی Vuoksi در شهر Kauhajoki

دوره خدمات رستوران و پذیرایی Vuoksi ، به‌صورت کاملا حرفه‌ای و با کیفیتی بالا در شهر Kauhajoki که دومین شهر بزرگ در قسمت غربی فنلاند است، برگزار می‌شود. با شرکت در دوره Vuoksi ، شما مدرکی معتبر جهت پیدا کردن شغل مناسب خود در فنلاند خواهید داشت. شرکت در این دوره کاملا رایگان خواهد بود.

2. دوره خدمات رستوران و پذیرایی Riveria در شهر Joensuu

Riveria یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش‌وپرورش حرفه‌ای (VET) در فنلاند است که سالانه دوره‌های حرفه‌ای مختلفی را برگزار می‌کند. دانش‌آموزان Riveria در کنار بهره‌گیری از مطالب آموزشی تخصصی می‌توانند در پروژه‌های بین‌المللی نیز مشارکت داشته باشند.

در صورت انتخاب خدمات رستوران و پذیرایی Riveria در شهر Joensuu، به محض پذیرش از مزایای زیر برخوردار خواهید بود:

  • شهریه رایگان
  • فرصت کسب درآمد در حین تحصیل، از طریق کارآموزی یا شغل پاره‌وقت
  • امکان پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی
دوره خدمات رستوران و پذیرایی
دوره خدمات رستوران و پذیرایی

مطالب آموزشی دوره خدمات رستوران و پذیرایی فنلاند

طی این دوره دانش تئوری و عملی در تولید موادغذایی، صنعت رستوران‌داری، پخت‌وپز، سرو غذا در رستوران، نحوه‌ نگهداری از مواد غذایی و موارد دیگری از این قبیل را کسب خواهید کرد.

در دوره خدمات رستوران و پذیرایی، دانش‌آموزان در مطالعات آشپزی خود مواد تمیز و باکیفیتی را در اختیار خواهند داشت تا از آن‌ها برای پخت غذای متنوع استفاده کنند. همچنین دانش‌آموزان به‌طور فعال در تأمین مواد اولیه محلی نیز مشارکت خواهد داشت.

علاوه‌بر مطالعات پایه، دانش‌آموزان با مشارکت در جشن‌ها و رویدادهای مختلف می‌توانند سایر مهارت‌هایی که در این حوزه نیاز دارند را تقویت کنند. تقویت مهارت‌هایی نظیر تعامل و کارگروهی، به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار مدرک تحصیلی خود، با مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید موقعیت شغلی خوبی در آینده داشته باشید.

سایر موارد آموزشی عبارتند از:

  • مهارت‌های فروش و خدمات
  • مهارت‌های اقتصادی
  • نگرش کارآفرینانه
  • انعطاف‌پذیری
  • مهارت‌های زبانی (توانایی بیان منظور خود به زبان مدنظر)
  • مشتری مداری
دوره خدمات رستوران و پذیرایی
دوره خدمات رستوران و پذیرایی

مدت زمان تحصیل در دوره خدمات رستوران و پذیرایی

در حالت کلی مدت زمان اتمام دوره و کسب تخصص در این حوزه، 2 الی 4 سال است. به‌طور متوسط بیشتر افراد بعد از 2.5 سال، می‌توانند دوره خدمات رستوران و پذیرایی را به اتمام برسانند.

همچنین افرادی که سرعت یادگیری بالایی دارند یا در صنعت آشپزی و مدیریت رستوران تجربه یا سابقه کار داشته باشند، می‌توانند در بازه کوتاه مدت (برای مثال 1.5 سال) مدرک تخصص خود را کسب کنند.

مدرک دوره خدمات رستوران و پذیرایی به شما این امکان را می‌دهد تا برای تحصیل در دانشگاه‌های علم کاربردی اقدام کنید و تحصیلات خود در این رشته را به‌صورت حرفه‌ای‌تر ادامه دهید.

آینده شغلی دوره خدمات رستوران و پذیرایی

باتوجه به کمبود نیروی کاری که در بخش خدمات رستوران و پذیرایی وجود دارد، فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی متنوعی براساس علایق خود مشغول به‌کار شوند. برخی از شغل‌های مناسب برای فارغ‌التحصیلان این دوره عبارتند از:

  • آشپزی: فارغ‌التحصیلان ممکن است بر حسب علاقه خود، شغل آشپزی را انتخاب نمایند. آشپزی در فنلاند جزو شغل‌های زودبازدهی است که درآمد مناسبی نیز دارد. درآمد شغل آشپزی در فنلاند از 1500 یورو تا 4420 یورو متغیر است که این میزان بسته به هر پوزیش شغلی و شرایط افراد متفاوت خواهد بود. شما بعد از اتمام دوره می‌توانید در رستوران‌ها یا مراکز تهیه غذا به‌عنوان آشپز مشغول به‌کار شوید
  • مدیریت رستوران: همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم، مهارت‌های مختلفی را در این دوره کسب خواهید کرد که یکی از آن‌ها، کارهای مدیریتی خواهد بود. شما می‌توانید در بخش برنامه‌ریزی یا مدیریت یک رستوران مشارکت داشته باشید تا خدمات آن‌جا را به شیوه‌ای سودآورتر و باکیفیت‌تر بهبود ببخشید.
  • نانوایی: نانوایی‌های فنلاند اغلب علاوه‌بر تهیه نان، در زمینه خمیر ترش و شیرینی نیز تخصص دارند و چیزهایی فراتر از نان را ارائه می‌دهند. به‌همین خاطر جزو شغل‌های مناسبی است که بعد از اتمام دوره می‌توانید سراغ آن بروید.
  • گارسون: سرو اصولی غذا و نکات مشتری‌مداری جزو مباحثی است که در طول دوره به‌خوبی به آن پرداخته می‌شود. بنابراین در این دوره، هر آن‌چه که باید به‌عنوان یک گارسون بدانید را یاد خواهید گرفت. شما می‌توانید به‌صورت پاره وقت یا تمام وقت در یک رستوران یا کافه مشغول به‌کار شوید. حقوق دریافتی گارسون‌ها در فنلاند به‌طور میانگین حدود 1420 یورو در ماه است که این میزان بسته به مهارت‌ها، جنسیت و موقعیت مکانی متفاوت است.
  • باریستا: بسیاری از رستوان‌ها، کافه‌ها و حتی کسب‌وکارها برای آموزش به کارکنان‌شان به دنبال یک باریستا هستند. با اخذ مدرک دوره خدمات رستوران و پذیرایی می‌توانید به‌عنوان باریستا استخدام شوید.
  • راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی: فارغ‌التحصیلان در صورت تمایل می‌توانند کسب‌وکار شخصی خود را در صنعت غذا یا رستوران‌داری راه‌اندازی کنند تا از این طریق درآمد کسب نمایند.
دوره های آمیس فنلاند
دوره های آمیس فنلاند

مدرک زبان لازم برای شرکت در دوره خدمات رستوران و پذیرایی

برای شرکت در دوره‌های آمیس تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت محسوب می‌شود اما در صورت عدم تسلط به مکالمه زبان انگلیسی نیز می‌توانید نسبت به شرکت در دوره‌ها اقدام کنید.

دوره‌ یادگیری زبان فنلاندی به شما این امکان را می‌دهد تا آمادگی لازم برای اخذ مدرک B1.1 داشته باشید و سپس برای گرفتن پذیرش تحصیلی فنلاند اقدام کنید.

افراد مسلط به زبان انگیلسی به کمک یک دوره 40 هفته‌ای زبان فنلاندی قادر به مکالمه روزمره در سطح متوسط خواهند بود. بنابراین در صورتی‌که تسلط خوبی بر زبان انگلیسی دارید، به‌راحتی می‌توانید زبان فنلاندی را یاد بگیرید.

در غیر این صورت، دوره یادگیری زبان فنلاندی شما از ابتدا به زبان فنلاندی خواهد بود. در این حالت نیز بعد از گذراندن دوره 40 هفته‌ای  می‌توانید نسبت به اخذ مدرک زبان فنلاندی  B1.1 اقدام کنید.

با دانستن زبان فنلاندی می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان در دوره‌ها شرکت نمایید. بنابراین در صورتی‌که قصد تحصیل در فنلاند را دارید، نیازی نیست نگران مدرک زبان خود باشید. تیم فنلاندکیو در تمامی مراحل کنار شما خواهد بود تا بتوانید بدون هیچ استرسی به آینده تحصیلی خود فکر کنید.

"<yoastmark

شرایط مهاجرت تحصیلی و اقامت در فنلاند

شرایط مهاجرت تحصیلی با شرکت در دوره‌های آمیس را می‌توان به دو گروه از افراد تقسیم کرد:

  • افراد مجرد بالای 18 سال

اخذ پذیرش و ویزا برای افراد بالای 18 نیز بسیار راحت است و پس از کسب مدرک زبان فنلاندی می‌توانید با اقامت تحصیلی آینده خود را تضمین کنید.

  • افراد متأهل

افراد متأهلی که قصد اخذ پذیرش در دوره خدمات رستوران و پذیرایی یا سایر دوره‌ها را دارند، می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزا اخذ کنند. بنابراین امکان مهاجرت خانوادگی به فنلاند را نیز خواهید داشت و تنها برای فرزندان بالای 18 سال خود نمی‌توانید ویزا دریافت کنید.

مدارک و هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند از طریق دوره‌های آمیس

شما با دانستن زبان فنلاندی می‌توانید به‌عنوان یک دانش‌آموز خارجی به‌صورت کاملا رایگان در دوره‌های آمیس شرکت کنید. بنابراین تنها هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد، هزینه دوره‌ آموزش زبان فنلاندی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • مدرک زبان فنلاندی (سطح 1)
  • آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دبیرستان یا بالاتر)
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی

جمع‌بندی

شرکت در دوره خدمات رستوران و پذیرایی (Restaurant and Catering Services) به شما این امکان را می‌دهد تا در مشاغل مختلف مربوط به صنعت غذا و رستوران مشغول به‌کار شوید. به کمک این دوره تحصیلی، با کسب مهارت‌های زبانی و حرفه‌ای امکان کار در رستوران‌های بین‌المللی نیز برای شما فراهم خواهد شد. بنابراین در صورت داشتن تجربه یا علاقه برای کار در این حوزه، بهتر است که این فرصت را از دست ندهید و از طریق فنلاندکیو نسبت به اخذ پذیرش و مهاجرت به فنلاند اقدام نمایید.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *