آیا برای شرکت در دوره آمیس نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی دارید؟

فنلاند از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت است که برنامه‌های تحصیلی متنوعی را برای متقاضیان ارائه می‌دهد. یکی از بهترین انواع این برنامه‌های تحصیلی، دوره‌های آمیس است که فرد را برای حضور در بازار کار آماده می‌کند. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا برای شرکت در دوره آمیس نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی دارید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شرایط درخواست برای دوره آمیس

دوره‌های آمیس یا دوره‌های فنی حرفه‌ای کشور فنلاند تنوع رشته بالایی داشته و بسته به علایق خود می‌توانید برای یکی از این رشته‌ها تقاضا دهید. خوشبختانه کشور فنلاند محدودیت زیادی برای متقاضیان این دوره‌ها اعمال نمی‌کند و با داشتن چند شرط به راحتی می‌توانید برای دوره مد نظر خود درخواست دهید.

  • مدرک متوسطه یا دیپلم و بالاتر ( بسته به دوره دارد)
  • مدرک زبان فنلاندی سطح B1
  • مدارک هویتی
  • ویدیوی انگیزشی به زبان فنلاندی
  • 18 سال به بالا

یادگیری زبان فنلاندی

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید، تنها شرط مهم برای ارسال درخواست آمیس داشتن مدرک زبان فنلاندی است. به طور کلی امکان یادگیری زبان فنلاندی به دو شکل وجود دارد. شما می‌توانید در صورت تسلط بر زبان انگلیسی، زبان فنلاندی را از طریق این زبان آموزش ببینید و در صورت نداشتن دانش کافی در مورد زبان انگلیسی، زبان فنلاندی را از طریق زبان فنلاندی یاد بگیرید.

دوره یادگیری زبان فنلاندی حدودا 40 هفته در هر دو حالت طول می‌کشد که پس از آن می‌توانید برای اخذ مدرک B1.2 زبان فنلاندی اقدام نمایید.

برای شرکت در دوره‌های آمیس نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی است؟

یکی از ویژگی‌های با اهمیت تحصیل در فنلاند، رایگان بودن دوره‌های آن است. برای شرکت در این دوره‌های رایگان باید با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشید تا بتوانید دوره را به اتمام رسانید، به همین دلیل برای ورود به دوره آمیس باید آموزش فنلاندی را شروع کنید. تا سال پیش سطح بالای زبان انگلیسی هم اهمیت داشت اما خوشبختانه از پایان سال 2022 با تلاش‌های تیم فنلاندکیو این امکان فراهم شده تا متقاضیان بدون تسلط بر زبان انگلیسی، شانس شرکت در دوره‌های آمیس فنلاند را داشته باشند.

برای ارسال درخواست آمیس ابتدا یک مصاحبه با شما انجام خواهد گرفت که طی آن یک ارزیابی کلی انجام می‌گیرد. این مصاحبه شامل یک کلاس شبیه سازی شده 45 دقیقه‌ای و یک گفتگوی 10 الی 15 دقیقه‌ای خواهد بود که یا به زبان فنلاندی و یا به زبان مادری شما انجام خواهد گرفت. در صورت نیاز می‌توان از ابزارهای ترجمه مانند گوگل ترنسلیت هم استفاده کرد. در طول این 1 ساعت سطح زبان انگلیسی شما سنجیده شده و بر اساس همان برنامه‌ ریزی‌های بعدی انجام می‌شود.

برای حضور در دوره‌های آمیس نه نیاز به مدرک و تخصص خاصی دارید و نه تسلط بر زبان انگلیسی شرط اصلی به شمار می‌رود، در نتیجه بهترین شرایط برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند است. از آنجایی که ظرفیت این دوره‌ها محدود است، اگر تصمیم دارید آینده خود را در کشور فنلاند بسازید می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

توجه: برای ثبت‌نام در دوره‌های آمیس روی دکمه زیر کلیک کنید!

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *