نحوه اخذ کارت اقامت فنلاند

نحوه اخذ کارت اقامت فنلاند

به منظور زندگی و اقامت دائم در کشور فنلاند باید کارت اقامت فنلاند را به دست بیاورید. روش‌های مختلفی جهت دریافت این کارت و به طور کلی دریافت اقامت کشور فنلاند وجود دارد. اگر شما نیز از جمله افرادی به شمار می‌روید که قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارند، توصیه می‌‌کنیم که ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید، چراکه قصد داریم شما عزیزان را در زمینه راه‌های مختلف کسب کارت اقامت فنلاند راهنمایی کنیم.

چرا به دریافت اقامت کشور فنلاند نیاز خواهیم داشت؟

کارت اقامت فنلاند برای کلیه افرادی که قصد دارند بیش از نود روز در این کشور واقع در شمال اروپا زندگی کنند یک ضرورت به شمار می‌آيد. تفاوتی ندارد که به چه منظور به فنلاند مهاجرت کرده‌اید، زیرا در هر صورت اجازه اقامت قانونی شما زمانی صادر خواهد شد که این کارت را در اختیار داشته باشید.

قوانین فنلاند در این زمینه دقیقاً همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. در سایر کشورهای این اتحادیه نیز کلیه مهاجران خارجی که قصد ماندن بیش از نود روز را دارند باید نسبت به کسب کارت اقامت خود اقدام کنند.

البته کلیه کشورهای اروپایی روش‌های مختلفی برای ارائه چنین کارت‌هایی دارند. در واقع هر کشوری دارای ویزای منحصر به فرد خود در مدل‌های مختلف است. به همین منظور کلیه متقاضیان مهاجرت به فنلاند باید به سراغ ویزایی بروند که با ویژگی‌ها و مشخصات مدنظر آن‌ها همخوانی دارد. تنها در این صورت می‌توان امید داشت که برای کسب کارت اقامت فنلاند به مشکل خاصی برنمی‌خورید.

یکی از بهترین روش‌های موجود در این زمینه، کمک گرفتن از موسسات حرفه‌ای مهاجرتی است. این موسسات سال‌هاست که در زمینه ارائه این خدمات فعالیت دارند و به همین دلیلی خیلی راحت می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه کنند. در واقع با بهره‌گیری ازاین خدمات شانس خود را برای دریافت کارت اقامت فنلاند چندین برابر خواهید کرد.

 اخذ کارت اقامت فنلاند
اخذ کارت اقامت فنلاند

مدل‌های مختلف اجازه اقامت در کشور فنلاند

همان‌طور که گفته شد کارت اقامت فنلاند به روش‌های مختلفی اعطا می‌شود. در واقع کاربران می‌توانند با کسب ویزاهای مختلف این کارت را در اشکال مختلفی دریافت کنند. به طور کلی این کشور دارای دو نوع اجازه اقامت مختلف است که عبارت‌اند از اجازه اقامت به شکل موقت و اجازه اقامت به شکل دائم.

همان‌طور که از نام این دو روش اقامتی می‌توان فهمید، اجازه اقامت دائم برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد دارند برای مدت بسیار کوتاهی در فنلاند به کار و تحصیل و زندگی بپردازند. اگر قصد دارند برای بقیه عمر خود به کشور فنلاند مهاجرت کنید و می‌خواهید پس از یک مدت زمان خاص به کشور مبدأ خود بازگردید، این نوع اقامت بهترین نوع اقامت برای شما عزیزان به شمار می‌آید.

نوع دیگر اقامت کشور فنلاند نیز اقامت دائم نام دارد. به طبع در این نوع اقامت شما درخواستی را مبنی بر کارت اقامت فنلاند به صورت دائم صادر می‌کنید. این روش نیز دارای شرایط و قوانین خاصی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که همواره از خدمات مشاوران مهاجرتی برای کسب کردن اقامت دائم فنلاند استفاده کنید.

ارائه اولین مدل اقامت

اولین مدل کارت اقامت فنلاند به افرادی ارائه می‌شود که برای اولین بار قصد دارند وارد کشور فنلاند شود، از همین رو به آن اولین مجوز اقامت نیز گفته می‌‌شود. این مجوز به صورت اختصاصی به چندین روش مختلف ارائه خواهد شد که عبارت‌اند از:

  • اقامت به منظور کار در کشور فنلاند از طریق مواردی همچون جاب افر یا پیشنهاد شغلی
  • اقامت به منظور تحصیل در کشور فنلاند از طریق مواردی همچون پذیرش در دانشگاه‌های کشور فنلاند
  • اقامت به وسیله ازدواج
  • اقامت به وسیله پناهندگی

کسب اقامت دائم

به منظور کسب کارت اقامت فنلاند به شکل دائم، باید به سراغ اقامت دائم بروید. همانطور که گفته شد، دارندگان اقامت دائم می‌توانند بدون هیچ مشکل خاصی به شکل دائم در این کشور زندگی کنند. شما هیچ محدودیتی از لحاظ مدت زمان زندگی در این کشور نخواهید داشت، زیرا دولت این کشور شما را به عنوان یک تبعه فنلاندی می‌شناسد.

اقامت دائم فنلاند در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در پیش از این نسبت به دریافت اقامت موقت کشور فنلاند اقدام کرده‌ باشند. معمولاً پیش از دریافت اقامت دائم کشور فنلاند نیاز است که اقامت موقت خود را چندین بار تمدید کنید. روش تمدید کردن اقامت موقت نیز به طور معمول به صورت سالانه یا هر دو سال یک‌بار است.

دریافت کارت اقامت فنلاند به شکل موقت

اگر خاطرتان باشد گفتیم که به منظور دریافت هر یک از اقامت‌های مختلف کشور فنلاند باید یک سری قوانین و مقررات خاص را دنبال کنید. جهت دریافت کارت اقامت به شکل موقت نیز این مورد کاملاً صدق می‌کند. موارد زیر از جمله مهم‌ترین شرایط موجود جهت دریافت اقامت فنلاند به شکل موقت محسوب می‌شوند:

  • مشغول به کار بودن در کشور فنلاند
  • حضور در فنلاند جهت ادامه تحصیل در مقطع خاصی همچون دبیرستان و یا دانشگاه
  • حضور به وسیله اسپانسر (یکی از اقوام شما در کشور فنلاند زندگی کند)
  • ایجاد یک کسب و کار یا بیزنس در کشور فنلاند

البته این موارد تنها بخشی از روش‌های دریافت کارت اقامت فنلاند به شکل موقت هستند و هر کدام از آن‌ها را می‌‌توان به بخش‌های دیگری نیز تقسیم بندی کرد. به عنوان مثال بخش ایجاد کار یا بیزنس خود به مدل‌های مختلفی همچون خرید بیزنس، راه‌اندازی بیزنس، ثبت شرکت و … تقسیم‌بندی می‌شود.

تمدید کردن کارت اقامت فنلاند

به منظور تمدید کردن کارت اقامت فنلاند به شکل موقت یا دائم باید حتماً از یک سری اصول و رویه خاص پیروی کنید. به طور معمول به کلیه افراد توصیه میشود که یک الی دو ماه پیش از پایان اعتبار اقامت خود در کشور فنلاند نسبت به تمدید کارت اقامت خود اقدام کنند. این بدان دلیل است که مراحل حقوقی مربوط به این امر ممکن است چندین ماه طول بکشد.

برای تمدید کردن کارت اقامت خود باید به کنسولگری یا سفارت فنلاند در محلی که در آن زندگی می‌کنید بروید. یکی از بهترین روش‌های موجود جهت تمدید کردن اقامت این کشور، استفاده از خدمات enter finland است. در این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا به صورت شخصی نسبت به تمدید اقامت خود اقدام کنید.

به طبع جهت استفاده از این خدمات باید به سایت مربوطه وارد شده و نسبت به احراز هویت خود اقدام کنید. فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را تکمیل نمایید. پس از تکمیل کردن فرم مربوطه نوبت به ارسال یک هزینه خاص می‌رسد. این هزینه می‌تواند بسته به نوع ویزای شما و کارت اقامت فنلاند متغیر باشد. چنانچه مبلغ مدنظر را پرداخت کنید،‌ از شما درخواست می‌شود که یک سری مدارک خاص را بارگذاری یا اپلود نمیید.

پس از طی کردن مراحل فوق، نوبت به مرحله انگشت‌نگاری خواهد رسید. در این مرحله باید به صورت فیزیکی به یکی از مراکز مربوط به خدمات مهاجران در این کشور مراجعه کرده و کلیه اطلاعات بیومتریکی خود را در اختیار آنان قرار دهید. خوشبختانه با طی کردن این روند خیلی زود کارت اقامت فنلاند شما تمدید می‌شود و نیاز نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

مهم‌ترین شرایط کسب اقامت دائم کشور فنلاند

به منظور کسب کارت اقامت فنلاند به شکل دائم باید حتماً یک سری شرایط خاص را داشته باشید. این شرایط برای کلیه مهاجرین خارجی یکسان است و به همین دلیل همه باید به آن‌ها توجه کنند تا بتوانند بدون مشکل ویژه‌ای نسبت به دریافت کارت اقامت دائم خود اقدام کنند.

یکی از مهم‌ترین شرط‌های مربوط به این امر، حضور به مدت چهار سال به شکل مداوم در این کشور است. در کل این چهار سال باید اجازه اقامت موقت خود را به شکل صحیحی تمدید کرده باشید. منظور از اقامت مداوم عدم بازگشت دوره‌ای به کشور مقصد است. بنابراین، اگر قصد کسب اقامت دائم این کشور را دارید، باید حتماً به این موضوع توجه کنید.

 اخذ کارت اقامت فنلاند
اخذ کارت اقامت فنلاند

شرط دیگر مربوط به این موضوع، وجود یک دلیل مناسب برای کسب اقامت دائم کشور فنلاند است. شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که منظور از این امر چیست؟ در پاسخ باید گفت که حضور شما در کشور فنلاند به شکل دائم نباید موجب ایجاد هیچ‌گونه ناامنی،‌ خشونت و … شود. علاوه بر این، اگر حضور شما در این کشور به هر نحوی موجب به خطر افتادن منافع ملی کشور فنلاند شود،‌ به احتمال زیاد از دریافت کارت اقامت فنلاند به شکل دائم محروم خواهید شد.

اگر در زمان اقامت خود در کشور فنلاند به هر نحوی مرتکب جرم‌های سنگینی شوید که مجازات آن زندان است، اجازه دریافت ویزای دائم این کشور از شما گرفته می‌شود. به همین جهت همواره توصیه می‌شود که در طول مدت زمان اقامت موقت خود همواره نسبت به رعایت کلیه مقررات و قوانین کشور فنلاند اقدام کنید. به یاد داشته باشید که تنها در این صورت می‌توانید اجازه دریافت اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

سخن پایانی

کشور فنلاند در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مراکز برای مهاجرت طیف عظیمی از ایرانیان تبدیل شده است. مواردی همچون حقوق بالا، سیستم آموزشی مناسب، سطح رفاه فوق‌العاده و … تنها بخشی از مهم‌ترین دلایل موجود در این زمینه محسوب می‌شوند.

روش‌های مختلفی جهت اخذ کارت اقامت فنلاند وجود دارد که در این متن به آن‌ها اشاره کردیم. چنانچه نیازمند یاری بیشتری در این زمینه هستید، تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنیم.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *