فهرست دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند

فهرست دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند

سیستم آموزشی کشور فنلاند به قدری قوی است که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان مهاجرت به این کشور دقیقاً همین سیستم آموزشی محسوب می‌شود. امروزه دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند مشغول به تدریس دروس مختلف به دانشجویان مهاجر خارجی هستند. اگر با زبان فنلاندی آشنایی بالایی ندارید نیاز نیست نگران شوید، زیرا تحصیل در این دانشگاه‌ها در صورت ارائه مدارک مدنظر امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا به طور کامل در رابطه با این موضوع بسیار مهم با شما عزیزان صحبت کنیم.

به‌طور کلی چند رشته در فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؟

به منظور آشنایی با دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند باید به بررسی این موضوع بپردازیم که به طور کلی در این کشور چند رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که اکثر دانشگا‌ه‌های علوم کاربردی رشته‌های مختلفی را به این زبان به متقاضیان مربوطه ارائه می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که در این کشور بیش از ۱۳۵ رشته لیسانس، 385 رشته کارشناسی ارشد، 60 رشته دکتری و 15 دوره آموزش از راه دور به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس خواهند شد.

این طیف بالا از رشته‌های قابل یادگیری به زبان انگلیسی در بین دانشگاه‌های موجود در شمال اروپا واقعاً بی‌نظیر است. شاید بتوان همین مورد را یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی دانست که موجب شده است تا بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل خود به این کشور مراجعه کنند. اگر شما نیز با زبان انگلیسی آشنایی دارید و قصد دارید در فنلاند به ادامه تحصیل خود بپردازید، با توجه به اعداد و ارقام منتشر شده می‌توان گفت که آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.

چگونه بفهمیم کدام دانشگاه فنلاند دروسی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند؟

به منظور شناخت دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند راه‌کارهای مختلفی وجود دارد. یکی از آن‌ها مراجعه کردن به وب‌سایت دانشگاه مربوطه است. معمولاً با ورود به وب‌سایت مربوطه می‌توانید نسبت به یافتن این موضوع که چه رشته‌هایی در دانشگاه مربوطه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند اقدام کنید.

همه دانشگاه‌های فنلاند یک بخش جداگانه را به این منظور اختصاص داده‌اند. یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای موجود در این زمینه، ارسال نامه‌های الکترونیکی یا ایمیل به دانشگاه مربوطه است. شما می‌توانید با ارسال یک ایمیل به دانشگاه مربوطه نسبت به یافتن رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌‌شوند، بپردازید.

فهرست دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند
فهرست دانشگاه های انگلیسی زبان فنلاند

مهم‌ترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده دروس به زبان انگلیسی

حال که بررسی کلی روش‌های مربوطه نسبت به یافتن دانشگاه‌های انگلیسی زبان در این کشور پرداختیم، نوبت به بررسی بهترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند می‌رسد. به طور کلی دانشگاه‌های مختلفی در این دانشگاه نسبت به ارائه دروس انگلیسی زبان می‌پردازند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشگاه واسا
  • دانشکده اقتصاد هنکن
  • دانشگاه علمی کاربردی Laurea
  • دانشگاه علمی کاربردی متروپولیا
  • دانشگاه علوم کاربردی آرکادا

این پنج دانشگاه را می‌توان بهترین گزینه‌های موجود در زمینه ارائه دروس مختلف به زبان انگلیسی دانست. هر یک از این موارد دارای رتبه مناسبی در بین دانشگاه‌های کشور فنلاند و دانشگاه‌های اروپایی هستند، بنابراین می‌توانید خیال راحتی از بابت انتخاب نمودن آن‌ها داشته باشید.

بخش عظیمی از دانشجویان انگلیسی زبان به تحصیل در همین پنج دانشگاه مشغول هستند. شما نیز می‌‌توانید با کسب ویزای تحصیلی فنلاند نسبت به تحصیل در این مراکز اقدام کنید. البته نمی‌توان از دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند صبحت کرد، اما نامی از بزرگ‌ترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه هلسینکی نبرد. این دانشگاه در پایتخت کشور فنلاند قرار دارد و از لحاظ رتبه‌بندی برای چندین سال متمادی در رتبه صدم از دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

بسیاری از دروس در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، بنابراین اگر به دنبال یافتن دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند هستید، به هیچ وجه نباید دانشگاه هلسینکی را به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه موجود در این کشور از یاد ببرید.

مهم‌ترین مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل در کشور فنلاند

به طبع جهت تحصیل در کشور فنلاند با زبان انگلیسی باید مدارک خاصی را در رابطه با این زبان دریافت کرده باشید که نشان‌دهنده سطح بالای این زبان باشند. در واقع به منظور کسب پذیرش از دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند باید متقاضی نسبت به ارائه این مدارک اقدام کند تا به وی اجازه تحصیل در کشور فنلاند داده شود. مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور عبارت‌اند از:

  • پی تی ای آکادمیک
  • آيلتس آکادمیک
  • تافل آي بی تی

چه در زمان دریافت پذیرش و چه در زمان اقدام جهت کسب ویزای تحصیلی باید اصل این مدارک را به همراه داشته باشید. سیستم نمره‌دهی در هر یک از این مدارک متفاوت است. هر دانشگاهی در فنلاند دارای مقررات خاص خود در این زمینه خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است یک دانشگاه از شما آیلتس با نمره هفت بخواهد درحالی که یک دانشگاه دیگر به نمره کمتر از هشت راضی نشود. در هر صورت با مکاتبه کردن می‌توانید به مدرک مدنظر دانشگاه انتخابی خود پی ببرید.

علاوه بر این، همان‌طور که می‌دانید برخی از این مدارک پس از گذشت چند سال اعتبار خود را از دست میدهد و متقاضی باید نسبت به تمدید اعتبار آن‌ها اقدام کند. اگر مدرک زبان مدنظر شما تاریخ انقضای خود را گذرانده است، نمی‌‌توانید جهت کسب پذیرش از دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند اقدام کنید.

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای تحصیل و زندگی در این کشور کافی است؟

یکی از پرسش‌های رایجی که در زمینه شناخت دانشگاه‌ های انگلیسی زبان فنلاند به میان می‌آيد آن است که آيا واقعاً می‌‌توان تنها با یادگیری زبان انگلیسی به کار و تحصیل در این کشور پرداخت؟ پاسخ به این پرسش کاملاً مثبت است.

علاوه بر محیط‌های آکادمیک، مردم فنلاند به طور عمومی با زبان انگلیسی آشنایی بسیار خوبی دارند. این بدان معناست که در محیط بیرون دانشگاه با اطلاع از زبان انگلیسی می‌توانید به انجام امور مدنظر خود اقدام کنید. البته این به معنای عدم تلاش برای یادگیری زبان فنلاندی نیست. بالاخره شما دارید در کشور زندگی می‌کنید که زبان آن فنلاندی است.

با یادگیری زبان فنلاندی خیلی راحت‌تر می‌‌توانید اموری همچون امور اداری، تحصیلی، خرید و … را به اتمام برسانید. علاوه بر این، اگر قصد دارید پس از پایان دوران تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوید و زندگی کنید، به طبع یادگیری زبان فنلاندی به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند و مهاجرت به این کشور باید به صورت همزمان نسبت به یادگیری زبان فنلاندی اقدام کنید تا بتوانید پس از پایان مهلت ویزای تحصیلی خود با یافتن یک موقعیت شغلی مناسب، ویزای تحصیلی‌تان را به ویزای کاری تبدیل کنید. این مورد به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اقامت کشور فنلاند را به دست بیاورد.

بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده دروس به زبان انگلیسی در فنلاند از لحاظ رتبه‌بندی

حال که به بررسی برترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند از لحاظ تعداد رشته به زبان انگلیسی پرداختیم. بهتر است نگاهی به دانشگاه‌های برتر این کشور در لیست رتبه‌بندی جهانی بیندازیم. این دانشگاه‌ها اگرچه تعداد رشته‌های کم‌تری را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند، اما از لحاظ رتبه‌بندی بالاتر از پنج دانشگاهی هستند که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم. این موارد عبارت‌اند از:

  • دانشگاه آلتو
  • دانشگاه تورکو
  • دانشگاه Jyväskylä
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه LUT
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه Åbo Akademi
هزینه تحصیل در کشور فنلاند به زبان انگلیسی
هزینه تحصیل در کشور فنلاند به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل در کشور فنلاند به زبان انگلیسی

در ادامه بررسی دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ تفاوتی بین هزینه شهریه افراد حاضر در کورس‌های انگلیسی با سایر افراد وجود ندارد. به عنوان مثال هزینه شهریه در رشته علوم روانشناسی به زبان انگلیسی و زبان فنلاندی یکسان است.

میزان شهریه شما رابطه مستقیمی با رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه انتخابی شما دارد. به طبع هزینه مربوط به رشته‌ای همچون پزشکی آن هم در دانشگاهی همچون دانشگاه هلسینکی بیش از هر رشته دیگری خواهد بود.

به طور کلی باید گفت که میزان شهریه شما در رشته‌های غیر پزشکی چیزی بین چهار هزار الی هجده هزار یورو است. این شهریه تنها مختص به لیسانس و کارشناسی ارشد است. همان‌طور که می‌دانید تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند به صورت کاملاً رایگان خواهد بود. بنابراین، اگر قصد دارید در این مقطع به ادامه تحصیل بپردازید، کشور فنلاند یک گزینه عالی برای شما محسوب می‌شود. این در حالی است که تحصیل در مقطع دکتری در کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا نیازمند پرداخت مبلغ بسیار زیاد شهریه خواهد بود.

شما می‌توانید با انتخاب دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند بدون یادگیری زبان فنلاندی در برخی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی مشغول به تحصیل شوید. این کشور همواره مرجع مناسبی برای تحصیل افرادی بوده است که به دنبال پیدا کردن یک زندگی آسوده و با آرامش خاطر هستند.

سخن پایانی

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان فنلاند برای کلیه متقاضیان خارجی امکان‌پذیر است. سیستم آموزشی این کشور به قدری قوی است که برخی آن را بهترین سیستم آموزشی در جهان می‌دانند. با تحصیل در دانشگاه‌‌های این کشور شما نیز می‌توانید از خدمات این سیستم آموزشی بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

تحصیل و زندگی در فنلاند به معنای تحصیل و زندگی در یکی از برترین کشورهای کل اروپا به شمار می‌آيد. آمارهای مختلف از سطح رفاه مردم این کشور خود نشان‌دهنده این امر است. مهاجرت تحصیلی حتماً باید با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی صورت بگیرد. در صورتی که با پرسش خاصی در این زمینه روبه‌رو هستید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنند.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *