پذیرش دانشگاه فنلاند

روند پذیرش دانشگاه فنلاند چگونه است؟

کشورهای اسکاندیناوی از جمله فنلاند، به دلیل کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی قوی و فرهنگ منحصر به فرد خود نسبت به سایر کشورها برتری دارند. چنانچه قصد دارید محیط زندگی ارامی داشته باشید و آینده شغلی خود را تضمین کنید یا اگر به دنبال تحصیل در مراکز آموزشی قوی هستید، کشور فنلاند می‌تواند گزینه ایده‌آلی به شمار رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی روند پذیرش دانشگاه فنلاند بپردازیم، با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش دانشگاه فنلاند

برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های فنلاند پذیرش بگیرید، باید مدرک آیلتس داشته باشید. نمره این مدرک به دانشگاه بستگی دارد اما معمولا انتظار می‌رود نمره آیلتس شما بیشتر از 6.5 باشد. بیشتر دانشگاه‌ها مدرک زبان تافل را قبول دارند و می‌توانید از مدرک آن برای پذیرش دانشگاه فنلاند استفاده کنید. در صورتی که به زبان فنلاندی مسلط باشید، نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نخواهید داشت و می‌توانید با کمترین هزینه ممکن در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

برای دریافت پذیرش دانشگاه فنلاند، باید مدارک خود را از ماه دسامبر تا ژانویه ارسال کنید و در صورت پذیرش، از سپتامبر تا دسامبر کلاس‌ها آغاز خواهند شد. در برخی از دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای، ممکن است ترم تحصیلی در ماه بهار آغاز شود.

در دانشگاه‌های کشور فنلاند، زبان رسمی سوئدی و فنلاندی است و بیشتر دوره‌ها در رشته‌های تحصیلی مختلف با همین دو زبان تدریس می‌شوند. دوره‌های کارشناسی به زبان انگلیسی تنها در چند مورد از دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای وجود دارد که به افزایش مهارت‌های فردی کمک زیادی می‌کنند. در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است برخی دوره‌ها به زبان انگلیسی ارائه شوند اما از آنجایی که بیشتر دوره‌ها بر پایه زبان فنلاندی هستند، تسلط بر فنلاندی اهمیت دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه فنلاند
شرایط پذیرش دانشگاه فنلاند

اگر قصد دارید کل دوره تحصیلی خود را در فنلاند سپری کنید، مدت زمان هر مقطع بدین شکل خواهد بود:

  • مقطع کارشناسی: چهار سال طول می‌کشد و زبان تدریس آن فنلاندی/سوئدی است.
  • مقطع کارشناسی ارشد: دو سال زمان می‌برد و زبان این دوره انگلیسی/فنلاندی است.
  • مقطع دکتری: بین 3 الی 4 سال طول خواهد کشید و به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

شروع سال تحصیلی در کشور فنلاند

در فنلاند دو ترم تحصیلی وجود دارد که یک ترم در فصل پاییز و دیگری در فصل بهار آغاز می‌شود اما برای اطلاع از شروع سال تحصیلی در دانشگاه مورد نظر خود، باید تقویم دانشگاه را بررسی کنید. برای پذیرش در دانشگاه‌های فنلاند، باید پیش از شروع سال تحصیلی و در بازه زمانی که درخواست آزاد است، مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید. در حالت کلی اگر دوره دانشگاهی مورد نظرتان در ماه سپتامبر آغاز شود، ژانویه زمان ارسال مدارک خواهد بود.

روند پذیرش دانشگاه فنلاند

پیش از اینکه برای دانشگاه فنلاند درخواستی ارسال کنید، ابتدا باید همه مدارک را آماده کرده و ترجمه کنید. پس از آن با آگاهی کامل، یک رشته متناسب با علایق خود انتخاب کرده و پس از آن روند زیر را دنبال کنید:

  1. اطلاعات دقیقی در مورد بازه زمانی ارسال مدارک بدست آورده تا بتوانید پیش از شروع زمان ثبت نام، مدارک خود را آماده کنید. ( معمولا پایان بهمن و اردیبهشت زمان ارسال مدارک است.)
  2. با بررسی رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه فنلاند، بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.
  3. در سایت دانشگاه ثبت نام کنید.
  4. تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و درخواست خود را ارسال نمایید.
  5. در صورت ارسال درست مدارک و ثبت درخواست، باید زمانی را صبر کنید تا نتیجه درخواست پذیرش شما مشخص شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو در ارتباط باشید.

برای پذیرش دانشگاه فنلاند به چه مدارکی نیاز است؟

برای ثبت درخواست خود به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • ارائه دیپلم کشور مبدا و ترجمه رسمی آن
  • ریز نمرات دبیرستان
  • نوشتن انگیزه نامه که نشان دهد چرا علاقمند به تحصیل در این کشور هستید
  • در صورت درخواست برای مقاطع بالاتر، ارائه آخرین مدرک دانشگاهی به همراه ترجمه آن
  • داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی

آیا پذیرش دانشگاه فنلاند شرایط سنی خاصی دارد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تحصیل در کشور فنلاند، نبود سختگیری در شرایط سنی متقاضی است. افرادی که به تحصیل در فنلاند علاقمند می‌شوند، می‌توانند در هر سنی برای مقطع تحصیلی مناسب درخواست دهند. موضوع دیگری که باید در مورد تحصیل در کشور فنلاند بدانید این است که گپ تحصیلی مانعی برای آینده شما نخواهد بود. در کشورهایی نظیر انگلیس یا کانادا، به گپ تحصیلی اهمیت داده و برای تحصیل در دانشگاه‌ها نباید مدت زیادی از آخرین مدرک شما گذشته باشد اما در کشور فنلاند این محدودیت وجود نداشته و شما سال‌ها پس از گرفتن مدرک کارشناسی، می‌توانید برای مقطع بالاتر اقدام کنید.

آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور فنلاند

برای برخی از دوره‌های ارائه شده در دانشگاه‌های فنلاند نیاز به شرکت در آزمون ورودی خواهید داشت. اگر قصد دارید درخواست خود را از ایران یا کشور دیگری ثبت کنید، ممکن است دانشگاه از شما بخواهد در یک آزمون شرکت کرده تا در صورت قبولی، بتوانید برای آن دوره ثبت نام کنید. در برخی رشته‌ها هم از ازمون ورودی برای ارزیابی اولیه استفاده نمی‌کنند.

مقطع کارشناسی در کشور فنلاند

همانطور که اشاره شد مقطع کارشناسی به زبان‌های فنلاندی و سوئدی ارائه می‌شود اما برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی هم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. برای تحصیل در دوره‌های فنلاندی نیازی به پرداخت هزینه تحصیلی نخواهد بود اما در دوره‌های انگلیسی باید هزینه پرداخت کنید.

  • این دوره 4 سال طول می‌کشد.
  • هزینه تحصیل به زبان فنلاندی رایگان است و برای تحصیل به زبان انگلیسی باید نزدیک 10000 یورو هزینه کنید.
  • نیاز به نمره آیلتس 6 به بالا دارد.

مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند

دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد، مانند مقطع کارشناسی به دو زبان فنلاندی/ سوئدی و انگلیسی ارائه می‌شود که دوره‌های انگلیسی با هزینه هستند. برای اینکه شانس شما در این مقطع بیشتر شود، باید سعی کنید رزومه علمی خود را قوی‌تر کرده و تجربه کاری مرتب با آن رشته داشته باشید. ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا هم می‌تواند کمک کننده باشد.

  • این دوره 2 سال طول می‌کشد.
  • هزینه تحصیل به زبان فنلاندی رایگان است و برای تحصیل به زبان انگلیسی باید نزدیک 18000 یورو هزینه کنید.
  • نیاز به نمره آیلتس 6.5 به بالا دارد.
  • در صورت علاقه می‌توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید.
تمکن مالی برای پذیرش دانشگاه فنلاند
تمکن مالی برای پذیرش دانشگاه فنلاند

مقطع دکتری در کشور فنلاند

برای شروع تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های فنلاند باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی که نشان دهد تحصیل در مقطع فوق لیسانس را تمام کرده‌اید.
  • ارائه یک مدرک زبان با نمره بالاتر از 7 که نشان دهد مهارت خوبی در زبان دوم دارید.
  • قوی بودن رزومه علمی و مقالات معتبر
  • ارائه یک انگیزه نامه قوی که نشان دهد چرا تحصیل در دانشگاه فنلاند را انتخاب کرده‌اید.
  • برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری لازم است با یک استاد راهنما صحبت کرده و تایید ایشان را بگیرید.

تمکن مالی برای پذیرش دانشگاه فنلاند

برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه‌های فنلاند پذیرش بگیرید، باید به دولت فنلاند نشان دهید که می‌توانید هزینه زندگی خود را تامین کنید. برای تحصیل در دانشگاه نیازی به پرداخت هزینه نیست اما برای سایر موارد نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود. برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند به تمکن مالی 560 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *