شرایط ورود به دانشگاه فنلاند

شرایط ورود به دانشگاه فنلاند

یکی از بهترین کشورهایی که می‌توانید برای ادامه تحصیل و ساختن زندگی آینده خود به آن فکر کنید، فنلاند است. چندین دانشگاه فنلاند در رده برترین دانشگاه‌های دنیا جای گرفته و سطح علمی بالای آن‌ها باعث افزایش تقاضا برای ثبت نام در این موسسات آموزشی شده است. اگر شما هم قصد دارید یکی از دانشجویان ساکن در کشور فنلاند شوید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی شرایط ورود به دانشگاه فنلاند بپردازیم.

مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه فنلاند

کشور فنلاند فرصت‌های تحصیلی زیادی را فراهم می‌سازد که بسته به رشته مورد علاقه خود، می‌توانید در دانشگاه مرتبط با آن ثبت نام کنید. برای این امر باید سه شرط کلی را در نظر داشته باشید.

  1. گواهی و ارائه آخرین مدرک تحصیلی

اولین مورد از شرایط ورود به دانشگاه فنلاند ارائه آخرین مدرک تحصیلی است. شما حداقل باید مدرک دبیرستان خود را ارائه دهید تا اجازه ارسال درخواست به دانشگاه را پیدا کنید. دانشجویانی که درخواست خود را از کشورهایی اروپایی ارسال کرده، فرآیند ساده‌تری را طی می‌کنند زیرا کشورهای این ناحیه با پیاده سازی یک سیستم معادل سازی، انتقال دانشجویان بین دانشگاه‌های کشورهای اروپایی را ساده‌تر می‌سازند. در صورتی که قصد دارید از ایران برای دانشگاه‌های فنلاند درخواست دهید، باید علاوه بر مدرک دیپلم دبیرستان، ریز نمرات را نیز در اختیار دانشگاه قرار دهید. لازم به ذکر است که تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

اگر مدرک کارشناسی خود را در کشور دیگری گرفته و تصمیم دارید برای مقطع ارشد به فنلاند مهاجرت کنید، لازم است مدرک لیسانس خود را ترجمه کرده و به دانشگاه تحویل دهید. برای مقطع دکتری هم ارائه مدرک فوق لیسانس الزامی است. علاوه بر ارائه این مدارک، ممکن است یک دانشگاه از شما درخواست کند که در آزمون ورودی آن‌ها شرکت کنید. نوشتن یک انگیزه نامه قوی می‌تواند شانس شما برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند را افزایش دهد.

  1. تسلط به زبان انگلیسی یا فنلاندی

تسلط به زبان انگلیسی یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه فنلاند است. قبل از ارسال درخواست خود لازم است نمره قابل قبولی در آزمون آیلتس یا تافل کسب کنید. دانشگاه‌های فنلاند به دو زبان انگلیسی و فنلاندی دوره‌های خود را ارائه می‌دهند. برای اینکه به صورت رایگان در دانشگاه‌های فنلاند تحصیل کنید، بهتر است ابتدا مدرک زبان فنلاندی را گرفته و دانشگاه‌ خود را با زبان فنلاندی بگذرانید تا نیازی به پرداخت هزینه نباشد.

مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه فنلاند
مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه فنلاند

برخی موسسات آموزشی نیازی به مدرک آیلتس یا تافل ندارند، بلکه از متقاضیان می‌خواهند در یک آزمون تایید سطح شرکت کرده تا مهارت‌های درک مطلب و گفتاری آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. اگر پیش از ورود به کشور فنلاند در دانشگاهی انگلیسی زبان درس خوانده باشید، نیازی به تایید مهارت خود نخواهید داشت.

  1. ویزای دانشجویی و اجازه اقامت

دانشجویانی که ملیت دیگری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند، برای ورود به فنلاند باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. معمولا اعتبار زمانی اولیه ویزای دانشجویی 2 سال است، پس از آن می‌توانید اقدام به تمدید ویزای خود کنید. برای دریافت این ویزا حدودا 1 تا 3 ماه زمان نیاز خواهد بود و هزینه اولیه آن 400 دلار است. یکی از الزامات مهم برای اخذ مجوز اقامت فنلاند، اثبات توانایی مالی است. به طور کلی برای ثبت درخواست خود به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • از ورود به کشورهای حوزه شینگن منع نشده باشید.
  • ارائه گواهی که نشان دهنده گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند است.
  • برخی رشته‌ها نیاز به توصیه نامه یا انگیزه نامه دارند.

اگر در مورد شرایط ورود به دانشگاه فنلاند نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه شود.

تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند

امکان تحصیل در تمام مقاطع دانشگاه‌های فنلاند وجود دارد.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی: برای تحصیل رایگان در این مقطع باید با زبان فنلاندی یا سوئدی آشنا باشید. برای اینکه بتوانید به صورت رایگان وارد دانشگاه‌های فنلاند شوید، باید مدرکی داشته باشید که نشان دهنده تسلط شما بر این زبان است.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: محدودیت‌های زبانی در این مقطع کمتر است. در صورت داشتن مهارت زبان انگلیسی، می‌توانید به راحتی شروع به تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند کنید. اصلی‌ترین شرط، معدل بالای 15 و مدرک زبان است. در این مقطع به شما اجازه کار پاره وقت داده خواهد داشت تا بتوانید هزینه روزمره زندگی خود را تامین سازید.
  • تحصیل در مقطع دکتری: تحصیل در این مقطع حدودا 3 الی 5 سال طول می‌کشد. برای قبولی در دکتری دانشگاه فنلاند باید معدل بالای 16 داشته باشید و نمره آیلتس شما حداقل 7 باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند

دانشگاه‌های فنلاند چندین مزیت بزرگ دارند که باعث تمایز آن‌ها نسبت به سایر دانشگاه‌ها می‌شود.

  • دانشگاه‌های فنلاند از کیفیت آموزشی بالایی برخودار بوده و نام آن‌ها در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا جای گرفته است.
  • پس از پایان تحصیل خود می‌توانید به مدت یکسال در کشور فنلاند مانده و به دنبال شغل مناسبی باشید. در این حالت باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری فنلاند تبدیل نمایید.
  • هر دانشگاه چندین آپارتمان را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که با صرف هزینه پایین می‌توان در آن زندگی کرد. در صورتی که تمایلی به زندگی با سایر دانشجویان نداشتید، می‌توانید یک آپارتمان اجاره کنید اما این موضوع باعث افزایش هزینه‌های زندگی شما می‌شود؛ خصوصا اگر در شهرهای بزرگ تحصیل کنید.
  • بسته به شرایط تحصیلی، امکان 20 تا 25 ساعت کار در هفته وجود دارد که حقوق آن می‌تواند بخشی از هزینه‌های زندگی در فنلاند را تامین کند.
  • پس از به پایان رسیدن یک مقطع، می‌توانید برای مقاطع بالاتر در کشور فنلاند درخواست بورسیه دهید.
  • کشور فنلاند دارای طبیعت بسیار جذابی بوده و زندگی در آن باعث بهبود روحیه فرد می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه فنلاند
مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه فنلاند

مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه فنلاند

همانطور که اشاره شد برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های فنلاند، ارائه ترجمه معتبر از ریزنمرات و مدرک تحصیلی قبلی الزامی است. در کنار ان باید مدارک دیگری نیز ارائه دهید.

  • ارائه مدرک تحصیلی دبیرستان برای مقطع کارشناسی، ارائه مدرک تحصیلی لیسانس برای دوره کارشناسی ارشد و ارائه مدارک تحصیلی ارشد و کارشناسی برای مقطع دکتری
  • ارائه گواهی تمکن مالی ( تقریبا برای هر ماه باید 560 یورو در نظر بگیرید)
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید
  • مدارک شناسایی
  • نامه پذیرش از دانشگاه فنلاند که نشان دهنده قبولی درخواست شما از سمت مراکز آموزشی فنلاند است
  • ارائه گذرنامه‌ای که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدرک زبان ( انگلیسی یا فنلاندی)

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *