مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند

مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند چه هستند؟

کشور فنلاند از نظر کیفیت آموزشی در رتبه بالایی قرار داشته و هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای گرفتن پذیرش دانشگاه‌های این کشور، درخواست خود را ثبت می‌کنند. تدریس در دانشگاه‌های فنلاند معمولا به زبان فنلاندی انجام شده و ممکن است برخی از دوره‌ها به زبان سوئدی یا انگلیسی ارائه شوند. تحصیل به زبان فنلاندی رایگان خواهد بود اما برای شرکت در دوره‌های انگلیسی نیاز به پرداخت شهریه دارید. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند بپردازیم.

مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند کدامند؟

با توجه به اینکه هزینه تحصیل در فنلاند رایگان بوده و سطح کیفیت زندگی در آن بالا است، می‌توان این کشور را یکی از بهترین گزینه‌های ادامه تحصیل دانست. شما با قبول شدن در یکی از دانشگاه‌های فنلاند، اینده خود را تضمین کرده و در عین حال، زندگی خوبی خواهید داشت. کشور فنلاند دارای مناظر خیره کننده و جذابی است که این ویژگی برای دوستداران طبیعت یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

برای ورود به دانشگاه‌های فنلاند دو راه وجود دارد؛ ممکن است دانشگاه تنها به نمره‌های مدرک قبلی اکتفا کند یا از شما بخواهد در آزمون ورودی شرکت کنید. در هر حالت مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند عبارتند از:

  • ارائه ریز نمرات مقطع قبلی و ترجمه مدرک آن (اگر قصد دارید برای دوره کارشناسی درخواست دهید، باید ریز نمرات دبیرستان در اختیار دانشگاه قرار گیرد.)
  • ارائه تمام مدارک تحصیلی قبلی (به طور مثال اگر برای مقطع دکتری درخواست می‌دهید، باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هم ترجمه شود.)
  • آماده کردن عکس 4*3 با پس زمینه سفید
  • مدارک شناسایی
  • ارائه پاسپورتی که بیش از یک سال اعتبار دارد
  • مدرک زبان فنلاندی یا انگلیسی
مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند کدامند؟
مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند کدامند؟

برای اخذ ویزای تحصیلی به مدرکی نیاز خواهید داشت که نشان دهد شما از طرف یک موسسه آموزشی در فنلاند پذیرش شده‌اید. علاوه بر آن به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد می‌توانید مخارج خود را پرداخت کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت معتبری که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • عکس رنگی
  • مدرکی که نشان دهد یک دانشگاه فنلاندی درخواست شما را پذیرفته است
  • تمکن مالی که ثابت می‌کند در طول اقامت خود در کشور فنلاند، می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی را پوشش دهید
  • ارائه گواهی بیمه سلامت
  • پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه سوابق تحصیلی و کاری

تامین هزینه تحصیل در فنلاند

دانشگاه‌های فنلاند دولتی بوده و در صورت شرکت در دوره‌های فنلاندی، مجبور به پرداخت شهریه نخواهید بود اما اگر می‌خواهید عضو اتحادیه دانشجویی شوید، باید سالانه بین 30 تا 85 یورو بپردازید. هم‌چنین برای شرکت در دوره ارائه شده به زبان انگلیسی، لازم به پرداخت شهریه خواهد بود. البته در نظر داشته باشید اگر هزینه تحصیل شما در فنلاند کمتر یا حتی صفر باشد، باز هم باید مبلغ مشخصی برای اقامت خود داشته باشید تا با کمک آن بتوانید هزینه مسکن و تغذیه خود را پرداخت کنید.

همانطور که اشاره شد یکی از مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند ارائه تمکن مالی است. برای اثبات توانایی مالی لازم است مدارک زیر را به دولت فنلاند تحویل دهید:

  • صورتحساب بانکی شخص متقاضی (برای 3 ماه گذشته)
  • اسنادی که نشان دهنده درآمد یا فیش حقوقی است
  • نامه رسمی از بانک که نشان می‌دهد میزان تمکن مالی مورد نظر فنلاند را در حساب خود دارید

در برخی شرایط ممکن است مادر، پدر یا یکی از نزدیکان شما در کشور فنلاند زندگی کند و به نوعی حامی شما باشد. در این شرایط باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • نامه‌ای که نشان می‌دهد چه نسبتی با حامی مالی خود دارید. در این نامه باید اطلاعات کامل شخص درج شده باشد.
  • صورت حسابی بانکی حامی برای شش ماه گذشته
  • مدرکی که منبع درآمد حامی را نشان می‌دهد. این مدرک می‌تواند فیش حقوقی، قرارداد خانه و … باشد.
  • حامی باید ثابت کند که از پس هزینه‌های خود در فنلاند برآمده و قادر به تامین نیازهای دانشجو است.

بیمه درمانی برای تحصیل در فنلاند

برای اینکه شروع به تحصیل در فنلاند کنید، باید بیمه درمانی داشته باشید. بیمه مسافرتی گزینه مورد قبولی برای اجازه اقامت تحصیلی نیست. اگر طول دوره تحصیلی شما به بیش از 2 سال می‌رسد، باید بیمه‌ای داشته باشید که پوشش هزینه‌ دارویی تا 40000 یورو داشته باشد. سعی کنید یک ماه قبل از رفتن به فنلاند هماهنگی‌های مرتبط با بیمه خود را انجام دهید تا هنگام سفر، دارای بیمه معتبری از فنلاند باشید. گواهی بیمه‌ای که باید کنار سایر مدارک به دانشگاه ارائه دهید، باید اطلاعات زیر را در خود جای داده باشد:

  • اطلاعات کامل دانشجو
  • مدت اعتبار بیمه
  • مبلغ بیمه
  • کشوری که بیمه در آن اعتبار دارد

انواع ویزای فنلاند کدام‌اند؟

دو نوع مجوز تحصیلی در فنلاند وجود دارد که بسته به طول دوره تحصیلی، می‌توانید اقدام به اخذ یکی از آن‌ها کنید.

  • مجوز تحصیلی موقت یا کوتاه مدت: گاهی اوقات شخصی خارجی تصمیم می‌گیرد یک دوره را در کشور فنلاند بگذارد. در این حالت می‌تواند از مجوز تحصیلی موقت استفاده کند که اعتبار آن 90 روز است.
  • مجوز تحصیلی بلند مدت یا دائم: نوع دوم مجوز تحصیلی مناسب دانشجویان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد است که طول دوره تحصیلی آن‌ها به بیش از 3 ماه می‌رسد. در کنار این مجوز تحصیلی باید مجوز اقامت نیز دریافت شود زیرا متقاضی قصد دارد برای مدت زمان طولانی در کشور فنلاند زندگی کند.

پس از اتمام دوره تحصیلی، در صورت علاقه می‌توانید ویزای خود را به نوع کاری تغییر داده و شغل مناسبی در فنلاند پیدا کنید. دانشگاه‌های فنلاند به دانشجویان خود کمک می‌کنند تا دوره‌های کارآموزی یا مشاغل مرتبط با رشته خود پیدا کنند.

بهترین دانشگاه‌های فنلاند کدامند؟

برای بهره مندی از یک آموزش نسبتاً تخصصی و مفید که بر پایه آن بتوانید آینده شغلی خوبی بسازید، فنلاند یک گزینه عالی است. این کشور دارای دانشگاه‌های زیادی بوده که دوره‌های تحصیلی مختلفی را به زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می‌دهند. در این بخش بهترین دانشگاه‌ها را معرفی خواهیم کرد تا پیش از آماده کردن مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند از گزینه‌های برتر مطلع شوید.

  • دانشگاه هلسینکی (Helsinki)

دانشگاه هلسینکی بر اساس رتبه بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در رتبه 115 بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار داشته و در بین بهترین دانشگاه‌های فنلاند رتبه اول را به خود اختصاص داده است. دانشگاه هلسینکی در دانشکده‌های مختلف خود مانند دانشکده حقوق، دانشکده علوم، دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده هنر، علوم اجتماعی و دانشکده زیست و …رشته‌های زیادی را ارائه می‌دهد که بسته به رشته مورد نظر خود می‌توانید برای عنوان مناسبی درخواست دهید.

  • دانشگاه آلتو (Aalto)

دانشگاه آلتو یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور فنلاند است که در رتبه 109 دانشگاه‌های برتر جهان جای دارد. این دانشگاه از ادغام سه دانشگاه فنلاند، دانشگاه فناوری هلسینکی، دانشکده اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی شکل گرفت. امروزه دانشگاه آلتو شامل 6 دانشکده است: دانشکده هنر، طراحی و مهندسی، دانشکده اقتصاد، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی الکترونیک، دانشکده مهندسی و دانشکده علوم.

  • دانشگاه اولو (Oulu)

دانشگاه اولو از لحاظ آموزشی در سطح بالایی بوده و در رتبه 313 دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه از 7 دانشکده علوم انسانی، آموزشی، فنی و مهندسی، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم تشکیل شده است. دانشگاه اولو یک دانشگاه بین المللی است که در آن علوم مختلف تدریس شده و به دانشجویان کمک می‌کند تا اختراعات جدیدی داشته باشند.

  • دانشگاه تورکو (Turku)

دانشگاه تورکو در جایگاه 315 دانشگاه برتر جهان و در بین 10 دانشگاه برتر فنلاند با رتبه پنجم قرار دارد. دانشگاه تورکو از دانشکده‌های علوم انسانی، ریاضی، علوم پزشکی، حقوق، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش و اقتصاد تشکیل شده است. این دانشگاه با گروهی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پیشرو در جهان وارد همکاری شده تا فرصت‌های بهتری برای دانشجویان خود فراهم سازد. هدف این دوره‌ها تشویق تحقیقات علمی و آموزشی است و سالانه بیش از 2000 دانشجو از تمامی کشورهای جهان به آن می‌پیوندند.

  • دانشگاه ییواسکیلا فنلاند (Jyväskylä)

این دانشگاه در رتبه 446 دانشگاه برتر جهان بوده و شامل دانشکده‌های علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم ورزشی و بهداشت، آموزش، روانشناسی، علوم فنی، اقتصاد و مدیریت می‌شود. در این دانشگاه بیش از 15000 دانشجو از 100 کشور مختلف تحصیل می‌کنند که هر ساله به شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند
مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند
  • دانشگاه تامپره (Tampere)

این دانشگاه در رتبه هفتم فنلاند و رتبه 436 دانشگاه برتر جهان جای دارد. دانشگاه تامپره شامل دانشکده‌های ارتباطات، آموزش، مدیریت، پزشکی و علوم زیستی، علوم و علوم اجتماعی است که به دلیل تحقیقاتش در مورد سلامت و جامعه شناخته شده است؛ علاوه بر این، هر ساله پذیرای بیش از 15500 دانشجو از سراسر جهان است.

  • دانشگاه صنعتی Lappeenranta-Lahti (LUT)

سالانه بیش از 6000 دانشجو دانشگاه LUT را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در کنار دوره کارشناسی، 16 برنامه کارشناسی ارشد در فناوری و اقتصاد ارائه می‌دهد که برای تحصیل در آن‌ها تنها به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. این دانشگاه بیشترین اهمیت را به مطالعات انرژی، آب، اقتصاد و بازرگانی می‌دهد، در نتیجه اگر به این رشته‌ها علاقمند هستید، با کمک جدیدترین فناوری‌های روز دنیا می‌توانید تحقیقات کاملی انجام دهید.

سخن پایانی

کشور فنلاند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای افرادی است که تمایل دارند تحصیلات خود را در بهترین سیستم آموزشی دنیا انجام دهند. برای تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت و فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی متنوعی در اختیار شما قرار می‌‌گیرد. در این مقاله از فنلاندکیو به بررسی مدارک لازم برای دانشگاه فنلاند پرداختیم، چنانچه نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر داشتید، کارشناسان ما در خدمت شما خواهند بود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *