بزرگترین دانشگاه فنلاند کجاست؟

یکی از بهترین فرصت‌های تحصیلاتی اروپا، تحصیل در کشور فنلاند است که می‌تواند موقعیت‌های تحقیقاتی و شغلی مناسبی را برای شما فراهم سازد. در کشور فنلاند چندین دانشگاه سطح بالا وجود دارد که دوره‌های مختلفی را به زبان‌های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی ارائه می‌دهند. در این مقاله از فنلاندکیو قصد داریم به معرفی بزرگترین دانشگاه فنلاند بپردازیم، با ما همراه باشید.

دانشگاه هلسینکی، بزرگترین دانشگاه فنلاند

دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور فنلاند است که در سال 2022 شمار دانشجویان آن به 31000 رسید. دانشگاه هلسینکی دوره‌های مختلفی را برای انواع رشته‌ها ارائه می‌دهد که بسته به تحصیلات گذشته یا هدف آینده خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در کنار تنوع دوره و سطح بالای علمی، شرایط خوب زندگی در این شهر سبب شده که افراد زیادی این موسسه آموزشی را برای تحصیلات خود انتخاب کنند. پس از هلسینکی، دانشگاه تامپره قرار می‌گیرد که طبق آمار سال پیش، حدودا 22100 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه آلتو با 19700 دانشجو و دانشگاه تورکو با 17500 دانشجو در رتبه‌های بعدی قرار داند.

بیشترین دانشجویان کشور فنلاند در رشته‌های مرتبط با فناوری تحصیل می‌کنند. دانشجویان این رشته به 26200 می‌رسند و پس از آن محبوب‌ترین رشته، رشته علوم انسانی با 24200 دانشجو است. رشته‌هایی نظیر هنر، مدیریت و حقوق هم محبوبیت زیادی داشته و مراکز آموزشی فنلاند در دوره‌های مختلف، دانش مرتبط با آن‌ها را آموزش می‌دهند. 55 درصد دانشجویان فنلاند خانم بوده و 60 درصد فارغ التحصیلان را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه هلسینکی، بزرگترین دانشگاه فنلاند
دانشگاه هلسینکی، بزرگترین دانشگاه فنلاند

10 دلیل برای تحصیل در دانشگاه هلسینکی

دانشگاه هلسینکی نه تنها بزرگ ترین دانشگاه فنلاند است، بلکه نام آن در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا هم قرار گرفته است. با تحصیل مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه هلسینکی می‌توانید فرصت رشد و پیشرفت بیشتری برای خود فراهم سازید. در این بخش به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهند چرا هلسینکی انتخاب خوبی برای ادامه تحصیل شما خواهد بود.

  1. دانشگاه هلسینکی یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا است

دانشگاه هلسینکی قدیمی‌ترین دانشگاه علوم فنلاند است که در سال 1640 تأسیس شد. دانشگاه هلسینکی در بحث آموزش، تحقیقات و نوآوری‌های علمی دستاوردهای بسیار خوبی داشته و در مقایسه با سایر دانشگاه‌های فنلاند، در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. با انتخاب دانشگاه هلسینکی به عنوان محل تحصیل خود، مدرک معتبر یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا را خواهید گرفت که با کمک آن می‌توانید فرصت‌های شغلی و تحصیلی بهتری در آینده داشته باشید.

  1. امکانات مورد نیاز برای انواع تحقیقات علمی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد

دانشگاه هلسینکی فنلاند به ‌عنوان یکی از دانشگاه‌های چند رشته‌ای پیشرو در جهان، به قدرت علم برای بهتر شدن نگرش‌ها، مردم و جامعه اعتقاد دارد؛ به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کند تا بالاترین سطح امکانات برای تحقیقات علمی را فراهم سازد. به طور مثال این دانشگاه در تحقیقات مرتبط با آب و هوا یا مکانیسم درمان سرطان فعالیت دارد. دانشگاه هلسینکی عضو اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا (LERU) بوده و با شروع تحصیل در آن می‌توانید با انجام تحقیقات کاربردی، گامی بزرگ برای کمک به مردم سراسر دنیا بردارید.

  1. طیف وسیعی از برنامه‌های آموزشی را ارائه می‌دهد

دانشگاه هلسینکی 31 برنامه کارشناسی و 33 برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که تدریس دوره لیسانس به زبان فنلاندی یا سوئدی انجام می‌گیرد. در برخی از رشته‌های دوره‌های انگلیسی هم وجود دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید در این دوره کارشناسی شرکت کنید. در کنار 33 دوره ارشد فنلاندی، 36 دوره وجود دارد که مختص دانشجویان بین المللی و به زبان انگلیسی ارائه شده است. اگر به زبان فنلاندی مسلط نیستید، می‌توانید با شرکت در این دوره علاوه بر کسب مدرک تحصیلی، مهارت خوبی در زبان فنلاندی کسب کنید.

تعداد واحد مورد نیاز برای گذراندن دوره لیسانس، 180 واحد است که برای تکمیل آن‌ها به حدودا سه سال تحصیل تمام وقت نیاز خواهید داشت. محدوده برنامه‌های کارشناسی ارشد 120 واحد است. برای تحصیل در مقطع دکتری، دانشگاه هلسینکی دارای چهار مدرسه تحصیلات تکمیلی با مجموع 33 برنامه دکتری است.

  1. دانشجویان را برای زندگی کاری آماده می‌کند

فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه برتر به شما آمادگی خوبی برای زندگی کاری می‌دهد. ساختن مسیر شغلی از قبل دوران تحصیل آغاز می‌شود، به همین دلیل باید دقت زیادی صرف انتخاب رشته یا دانشگاه خود کنید. دانشگاه هلسینکی از ابتدای تحصیل تا یک سال از فارغ التحصیلی از شما حمایت می‌کند تا بسته به رشته خود، بهترین شغل ممکن را پیدا کنید. به عنوان مثال راهنمایی شغلی، کاریابی و مشاوره کارآموزی، شرکت در رویدادهای مرتبط با جستجوی شغل و ارائه فرصت‌های شغلی در بهترین شرکت‌ها، از جمله خدمات بزرگترین دانشگاه فنلاند است.

Helsinki Think Company مهد کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه هلسینکی، فضای کاری برای رویدادها ارائه می‌دهد که کمک زیادی به دانشجویان خواهد کرد. این مکان محل ملاقات دانشجویان، محققین و همه علاقمندان به کارآفرینی است که می‌توانند در آن ایده‌های مختلفی را به اشتراک گذاشته یا هدفی را عملی کنند.

  1. امکان کاراموزی در کشورهای دیگر وجود دارد

در اکثر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، امکان گذراندن دوره در خارج از کشور وجود دارد. تقریباً در تمام مقاطع تحصیلی امکان گنجاندن دوره کارآموزی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید کارآموزی خود را در خارج از کشور تکمیل کنید. دانشگاه هلسینکی یک دانشگاه علمی با ارتباطات و مشارکت‌های بین المللی قوی است که شرایط گذراندن دوره کارآموزی در کشور دیگر را فراهم می‌سازد. با تحصیل در بزرگترین دانشگاه فنلاند در یک محیط بین المللی تحصیل خواهید کرد و فرصت‌هایی برای ایجاد شبکه در خارج از کشور نیز پیدا می‌کنید.

  1. می‌توان با بهترین محققان همکاری کرد

همکاری بین دانشجویان و محققان بخش اصلی زندگی آکادمیک در دانشگاه هسینکی است. حدود 31000 دانشجو و 4400 محقق در جامعه دانشگاهی تحصیل و کار می‌کنند. در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید، دسترسی راحتی به مدرسین خود خواهید داشت.

  1. زندگی دانشجویی بی نظیری را تجربه می‌کنید

زندگی دانشجویی بخش مهمی از تجربه تحصیلی هر فردی است. جامعه دانشجویی در دانشگاه هلسینکی بسیار فعال بوده و انجمن‌های دانشجویی هر ساله هزاران رویداد را سازماندهی و اجرا می‌کنند. با شرکت در فعالیت‌های انجمن دانشجویی، چیزهای جدیدی یاد خواهید گرفت و با افراد بیشتری آشنا می‌شوید.

به عنوان یک دانشجو و عضو اتحادیه دانشجویی، خدمات و مزایای متعددی دریافت خواهید کرد که زندگی و امور مالی شما را آسان تر می‌سازد. به طور مثال می‌توانید از آپارتمان‌های دانشجویی، مراقبت‌های بهداشتی اولیه، خدمات ورزشی و ناهار با قیمت دانشجویی استفاده کنید. هم‌چنان تخفیف‌های متعددی برای بلیط‌های حمل و نقل عمومی یا رویدادهای فرهنگی دریافت خواهید کرد که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

  1. با تحصیل در دانشگاه هلسینکی محیط مطالعه و یادگیری بهتری دارید

دانشگاه هلسینکی دارای چهار پردیس و ایستگاه‌های تحقیقاتی در Hyytiälä، Kilpisjärvi و … است که محیط مطالعه بهتری را به شما ارائه می‌دهد. خود دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های با کیفیت، باغ‌های گیاه شناسی، مزارع آزمایشی و کلاس‌های متنوع است که امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند.

پلتفرم های یادگیری الکترونیکی و منابع آموزشی الکترونیکی در دسترس همه دانشجویان دانشگاه بوده و می‌توانید زبان‌ها را به صورت خودآموز در مرکز زبان مطالعه کنید. علاوه بر آن دروس و سایر منابع مورد نیاز برای تحصیل خود را در کتابخانه‌های مدرن دانشگاه با بیش از 73.5 کیلومتر قفسه بیابید. مطالب به صورت مجازی یا در قالب کتاب سنتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کتابخانه ملی، قدیمی‌ترین و بزرگترین کتابخانه علمی فنلاند نیز بخشی از دانشگاه هلسینکی است. می‌توانید تا دیر وقت در کتابخانه‌ها نشسته و مطالعه کنید.

  1. دانشگاه هلسینکی به برابری اهمیت زیادی می‌دهد

دانشگاه هلسینکی متعهد به ترویج برابری و جلوگیری از تبعیض در تمامی فعالیت‌های خود است. هدف این دانشگاه این است فضایی ایجاد کند که محیط تحصیلی با کیفیتی برای تمام افراد باشد. دانشگاه دائما ساختارها را بررسی کرده و اقداماتی که منجر به نابرابری می‌شود را حذف می‌کند. این موضوع نه تنها در دانشگاه، بلکه در تمام مدارس فنلاند به چشم می‌خورد.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه هلسینکی (HYY) دارای مشاورین با تجربه‌ای است که کمک زیادی به دانشجویان می‌کنند. این مشاورین به دانشجویانی که آزار کلامی، قلدری، تبعیض یا سایر رفتارهای نابرابر را تجربه کرده‌اند، راهنمایی و مشاوره می‌دهند.

  1. هلسینکی یک شهر دانشجویی عالی است

هلسینکی یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین شهرهای دانشجویی فنلاند است که حدود 70000 دانشجوی دانشگاهی در آن تحصیل می‌کنند. در واقع با تحصیل در بزرگترین دانشگاه فنلاند نه تنها از کیفیت آموزشی خوبی بهره مند خواهید شد، بلکه در شهری پر از رویدادهای فرهنگی و تفریحات متعدد زندگی خواهید کرد. این شهر مناظر فوق العاده‌ای داشته و می‌تواند آرامش را به شما هدیه دهد.

سخن پایانی

قدیمی‌ترین دانشگاه کشور فنلاند، دانشگاه هلسینکی است که در رتبه 102 برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. دوره‌های ارائه شده توسط این دانشگاه به زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، البته برای تحصیل رایگان نیاز به تسلط بر زبان فنلاندی یا سوئدی خواهید داشت. اگر برای تحصیل در بزرگترین دانشگاه فنلاند نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو به شما کمک خواهند کرد تا در بهترین دانشگاه‌های فنلاند شروع به تحصیل کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *