همه چیز درباره شغل آرایشگری در فنلاند

شغل آرایشگری در فنلاند همواره از شغل‌های محبوب در این کشور برای مهاجران خارجی بوده. آرایشگری تقاضای زیادی در فنلاند دارد و به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یک گزینه مناسب برای مهاجرت کاری یاد کرد.

مهم‌ترین نکته موجود در این زمینه، آشنایی با ماهیت کلی رشته آرایشگری و هم‌چنین میزان درآمد آرایشگران در کشور فنلاند است. در این متن، تلاش شده تا بهترین اطلاعات موجود در رابطه با این شغل را به شما عزیزان ارائه کنیم. بنابراین، اگر قصد دارید به عنوان یک آرایشگر به کشور فنلاند مسافرت کنید، توصیه می‌شود که ادامه متن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

مختصری در مورد رشته آرایشگری

تاریخچه‌ی بشر نشان می‌دهد که مردمان به مدد استایلیست‌ها، ظاهر خود را تغییر می‌دهند، از ترندهای مختلف فشن پیروی می‌کنند و با طراحی‌های موی منحصر به‌فرد، شخصیت خود را به نمایش می‌گذارند. این صنعت علائمی از رکود نشان نمی‌دهد و بر اساس آمار اداره کار فنلاند، تخمین زده شده که میزان تقاضا برای شغل آرایشی در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ با نرخ ۸ درصد افزایش یافته و این نرخ رشد سریع‌تر از سایر حوزه‌های شغلی است.

آرایشگری یکی از محبوب‌ترین حرفه‌ها در فنلاند است و تقاضا برای خدمات زیبایی به میزان قابل توجهی ادامه دارد. این فعالیت شغلی برای متخصصان آن درآمد خوبی ایجاد می‌کند.

بر اساس آمارهای اخیر، میانگین درآمد آرایشگران فنلاندی بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در ماه است. البته این میانگین می‌تواند با توجه به سطح تجربه، شهر و محل کار آرایشگران متفاوت باشد. علاوه بر این، بسیاری از آرایشگران فنلاندی به‌‌صورت رسمی کار می‌کنند و برخی اوقات به عنوان فریلنسر یا کارآفرین. درآمد آن‌ها ممکن است بنا به روش کار کردن از حالت عادی افزایش یابد. این یک نکته مهم در رابطه با شغل آرایشگری در فنلاند است.

در فنلاند، خدمات زیبایی در کلوپ‌ها، هتل‌ها، سالن‌های زیبایی و غیره ارائه می‌شود. اکثر این سالن‌های زیبایی در شهرهای بزرگی مانند هلسینکی، تامپره، تورکو، یاواسا وجود دارند. در بین این شهرها، هلسینکی به عنوان بزرگ‌ترین شهر فنلاند شناخته می‌شود و شهری است که بهترین فرصت‌های شروع کسب‌وکار زیبایی را در بر دارد.

مزیت‌های مربوط به شغل آرایشگری در کشور فنلاند

علاوه بر درآمد، مزایای دیگری برای آرایشگران فنلاندی وجود دارد. به‌عنوان مثال، آرایشگران فنلاندی از حمایت‌های مالی دولتی برای شروع کسب‌وکار خود بهره‌مند می‌شوند. هم‌چنین امکان دریافت بیمه‌ها، سهام‌ها و تعطیلات سالیانه به شکل کاملاً منظم از سایر مزایای کار در این کشور است. اکثر آرایشگران فنلاندی در تیم‌ها و سالن‌های تحت نظر شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند و با آموزش‌های مداوم در حوزه‌های آرایش و مد، همواره اطلاعات جدیدی را در رابطه با صنعت زیبایی به‌دست می‌آورند.

در کنار همه موارد گفته شده، باید به این نکته توجه کرد که راه‌اندازی کسب‌وکار آرایشگری در فنلاند هزینه‌های زیادی دارد. این هزینه‌ها شامل خرید تجهیزات، اجاره مکان، پرداخت مالیات و بیمه است. بنابراین برای شروع کسب‌وکار آرایشگری در فنلاند، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اطلاعات کافی درباره شرایط بازار و محدودیت‌های قانونی و مالی دارید.

شغل آرایشگری در فنلاند به عنوان شغلی با درآمد بالا و شرایط کاری مطلوب توجه بسیاری از جویندگان شغل و کارآفرینان را به خود جلب کرده‌. به‌دلیل افزایش تقاضا برای خدمات آرایشی و پوست، شغل آرایشگری به‌طور مداوم در حال رشد است و آرایشگران فنلاندی به دنبال فرصت‌های جدید برای پیشرفت حرفه‌ای و افزایش درآمد هستند.

تمایل افراد به بهبود حالت ظاهری خود، تقاضا برای فعالان حاضر در صنعت زیبایی را بیشتر از همیشه تقویت کرده است. این حرفه انعطاف‌پذیری زیادی در ساعات کاری دارد و به نوبه‌ی خود رضایت شغلی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

برخی از خدمات تخصصی وجود دارد که می‌توانید پس از ورود به حوزه آرایشگری، در آن‌ها تخصص پیدا کنید. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف حوزه آرایشگری کار کنید. سبک‌های مو و مد همیشه در حال تغییر هستند؛ بنابراین آرایشگران، باید با آخرین مدها و تکنیک‌های موجود در این زمینه آشنا باشند.

وظایف آرایشگران در فنلاند

  • آرایشگران موها را برش، مدل‌سازی و آرایش می‌کنند.
  • آرایشگران خدمات گسترده‌ای از جمله شستشو مو و رنگ‌آمیزی را نیز ارائه می‌دهند.
  • برخی از آرایشگران خدماتی هم‌چون ماساژ پوست را انجام خواهند داد.
  • آرایشگران موهای مشتریان را شسته و آبکشی می‌کنند.
  • بررسی مو، صورت و پوست به‌منظور ارائه روش‌های درمانی.
  • ارائه راهنمایی در مورد استایل‌های مختلف برای مو.
  • نرم‌کردن مو به کمک مواد شیمیایی خاص.
  • تمیز کردن و ضدعفونی کردن ابزارها و محیط آرایشگاه.

مهارت‌های مورد نیاز برای فعالیت شغل آرایشگری در فنلاند

مهارت‌های ارتباطی شغل آرایشگری در فنلاند عبارتند از:

  • آرایشگران باید از مراوده با مردم لذت ببرند و تمایل و توانایی داشته باشند تا دستورات مشتریان را دنبال و اجرا کنند.
  • آرایشگران باید با روند‌ها و روش‌های جدید در حوزه آرایشگری آشنا بوده و قادر به امتحان مدل‌های جدید برای مشتریانشان باشند.
  • برای کمک به حفظ مشتریان، آرایشگران باید رضایت خاطر مشتری را اولویت اصلی خود قرار دهند.
  • آرایشگران باید گوش‌های خوبی داشته باشند. آن‌ها باید به دقت به آن‌چه مشتری می‌خواهد گوش دهند تا اطمینان حاصل شود که مشتری از نتیجه کار راضی است.
  • آرایشگران باید توانایی ایستادن برای مدت طولانی روی پاهای خود را داشته باشند.
  • مهارت‌های مدیریت زمان در برنامه‌ریزی نوبت‌ها و ارائه خدمات مهم هستند.

کسب اقامت فنلاند

بسیاری از مهاجران هدف نهایی خود را از اخذ اقامت و در نهایت شهروندی کشور مقصد می‌دانند. پس از اخذ اقامت (با کار کردن در فنلاند) می‌توانید شهروند این کشور و گذرنامه آن را بگیرید. اقامت کاری فنلاند یک‌ساله و هر ساله قابل تمدید است. بعد از کار و اقامت مداوم به مدت چهار سال در فنلاند، می‌توانید اقامت دائمی (نهایی) را درخواست کنید که بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد (به جز مواردی که فرد در فنلاند جرمی مرتکب شده باشد). شغل آرایشگری در فنلاند نیز شامل این موارد است.

فرآیند اخذ شهروندی فنلاند پس از اخذ اقامت دائم انجام می‌شود. برای اخذ شهروندی فنلاند باید شرایط زیر را برآورده کنید:

  • شما باید ۱۸ سال یا بیشتر سن داشته باشید. در صورتی که زیر ۱۸ سال هستید، باید نیابت شرعی شما درخواست مدنظر را ارائه دهد.
  • باید زبان سوئدی یا فنلاندی را به خوبی بلد باشید.
  • در ۵ سال گذشته به‌صورت مداوم در فنلاند اقامت داشته باشید.
  • هیچ سابقه‌ی کیفری نداشته و جرمی انجام نداده باشید.
  • مالیات، قبوض، اقساط و هزینه‌های پزشکی را به‌صورت منظم پرداخت کرده باشید.
  • منبع درآمد خود را مشخص کنید.
همه چیز درباره شغل آرایشگری در فنلاند
همه چیز درباره شغل آرایشگری در فنلاند

مدارک موردنیاز برای شغل آرایشگری در فنلاند

برای کسب شغل در فنلاند، درخواست‌دهنده باید اسناد مورد نیاز برای ویزای کار این کشور را آماده کند تا بتواند در فنلاند کار کند. نکته مهم این است که برای هر مجوز اقامت در فنلاند، اسناد ضروری و منحصر به‌فردی وجود دارد که درخواست‌دهنده باید آن‌ها را تهیه نماید.

یکی از رایج‌ترین انواع اقامت مربوط به شغل آرایشگری در فنلاند، مجوز اقامت TTOL برای افرادی است که دارای کارفرما هستند.  اگر درخواست‌دهنده با کارفرمای خود قرارداد کار امضاء کرده باشد، می‌تواند مجوز اقامت TTOL را درخواست کند. اسناد مورد نیاز برای کسب ویزای کار در فنلاند عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت درخواست‌دهنده کار در فنلاند
  • ارائه پیشنهاد یا قرارداد کارفرما در فنلاند
  • ارائه سابقه کار برای افرادی که در فنلاند درخواست کار می‌دهند
  • ارائه مدارک تحصیلی درخواست‌دهنده
  • ارائه گواهی سلامتی درخواست‌دهنده

با ارائه این اسناد، اجازه می‌یابید که به‌طور مستقیم و قانونی در فنلاند کار کنید. البته، مهم‌ترین نکته در این رابطه، کسب راهنمایی و مشاوره از موسسات معتبر و مجرب در حوزه مهاجرت به کشور فنلاند محسوب می‌شود که حتماً باید نسبت به آن اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای همراهی (همسر و فرزندان) در فنلاند

برای افرادی که قصد کار کردن و اقامت در فنلاند را دارند، موضوع بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار داده شود، دریافت ویزای همراهی (درخواست ویزای خانوادگی) است. این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از مهاجرت و ورود به فنلاند باید حل شود.

اشخاصی که ویزای کار و اقامت فنلاند را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، درخواست اقامتی ثبت کنند. اما باید ذکر کنیم که تنها داشتن ویزای کار و اقامت فنلاند برای درخواست اقامت همراه، کافی نیست و برنامه‌ریزی و دستمزد مناسب (مدرک و شواهد مالی) برای انجام این کار ضروری خواهد بود.

درآمد شما به ازای هر فرد باید حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو باشد و بتوانید خانواده خود را از نظر مالی تامین کنید. تنها در این صورت می‌توانید برای درخواست اقامت همراه (ویزای همسر و فرزندان) اقدام نمایید.

سخن پایانی

شغل آرایشگری در فنلاند همواره از جمله شغل‌های با درآمد بالا است. این شغل می‌تواند به خوبی نیازهای مالی شما را در این کشور برطرف کند. از سوی دیگر، امکان دریافت اقامت دائم به کمک آن وجود دارد که خود یک گزینه عالی محسوب می‌شود. این شغل را می‌توان در رده شغل‌های موردنیاز فنلاند دسته‌بندی کرد.

شما باید پیش از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت کاری، با یک موسسه مجرب و معتبر تماس بگیرید. تنها در این صورت می‌توان اطمینان داشت که کلیه مراحل مربوطه بدون مشکل خاصی طی می‌شوند و شما در پایان مراحل مربوطه اقامت دائم این کشور را به دست خواهید آورد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را یاری کنند.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *