نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند

نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند

دریافت ویزای کار در فنلاند از جمله مواردی به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر مدنظر بسیاری از کاربران بوده است. با دریافت این ویزا، اجازه کار در کشور فنلاند را به دست خواهید آورد که خود یک امر بسیار مثبت جهت مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. فنلاند یک انتخاب عالی برای اکثر افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند در کشورهای حوزه اسکاندیناوی ساکن شوند. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا به بررسی ویزای کاری فنلاند بپردازیم و اطلاعات مناسبی را به شما عزیزان ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

ویزای کار در فنلاند به چه افرادی ارائه می‌شود؟

ویزای کار در فنلاند تنها در اختیار افرادی خاص قرار می‌گیرد. در واقع شناخت این مورد از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که در این زمینه باید به آن پرداخت. چنانچه مدرک تحصیلی خود را در کشور فنلاند دریافت نموده‌اید و دارای مجوز مربوط به اساکن معتبر جهت تحصیل در این کشور هستید، امکان دریافت ویزای کار مربوط به فنلاند برای شما عزیزان وجود دارد.

علاوه بر این، ویزای مربوطه به افرادی که دارای اجازه اقامت شامل حق کار هستند نیز اهدا می‌گردد، در واقع چنانچه ویزای اجازه اقامت افراد مشمول حق کار است، دیگر نیازی به تهیه ویزای کار به شکل مجزا وجود نخواهد داشت. این مورد را میتوان از مهم‌ترین برترین‌های ویزای کاری فنلاند نسبت به ویزای کاری سایر کشورهای اروپایی دانست.

نکته مهم

به طور کلی، ‌اگر پیش از این به هر دلیلی اجازه اقامت فنلاند را دریافت کرده‌اید، می‌توانید به منظور دریافت ویزای کار نیز اقدام کنید، البته این مرحله نیازمند بررسی و طی کردن یک روند خاص است و به راحتی صورت نمی‌گیرد.

شهروندان کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هیچ نیازی به دریافت این ویزا نخواهند داشت، اما به منظور کار در فنلاند باید نسبت به دریافت مجوز اقامت اقدام کنید. در واقع مجوز اقامت شما به عنوان شهروند اتحادیه اروپا در کشور فنلاند امکان اجازه کار در این کشور را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در صورتی که نه شهروند اتحادیه اروپا هستید و نه شهروندی ایالات محتده آمریکا، نیوزیلند، واتیکان و ژاپن را ندارید، باید حتماً نسبت به دریافت ویزای کار در فنلاند اقدام کنید. این ویزا شرط اصلی شما به منظور کسب اجازه اقامت و کار در این کشور دوست داشتنی محسوب می‌شودو.

مدل‌های مختلفی ویزای کار فنلاند

ویزای کار در فنلاند شامل موارد مختلفی است که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. وجود تفاوت‌های مختلف در بین این ویزاها موجب شده است تا افراد نتوانند به راحتی گزینه مناسب برای خود را انتخاب و از بهره‌برداری کنند. در این بخش از متن قصد داریم به مدل‌هیا مختلف ویزای مربوطه بپردازیم تا شما اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست بیاورید. البته، توجه به این نکته ضروری است که ویزاهای مدنظر ما متغیر هستند و قوانین و مقررات مرتبط با آن‌ها در شرایط مختلفی ممکن است تغییر پیدا کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در هر یک از مراحل تهیه ویزا از یک مشاور مهاجرتی مناسب و معتبر کمک بگیرید تا مشکلی در این حالت برایتان به وجود نیاید.

نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند
نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند

ویزای جویای کار

اولین و مهم‌ترین مدل از ویزای کار در فنلاند، ویزای جویای کار محسوب می‌شود. چنانچه برنامه‌ تحصیلی خاصی را در فنلاند تمام کرده‌اید، می‌‌توانید درخواستی را مبنی بر دریافت ویزای کار ارائه کنید. در واقع این مدل ویزا یک گزینه عالی برای افرادی به شمار می‌آيد که قصد دارند بلافاصله پس از پایان برنامه تحصیلی خود نسبت به دریافت یک موقعیت شغلی مناسب در این کشور اقدام کنند.

ویزای جویای کار تا یک سال به صورت کامل اعتبار خواهد داشت و با داشتن آن این اجازه را خواهید داشت تا در این مدت به طور کامل به دنبال کار بگردید و در فنلاند حضور داشته باشید. به طبع پس از به دست آوردن یک موقعیت مناسب شغلی می‌توانید درخواستی را مبنی بر دریافت مجوز اقامت موقت یا دائم ارائه نمایید.

ویزای کارآفرینی

اگر در حوزه کارافرینی فعالیت دارید، باید به سراغ ویزای کار در فنلاند به صورت کارآفرینی بروید. این ویزا تنها به افرادی اختصاص دارد که در حوزه کارآفرینی  یا فریلنسری فعالیت می‌کنند. شایان ذکر است که کار به صورت همزمان برای چندین پیمانکار مختلف در کشور فنلاند،‌ شغل آزاد به شمار می‌آيد. این در حالی است که افراد به صورت مستقل نیز می‌توانند فعالیت کنند و از ویزای کارآفرینی بهره‌مند شود.

باید به این نکته اشاره کنیم که به منظور دریافت ویزای کارآفرینی، کسب و کار شما باید به صورت کامل سودآور باشد. تنها در این صورت اجازه دریافت ویزای کار فنلاند مدل کارآفرینی را خواهید داشت. کسب و کار شما باید برای اقتصاد این کشور نتیجه مثبتی داشته باشد، در غیر این صورت امکان دریافت ویزای مربوطه وجود نخواهد داشت. سودآور بودن یا سودآور نبودن کارآفرینی شما را مرکز توسعه اقتصادی این کشور تعیین خواهد کرد. این مرکز به طور تخصصی در مورد چنین مواردی تحقیق می‌نماید. طبیعتاً اگر کلیه شرایط لازم را از لحاظ سودآور بودن فراهم کردن باشید، ویزای مربوطه به راحتی در اختیار شما عزیزان قرار خوهد گرفت.

ویزای استارت‌آپ

یکی دیگر از انواع مختلف ویزای کار فنلاند، ویزای کار استارت‌آپ است. این ویزا نیز شباهت‌هایی با ویزای کارآفرینی دارد،‌ اما نباید این دو مورد را با هم اشتباه گرفت. چنانچه استارت‌آپ مدنظرتان دارای سوددهی مناسبی باشد، می‌توانید درخواستی را مبنی بر دریافت ویزای مذکور ارائه دهید. مهم‌ترین تفاوت مربوط به این ویزا و ویزای پیشین را می‌توان سازمان بررسی‌کننده درخواست شما دانست. شرایط کلی استارت آپ شما توسط سازمانی به نام Businees Finland  مورد بررسی قرار خواهد گرفت. توسط داشته باشید که بررسی این امر ممکن است ماه‌ها زمان ببرد، به همین دلیل بهتر است که پیش از هر اقدامی، از یک مشاور مهاجرتی مناسب بهره ببرید.

ویزای مذهبی

همان‌طور که از نام این مدل ویزای کار در فنلاند بر می‌آید،‌ ویزای مذهبی تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که در این زمینه فعالیت می‌کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که به منظور دریافت ویزای مربوطه گروه شما باید یک گروه مذهبی ثبت شده در فنلاند باشد. در واقع نیازی به حضور شما در کشور فنلاند حس گردد.

علاوه بر این، باید با یک سازمان مذهبی به خصوص در کشور فنلاند قرارداد داشته باشید. ویزای کاری مذهبی اگرچه ویزای ساده‌ای به نظر می رسد، اما تسهیل آن به سادگی نخواهد بود و دریافت آ ن مستلزم کسب اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه است. امری که فقط و فقط با بهره‌گیری از یک تیم مهاجرتی مناسب امکان‌پذیر است.

ویزای کاری مخصوص کارگران ماهر

نمی‌توان از انواع ویزای کاری کشور فنلاند سخن گفت، اما به ویزای کاری مخصوص کارگران ماهر یا اسکیل ورکر نام نبرد. این ویزا متخص کارگران و به طور کلی افرادی است که در زمینه شغلی خود بی‌نظیر هستند تخصص بسیار بالایی دارند. ویزای مذکور یک شرط خاص دارد، شاید بپرسید که این شرط خاص چیست؟

شرط خاص مربوط به ویزا کاری کارگران ماهر، بستن قرارداد با شرکتی است که ماهانه حداقل سه هزار یورو به شما حقوق پرداخت کند. این امر نیز به جز با اثبات یک روزمه تحصیلی و کاری مناسب امکان‌پذیر نخواهد بود. در صورتی که در حوزه شغلی خود بهترین هستید، این گزینه یک انتخاب عالی برایتان محسوب می‌شود، البته همان‌طور که گفته شد، نبید شرط حقوقی این ویزا را از یاد ببرید.

ویزای خاص AU Pair

اگر به طور کلی با ویزای کار در فنلاند آشنایی نداشته باشید، احتمالاً تاکنون نام این نوع ویزا به گوشتان نخورده است. ویزای au pair مختص به افراد بین هفده تا سی ساله است. این ویزا تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که خانواده آن‌ها در کشوری به غیر از فنلاند سکونت دارد، اما قصد دارند با زبان و به طور کلی با کشور فنلاند آشنایی کاملی به دست بیاورند. دریافت این ویزا برای بسیاری از افراد متقاضی امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل توصیه می‌شود که به جای این ویزا،‌ به سمت سایر ویزاهای کاری بروید.

ویزای کاری فصلی

همان‌طور که می‌توان از نام ویزای مذکور فهمید، این ویزا تنها به افرادی ارائه می‌گردد که دارای قراردادهای فصلی خاص با یک یا چند شرکت فنلاندی هستند. شایان ذکر است که این نوع ویزا دارای یک سری محدودیت‌های خاص نیز است. به عنوا مثال، این ویزا نهایتاً سه ماه اعتبار خواهد داشت و پس از آن باید به منظو تمدید اعتبار، قرارداد خود را یکبار دیگر با شرکت مربوطه تمدید نمایید. این ویزا برای اکثر افراد مناسب نیست و دلیل آن نیز محدودیت زمانی مدنظر محسوب می‌شود.

نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند
نحوه اخذ ویزای کار در فنلاند

سخن پایانی

ویزای کار در فنلاند از جمله ویزاهای فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آيد که با دریافت آن می‌توایند مجوز اقامت در این کشور را به دست بیاورید. ویزاهای کاری در این کشور انواع مختلفی دارند از جمله آن‌ها می‌توان به ویزای کار‌افرینی،‌ ویزای استارتآپ و. پرداخت.

با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی دریافت هر یک از انواع ویزاهای مزبور، توصیه اصلی ما به شما بهر‌گیری از خدمات مشاوران مهاجرتی فنلاندکیو است. این موسسه با برخورداری از مجرب‌ترین تیم در حوزه مهاجرت به کشور فنلاند، به کلیه کاربران عزیز خود کمک می‌کند تا در کوتاه‌تری زمان ممکن ویزای کاری این کشور فوق‌العاده را دریافت کنند. در صورتی که نیازمند کسب اطاعات بهتری در این زمینه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *