خدمات درمانی فنلاند چگونه است

خدمات درمانی فنلاند چگونه است؟

به جرات می‌توان گفت که هرساله عده زیادی از هموطنان به کشور فنلاند مهاجرت می‌کنند. دلایل مختلفی برای انتخاب کردن فنلاند به عنوان کشور نهایی جهت مهاجرت وجود دارد. مناسب بودن خدمات درمانی فنلاند یکی از همین دلایل به شمار می‌آید. کلیه افرادی که بتوانند تابعیت کشور فنلاند را به دست بیاورند این امکان را در اختیار خواهند داشت که از این خدمات درمانی استفاده کنند.

نکته جالب آن است که حتی افراد بدون تابعیت مانند گردشگران خارجی نیز در زمان‌های به شدت اورژانسی تا حدی از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید حتماً با سیستم درمانی این کشور آشنایی پیدا کنید. با ما همراه شوید تا اطاعات مناسبی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم.

مقدمه کلی بر خدمات درمانی فنلاند

خدمات درمانی فنلاند شامل ارائه سرویس‌های درمانی مختلف در مراکزی همچون درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پلی کلینیک‌ها و … است. به منظور مراجعه به این سرویس‌ها باید حتماً از قبل وقت ویزیت رزرو کرده باشید. این رزور کردن وقت معمولاً به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است، اما امکان تماس نیز وجود دارد.

همانند اکثر کشورهای اروپایی استفاده کردن از این خدمات عمومی نسبت به سایر خدمات با هزینه کم‌تری همراه است. بودجه این بخش معمولاً توسط دولت تأمین می‌شود و همین امر را می‌توان دلیل بر پایین بودن هزینه‌های مربوط به‌ آن دانست.

همین هزینه کم البته منجر به شلوغ شدن بیمارستان‌های موجود در این کشور شده است. به همین دلیل وقتی که به این مراکز مراجعه می‌کنید احتمالاً باید وقت زیادی را منتظر بمانید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های خدمات درمانی فنلاند از نوع عمومی با خدمات درمان عمومی در ایران آن است که شما پس از مراجعه به مطب پزشک توسط دستیاران و یا پرستاران موجود در مطب مورد بررسی قرار می‌گیرید. چنانچه واقعاً بیماری شما شدید باشد به پزشک ارجاع داده خواهید شد. این در شرایطی است که در ایران معمولاً بیمار مستقیماً به پزشک ارجاع خواهد شد.

تمامی پرستاران و پرسنل موجود در مراکز درمانی کشور فنلاند توانایی تشخیص اکثر بیماری‌ها را دارند، بنابراین نیاز نیست در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید. جالب است بدانید که برای مراجعه کردن به پزشک‌‌های تخصصی نیز باید از پزشک‌های عمومی نوبت بگیرید. در واقع اگر پزشک عمومی تشخیص داد که وضعیت شما باید توسط پزشک تخصصی حاضر در سیستم خدمات درمانی فنلاند مورد بررسی قرار بگیرد، می‌توانید به پزشکان خصوصی مراجعه کنید.

مقدمه کلی بر خدمات درمانی فنلاند
مقدمه کلی بر خدمات درمانی فنلاند

پرداخت جریمه مربوط به عدم کنسل کردن وقت ویزیت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمینه خدمات درمانی فنلاند به آن اشاره کرد، دقیق بودن و به قولی on time بودن کلیه سرویس‌های ارائه شده است. فنلاندی‌ها به وقت خیلی اهمیت می‌دهند. به همین دلیل اگر وقتی برای ویزیت پزشک تهیه کرده‌اید، اما قصد ندارید برای اینکار به مطب مراجعه کنید، باید یک روز پیش از مراجعه وقت خود را کنسل کنید.

در غیر این صورت سریعاً توسط سیستم درمانی این کشور جریمه خواهید شد. اگرچه ممکن است این امر کمی خشن یا harsh به نظر برسد، اما نباید فراموش کنید که عدم کنسل کردن وقت شما به معنای منتظر ماندن بیماران در صف موجود در بیمارستان یا کلینیک مربوطه است.

بنابراین، پس از مهاجرت به فنلاند همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که وقت در این سیستم درمانی حرف اول را می‌زد. چه در زمان رزرو کردن وقت برای ویزیت شدن توسط پزشک و چه در زمان کنسل کردن این وقت رزرو شده، باید دقت داشته باشید.

داروخانه‌ها در کشور فنلاند

یکی از بخش‌های سیستم خدمات درمانی فنلاند، داروخانه‌های این کشور هستند. بسیاری از داروخانه‌های موجود در این کشور در قلب بیمارستان‌ها قرار دارند. داروخانه‌هایی که در سطح شهر قرار گرفته‌اند معمولاً در آخر هفته‌ها و همچنین بعد از نیمه شب به طور کامل تعطیل خواهند بود.

در چنین شرایطی کلیه بیماران باید برای دریافت داروهای خود به داروخانه‌های تعبیه شده در بیمارستان‌ها مراجعه کنند. این داروخانه‌ها همواره به صورت بیست و چهارساعته مشغول به کار هستند و می‌‌توانند به طیف عظیمی از مراجعه‌کنندگان خدمت رسانی کنند.

اگرچه خرید برخی از داروهای عادی همچون داروهای مخصوص سردرد، گلودرد و … بدون نسخه پزشک نیز انجام می‌گیرد، اما برای هر داروی دیگری باید حتماً‌ نسخه پزشک را به همراه داشته باشید. امروزه حتی این نسخه‌های پزشکی نیز به صورت الکترونیکی درآمده‌اند و خیلی سریع می‌توانید خدمات مدنظرخود را در داروخانه مربوطه دریافت کنید.

قیمت داروها در داروخانه‌های این کشور به عوامل مختلفی همچون نوع دارو و شرکت تولیدکننده آن بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت یک داروی سردرد ممکن است توسط یک شرکت کمی بیشتر از همان محصول که توسط یک شرکت دیگر تولید شده، باشد. در هر صورت معمولاً بیمه درمانی شما این هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

خدمات درمانی خصوصی

بررسی خدمات درمانی فنلاند شامل بررسی خدمات درمانی خصوصی در این کشور نیز می‌شود. همانند اکثر کشورهای جهان شهروندان فنلاندی در صورت برخورداری از تمکن مالی می‌توانند به سراغ استفاده از خدمات درمانی خصوصی بروند. این خدمات به طبع دارای هزینه بسیار بیشتری نسبت به خدمات درمانی عمومی هستند.

شما می‌توانید به منظور درمان بیماری خود یا خانواده‌تان به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و … بخش خصوصی مراجعه کنید. نوبت گرفتن در این بخش نیز تفاوتی با بخش عمومی ندارد، اما زمان انتظار کشیدن شما در ف بیمارستان یا کلینیک مربوطه به شدت کاهش می‌يابد.

علاوه بر این، خانواده‌ها می‌توانند به سمت استفاده از یک پزشک خصوصی برای کل اعضای خانواده بروند. استفاده از این خدمات معمولاً به شدت گران قیمت‌ خواهد بود و تنها افراد دارای تمکن مالی فراوان توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را دارند.

بیمه‌های درمانی عادی هزینه استفاده از چنین خدماتی را تقبل نمی‌‌کنند، بنابراین پرداخت هزینه‌های مربوطه بر عهده شما است. به طور کلی باید بگوییم که این خدمات دارای سرعت بیشتری نسبت به خدمات درمانی فنلاند از نوع عمومی هستند و برای افرادی که دارای تمکن مالی مناسبی خواهند بود، گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسند.

بیمه‌های عمومی

در ادامه خدمات درمانی فنلاند باید به بیمه‌های عمومی در این کشور اشاره کنیم. به طور کلی بیمه‌های عمومی در فنلاند شامل مواردی همچون بیمه حوادث، بیمه بازنشستگی و بیمه عمومی درمانی می‌شود. بیمه بازنشستگی در این کشور به خوبی سایر کشورهای اروپایی همچون آلمان نیست. علاوه بر این، همانطور که گفته شد، بیمه عمومی موجود در این کشور اکثر هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی را پوشش نمی‌دهد، به همین جهت بسیاری از فنلاندی‌ها به سراغ خرید بیمه‌های خصوصی می‌روند.

به طبع این نوع بیمه‌ها دارای امکانات بیش‌تری نسبت به بیمه‌های عمومی هستند، اما به منظور استفاده از آن‌ها باید هزینه خاصی را پرداخت کنید. البته شایان ذکر است که همان خدمات بیمه‌های عمومی در اکثر مورد برای بسیاری از افراد مناسب هستند و نیازی به بهره‌گیری از خدمات بیمه‌های خصوصی درمانی وجود ندارد.

مزیت بهره‌گیری از خدمات درمانی در کشور فنلاند

استفاده از خدمات درمانی فنلاند به منظور بهره‌گیری از خدمات درمانی یکی از برتری کشورهای اروپایی است. با زندگی در این کشور می‌توانید مطمئن باشید که در صورت وقوع هرگونه بیماری خاصی بهترین درمان را دریافت خواهید کرد. پزشکان حاضر در این کشور از جمله برترین پزشکان جهان به شمار می‌آیند و در پیشرفت روش‌های درمانی مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

همین پیشرفته بودن انواع خدمات درمانی در این کشور موجب شده است که تعداد بیماران دارای بیماری‌های عمومی به شدت کاهش بیابد. علاوه بر این باید به این نکته شاره کنیم که در این کشور تعداد پزشکان نسبت به بیماران بسیار مناسب است و معمولاً همه بیماراندر زمان مناسبی از خدمات درمانی فنلاند بهره‌مند خواهند شد.

این کشور همواره در تلاش است تا میزان خدمات درمانی خود را به بهترین شکل ممکن پیشرفته‌تر کند. وجود برخی از برترین مراکز تحقیقاتی مربوط به بیماری‌های مختلف در این کشور نمونه‌ای برای این موضوع محسوب می‌شود. شما نیز با انتخاب فنلاند می‌توانید خیال راحتی از بابت دریافت کلیه خدمات مدنظر داشته باشید.

نیاز به پزشکان

اگرچه نسبت پزشکان به بیماران در این کشور مناسب است، اما سیستم خدمات درمانی فنلاند نیازمند پزشکان و پرستاران بیش‌تری است. به همین منظور شرایط بسیار مناسبی جهت مهاجرت پزشکان و پرستاران به این کشور فراهم شده است.

خوشبختانه میزان درآمد پزشکان و پرستاران در این کشور بسیار مناسب است. اگر شما نیز در چنین حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، مهاجرت به فنلاند یک گزینه عالی برایتان محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه پزشکی در فنلاند نیز می‌توانند به منظور تحصیل در دانشکده‌های پزشکی این کشور اقدام کنند.

به منظور شرکت در این دوره‌های تحصیلی باید یک دوره تحصیلی پیش پزشکی را به مدت یک سال در کشور فنلاند پشت سربگذرانید و در صورت قبول شدن در آزمون پزشکی دانشگاه مدنظرتان امکان اشتغال در سیستم درمانی این کشور برای شما به وجود می‌آيد.

سخن پایانی

از بین کشورهای اروپایی، کشور فنلاند از جمله دارندگان برترین سیستم‌های درمانی محسوب می‌شود. در واقع کیفیت بالای خدمات درمانی فنلاند موجب شده است تا بسیاری از افراد به سراغ انتخاب این کشور بی‌نظیر بروند. شما نیز می‌توانید با انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرتی خود از این خدمات بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

امروزه روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور فنلاند وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و … اشاره کرد. در هر صورت توصیه می‌شود که در کلیه مراحل مهاجرت خود حتماً از مشاوران مهاجرتی باتجربه کمک بگیرید تا پرونده مهاجرت شما بدون مشکل خاصی پیگیری شود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *