تدریس زبان انگلیسی در فنلاند

تدریس زبان انگلیسی در فنلاند به چه شکل است؟

تدریس زبان انگلیسی در فنلاند یکی از شغل‌های با درآمد مناسب در این کشور محسوب می‌شود. یکی از نکات جالب مربوط به این امر آن است که مهاجران خارجی می‌توانند با کسب یک موقعیت شغلی مناسب در این زمینه به کشور فنلاند مهاجرت کنند. در واقع امکان مهاجرت و حتی کسب اقامت کشور فنلاند به‌ این شکل وجود دارد. با فنلاندکیو همراه باشید تا به طور کامل در مورد تدریس زبان انگلیسی در کشور فنلاند صحبت کنیم.

زبان انگلیسی در کشور فنلاند

آمارهای مختلف نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد کل جمعیت کشور فنلاند با زبان انگلیسی آشنایی دارند. حتی مهاجران خارجی آشنا با زبان انگلیسی می‌توانند کلیه امور مدنظر خود را به‌راحتی در این کشور پیگیری کنند. زبان انگلیسی را می‌توان در کنار زبان سوئدی و فنلاندی از جمله مهم‌ترین زبان‌ها با کارایی بسیار بالا در این کشور دانست.

دلیل این ارزش بالای زبان انگلیسی را می‌توان در سیستم آموزشی کشور فنلاند پیدا کرد. فنلاندی‌ها در سیستم آموزشی خود اهمیت بسیار زیادی برای زبان انگلیسی به‌عنوان برترین زبان بین‌المللی قائل هستند. امروزه در تمامی حوزه‌های علمی و فنی از زبان انگلیسی استفاده می‌شود. اهمیت یادگیری این زبان نه تنها جهت برقراری ارتباط با کل جهان، بلکه حتی در زمینه اقتصادی نیز مشاهده می‌شود.

خود فنلاندی‌ها نیز از جمله ملت‌هایی در اروپا به‌شمار می‌آيند که علاقه بسیار زیادی به یادگیری زبان انگلیسی از خود نشان می‌دهند. اگرچه امکان انتخاب زبان‌های مختلف دیگری همچون آلمانی و فرانسوی نیز در دبیرستان‌ها و دبستان‌های این کشور وجود دارد، اما اکثر دانش‌آموزان فنلاندی زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند، زیرا از اهمیت بسیار بالای این زبان در آینده خود خبر دارند.

سیستم آموزشی کشور فنلاند برای چندین سال متمادی به‌عنوان برترین و پیشرفته‌ترین سیستم آموزشی جهان شناخته شده است. بحث آموزش زبان در فنلاند نیز دقیقاً تحت تأثیر همین سیستم قرار دارد. این یعنی بحث تدریس زبان انگلیسی در فنلاند به بهترین شکل ممکن در حال پیگیری است. با توجه به این موارد می‌توان گفت که فعالان حوزه تدریس زبان انگلیسی میتوانند از این راه به‌منظور مهاجرت به فنلاند استفاده کنند.

استخدام شدن در سیستم آموزشی کشور فنلاند

به منظور تدریس زبان انگلیسی در فنلاند می‌توانید مستقیماً در سیستم آموزشی این کشور مشغول به کار شوید. این یعنی امکان تدریس در دبیرستان، دبستان و دانشگاه‌ها برای شما وجود دارد. شروع به کار در این سیستم آموزشی برای مهاجران خارجی کمی دشوار خواهد بود، زیرا به‌طور کلی فرایند ورود به این سیستم کمی سخت است. در واقع فقط افراد شایسته این اجازه را پیدا می‌‌کنند که بتوانند در این سیستم مشغول به کار شوند.

تدریس زبان انگلیسی در فنلاند
تدریس زبان انگلیسی در فنلاند

اگرچه برای ورود به این سیستم آموزشی سختی‌هایی را باید پشت سر گذاشت، اما خوشبختانه در طرف مقابل از مزایای بی‌نظیری برخوردار می‌شوید. تدریس زبان انگلیسی در فنلاند از جمله رشته‌هایی به‌شمار می‌آید که در این کشور از درآمد بالایی برخوردار است. شما می‌توانید با انتخاب این حوزه شغلی به سطح درآمد واقعاً خوبی دست یابید.

دلیل این امر را می‌‌توان اهمیت بالای معلمان و استادان در این کشور دانست. نه‌تنها کل دولت کشور فنلاند،‌ بلکه مردم این کشور نیز احترام بسیار زیادی برای فعالان حوزه آموزش قائل هستند. شما می‌توانید این میزان احترام بالا را از همان ابتدای فعالیت خود در این کشور حس کنید.

درآمد مربوط به تدریس زبان انگلیسی در فنلاند چقدر است؟

یکی از پرسش‌های رایج در زمینه تدریس زبان انگلیسی در فنلاند، درآمد مربوط به این فعالیت است. به‌طور کلی باید گفت که میزان درآمد مربوط به این فعالیت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین و مهم‌ترین فاکتور موجود در این زمینه، محلی است که در آن مشغول به فعالیت هستید. به‌طبع میزان درآمد یک استاد دانشگاه از معلمان ابتدایی بالاتر است، اما خبر خوش این است که میزان تفاوت دستمزد این دو حوزه شغلی چندان بالا نیست.

دلیل این امر را می‌توان اهمیت بالای تدریس در دوران دبیرستان و دبستان دانست. در حال حاضر تدریس زبان انگلیسی در فنلاند به‌صورت ماهانه می‌تواند درآمدی برابر با چهار هزار یورو داشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این میزان درآمد تنها به‌عنوان یک حداقل درنظر گرفته می‌شود و قطعاً حقوق دریافتی شما از این مقدار بیشتر خواهد بود.

با این میزان درآمد می‌توانید یک زندگی بسیار مناسب را در کشور فنلاند اداره کنید. از آن‌جایی که تحصیل در کشور فنلاند از مقطع ابتدایی تا مقطع دکترا برای کلیه شهروندان فنلاندی کاملاً‌ رایگان است، بنابراین،‌ نباید نگرانی خاصی از بابت هزینه‌های تحصیل فرزندان خود در این کشور داشته باشید.

بیش‌ترین هزینه شما مختص به مسکن خواهد بود. اکثر مردم کشور فنلاند در مساکن استیجاری خاصی زندگی می‌کنند که توسط دولت این کشور ساخته شده‌اند. خوشبختانه فعالان حوزه تدریس زبان انگلیسی در فنلاند می‌توانند از مزایای مختلفی جهت کاهش میزان هزینه اجاره مسکن بهره‌مند شوند.

فعالیت در موسسات آموزش زبان خصوصی

اگرچه تدریس زبان انگلیسی در فنلاند در مدارس دولتی و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است،‌ اما این اختیار را خواهید داشت تا به جای این مراکز، در موسسات آموزش زبان به‌شکل خصوصی مشغول به‌کار شوید. بسیاری از فنلاندی‌ها به‌منظور شرکت در آزمون‌های همچون آيلتس و تافل به این مراکز آموزش زبان به‌شکل خصوصی مراجعه می‌‌کنند تا بتوانند سطح زبان خود را از آن‌چه که هست بالاتر ببرند. بنابراین، می‌توان گفت که تدریس در این موسسات نیز یک انتخاب خوب برای علاقه‌مندان مهاجرت به فنلاند محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای تدریس در این مراکز، درآمد بالاتر این حوزه شغلی نسبت به فعالیت در سیستم آموزشی فنلاند است. در سیستم آموزشی این کشور میزان درآمد شما توسط دولت تعیین می‌شود، این در حالی است که با تدریس زبان انگلیسی در فنلاند در موسسات خصوصی، این خود شما هستید که میزان درآمدتان را تعیین می‌کنید. به‌طور کلی هرچه میزان تحصیلات آکادمیک شما بیشتر باشد، از سطح درآمد بالاتری برخوردار خواهید بود.

به‌منظور فعالیت در این موسسات آموزشی نیز باید حتماً‌ یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان فنلاندی به‌دست بیاورید. این روش یک امر کاملاً قانونی جهت مهاجرت کاری به‌کشور فنلاند محسوب می‌شود. خوشبختانه محدودیت خاصی در این زمینه برای ایرانیان لحاظ نشده است. شما نیز می‌توانید نسبت به کسب یک پیشنهاد کاری مناسب در این کشور اقدام کنید.

اهمیت ویزای کاری

به‌منظور تدریس زبان انگلیسی در فنلاند باید ویزای کاری این کشور را به‌‌دست بیاورید. در واقع کلیه مهاجران علاقه‌مند به فعالیت شغلی در این کشور باید حتماً‌ ویزای کاری یا همان work visa این کشور را اخذ کنند. بدون داشتن این ویزا، هرگونه فعالیت شغلی شما در این کشور کاملاً غیرقانونی محسوب می‌شود و سریعاً به کشور مبدا دیپورت خواهید شد.

تدریس زبان انگلیسی در فنلاند
تدریس زبان انگلیسی در فنلاند

برای دریافت ویزای کاری باید مدارک خاصی را به سفارت کشور فنلاند تحویل دهید. از جمله این موارد می‌‌توان به رزومه کاری ترجمه شده و همچنین نامه مربوط به درخواست کارفرمای مدنظر اشاره کرد. لازم به ذکر است که شما برای کسب ویزای کاری مربوطه باید دارای تمکن مالی مناسبی باشید.

در صورت رعایت کلیه قوانین مربوط به این امر و ارائه کلیه مدارک مربوطه، ویزای کاری کشور فنلاند به شما اعطا می‌شود. با داشتن ویزای کاری کشور فنلاند می‌توانید به‌صورت یک سال در این کشور اقامت داشته باشید. پس از پایان یافتن مهلت ویزا، امکان تمدید آن برای دو سال دیگر وجود دارد. پس از پایان دو سال، ویزای شما به یک ویزای پنج ساله تبدیل خواهد شد. در نهایت نیز پس از گذشت این پنج سال، این اختیار را به‌دست می‌آورید که مقیم دائم کشور فنلاند شوید و پاسپورت این کشور را اخذ کنید.

سخن پایانی

تدریس زبان انگلیسی در فنلاند یک شغل بسیار مناسب در این کشور محسوب می‌شود. شما می‌‌توانید در دانشگاه‌ها، مدارس و حتی موسسات آموزش زبان انگلیسی در این کشور مشغول به‌کار شوید. به‌منظور انجام این امر نیاز به کسب یک موقعیت شغلی خواهید داشت که این مهم نیز نیازمند آشنایی با کافرمایان فنلاندی است.

بسیاری از کاربران با چنین افرادی آشنایی ندارند. تنها روش موجود بهره‌گیری از خدمات موسسات مهاجرتی در این زمینه محسوب می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب یک موسسه مهاجرتی مجرب در این زمینه، خیال راحتی از پیگیری روند مهاجرت به فنلاند از طریق کسب ویزای کاری این کشور داشته باشید.

موسسات معتبر می‌توانند شما را در کلیه مراحل مربوط به این امر همراهی کنند. با بهره‌گیری از خدمات ما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به صرف هزینه‌های کلان به کشور فنلاند مهاجرت کنید. تنها کافی است با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده اطلاعات لازم را دریافت کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *