دیدنی‌های شهر هلسینکی فنلاند کدام‌اند؟ فهرست همه جاذبه‌ها و دیدنی‌های هلسینکی

هلسینکی پایتخت فنلاند است اما نه تنها از لحاظ اقتصادی و سیاسی مهم بوده بلکه یک شهر زنده است که در آن انواع تفریحات را پیدا خواهید کرد. این شهر دارای ۱۰۰ کیلومتر خط ساحلی و بیش از ۳۰۰ جزیره و پارک‌های زیبا است که سبب شده مناطق زیادی برای دیدن داشته باشد. با فنلاندکیو همراه باشید تا به معرفی هلسینکی بپردازیم.

هلسینکی: مهمترین حقایق و ارقام در یک نگاه

  • کشور: فنلاند
  • جمعیت: حدود ۶۳۵۲۰۰
  • مساحت: ۷۱۵/۵۵ کیلومتر مربع
  • زبان: فنلاندی و سوئدی
  • واحد پول: یورو
  • منطقه زمانی: به وقت اروپای شرقی (UTC +3)
  • میانگین دما در تابستان: ۱۲/۳ درجه سانتی گراد
  • میانگین دما در زمستان: منفی ۲/۸ درجه سانتی گراد

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی دیدنی اول این شهر است. این کلیسا نقطه عطف هلسینکی بوده و فنلاندی‌ها از آن به عنوان «قلب سفید» شهر نیز یاد می‌کنند. انتخاب این اسم دو دلیل دارد، یکی از آن‌ها موقعیت مکانی این کلیسا و دیگری رنگ آن است. این بنا که به طرز درخشانی سفید رنگ است در مرکز شهر ساخته شده و در طول روز منظره‌ای خیره‌کننده مقابل چشمان شما نقش خواهد بست.

این کلیسا از دور به وضوح قابل مشاهده است و هر کسی که با کشتی به بندر هلسینکی برود، اولین چیزی که می‌بیند قلب سفید هلسینکی فنلاند است. این ساختمان در میدان سنا قرار دارد و بین سال‌های ۱۸۲۹ و ۱۸۵۰ ساخته شده است. کلیسای جامع هلسینکی به سبک معماری کلاسیک طراحی شده و با خطوط مستقیم، گنبد صلیبی باشکوه و ستون‌های کورنتی اثری بی‌نظیر را به‌نمایش می‌گذارد.

موزه هنر معاصر کیاسما در هلسینکی

شاید بازدید از یک موزه چیزی نباشد که بخواهید در طول تعطیلات خود به آن بپردازید اما موزه هنر معاصر کیاسما در هلسینکی ارزش صرف وقت را خواهد داشت. یاسما هلسینکی یک موزه هنر معاصر است که هنر فنلاندی و بین المللی از دهه ۱۹۶۰ به بعد در این مکان به نمایش گذاشته می‌شود. هدف این موزه، اتحاد فرهنگ‌های مختلف است. این موزه قصد دارد هنر مدرن را برای مخاطبان بیشتری در دسترس و مهم‌تر از همه قابل درک کند.

موزه هنر در مرکز هلسینکی واقع شده و حتی نمای بیرونی آن هم شما را مجذوب خود خواهد کرد. نمای این ساختمان ۴ طبقه از شیشه و آلومینیوم ساخته و توسط استیون هال طراحی شده است. جالب است بدانید که در مجاورت کیاسما مناظر دیگر هلسینکی مانند مرکز موسیقی فنلاند یا ساختمان پارلمان نیز وجود دارند.

کلیسای صخره ای هلسینکی

کلیسای صخره‌ای هلسینکی سالانه حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر را به سمت خود جذب می‌کند. این تعداد به شما دلیل کافی برای گنجاندن آن در بین ده مکان برتر هلسینکی و مکان‌های برتر برای بازدید در فنلاند را می‌دهد. این کلیسا متفاوت‌ترین کلیسایی است که می‌توانید در سفرهای خود مشاهده کنید.

کلیسای صخره‌ای بیش از همه با معماری چشم‌گیرش شناخته می‌شود زیرا همان‌طور که از نامش پیداست، در یک صخره گرانیتی ساخته شده است. دیوارهای کلیسا با ارتفاع ۵ تا ۸ متر از گرانیت ساخته شده و هیچ تراشی بر روی آن‌ها داده نشده است. سقف کلیسا از سیم مسی ساخته شده و شامل ۱۸۰ پنجره است که نور خورشید را به داخل کلیسا هدایت می‌کند.

ورزشگاه المپیک هلسینکی

استادیوم المپیک هلسینکی سومین جاذبه محبوب هلسینکی فنلاند است. این ورزشگاه بزرگ‌ترین ورزشگاه فنلاند بوده و در ناحیه تولو قرار دارد. این ورزشگاه بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۸ برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۰ ساخته شد اما به دلیل جنگ جهانی دوم لغو شد. مهم‌ترین نکته در مورد برج ورزشگاه المپیک این است که دقیقاً ۷۲/۷۱ متر ارتفاع دارد. مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان و اروپا تاکنون چندین بار در ورزشگاه المپیک هلسینکی برگزار شده و علاوه بر آن محیطی عالی برای کنسرت را نیز ارائه می‌دهد.

مرکز موسیقی هلسینکی

از دیگر دیدنی‌های هلسینکی، می‌توان به تالار کنسرت مدرن این شهر اشاره کرد. این مرکز موسیقی در قلب هلسینکی واقع شده و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. سالن کنسرت دارای ساختار مکعبی بوده و از بیرون نسبتاً ساده است تا بتواند هماهنگ با محیط اطراف خود باشد. نمای سبز مسی آن با پارک مجاور خود تطبیق داده شده است. دیوارهای این مرکز موسیقی عایق صداست تا اجازه دهد تا موسیقی آزادانه در آن اجرا شود.

این مرکز دارای ۵ سالن کوچک‌تر است که همه آن‌ها آکوستیک متفاوتی داشته و برای ژانر خاصی طراحی شده‌اند. هر ماه بیش از ۱۰۰ کنسرت و رویداد در این مکان برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده که مرکز موسیقی هلسینکی در فهرست دیدنی‌های هلسینکی قرار داشته باشد.

فرصت تجربه غذاهای فنلاندی در Vanha Kauppahalli

هر کسی که به هلسینکی سفر می‌کند، باید از سالن بازار قدیمی در بندر هلسینکی نیز بازدید کند. Vanha Kauppahalli که در یک ساختمان آجری قرمز قرار دارد، یک مرکز تجاری سنتی برای انواع غذاهای لذیذ بوده و از سال ۱۸۸۸ وجود داشته است. فروشندگان Vanha Kauppahalli عمدتاً غذاهای فنلاندی را در غرفه‌های خود عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید طعم غذاهای فنلاند را تجربه کنید، نباید این مرکز را از دست بدهید.

اسپلانادی

شهر هلسینکی سرسبز است. این فقط به این دلیل نیست که شهر توسط طبیعت احاطه شده بلکه دلیل اصلی آن این است که یک سوم شهر را پارک و فضاهای سبز تشکیل می‌دهد. اسپلانادی شامل دو خیابان موازی با یک پارک بزرگ بین آن‌ها است. Esplanadi یک مقصد محبوب برای گردشگران و افراد محلی بوده زیرا مکانی فوق‌العاده برای پیدا کردن آرامش درونی است.

در تابستان، رویدادهای زیادی در فضای باز این پارک برگزار می‌شود. به‌طور مثال نمایش مد Marimekko یا کنسرت‌های موسیقی مانند کنسرت Jazz-Espa از جمله این موارد است. برای بازدید از هلسینکی کارت هلسینکی بگیرید. این کارت به شما امکان دسترسی رایگان یا با تخفیف به دیدنی‌های شهر را می‌دهد. به علاوه، می‌توانید سوار یکی از اتوبوس‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌صورت رایگان شوید.

قلعه سیومنلینا

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هلسینکی، قلعه سیومنلینا، یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های دریایی در جهان است. این قلعه در قرن ۱۸ به‌عنوان یک شهر محافظ در نزدیکی شهر هلسینکی تاسیس شد. این قلعه در آن زمان به‌عنوان یک وزنه تعادل استراتژیک برای کلان شهر سن سنت پترزبورگ عمل می‌کرد و در درجه اول از اهمیت نظامی برخوردار بود. این قلعه امروزه نیز منطقه‌ای از هلسینکی است و از سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

این منطقه با مساحت حدود ۸۰ هکتار چیزهای زیادی برای بازدید در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال یک کارخانه کشتی‌سازی، چندین کافه و رستوران، یک کارخانه نوشیدنی، ۴ موزه (از جمله موزه Suomenlinna و موزه زیردریایی) از جمله مناطقی است که در اطراف این قلعه می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. برای رفتن به قلعه سیومنلینا از کشتی استفاده کنید. بین ماه‌های می و آگوست کشتی‌ها ۳ الی ۴ بار در ساعت به سمت این قلعه حرکت می‌کنند. رفتن به این قلعه فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

کلیسای سکوت

کلیسای سکوت یک بنای خاص است که از چوب خالص ساخته شده و تنها به‌همین دلیل با نمای بتنی و شیشه‌ای ساختمان‌های اطراف خود تفاوت زیادی دارد. ظاهر چوبی این کلیسا حس خاصی به بیننده منتقل کرده و فضای داخلی آن هم تنها با چند صندلی پر شده است.

از نظر معماری، Kampin Kapelli یک بنای خاص است. فضای داخلی این کلیسای ۱۲ متری با تابش غیرمستقیم نور روشن می‌شود. در حین بازدید از این کلیسا، شلوغی زندگی روزمره را کنار بگذارید و استراحت کنید. البته در نظر داشته باشید که هدف از بازدید این مکان مذهبی نیست بلکه مردم عادی و کارمندان اداره رفاه اجتماعی هلسینکی در این محل حضور دارند.

میدان سنا هلسینکی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، کلیسای سفید رنگ یک گزینه عالی برای بازدید و گذراندن وقت است و در مقابل آن کلیسا میدان سنا قرار گرفته که با شکل ظاهری خود می‌تواند مکانی عالی برای گذراندن وقت باشد. کلیسای جامع هلسینکی در انتهای ضلع شمالی میدان سنا قرار دارد؛ در غرب ساختمان اصلی دانشگاه هلسینکی و در شرق ساختمان سنا که اکنون دولت فنلاند و شورای ایالتی را در خود جای داده.

تمام ساختمان‌ها توسط کارل لودویگ انگل طراحی شده‌اند که آن‌ها را به سبک کلاسیک ساخته است. میدان سنا همچنین مجموعه‌ای از معماری کلاسیک را به‌نمایش می‌گذارد که ارزش دیدن را دارد. در جنوب میدان تعدادی بنای قدیمی و تاریخی وجود دارد. به‌عنوان مثال خانه Sederholm که از سال ۱۷۵۷ قدیمی‌ترین خانه سنگی در هلسینکی بوده و تماشای آن خالی از لطف نیست.

 

هلسینکی بیشتر از هرچیزی با معماری مدرن، خارق‌العاده و طبیعت خیره‌کننده خود شناخته می‌شود و در صورت سفر به این شهر، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. کلیسا احاطه شده با صخره، نماهای شیشه‌ای و فضای سبز فراوان هلسینکی را به بهترین شکل ممکن توصیف می‌کند. علاوه بر تمامی این موارد رفتار خوب مردم این شهر برای شما خاطره‌ای بی‌نظیر از سفر اروپایی‌تان رقم خواهد زد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *