شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند چگونه است؟

فنلاند در سال‌های اخیر به یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت پزشکی تبدیل شده است. از جمله دلایل این امر را می‌توان به سطح رفاه بالا، درآمد بسیار مناسب پزشکان، وجود یک سیستم درمان کارآمد و همچنین امنیت این کشور اشاره کرد. متقاضیان این امر باید با شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند آشنایی کاملی داشته باشند تا بتوانند تمام روندهای قانونی مربوط به این امر را بدون مشکل پشت‌سر بگذارند. با فنلاندکیو همراه باشید تا به‌طور جامع به این موضوع بپردازیم.

چرا مهاجرت پزشکی به فنلاند

یک پرسش بسیار رایج در رابطه با شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند این است که چرا متقاضیان باید از بین کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی حتماً فنلاند را انتخاب کنند؟ در پاسخ به این سوال باید به تقاضای بسیار بالا برای پزشکان باتجربه در این کشور اشاره کنیم. همان‌طور که گفته شد، سیستم درمانی در کشور فنلاند فوق‌العاده پیشرفته است و به‌همین دلیل نیاز به پزشکان مجرب بیشتر از سایر کشورهای اروپایی حس می‌شود.

علاوه بر این،‌ جمعیت پایین کشور فنلاند قاعدتاً پاسخگوی نیاز برای چنین چیزی نخواهد بود. به‌همین دلیل می‌توان گفت که فنلاند یک انتخاب عالی برای کلیه افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند در یکی از بهترین کشورهای اروپایی به‌عنوان پزشک مشغول به‌کار شوند.

با مهاجرت به فنلاند نه تنها خودتان، بلکه خانواده و فرزندان‌تان نیز آینده روشنی خواهند داشت. شما می‌توانید با مهاجرت به این کشور و کسب اقامت فنلاند، آینده فوق‌العاده‌ای را برای خود بسازید. فنلاند چه از نظر سطح شادی و چه از نظر سطح رفاه برای سال‌های متمادی به‌عنوان برترین کشور جهان شناخته شده است.

وجود برترین مراکز درمانی با پیشرفته‌‌ترین دستگاه‌های پزشکی یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که فنلاند را به یک کشور مبدأ برای بسیاری از پزشکان مهاجر تبدیل کرده است. علاوه بر این، پزشکان ایرانی برخلاف سایر کشورهای اروپایی خیلی‌ راحت‌تر می‌‌توانند به این کشور مهاجرت کنند، زیرا فنلاند هیچ‌گونه محدودیت خاصی را برای ایرانیان در این زمینه وضع نکرده است.

معادل‌سازی مدارک

طبیعتاً اولین موردی که در زمینه شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند باید به آن بپردازیم، معادل‌سازی مدارک پزشکی است. در واقع می‌توان گفت که این امر مهم‌ترین بخش از مهاجرت پزشکی به کشور فنلاند محسوب می‌شود، زیرا این مدارک هستند که میزان اعتبار پزشکی شما را تعیین خواهند کرد. قاعدتاً اگر نسبت به معادل‌سازی مدارک پزشکی خود اقدام نکنید، این امکان برای شما وجود ندارد که حتی مراحل اولیه مهاجرت پزشکی به فنلاند را پشت سر بگذارید. در واقع حتی برای دریافت ویزای خود نیز باید نسبت به معادل‌سازی مدارکتان اقدام نمایید.

امروزه موسسات بسیاری نسبت به به ترجمه و معادل‌سازی مدارک مختلف تحصیلی از جمله مدارک پزشکی اقدام می‌کنند، به همین دلیل واقعاً نیاز نیست که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید. البته این امر ممکن است کمی طول بکشد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به معادل‌سازی مدرک خود بپردازید تا در طول روند رسیدگی به پرونده مهاجرتی شما مشکلی به‌وجود نیاید. علاوه بر این، اقدام سریع‌تر موجب صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد و کل امور مهاجرت شما با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

شرایط کاری پزشکان

مورد دیگری که در زمینه شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند باید به آن اشاره کنیم، شرایط کاری پزشکان در این کشور فوق‌العاده است. همان‌طور که گفتیم سیستم درمانی کشور فنلاند از جمله برترین سیستم‌های درمانی در جهان محسوب می‌‌شود. این یعنی پزشکان هیچ‌گاه دچار فشار بیش از حد کاری نخواهند شد و می‌توانید از یک محیط کاری فوق‌العاده آرام و بدون استرس بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، کل مردم فنلاند به سلامت و بهداشت خود اهمیت بالایی می‌دهند. یعنی احتمالات وقوع بیماری‌های مختلف در این کشور و یا وجود شرایط نامناسب بهداشتی به شدت پایین است. با کار در فنلاند این امکان برای شما به‌وجود می‌آيد که چه در محیط کاری و چه در محیط زندگی خود بهترین شرایط ممکن را تجربه کنید.

علاوه بر این، حقوق پزشکان در این کشور نسبت به سایر رشته‌های شغلی بالاتر است. پزشکان می‌توانند حتی با ساعات کاری نسبتاً کم نیز به درآمد بسیار بالایی دست یابند. به‌طور کلی رشته‌‌های مربوط به درمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای در این کشور برخوردار هستند و حتی در جامعه نیز به پزشکان و فعالان حوزه درمانی احترام بسیار ویژه‌ای‌ گذاشته می‌شود. جامعه مدنی فنلاند نیز از جمله جوامعی به‌شمار می‌آید که پزشکی را یکی از مهم‌ترین شغل‌های جهان می‌دانند و به‌همین دلیل پزشکان و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند با آرامش و ایمنی کامل در فنلاند زندگی کنند.

میزان درآمد پزشکان

در بخش قبلی بررسی شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند گفتیم که درآمد پزشکان به‌طور کلی در این کشور بالاست. شاید بپرسید که میزان درآمد پزشکان در این کشور دقیقاً چقدر خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش نمی‌توان رقم دقیقی را اعلام کرد.

فاکتورهای بسیار مختلفی بر روی درآمد شما به‌عنوان یک پزشک در کشور فنلاند اثر می‌گذارند. یکی از مهم‌‌ترین موارد مربوط به این امر، رشته تحصیلی شماست. به‌طبع یک پزشک عمومی درآمد پایین‌تری نسبت به یک جراح قلب خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که پزشکان عمومی از درآمد کمی برخوردار هستند.

بر طبق آمار موجود می‌توان گفت که پزشکان در کشور فنلاند می‌توانند درآمد ماهانه ۴۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ یورو را در نظر داشته باشند. یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که بر روی درآمد کلی شما در کشور فنلاند به‌عنوان یک پزشک اثر می‌گذارد، محلی است که در آن مشغول به‌کار هستید.

پزشکانی که در بیمارستان‌های عمومی مشغول به کار هستند سطح درآمدی نسبتاً پایین‌تری را نسبت به پزشکانی تجربه خواهند کرد که در کلینیک‌های کاملاً تخصصی و خصوصی فعالیت می‌کنند. در هر صورت باید گفت که شما به‌عنوان یک پزشک از لحاظ درآمد هیچ مشکل خاصی نخواهید داشت و می‌توانید از سطح درآمدی بسیار مناسبی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بهره‌مند شوید.

شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند چگونه است؟
شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند چگونه است؟

امکان پیشرفت علمی

نمی‌توان از شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند صحبت کرد، اما نامی از امکان پیشرفت علمی در این کشور به میان نیاورد. فنلاند برگذارکننده برخی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود. همین امر به شما این اجازه را می‌دهد تا علاوه بر فعالیت در این کشور، نسبت به پیشرفت در رشته پزشکی مدنظر خود اقدام کنید.

در واقع می‌توان گفت که فعالیت در حوزه شغلی شما در فنلاند به هیچ‌وجه منجر به جلوگیری از پیشرفتتان در رشته مدنظر نخواهد شد. این در حالی است که در سایر کشورهای جهان پزشکان آن‌چنان دچار کمبود وقت خواهند شد که زمان رسیدگی به علایق علمی خود را نخواهند داشت.

علاوه بر این، دولت کشور فنلاند از چنین پیشرفت‌هایی به‌شدت استقبال می‌کند. مهم‌ نیست که شما به‌عنوان یک مهاجر خارجی در زمینه پزشکی مدنظر پیشرفتی را کسب می‌کنید، زیرا در هر صورت یک شهروند فنلاندی محسوب می‌شوید و به‌همین دلیل یک افتخار برای دولت این کشور هستید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت پزشکی به فنلاند

با توجه به شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند می‌توان گفت که کلیه متقاضیان باید مدارک خاصی را در این زمینه ارائه دهند. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌هایی همچون پاسپورت معتبر اشاره کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین مدارک مدنظر برای اقدام جهت مهاجرت پزشکی به فنلاند، مدارک مربوط به تمکن مالی است.

شما به‌عنوان یک پزشک باید به دولت فنلاند ثابت کنید که دارای تمکن مالی کافی جهت زندگی در این کشور و پرداخت کلیه‌ هزینه‌های مربوط به مسکن، خوراک و… خواهید بود. میزان تمکن مالی یک امر متغیر است و تنها توسط سفارت کشور فنلاند به شما اعلام می‌شود.

مورد دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، برخورداری از یک رزومه مناسب است. شما به‌عنوان یک مهاجر خارجی باید دارای رزومه‌ای قوی جهت فعالیت در موسسات و بیمارستان‌های مختلف واقع در کشور فنلاند باشید. بدون داشتن یک رزومه قوی به‌طبع در بین کاندیداهای مختلف این امر شانس شما به‌شدت پایین خواهد بود. سوابقی همچون اختراعات مربوط به حوزه پزشکی و یا عواملی همچون شرکت در برترین کنفرانس‌های پزشکی در کشور‌های خارجی موجب بهبود شانس شما برای مهاجرت پزشکی به کشور فنلاند خواهد شد. نباید فراموش کنید که چنین مواردی بر روی میزان درآمدتان نیز اثر خواهد گذاشت.

سخن پایانی

وقتی صحبت از فنلاند می‌شود، همه ما به فکر سطح رفاه بالا و سیستم درمانی فوق‌العاده این کشور می‌افتیم. مناسب بودن شرایط مهاجرت پزشکی به فنلاند موجب شده تا بسیاری از پزشکان معتبر جهان این کشور را برای فعالیت شغلی و حتی ادامه تحصیل خود در حوزه تخصصی مدنظرشان انتخاب کنند. حقوق بالا پزشکان نیز یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مربوط به این موضوع محسوب می‌شود.

اگر قصد مهاجرت به کشور فنلاند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه فنلاندکیو صحبت کرده و راهنمایی‌ها و اطلاعات لازم را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که شرط موفقیت در این زمینه استفاده از خدمات مشاوره‌ای مناسب است.

 

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *