دوره دبیرستان و دوره آمیس شهر Kouvola فنلاند

دوره دبیرستان و دوره آمیس شهر Kouvola فنلاند

شهر Kouvola یک شهر زیبا در جنوب شرقی فنلاند است که بزرگترین شهر در منطقه کیمنلاکسو (Kymenlaakso) محسوب می‌شود. این شهر در کنار جاذبه‌های گردشگری، موقعیت‌های تحصیلی متنوعی را ارائه داده تا علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور بتوانند با شرکت در دوره آمیس شهر Kouvola، در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و بهترین آموزش را دریافت کنند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این مورد این شهر هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

معرفی و تاریخچه شهر Kouvola

شهر کوولا در جنوب شرقی کشور و  شمال شرقی پایتخت آن، هلسینکی واقع شده است. این شهر دارای 78876 نفر جمعیت بوده و مساحت آن 2883.30 کیلومتر مربع است که 325.06 کیلومتر مربع آن را آب تشکیل می‌دهد. شهر کوولا بیش از 450 دریاچه داشته و پارک ملی رپووسی (Repovesi National Park) در آن قرار دارد.

روستای کوولا از قرون وسطی مسکونی بوده و به کلیساهای هولولا (Hollola)، ایتی (Iitti) و والکالا (Valkeala) تعلق داشت. توسعه واقعی شهر کوولا از سال 1870 شروع شد. این سال خط راه آهن ریهیماکی-سنت پترزبورگ ساخته شد و کوولا را تبدیل به یک منطقه پر بازدید کرد. در دهه پس از آن، راه‌آهن ساوونیا (Savonia) از کوولا به شمال و خط کوتکا (Kotka) به جنوب ساخته شد که کوولا را به یکی از شلوغ‌ترین اتصالات راه آهن فنلاند تبدیل کردند. با گذشت زمان کوولا به یک مرکز مهم تولید خمیر کاغذ، آسیاب کاغذ و چاپ تبدیل شد و حتی یک بخش مهندسی صنایع داشت که باعث رشد بیشتر منطقه شد.

در سال 1918، درگیری بین گروه‌های سرخ و سفید در طول جنگ داخلی فنلاند به شدت بالا گرفت. در این درگیری بیش از 200 نفر در منطقه کشته شدند. کوولا در سال 1922 از شهرداری Valkeala جدا شد و شهر کوولا در سال 1960 تاسیس شد. در سال‌های 1922-1945 این روستا به استان ویپوری پیوست اما در سال‌های 1940 و 1944، بخش اعظم شهرستان ویپوری به اتحاد جماهیر شوروی واگذار شد و مناطق باقی‌مانده در سال 1945 به استان کیمی تبدیل شدند. در این دوران کوولا به یک مرکز اداری تبدیل شده بود. شهر فعلی کوولا در سال 2009 با ادغام شهرداری‌های الیماکی، جاالا و والکالا و شهرهای آنجالانکوسکی، کوولا و کووسانکوسکی تأسیس شد.

خلاصه تاریخ شهر کوولا:

  • استان ویپوری (1922-1945)
  • استان کیمی (1945–1997)
  • استان فنلاند جنوبی (1997–2009)
  • کیمنلاکسو (2009–)

آب و هوای شهر کوولا

شهر کوولا دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب (Dfb) است. این شهر دارای چهار فصل مجزا بوده و میزان بارندگی در طول سال نسبتاً یکنواخت است. بارندگی در این شهر در تمام سال بسیار زیاد بوده و حتی در خشک‌ترین ماه سال، میزان بارش در این منطقه بیش از 30 میلی متر در ماه است. تابستان‌های کوولا نسبتاً گرم بوده و یکی از گرم‌ترین شهرهای فنلاند محسوب می‌شود. زمستان‌ها آن سرد و طولانی است و میانگین مدت تابش آفتاب در سال 1658 ساعت است.

دوره دبیرستان و دوره آمیس شهر Kouvola
دوره دبیرستان و دوره آمیس شهر Kouvola

اوقات فراغت در شهر کوولا

کوولا گزینه‌های تفریحی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. چه اهل فرهنگ باشید و چه ترجیح دهید ورزش کنید، در هر صورت در شهر کوولا امکانات آن فراهم شده است. فنلاند “سرزمین هزار دریاچه” است و بیش از 450 مورد از این دریاچه‌ها در شهر کوولا قرار دارند. در امتداد خطوط ساحلی، بیش از 7000 کلبه تابستانی (همچنین اجاره‌ای) پیدا خواهید کرد که برای گذراندن آخر هفته، بهترین گزینه هستند.

دیدن پارک ملی افسانه ‌ی Repovesi برای علاقه‌مندان به طبیعت، فرصتی بی نظیر رقم خواهد زد. هم‌چنین در شهر کوولا یک باغ گیاه شناسی وجود دارد که درختان و درختچه‌ها را پرورش داده و دیدن آن جذاب خواهد بود. کوولا یکی از میراث جهانی یونسکو، موزه ورلا میل را در خود جای داده است..

Tykkimäki سومین شهربازی بزرگ فنلاند است. این پارک تقریباً 40 وسیله سواری دارد که کل خانواده را سرگرم می‌کند. می‌توانید ناهار یا میان وعده خود را در کافه یا رستوران‌های این پارک میل کنید. پارک Tykkimäki در بالای یک تپه با مناظر زیبا واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر کمتر از 5 کیلومتر است. چندین مرکز تناسب اندام مختلف در شهر پیدا خواهید کرد تا بتوانید در کلاس‌های مختلف ورزشی شرکت کنید. همچنین می‌توانید گلف بازی کنید، شنا کنید یا صخره نوردی کنید.

دوره آمیس شهر Kouvola چیست؟

برای مهاجرت به کوولا، دوره آمیس شهر Kouvola را پیشنهاد می‌کنیم. برای حضور در این دوره‌ها نیازی به ارائه مدرک خاصی نیست و با دانش زبان فنلاندی، می‌توانید در دوره‌های آن به صورت رایگان شرکت کنید. آمیس یا مدارس فنی حرفه‌ای کشور فنلاند، 52 مدرک مختلف و 113 برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد تا متقاضیان بتوانند با توجه به علایق خود، یکی از آن‌ها را برای تحصیل انتخاب کنند. مدت زمان در نظر گرفته برای این دوره حدودا 3 سال است که پس از آن می‌توانید وارد بازار کار شوید.

امکانات ارائه شده در طول دوره آمیس شامل این موارد می‌شود:

  • هزینه تحصیل و ناهار رایگان
  • روند سریع استخدام
  • فارغ التحصیلی بین ۲ تا ۴ سال
  • اقامت رایگان

شرایط دوره آمیس شهر Kouvola

برای اینکه بتوانید در مدارس فنلاند شروع به تحصیل کنید، شرایط خاصی وجود ندارد. اگر بالای 15 سال دارید و با زبان فنلاندی آشنا هستید، می‌توانید برای دوره‌های آمیس این کشور درخواست دهید. شهرهای مختلفی در کشور فنلاند دوره‌های آمیس را ارائه می‌دهند که شما بسته به علاقه خود، می‌توانید برای هر کدام از آن‌ها درخواست دهید. تنها شرایطی که برای دوره آمیس نیاز دارید عبارتند از:

  • سن بالای 15 سال
  • سلامت جسمانی و ذهنی
  • مصاحبه با مدارس (به زبان فنلاندی انجام می‌شود)
  • ارائه انگیزه نامه به مدارس
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست

مدارک لازم دوره آمیس شهر Kouvola

برای ثبت نام در دوره آمیس باید این مدارک را آماده کنید:

  • مدرک زبان فنلاندی (2 level)
  • آخرین مدرک تحصیلی (حداقل مدرک دوره راهنمایی یا بالاتر). کپی اصل مدارک را ارائه دهید.
  • سوابق کیفری
  • سوابق واکسیناسیون (اجباری)
  • ویدیو معرفی/انگیزشی به زبان فنلاندی

پس از قبول شدن توسط مدارس فنلاند، مدارک از شما دریافت شده و راستی آزمایشی می‌شوند.

اپلای دوره آمیس شهر Kouvola

برای شرکت در دوره آمیس شهر Kouvola، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در اولین مرحله یک مصاحبه انگلیسی با همکاران ما در فنلاندکیو انجام خواهید داد تا در صورت تایید دانش زبان، مراحل بعدی آغاز شود.
  • در مرحله دوم قرارداد امضا شده و یادگیری زبان فنلاندی را آغاز می‌کنید.
  • پس از اینکه به سطح قابل قبولی از زبان فنلاندی رسیدید، ارسال درخواست به مدارس آغاز می‌شود.
  • با گرفتن پذیرش از مدارس فنلاند، آموزش زبان فنلاندی خود را ادامه داده و اطلاعات کامل برای زندگی در آنجا خدمت شما ارائه می‌شود.
  • تیم فنلاندکیو شما را در تمام مراحل اخذ ویزا همراهی خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن به فنلاند سفر کنید.

افرادی که در دوره‌های آمیس شرکت می‌کنند، در هفته می‌توانند بین 25 الی 30 ساعت کار کنند و هیچ محدودیتی سنی برای ثبت درخواست وجود ندارد.

سریع‌ترین روش مهاجرت به فنلاند
سریع‌ترین روش مهاجرت به فنلاند

سریع‌ترین روش مهاجرت به فنلاند، برنامه Fast شهر کوولا

برنامه Fast سریع‌ترین روش مهاجرت به اروپا است که مخصوص دانش آموزان بوده و در کمترین زمان ممکن به آن‌ها اجازه تحصیل در فنلاند را می‌دهند. این برنامه در دو روش مقطع دبیرستان (HS) و آموزشگاه فنی-حرفه‌ای (VS) ارائه می‌شود.

  • دانش آموزان مقطع دبیرستان یا HS باید سنی بین 15 تا 17 سال داشته باشند.
  • دانش‌آموزان متقاضی آموزشگاه فنی-حرفه‌ای VS نیاز به حداقل سن 18 سال دارند.
  • برای افراد بالای 18 سال محدودیتی وجود ندارد.

برای اینکه با این روش مهاجرت کنید، باید دانش فنلاندی قابل قبولی داشته باشید و از سمت دیگر ریاضی را به خوبی آموزش دیده باشید. شما فنلاندی را به زبان فارسی خواهدی آموخت و برای اقدام، نیاز به اثبات مهارت‌های زبانی و حل مسائل ریاضیات خواهید داشت. برای حفظ تنوع گروه‌های دانش آموزی، برنامه Finest Future متقاضیان را بسته جنس، ملیت، سن و سطح زبان به یکی از مراکز مورد تایید خود ارسال می‌کند.

مراحل ثبت درخواست برنامه Fast

مهاجرت شما با این روش در کمتر از یک سال اتفاق خواهد افتاد.

  1. پس از مراجعه به موسسه فنلاندکیو، یک جلسه برگزار خواهد شد که اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گرفته و به سوالات پاسخ داده می‌شود.
  2. پس از آن مدرک شما معادل‌سازی شده تا آماده ارسال درخواست شوید.
  3. در مرحله سوم از شما خواسته می‌شود در آزمون Finest Future eMath (آزمون ویژه برنامه Finest Future) شرکت کنید.
  4. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، درخواست اجازه اقامت ارسال می‌شود.
  5. در ماه سوم به فنلاند سفر کرده و در آنجا شروع به یادگیری زبان فنلاندی می‌کنید.
  6. بعد از اخذ مدرک زبان B1، درخواست شما برای مدارس ارسال شده و به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوید.
  7. با گرفتن پذیرش از مدرسه، دوباره برای درخواست اجازه اقامت اقدام کرده و شروع به تحصیل در فنلاند می‌کنید.

این مراحل حدودا 7 ماه طول می‌کشد و یادگیری زبان فنلاندی می‌تواند در کشور خودتان به صورت آنلاین انجام شود.

 

در صورتی که برای شرکت در دوره آمیس شهر Kouvola و برنامه فست نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در فنلاندکیو تماس حاصل بگیرید تا اطلاعات لازم خدمت شما ارائه شود. ما در تمامی مراحل درخواست و آموزش زبان فنلاندی کنار شما خواهیم بود.

این مقاله را به اشتراک بزارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *